• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • Trzeba było nie zabudowywawać łakomie całej działki pod birowiec a pomyśleć o parkingu!! (1)

    i tyle w tym temacie...

    • 10 1

    • I tyle w temacie

      • 1 0

  • Obejrzałem filmik

    Wnioskuję, że na końcu zadania II i na początku zadania III będą stały bramy teleportacyjne aby podołać ruchowi?
    No to brawo Gdańsk za wprowadzanie innowacyjnych technologii! ;)

    Szczerze - to żal peel

    • 5 0

  • będa opózniac tylko robotę

    na wies niech się przeniosa jak miasto im nie pasi

    • 1 3

  • Nareszcie te rudery wyburzają (1)

    a jeden biurowiec nie będzie przeszkadzał w rozbudowie miasta ! wiedziały gały gdzie się pchały !

    • 4 3

    • dokladnie

      trasa byla tam juz planowana, to ze deweloper nie zadbal o parkingi a ludzie o nich nie pomysleli to nie powod, zeby wstrzymywac jedna z najwazniejszych inwestycji..
      niech klienci tych firm dojezdzaja tramwajami: w koncu to jakies 2 min od przystanku.. :D

      • 3 0

  • Ajak sie komus nie podoba mieszkanie w miescie z calymi tego konsekwencjami

    Zawsze moze sie przeprowadzic w bardziej ustronne miejsce

    • 1 6

  • Ja się nie dziwię,że złożyli protest.Bardzo dobrze.

    Ktoś przecież wydał decyzję o pozwoleniu na budowę na budynek usługowy bez wjazdu, czy choćby miejsca postojowego. Oni mają do tego prawo.
    Te firmy zainwestowały w swoje i pracowników miejsca pracy grube miliony i co?

    • 5 7

  • Ale niech maja pretensje do dewelopera,ze im sprzedal taki bubel (2)

    A nie blokuja tak wielka inwestycje

    • 8 6

    • Wielką (1)

      i dodam - bezsensowną.

      • 0 2

      • Czlowieku wyluzuj

        Nie podoba sie to wyprowadz sie na wies i nic ci nie bedzie przeszkadzalo.Miasto sie rozwija potrzeba drog stadionow basenow itd itp.

        • 2 1

  • skandal!

    skandal! ten projekt to pomysł rodem z PRL, budowanie przez środek miasta drogi szybkiego ruchu już znamy . Realizacja wpłynie niekorzystnie na życie i zdrowie mieszkańców, a jednocześnie dochodząc tylko do alei Rzeczpospolitej tak naprawdę nie odkorkuje w żaden sposób ruchu samochodowego od alei Grunwaldzkiej. Proszę przyjrzeć się 'beneficjentom' całej sytuacji - osobom zasiadającym we władzach spółek - wtenczas cel całej inwestycji stanie się bardziej klarowny.

    • 10 7

  • parkomaty, wszędzie nawet na wioskach!!!! Na rowery zakładać liczniki!!

    i naliczać podatek za kilometry i używanie naszych chodników

    • 7 1

  • (1)

    masakra. nic nam nie wychodzi. najpierw bramy wolnosci, potem big boy. -.-

    • 4 1

    • dokladnie.

      czemu gdyni sę udaje a nam nie? sea towers powinien byc w gda tak w ogole...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane