• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • Przegroda nie zasloni parkingu bo tam go nie ma

    • 5 1

  • to może i przy okazji zbudują parking podziemny dla starego miasta i starówki np w obrembie zajezdni na wałowej tam gdzie powstanie muzeum II W.Ś.
    nie będzie problemu z miejscami parkingowymi dla turystów zwłaszcza podczas jarmarku

    • 5 0

  • (7)

    Szkoda tylko, że odcinek od Rzeczpospolitej do Gdańskiej nie jest wogóle zaplanowany, więc i tak jest "wąskie gardło" :-(

    • 8 0

    • (3)

      Jest zaplanowany, zobacz plan zagospodarowania przestrzennego.

      • 0 1

      • Zaplanowany (2)

        jest. Tyle tylko, że nie ma na niego pieniędzy. Będzie wyremontowana Kościuszki i tyle. Potem zaś Hallera aż do następnego odcinka trasy słowackiego czy jak się tam ona zwie. Współczuję ludziom na Legionów i Kościuszki.

        • 4 0

        • Dzięki :) (1)

          Mieszkam na Kościuszki, już teraz jest tragicznie, jak non-stop kursują załadowane ciężarówki, po budowie "nowej Kościuszki" miało być lepiej, a będzie tragicznie :/

          • 3 0

          • Zresztą trasa

            docelowa będzie prowadzona między Kościuszki, a Ciołkowskiego. Ludzie z domu nr 3 na Ciołkowskiego, bocznych od Kościuszki i tego małego osiedla przy Chrobrego będą wtedy mieć przechlapane. Swoją drogą ciekawe jak taki blok wytrzyma poważne roboty tuż obok własnych fundamentów. No, ale jak już pójdzie ruch Kościuszki to już raczej tak zostanie. Prowizorki mają się najlepiej i najdłużej trwają. Ogólnie uważam całą taką trasę w środku miasta za poroniony pomysł.

            • 1 0

    • lipa (2)

      To jest jakaś masakra, od Rzeczpospolitej do Gdańskiej nie ma żadnej sensownej alternatywy. Najkorzystniej jechać przez Jana Pawła II, szczególnie gdyby dorobili 4 pasy od niej do Gdańskiej. A tak to większość będzie ciasną Kościuszki jechać :/

      • 2 0

      • (1)

        No to tak jak teraz, więc w czym problem? Będą pieniądze to droga zostania dokończona, a to co jest zaplanowane i tak jest lepsze od tego co jest teraz.

        • 1 1

        • Nie do końca tak jak teraz. Gdy będzie doprowadzona do tego węzła z legionów konkretna droga, to będzie tędy przebiegać cały tranzyt, a tak to szedł przez Kliniczną w większości :) Ale czas pokaże, czy będzie lepiej czy gorzej, coś się dzieje i będzie inaczej :)

          • 1 0

  • Bzdurne tlumaczenie urzedniczki

    W jaki sposob mozna dostac pozwolenie na budowe (czyli ZRiD) bez prawomocnej decyzji srodowiskowej ?
    Ano nie mozna.
    A skoro nie mozna to jakim cudem budowa ma sie zaczac jesienia 2011 ?

    • 6 1

  • Jakby SM kosiła równo - czyli tylko i aż wypełniała swoje obowiązki, to nabywcy domagaliby się parkingów więc deweloperzy musieliby je budować. A co jest dzisiaj: deweloper ma w tyłku parkingi bo nie on będzie próbował zaparkować, nabywca ma w tyłku gdzie parkuje bo będzie się bronił że nie ma parkingu, SM jest pobłażliwa bo przecież ludzie nie mają gdzie parkować. I tak dalej, a z prawa robi się pośmiewisko...

    Mówię wam, wzywajcie regularnie SM aż się zrobi porządek.

    • 4 1

  • Dużo gadania o trasie Słowackiegp (4)

    A budowa czy choćby jakieś przygotoania
    (poza papierami i ślicznym filmikiem) się zaczęły ?

    • 5 0

    • 04.10 zaczęły sie wyburzenia budynków kolidujących z budową (3)

      • 1 1

      • Szkoda

        j.w.

        • 2 0

      • na środkowym odcinku ? i tak bez artykułu na 3m.pl ? (1)

        Jeśli tak to to niech się spieszą z rozbiórką bo te domki pomiędzy ulicami Srebrniki, Ostrowskiej i Partyzantów za chwilę się same ze starości rozpadną.
        Chyba że coś się jeszcze dzieje...

        • 1 0

        • ale do soboty 02.10.2010 chyba się nie zaczęło ?

          jw

          • 1 0

  • No niestety, jak ludzie chcę wszędzie tyłki wozić samochodami to trzeba miasto przegradzać autostradami i w ten sposób uśmiercać całe dzielnice. Amerykańce to przerabiali i polegli, Europa też na tym poległa, ale hej!, nam się pewnie uda.

    • 4 2

  • Urzędnicy. (1)

    Zatrzymajcie tą budowę póki nie jest jeszcze za późno.

    • 8 3

    • Dokładnie

      Bo gdzie jest jej odcinek Rzeczypospolitej do Hallera? Ja Wam mówię zacznie się wszystko na ZASPIE!

      Zaspianie musicie przypomnieć sobie lata 80-siąte te gonitwy z ZOMO-wcami itd.

      • 2 0

  • Dość grube pieniądze

    Jaka kupa pieniędzy!

    • 1 0

  • To jest właśnie wynik braku konsultacji społecznych! (3)

    A takie konsultacje są konieczne do ubiegania się unijne dofinansowanie, na które liczy miasto liczy. Zagadka jest jak miasto teraz chce to przeskoczyć. A może winni temu są wszyscy niepoinformowani?
    Prosiłbym o zastanowienie się komentatorów z tego forum, czy na prawdę sądzą, że winni temu są niepoinformowani przedsiębiorcy, czy urzędnicy mający w nosie obywateli. Problem z Trasą Słowackiego a w zasadzie sposobem jej realizacji nie jest tylko sprawą tych przedsiębiorców ale i wielu mieszkańców, którzy byćmoże jeszcze nawet o tym nie wiedzą. Bo nikt ich nie poinformował.

    • 7 2

    • No właśnie

      ja staram się informować. :)

      • 0 0

    • (1)

      Limpopo jak to sobie wyobrażasz? Że urzędnicy będą informować każdego obywatela osobno? Przecież te informacje nie są w żaden sposób utajnione czy nawet ukryte. Nie tylko są łatwo dostępne, ale nawet zachęca się ludzi żeby się z nimi zapoznali. Ludzie sami są sobie winni bo nie chce im się sprawdzić nawet najbardziej podstawowych informacji i liczą na to, że w razie czego ktoś ich weźmie w obronę kiedy powołają się na niewiedzę.

      A opisywany przypadek przedsiębiorców do absurd podwójny: domagają się oni zmiany planów żeby dalej mogli parkować na chodnikach i trawnikach!

      • 2 0

      • Ja tu nie mam nic do wymyślania

        Na to są ściśle określone procedury unijne włącznie ze specyfikacją ogłoszenia informującego o rozpoczęciu procedury konsultacji ;-)

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane