• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • Wizualizacja piekna :), az za piekna! 7 lat w Gdansku nauczylo mnie jednak glebokiego sceptyzmu...

    • 8 2

  • macie co chcieliście czyli autostrade przez centrum miasta:) a mozna było a wiele bardziej promiejsko zaprojektować tą trasę. (3)

    doskonałym przykładem fatalnego oddziaływania tego typu drogi na miasto jest podwale przedmiejskie, które raz na zawsze ograniczyło "starówkę" do długiej i neptuna, degradując pozostały obszar do miana niedostępnego zadupia ;/

    • 11 3

    • Słowackiego ma zupełnie inny charakter - popatrz na projekt a potem pisz

      • 1 0

    • Podwale to nie to samo co Słowackiego. Poza tym, już w tej chwili (i od lat) teren za b. jednostką czy za Kościuszki w stronę Zaspy to jest faktyczne zadupie. Tak więc czy Słowackiego będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy czy cztery jezdnie po pięć pasów, niczego to już nie zmieni.

      • 0 3

    • albo Armii Krajowej - ten sam efekt

      • 0 0

  • Tak sobie jeszcze raz obejrzałem ten filmik (1)

    i coraz bradziej wydaje mi się, że taka "autostrada" w środku miasta to durny pomysł.

    • 6 6

    • Tylko ci sie wydaje

      • 1 0

  • Widzę, że przedmówca

    podziela moje zdanie.

    • 2 3

  • "Przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych" (4)

    Ja i inni mieszkańcy z nieodległych budynków protestujemy przeciwko usunięciu barier dźwiękochłonnych.
    Chciałbym w swoim nowym mieszkaniu odpoczywać w dzień, a w nocy spać do czego mam pełne i zagwarantowane prawo.
    Te bariery są niezbędne dla mieszkańców!

    • 16 3

    • A kiedy pracujesz ,ze sie tak spytam:)) (3)

      • 0 0

      • Kiedy chcę, a co? ;) (2)

        Nie po to kupiłem nowe mieszkanie za masę pieniędzy aby mieć teraz hałas samochodowy pod oknami! Jak byś nie wiedział to Zaspa jest dzielnicą mieszkaniową głównie, a nie przemysłową... Więc chciałbym tutaj odpocząć po pracy.

        • 1 1

        • Jak nie hałas

          to widok na ścianę dźwiękochłonną. Każda opcja niezła.

          • 3 1

        • Nie no spoko,ja sie tylko zapytalem:)

          Slyszalem ze Zaspa to sypialnia Gdanska.

          • 2 1

  • Patrząc po zdjęciach i autach tam nieprawidłowo stojących (11)

    to się zastanawiam gdzie jest straż miejska?!
    Właściciele tych firm powinni najpierw zapłacić mandaty za takie parkowanie, a potem się czegokolwiek prosić...

    • 7 2

    • Nie bądź (8)

      takie chętny do karania.

      • 0 4

      • Za lamanie przepisow nalezy sie kara (7)

        • 4 1

        • Przepisy tworzą ludzie wybierani - teoretycznie - przez nas. (6)

          Powinni więc tworzyć przepisy dla ludzi, a nie na odwrót. Tym bardziej, że i Ty i ja jesteśmy ich pracodawcami. Obywatele są pracodawcami premierów, posłów, radnych, prezydentów miast itd.

          • 1 2

          • Czlowieku przestan..................... (5)

            Jest chodnik i na nim sie nie parkuje.PROSTE JAK NIE POWIEM CO.

            • 3 0

            • Wolno parkować na chodniku (4)

              o ile zostaje 1,5 m wolnego dla pieszych.

              • 1 2

              • (3)

                Sekator tak, ale to nie jedyny a zaledwie jeden z kilku warunków. Bo nie zawsze można zostawić tylko 1,5m.

                • 1 0

              • Tylko powiedz mi jak oni sie dostali na ten chodnik (2)

                Przez pas zieleni

                • 2 0

              • To akurat prawda w tym (1)

                przypadku. Tylko czy karanie jest rozwiązaniem sytuacji?

                • 0 1

              • Za lamanie prawa nalezy sie kara

                A jakie rozwiazanie widzisz?

                • 2 0

    • Co za tępole tak parkują?

      Ukarać przykładnie panów dyrektorków...

      • 1 0

    • Akurat tam jest doskonały dojazd

      jeździ SKM, tramwaje, autobusy też nieopodal.
      Więc autami nie muszą dojeżdżąć i parkować pod samymi drzwiami swoich biur jak buraki ;)

      • 3 0

  • Tak czy siak (1)

    ceny mieszkań tam polecą w dół. Co to za frajda mieszkać przy głośnej ulicy w przypadku braku ekranów. Jeśli one zaś powstaną to na mieszkanie z widokiem na ścianę może chętnych nie być. Marnie. Odcinka od ETC nie będzie więc również ludzi przy Legionów i Kościuszki ucierpią. Ciekawe czy i im pod oknami ekrany ustawią.

    • 6 3

    • Ciekawe czemu ktoś minusuje

      skoro napisałem rzecz oczywistą. Nikt nie będzie chciał kupić mieszkania przy ruchliwej pseudoautostradzie lub z widokiem na ekran akustyczny. Osoby tam mieszkające już tam bedą musiały zostać na zawsze.

      • 2 2

  • No ale chyba Raju nie zamkna? (3)

    Co tam sie dzialo nieraz:))))))))))))))))))))))))))

    • 4 0

    • NIE ODDAMY RAJU!!!

      raju nigdy nie zamkną!!!!!!!!! NIE DAMY!!!!!!

      • 0 0

    • ZAWSZE RAJ!!!!!

      NIE POZWOLĘ ZAMKNĄĆ MOJEGO DOMU

      • 0 0

    • tylko raj na zwsze!!!!!!!

      JAK KTOS SIE ZBLIZY DO RAJU TO ZATLUKE!!!!!!!

      • 0 0

  • Też mi niespodzianka

    Deweloper komuś o czymś nie powiedział.

    Ciekawi mnie, czy dla deweloperów istnieje jakieś osobne prawo.

    Bo dla mnie oszustwo (świadome wprowadzanie kogoś w błąd) to oszustwo, tylko nikt nie ponosi tego konsekwencji!

    • 11 2

  • Na przyszłość niech "przedsiębiorcy" sprawdzą sobie m.p.z.p za nim kupią siedzibę firmy.

    Na przyszłość niech "przedsiębiorcy" sprawdzą sobie m.p.z.p za nim kupią siedzibę firmy

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane