• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • Przedsiębiorcy (1)

    Oczywistością jest, że wszyscy słyszeli o planowanych przebudowach. Domyślam się, że w tej wypowiedzi chodzi o to, że nie zostali oni poinformowani na piśmie, co w ich przypadku jest na rękę, bo teraz będą się procesować a i pewnie jeszcze odszkodowań żądać. Tak to jest w tym kraju, że jak formalnego papierka od wszystkiego nie dostaniesz to tak jakbyś miał opaskę na oczach.

    Dokładnie tak jak jest w cytacie: "Deweloper nie informował nas...", a nie "Nie wiedzieliśmy..."

    • 1 1

    • BIUROWIEC HYNKA

      "Deweloper nie informował nas...", a nie "Nie wiedzieliśmy ŻYJEMY W PAŃSTWIE PRAWA . NIKT NIE KONTROLUJE ,DEVELOPERA CZY SŁUSZNIE POSTAWIONY JEST BUDYNEK. SĄ PLANY ,POZWOLENIA NA BUDOWĘ I POZWOLENIA
      NA UŻYWANIE BUDYNKU O TAKIM PRZEZNACZENIU WYDANE PRZEZ URZĄD
      MIASTA. WOBEC TEGO CHYBA PRZEDSIĘBIORCY ANI DEVELOPER NIE SĄ WINNI,ŻE WZIIELI
      KREDYTY ,ABY PRACOWAĆ ,A NIE POWIĘKSZAĆ BEZROBOTNYCH.
      UWAŻAM,ŻE USŁUGI TAM SĄ BARDZO POTRZEBNE

      • 0 0

  • budynek jak marzenie

    Tylko niech ktoś mi odpowie na pytanie kto dał pozwolenie na postawienie budynku 5 metrów od linii słupów wysokiego napięcia a potem zajmijmy się planowaną budową drogi. Problem zniknie bo ludzie się wcześniej wyniosą się z tego miejsca albo zbzikują pod takim promieniowaniem elektromagnetycznym.

    • 7 0

  • kłamie

    Droga która jest była od 20 lat i ten Pan Słowik to kupił. Stawia samochody na chodniku- tak było od początku , kiedy kupował lokal.teraz chce parkingu, dla firmy 5 osoboiwej. Tam powinni być strażnicy miejscy i mandaty wręczac za blokowanie chodnika i ścieżki rowerowej.Kupował i ten stan ma nadal.

    • 9 3

  • (1)

    masakra. nic nam nie wychodzi. najpierw bramy wolnosci, potem big boy. -.-

    • 4 1

    • dokladnie.

      czemu gdyni sę udaje a nam nie? sea towers powinien byc w gda tak w ogole...

      • 0 0

  • Jak nie zobacze efektow przebudowy na ulicy Słowackiego to nie uwierze w te zapewnienia ze wogole beda budowlancy na Słowackiego.

    • 3 0

  • fajnie na tych zdjeciach (3)

    widac kontrast:

    Nowe biurowce (budowane przez tepego, albo raczej cynicznego developera, ktory wie, ze sprzeda sie wszystko - parking to zbedny luksus)
    kontra
    stare budy z rozpizdzonymi podjazdami. Co trzeba miec w glowie by prowadzic biznes, ktory tak wyglada? Przeciez to dzicz!

    Miasto kontra afrykanska wies.

    A wszystko to w Gdansku - Pelna egzotyka - brakuje tylko ladnych kolorowych dziewczyn.

    • 9 1

    • Wlasciciele tych bud wiedzac ,ze bedzie budowana droga nie inwestuja (1)

      Maja umowy na 2-3 lata i koniec.Nie bedzie dojazdu nie ma biznesu.Tylko dlaczego ci wielcy o tym nie pomysleli

      • 2 1

      • informacja

        2010-10-06 12:23 0000-00-00 00:00 Wlasciciele tych bud wiedzac ,ze bedzie budowana droga nie inwestuja MYLI SIĘ AUTOR POWYŻSZEGO MAILA.
        WŁAŚCICIELE TYCH BUD ,MAJĄ ZAPROJEKTOWANE DROGI DOJAZDOWE,MIEJSCA POSTOJOW I DOJAZDY. PROJEKTANCI WZIELI
        ICH POD UWAGĘ ,ALE ZAPOMNIELI O DRUGIEJ STRONIE.

        • 0 0

    • przedsiębiorca

      • 0 0

  • (1)

    Jak ktoś decyduje się na kupno, czy wynajem lokalu biurowcu bez parkingu, to sam sobie winien. Nie trzeba wiele wyobraźni, aby przewidzieć czym to grozi. Wybór biurowców w Trójmieście jest raczej spory. Mozna znaleźć budynek z zapleczem parkingowym. A wtedy deweloperzy cwaniaki znikają z rynku w sposób naturalny. Po prostu nikt nie będzie od nich kupował.

    • 13 1

    • Zaspa

      Deweloperzy budują wtedy jak dostaną wszelkie zgody jak w mieście
      prawa,bo uważam ,,,,,ze tak jest. Deweloper to żaden cwaniak ,wybudował budynek usługowy ,który jest potrzebny w tej dzielnicy miasta wobec tego należy umożliwić rozsądnie korzystanie z świadczonych tam usług

      • 0 0

  • Droga najwazniejsza, wyburzyć budynek przy Hynka, SONDA (27)

    Jesteś za, zaznacz łapkę na tak,
    jesli przeciw łaopkę na nie

    • 23 22

    • Pogodzić wszystkich interesy,również przedsiębiorców po stronie Biurowca Hynka

      • 0 0

    • Taka droga przez (25)

      środek miasta to porażka. Lepiej poszerzyć Grunwaldzką i cały jej ciąg. Zbudować trasę Sucharskiego wraz z tunelem i dojazdem od strony Marynarki i Hallera. Zmodernizować dojazdy do Obwodnicy i wraz budowaną O.Południową byłoby ok. Kto musi wjechać do miasta ten wjedzie, a kto nie musi ominie je Obwodnicą. Ta pseudoautostrada przez miasto to gniot jakich mało.

      • 6 7

      • Poszerzyc Grunwaldzka? (24)

        Sekator ty sie chyba zaciales

        • 5 2

        • Jaki widzisz (23)

          problem w jej poszerzeniu?

          • 2 3

          • Wrzeszcz (22)

            • 5 0

            • Spójrz najpierw na wizualizację jak bowa trasa zmiata budynki przed sobą. (21)

              Akurat we Wrzeszczu już są po trzy pasy. Tylko porobić podziemne przejścia dla pieszych.

              • 1 2

              • Co do przejsc to racja (20)

                Ale poszerzyc to raczej nie ma jak.Chcesz polowe Wrzeszcza wyburzyc

                • 4 1

              • Jeszcze jedno. (3)

                W podstawowej wersji powinna być zrobiona trasa wjazdowa do Gdańska. Czyli Trasa Sucharskiego, tunel i remont Uczniowskiej do Hallera. Np. po dwa pasy w każdą strone. Nie nuszą koniecznie być rozdzielone pasem zieleni tylko podwójną ciągłą, I to samo na Słowackiego gdzie tak samo wykonana jezdnia powinna dać się zmieścić w trasie obecnej Słowackiego.

                • 0 0

              • Aut z kazdym rokiem przybywa (2)

                Wiec kazdy kilometr nowej drogi jest jak najbardziej potrzebny

                • 0 0

              • Akurat tej (1)

                w poprzek miasta nie jest.

                • 0 1

              • Beda ekrany,nie przesadzaj

                Bez Slowackiego Poludniowa iSucharskiego nie ma sensu

                • 0 0

              • Widzę jeszcze jedno niebezpieczeństwo. (4)

                Ta trasa będzie znacznie krótsza niż tranzyt Obwodnicą Południową i dalej istniejącą Obwodnicą. Może się okazać, że wybudowaną za grubą kasę O.P. nikt nie będzie jeździł, a cały tranzyt pójdzie przez środek miasta.

                • 1 0

              • (3)

                Dlatego właśnie tak istotne jest, żeby na tej trasie było ograniczenie prędkości i normalne skrzyżowania ze światłami, właśnie po to, żeby zniechęcić tranzyt.

                • 0 0

              • Rwnie więc dobrze może tej trasy nie być. (2)

                Natomiast można zmodernizować to co jest. Ta trasa nie poprawi sytuacji komunikacyjnej wzdłuż Trójmiasta

                • 0 0

              • Wystarczy ze Tiry beda pojada trasa,a sytuacja sie poprawi (1)

                Troche tak marudzisz

                • 1 0

              • Niespecjalnie poprawi się dla mieszkańców

                ul. Legionów i Kościuszki. Setki "Tirów" tuż pod oknem. Dla "Tirów" powstaje Obwodnica Południowa.

                • 1 0

              • Nie. (10)

                Jak już napisałem we Wrzeszczu akurat są po trzy pasy. Trasa Słowackiego to porażka dla miasta. Totalne nieporozumienie.

                • 1 5

              • Lepiej poszerzyć Grunwaldzką i cały jej ciąg (8)

                Napisales czy nie? Wiec jak to ma wygladac w/g ciebie

                • 0 2

              • Oipsałem to wyżej. (7)

                Może z całą przesadziłem. Odcinek za pętlą do skrzyżowania z Czyżewskiego. Do tego przejścia podziemne dla pieszych na całym ciągu i poprawa skrzyżowań w ciągu Grunwaldzkiej co pozwoliłoby dzięki regulacji sygnalizacji zlikwidować korki na Grunwaldzkiej. Choćby brak przejść umożliwiłby skrócenie długości zielonych świateł dla bocznych ulic gdyż skręcające samochody nie musiałby puszczać pieszych więc w tym krótszym czasie przejechałoby ich tyle samo. Umożliwiłoby to wydłużyć zielone na Grunwaldzkiej i korki automatycznie by się zmniejszyły.

                • 2 0

              • (5)

                Sekator tak absolutnie nie można zrobić. Podziemne przejścia zabijają miasto. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. Jeśli komuś przeszkadzają korki to proszę bardzo: po Grunwaldzkiej śmigają tramwaje, w których jest jeszcze dużo miejsca.

                • 3 1

              • Jak sobie wyobrażasz dostawców, rożnego rodzaju biznesmenów (4)

                czy to świadczących usługi czy jadących np. podpisać umowę itp. jadących np z narzędziami do klienta tramwajem? I to tramwajem który to jak to w Gdańsku bywa lubi ot się nagle zepsuć? Owszem. Jak ktoś ma stałe godziny pracy w jednym miejscu to jak najbardziej może sobie jeździć tramwajem. Sam jak tak pracowałem to nawet mając samochód często jeździłem komunikacją miejską. Nawet jednak jak masz coś do załatwienia po pracy, czasem w paru miejscach to lepiej jednak samochodem. Poza tym piszesz, że miasto jest dla ludzi nie dla samochodów. Samochodami też jeżdżą ludzie.

                • 1 0

              • (2)

                Sekator, wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że 90% kierowców tylko i wyłącznie wozi tyłki a dodatkowo znakomita większość z nich mieszka i pracuje w dobrze skomunikowanych miejscach.

                • 1 1

              • Mimo, że jak pisałem (1)

                nawet mając samochód i pracując w stałym miejscu jeździłem tramwajem często to wiem z własnego doświadczenia, że jak już ten samochód posiadamy to mimo korków samochodem jest wygodniej, szybciej i często taniej.

                • 0 0

              • Troszkę

                z interpunkcją nawaliłem, ale mam nadzieję, że wypowiedź jest zrozumiała. W miarę.

                • 0 0

              • Co zaś do tego, że przejścia podziemne

                zabijają miasto. Ale przynajmniej zaden samochód czy tramwaj nie zabije pieszego idącego przez ulicę przejściem podziemnym.

                • 1 0

              • Uprzedzając pytanie"co dalej"

                przypominam, że wg. bajań naszych pożal się boże włodarzy pod Sopotem miał być tunel łączący się z drogą różową.
                Pozdrawiam

                • 1 1

              • Uzasadnij,ze to nieporozumienie

                • 2 1

  • Rozwaga

    Jestem oczywiście za budową dróg,ale należy pogodzić interesy wszystkich grup społecznych,jak również przedsiębiorców ,którzy organizują nowe miejsca pracy.
    Proszę zobaczyć po drugiej strony Hynka,gdzie są parterowe zakłady usługowe
    różnych branż są miejsca postojowe wjazdy ,nie ma ekranów,ponieważ projektanci mieli to na mapach i rozsądnie wykonali projekt i chwała im za to.
    Biurowiec powstał znacznie póżniej chyba pod koniec 2009 roku. Czy na mapach był biurowiec? A kto wydał pozwolenie na budowę i użytkowanie tak problematycznego biurowca ? Uważam jako mieszkaniec,że usługi jak i sklepy
    są potrzebne w tej części miasta. Należy popierać polskich przedsiębiorców.

    • 3 0

  • A zresztą co mnie obchodzi jakaś tam Słowackiego i tak zniej nie korzystam nie mój problem,róbta co chceta,jak mawiał pewien wieszcz

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane