• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • Tak sobie jeszcze raz obejrzałem ten filmik (1)

    i coraz bradziej wydaje mi się, że taka "autostrada" w środku miasta to durny pomysł.

    • 6 6

    • Tylko ci sie wydaje

      • 1 0

  • ach jaka piękna wizualizacja (1)

    i jak zawsze z muzyczką DJa Mieczysława - dyrektora ZDiZ (ze średnim wykształceniem - licencjat w Ateneum w trakcie)

    • 7 3

    • to byloby straszne!

      szkoda tylko ze to muzyka ze stocku, a ty zwyczajnie klamiesz

      • 0 0

  • będa opózniac tylko robotę

    na wies niech się przeniosa jak miasto im nie pasi

    • 1 3

  • Obejrzałem filmik

    Wnioskuję, że na końcu zadania II i na początku zadania III będą stały bramy teleportacyjne aby podołać ruchowi?
    No to brawo Gdańsk za wprowadzanie innowacyjnych technologii! ;)

    Szczerze - to żal peel

    • 5 0

  • Trzeba było nie zabudowywawać łakomie całej działki pod birowiec a pomyśleć o parkingu!! (1)

    i tyle w tym temacie...

    • 10 1

    • I tyle w temacie

      • 1 0

  • (6)

    a gdzie jest odcinek rzeczypospolitej do hallera

    • 5 0

    • (5)

      W planach, sam sprawdź.

      • 0 0

      • Ale go (4)

        nie będzie. I całe szczęście. Przynajmniej trasa nie przetnie miasta na pół.

        • 0 1

        • Cos ty sie tak uczepil tej drogi (3)

          Chcesz zeby miasto umieralo?

          • 3 0

          • Od braku spalin sie nie umiera (1)

            to powinna byc ulica. w miescie sa ulice a nie trasy szybkiego ruchu dla tirow.

            • 3 0

            • Gdansk ma takie polozenie ,a nie inne

              Wiec nie ma innej mozliwosci

              • 2 0

          • Będzie umierać jak ta droga powstanie.

            Jej budowa w związku z budową Obwodnicy Południowej jest absurdalna. W innym wątku zresztą podałem w mairę dokładnie jak można problem ruchu w mieście rozwiązać. Na stronie 5 komentarzy w wątku pt. "Droga najwazniejsza, wyburzyć budynek przy Hynka, SONDA"

            • 1 0

  • ladne budynki (4)

    i totalny chaos dookola...

    Z chodnika i trawnika powstal parking.

    O ile kodeks drogowy dopuszcza parkowanie na chodniku to stawianie aut na trawnikach, albo tym co po nich pozostalo jest niedopuszczalne.

    Zero formy, wszystko popsute przez bylejakosc.

    • 6 0

    • (2)

      Dla uściślenia: parkować na chodniku wolno, pod warunkiem że samochód będzie stał bezpośrednio przy krawędzi jezdni. Nie wolno jeździć po chodniku, a samochodu o masie 3,5t w ogóle nie mogą parkować na chodniku.

      • 4 0

      • Akurat w tym miejscu (1)

        można było ten trawnik zlikwidować i zrobić mały parking w jego miejscu. Zresztą można chyba w każdej chwili i to niewielkim kosztem. Jestem przeciwnikiem wycinania jakichkolwiek drzew. Te na zdjęciu są na tyle młode jeszcze, że bez obawy można je przesadzić gdzieś obok.

        • 0 0

        • Tam nie mialo byc biurowca wiec w planach nie bylo parkingu

          A trawnik bedzie zlikwidowany jak zacznie sie budowa

          • 3 0

    • jaki rząd, jaki płemieł taka jakość

      • 1 0

  • "Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu" (5)

    To chyba wtedy był najodpowiedniejszy moment, żeby cokolwiek oprotestowywać, co nie?

    • 117 4

    • ale oni sie odwoluja

      wiec chyba juz wczesniej protestowali...

      • 1 0

    • gdzie są miejsca się pytam (1)

      Śmieszy mnie to, że stawiają biurowce a nikt nie myśli o parkingach dla klientów. Budują kilka miejsc w parkingu podziemnym, które oczywiście zarezerwowane są dla prezesów. Sytuacja nie tylko na Hynka ale chociażby biurowiec na Abrahama lub nowo powstały biurowiec przy Lidlu na grunwaldzkiej. W tym pierwszym przypadku klienci stawiają na wąskim trawniku a po pięciu minutach zjawia się straż miejska i stawia blokady a w drugim przypadku klienci stawiają auta na parkingu lidla czy na stacji neste... chore, powinno zmienić się coś w prawie budowlanym. Biurowiec powyżej x m^2 = tyle i tyle miejsc parkingowych...

      • 7 0

      • Na prawdę zakładają blokady na Abrahama? Super, już traciłem wiarę w SM.

        • 2 1

    • A kto powiedział

      że tego wtedy nie robili? Może dzwonili po urzędach, biurach projektowych itp?

      • 2 5

    • ale jakie kilka miesięcy ...

      jak ktoś jest osłem to niech sie nie pcha do biznesu tylko taczką jeździ ...

      • 10 1

  • Czy nie lepsze rozwiązanie by było gdyby Słowackiego była połączona z ul. Jana Pawła.

    • 6 1

  • Patrząc po zdjęciach i autach tam nieprawidłowo stojących (11)

    to się zastanawiam gdzie jest straż miejska?!
    Właściciele tych firm powinni najpierw zapłacić mandaty za takie parkowanie, a potem się czegokolwiek prosić...

    • 7 2

    • Nie bądź (8)

      takie chętny do karania.

      • 0 4

      • Za lamanie przepisow nalezy sie kara (7)

        • 4 1

        • Przepisy tworzą ludzie wybierani - teoretycznie - przez nas. (6)

          Powinni więc tworzyć przepisy dla ludzi, a nie na odwrót. Tym bardziej, że i Ty i ja jesteśmy ich pracodawcami. Obywatele są pracodawcami premierów, posłów, radnych, prezydentów miast itd.

          • 1 2

          • Czlowieku przestan..................... (5)

            Jest chodnik i na nim sie nie parkuje.PROSTE JAK NIE POWIEM CO.

            • 3 0

            • Wolno parkować na chodniku (4)

              o ile zostaje 1,5 m wolnego dla pieszych.

              • 1 2

              • (3)

                Sekator tak, ale to nie jedyny a zaledwie jeden z kilku warunków. Bo nie zawsze można zostawić tylko 1,5m.

                • 1 0

              • Tylko powiedz mi jak oni sie dostali na ten chodnik (2)

                Przez pas zieleni

                • 2 0

              • To akurat prawda w tym (1)

                przypadku. Tylko czy karanie jest rozwiązaniem sytuacji?

                • 0 1

              • Za lamanie prawa nalezy sie kara

                A jakie rozwiazanie widzisz?

                • 2 0

    • Akurat tam jest doskonały dojazd

      jeździ SKM, tramwaje, autobusy też nieopodal.
      Więc autami nie muszą dojeżdżąć i parkować pod samymi drzwiami swoich biur jak buraki ;)

      • 3 0

    • Co za tępole tak parkują?

      Ukarać przykładnie panów dyrektorków...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane