• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: 2,7 km drogi za 184 mln zł i w nieco ponad 17 miesięcy?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Odcinek od ul. Ku Ujściu do terminala promowego Westereplatte remontowany już przez firmę Skanska.



Znamy wykonawców, którzy chcą wybudować odcinek Trasy Sucharskiego między mostem wantowym a ul. Ku Ujściu w Gdańsku. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która za wykonanie zadania w terminie 17 i pół miesiąca chce 184 mln zł.



W poniedziałek poznaliśmy oferty na budowę odcinka Trasy Sucharskiego między węzłami Ku Ujściu i Wosia Budzysza. W poniedziałek poznaliśmy oferty na budowę odcinka Trasy Sucharskiego między węzłami Ku Ujściu i Wosia Budzysza.
W miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto w poniedziałek koperty z ofertami na budowę 2,7-kilometrowego odcinka Trasy Sucharskiego. Dwujezdniowa droga ma powstać między ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Przeróbce a ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.

GIK szacował koszt budowy tego odcinka na 292,5 mln zł. Tymczasem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która za wykonanie zadania w terminie 17 i pół miesiąca chce ok. 184,4 mln zł. Miasto zaoszczędzi więc na tej inwestycji ponad 100 mln zł. O wyborze oferty decyduje w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania.

- Jeśli nie będzie odwołań, inwestycja ruszy w maju tego roku. Prace powinny skończyć się pod koniec 2012 r. - wyjaśnia Iwona Żygowska, wiceprezes zarządu GIK.

Projekt zakłada budowę dwóch nowych jezdni rozdzielonych pasem zieleni. Każda będzie liczyła po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5.

Ponadto, inwestycja przewiduje budowę dwóch węzłów: Wosia Budzysza i Ku Ujściu. Drogowcy wybudują m.in. cztery wiadukty, kanalizację telekomunikacyjną systemu inteligentnego zarządzania ruchem Tristar, odwodnienie jezdni.

Na Trasie Sucharskiego trwają już prace budowlane. Aktualnie budowany jest odcinek drogi miedzy ul. Ku Ujściu a terminalem portowym Westerplatte. Wykonawcą jest też firma Skanska, która zobowiązała się przebudować 3-kilometrową jezdnię do końca czerwca i za 9 mln zł.

Wciąż trwa przetarg na budowę pierwszego odcinka Trasy Sucharskiego, który połączy drogi na moście wantowym z Południową Obwodnicą Gdańska. Jego wyniki poznamy już w maju.

Budowa całej Trasy Sucharskiego będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Wszystkie trzy odcinki Trasy Sucharskiego będą gotowe najwcześniej w 2013 r.

Firma Budimex złożyła też najkorzystniejsza ofertę na budowę Drogi Zielonej pomiędzy ul. Marynarki Polskiej, a al. Hallera. Jest to jeden z czterech fragmentów Trasy Słowackiego. Za budowę nieco ponad 2-kilometrowego odcinka drogi w terminie 16 miesięcy zażądała od miasta ok. 135 mln zł.

Po raz kolejny prezentujemy wizualizację przebiegu Trasy Sucharskiego.



Oferty złożone w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinku od ul. Wosia Budzysza do ul. Ku Ujściu.

1. Konsorcjum firm: Shanghai Urban Construction (Group) Corporation, Most Sp. z o.o.; Cena ofertowa: 199,2 mln, Termin wykonania: 24 miesiące;
2. Konsorcjum firm: FCC Construccion S.A., Wakoz Sp. z o.o., Cena ofertowa: 268,9 mln zł, Termin wykonania: 22 miesiące;
3. Konsorcjum firm: Warbud S.A., Eurovia Polska S.A.; Eurovia CS; Cena ofertowa: 272,8 mln zł Termin wykonania: 22 miesiące;
4 BILFINGER BERGER S.A.; Cena ofertowa: ok. 249,6 mln zł Termin wykonania: 24 miesiące;
5. Konsorcjum firm: Erbud S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A.; Firma MTM S.A.; Cena ofertowa: ok. 275,6 mln zł Termin wykonania: 24 miesiące;
6. Polimex Mostostal S.A.; Cena ofertowa: ok. 271,4 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
7. Budimex S.A.; Cena ofertowa: ok. 194,6 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
8. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.; Acciona Infraestructuras S.A.; Cena ofertowa:ok. 233,7 mln zł Termin wykonania: 23 miesiące;
9. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Strabag AG; Cena ofertowa: ok. 218,4 mln zł Termin wykonania: 19 miesięcy;
10. Skanska S.A.; Cena ofertowa: ok. 184,4 mln zł. Termin wykonania: 17 miesięcy i 15 dni;
11. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A.; Cena ofertowa: ok. 263,4 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • Zaoszczędzi miasto ale na pewno i wykonawca (5)

    Fajnie, że miasto zaoszczędzi 100 mln. Zastanawiam się tylko na czym zaoszczędzi wykonawca? Na podbudowie drogi, na masie bitumicznej czy na czymś innym co jeszcze jest stosowane przy budowie dróg.

    • 1 5

    • 65 tys. zł za metr bieżący (4)

      m2 asfaltu kosztuje ok. 40 zł. Zakładając 2 warstwy na 14m szeroko daje ok. 1 tys. zł.
      Myślisz, że kamyki kosztują wielokrotnie więcej?
      Widzisz skalę różnicy?
      Teraz przemnóż ten 1metr przez 2700, czyli długość drogi.
      Dochodzą do tego oczywiście jeszcze 2 węzły, barierki ochronne i trawa po środku,
      ale i tak ma potrzeby oszczędzania, żeby z prawie 200 baniek została dla wykonawcy jeszcze godna marża.

      • 0 3

      • (2)

        Dokładnie poczytaj specyfikację techniczną i przedmiot zamówienia na który się składają obiekty inżynieryjne (estakada o długości 400m i wiadukty), a nie piszecie bzdury nie znając się zupełnie na temacie.

        • 2 0

        • (1)

          Wszystkich "znawców" tematu zapraszam do zapoznania się ze stroną:

          • 1 0

          • gik.gda.pl/__klik/_files/_public/zalaczniki/po-38-c-r5-2010-roboty-sucharski-ii-ogloszenie-opublikowane-20-07-2010r.pdf

            • 1 0

      • zapomniales tylko o obiektach i tym co "siedzi głęboko w gruncie"...no ale co tam na "budowlance" się znasz.

        • 3 0

  • Fajna mała obwodnica Gdańska będzie.

    Od północy, wschodu i południa. Trasa Sucharskiego z tunelem pod Martwą Wisłą w połączeniu z budowaną Obwodnicą Południową Gdańska. Dzięki temu część ruchu tranzytowego przezniesie się na nią z centrum Gdańska.

    • 5 0

  • Załóżmy, że budowa realnie kosztuje 40 mln. (1)

    I teraz, zmawia się kilka firm, nierzadko z urzędnikami, walą ceny w przedziale 180-290 mln. - wygrywa ten za 180 mln i wszyscy są szczesliwi...

    Przeciez oni wszyscy sie znaja, tak jest w kazdej branzy, czasami, dyrektor pracował w każdej z nich, czy inny inżynier itp.

    Układy są już po rodzicach, po polibudzie itd.

    Cena jest za wysoka za tak krótki odcinek. Wiele spraw staniało ze względu na kryzys a np. kierowca wywroty z przyczepą zarabia... 10zł/h /!/ , przy czym, każą mu wozic 2 x tyle ton na składzie, aniżeli powinien...

    • 2 8

    • Skąd Ty człowieku wziąłeś te 40 milionów. Nie bądź śmieszny, że tą cenę jesteś w stanie wybudować wszystko co znajduje się w przedmiocie zamówienia. Skanska i tak bardzo poszła po cenie, co z resztą widać po różnicach pomiędzy miejscami 1-3. Nie macie zielonego pojęcia o tym temacie a wymądrzacie się na forum jakby tu sami inżynierowie się wypowiadali.

      • 2 0

  • SKANSKA (9)

    Najlepszy wykonawca!!!! Będzie w terminie i bez usterek! W końcu rozsądny wybór – szkoda że zawsze musi decydować cena, Panom z Budimexu Chińczykom i innym Wakozom już DZIĘKUJEMY!

    • 90 13

    • (1)

      tak, skanska to porzadna firma. tyle ze nie mozna pisac ze to "rozsądny wybór" bo zamawiajacy ich nie wybiera, tylko JEST ZMUSZONY wybrac najtańszego (tu akurat bylo dodatkowe kryterium czasowe, ale i tak najbardziej "waży" cena).

      • 11 0

      • Kto

        ustala kryteria wyboru?
        Nie pisz o zmuszaniu lepiej o wygodzie. Urzędnik nie musi się tłumaczyć. To jest właśnie przerzucanie papierków a nie kompetencje.

        • 0 1

    • (4)

      przecież tutaj też termin grał rolę

      • 3 1

      • Termin

        Wynik przetargu był liczony ze średniej ważonej gdzie termin miał jedynie wagę 10, natomiast koszty wykonania 90.

        • 1 0

      • po co termin? (2)

        SKANSKA to dobra i solidna firma ale i tak będzie już po euro a drogę lepiej oddać na wiosnę niż na jesień, bo przez zimę się dziury porobią, których łatanie pochłonie kilka mln zł i będzie taka oszczędność pieniędzy.

        • 4 4

        • droga powinna mieć kilka lat gwarancji jak sie moga kur.. w nowej drodze robić dizury jesli sie robią to jest źle zrobiona

          • 2 0

        • najlepiej w 2015 beda wybory prezydenckie i parlamentarne

          ciesze sie ze skończą zanim swiat nasz sie skończy.

          • 1 2

    • dobrze ze ni starbag bo nigdy by nie ukonczyli

      • 2 1

    • Wazelina

      To czysta polska firma , z najwybitniejsza kadrą budowniczych dróg i autostrad

      • 0 6

  • A ja wyceniłem zakup batona Snickers (1)

    na 200mln zł. Zapłaciłem w automacie 1,8zł. Zaoszczędziłem 199999998,2zł!

    • 4 7

    • O, jedna osoba widocznie nie widzi, jak to biurokraci "oszczędzają" pieniądze.

      • 0 0

  • brawo prezydent

    ma pan moj głos i całego osiedla !!!

    • 4 1

  • 2,7 km drogi za 184 mln zł i w nieco ponad 17 miesięcy - Boże gdzie my żyjemy ... (1)

    niecałe 3 km za takie miliony i to jeszcze prawie w dwa lata ... nigdzie nie ma takich kosztów budowy i nigdzie to nie trwa tak długo , tyle , że w Polsce złodzieje muszą wypompować tyle kasy ile się da. 15 miesięcy nikt palcem nie kiwnie , a ostatnie 2 to będą robić dzień i noc. Standard w tym złodziejskim kraju.

    • 4 11

    • Głupoty gadasz człowieku

      Przeczytaj sobie ogłoszenie o zamówieniu na stronie GIKu, a nie farmazony na forum piszesz. Przedmiotem zamówienia jest przede wszystkim jednoprzęsłowa estakada o długości 400m oraz trzy wiadukty po 50-60m.

      • 3 1

  • Skoro miasto "zaoszczędzi" 100 mln zł (11)

    to proponuję remont Traktu Św. Wojciecha na Euro bo będzie wstyd.

    • 136 10

    • albo Jabłoniowej

      • 2 0

    • Św. Wojciech to się chyba w grobie przewraca..

      ...jak słyszy ile żółci się wylewa przez trakt jego imieniem nazwany.
      Z resztą traktem to już nie można tego czegoś nazwać... Mnie się wydaje, że miasto celowo nie wyremontuje tego miejsca, będziemy się mogli szczycić tym, że jako jedyne miasto na świecie mamy tor offroadowy w centrum miasta :D
      ... a mieszkańcy? jak zwykle ... przełkną tę pigułę ...

      • 2 2

    • Na remont traktu, chociaż samej nawierzchni wystarczy kilka milionów (1)

      Ale na to nie ma pieniędzy...
      Miasto na każdym przetargu zaoszczędza mnóstwo pieniędzy, ale na załatanie dziury w centrum czy też głównej drogi do miasta jakoś już nie starcza...

      • 22 8

      • miasto nic nie oszczedza jeśli trasa okazałą sie tańsza to znaczy ze sie miasto mniej zapożycza a nie oszczędza

        • 5 0

    • Za zaoszczędzone 100mln...

      ... proponuję pokryć ECS bursztynową elewacją oczywiście z naturalnego bursztynu. Nam Gdańszczanom ta inwestycja jest obecnie najbardziej potrzebna. Jeżeli tego nie zrobią to nasz prezydent Paweł nie ma co liczyć na mój głos w następnych wyborach.

      • 5 1

    • podobnież betonowa droga jest bardziej trwała

      a tym samym ekonomiczniejsza pod względem czasu eksploatacji. Adolf ten o złej reputacji budował betonki, no i gdyby nie remontowali to byłyby super. Np do Malborka. Ciekaw jestem ile kosztowałyby naprawy tej samej drogi z asfaltu?

      • 1 1

    • a po co?

      by wieśniaki z kartuz miały ładną drogę?

      • 7 1

    • (3)

      Zaoszczędzi = nie weźmie kredytu
      w tym wypadku.

      • 22 3

      • Zaoszczędzi = nie weźmie kredytu (2)

        Zaoszczędzi = nie weźmie kredytu = było gotowe wziąć większy kredyt więc w czym problem?

        • 7 7

        • Zaoszczędzi = nie weźmie kredytu

          Problem w tym, że te kredyty trzeba będzie spłacać. I im będą one większe, tym będzie bardziej bolało. A jak miasto zadłuży się za bardzo, to stanie pod ścianą i nie będzie miało za co realizować kolejnych inwestycji. Łatać dziur w drogach też. A całe dochody miasta, po odjęciu pieniędzy które idą na bieżące utrzymanie miasta, zamiast na inwestycje, będą szły na raty kredytów i odsetki od nich.

          • 9 0

        • Dokładnie.

          • 3 3

  • Ale przewał (1)

    Kolejny przewał w budyniogrodzie. Niecałe 3 kilometry drogi w półtora roku. To rekord świata w waleniu gruchy na budowie. I to za jaka kasę!!!!! Ponad 45 mln Euro za prosta trasę, która bedzie do remontu za 3 lata po oddaniu do jazdy.
    Sprawdźcie jak szybko budowano drogę Berlin - Królewiec - tylko łopatami, taczkami i wozami konnymi. A jej budowniczowie nie znali kontenerów, zestawów drogowych , itd.

    • 5 11

    • .. bedzie budowana w technologii WAKOS opatentowanej w całej POmrocznej

      WIETRZENIE GLEBY
      P.S. a jaką kare zapłacił wakoiz za nieterminowe sp.......ie Powstańców Warszawskich - tydzien po oddaniu do uzytku pęka i powstały muldy!!!

      • 0 5

  • To jes jakas kpina 2,7 km za 184 mln (1)

    Jak to w ogole mozliwe?? Autostrada A1 która budowana jest na odcinku Nowe Marzy-Toruń koszt budowy kilometra to 11,7 mln!!!

    • 5 9

    • .. taka jest inflancja tuska rzadów

      3 lata wstecz 1km 11mln dzis 100mln!!!! brawo, mamy eksplodujacy rozwój gospodarczy, a PKB jak wzrośnie w pażdzierniku!!

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane