• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: odwołanie i drugi etap przetargu

Maciej Naskręt
1 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Tak będzie wyglądał przebieg Trasy Sucharskiego, między portem w Gdańsku a Południową Obwodnicą Gdańska.



Budowa Trasy Sucharskiego może się opóźnić, bo odwołano się od decyzji środowiskowej pozwalającej na rozpoczęcie tej inwestycji. Inwestor - miejska spółka GIK - uspokaja, że wcale tak nie będzie. I ogłasza rozpoczęcie drugiego etap przetargu.



Jaka jest najważniejsza inwestycja drogowa w Gdańsku?

Choć decyzja środowiskowa dla Trasy Sucharskiego wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska jest prawomocna od pół roku, właśnie się od niej odwołano. Odwołująca się strona zarzuciła brak analizy wpływu na środowisko linii elektroenergetycznej 400 kV, która zostanie przebudowana w ramach budowy Trasy Sucharskiego. Teraz domaga się przywrócenia terminu do składania odwołań.

Jak ustalił Portal Trojmiasto.pl, odwołanie złożył członek rodziny, która od wielu lat blokuje m.in. uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Olszynki. Jej działania skutkują m.in. blokowaniem rozbudowy linii energetycznej w kierunku Maćkowych, niezbędnej do przyłączenia do sieci właścicieli nowych domów w tej okolicy.

Zgodnie z procedurą administracyjną Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku musi przekazać dokumentację wraz z odwołaniem do organu nadrzędnego w Warszawie. Niejednokrotnie pracownicy RDOŚ podkreślali w rozmowach, że takie postępowanie odwoławcze może trwać nawet kilka miesięcy. To może opóźnić inwestycję.

W GIK panuje jednak optymizm. - Wierzymy, że GDOŚ [Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska - przyp. red.] już na wstępie uzna wniosek o przywrócenie terminu za bezzasadny i nie będzie dalej badała tego odwołania - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, inwestora Trasy Sucharskiego.

Władze GIK zapewniają, że analizowały szczegółowo przebudowę napowietrznych linii elektroenergetycznych. Przeprowadzono ocenę ich oddziaływania na środowisko, która znalazła się w końcowym raporcie.

Inwestor Trasy Sucharskiego musi jednak pamiętać, że osoby, które złożyły odwołanie, zrobią wszystko, by zablokować inwestycję. By przedłużyć procedurę mogą nawet zaskarżać decyzje wydane na ich korzyść. Już tak nawet robiły. W grudniu ub.r. pisaliśmy o tym w artykule Maćkowy - nie ma prądu dla nowych mieszkańców.

Nie bacząc na te problemy, GIK rozpoczął w poniedziałek wydawanie dokumentacji przetargowej firmom, które zakwalifikowały się do drugiego etapu przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinek "Węzeł Wosia Budzysza - Węzeł ku Ujściu".

18 firm i konsorcjów (wcześniej sprawdzano ich zabezpieczenia finansowe i doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji) ma teraz czas do 11 kwietnia na złożenie ofert. O wyborze najkorzystniejszej z nich zdecyduje cena (90 proc.) oraz czas wykonania prac (10 proc.). Nie może on jednak być dłuższy niż 24 miesiące.

Miejsca

Opinie (154) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Moja firma wybuduje Trasę za 10 tys. Euro (1)

    Wystarczy wysypać żwir na drogę, bez krawężników i bez poboczy.

    • 0 0

    • A po co wysypywac zwir mozna zuzel bedzie taniej areszta jest nie potrzebna droga i tak bedzie PRAWDA. A moze wystarczy scieszka to 21 wiek fajnie co

      • 0 0

  • dziwne ludzie chcieli by korzystac z udogodnien i wszystkiego co nowe ale jednoczesnie nie pozwola zrobic nic aby lepiej bylo PRAWDA.

    • 0 0

  • drogi, drogi - brawo

    Pięknie, mnóstwo nowych dróg buduje się w Gdańsku. Świetnie, bardzo mnie to cieszy. Wreszcie bez perspektywy wiecznych korków wjadę do Gdańska. Ciekawe jednak, że rządzący zapomnieli, że aglomeracja jest także na północy i tam czeka na OBWODNICĘ PÓŁNOCNĄ AGLOMERACJI TRÓJMIASTA! Tam jest tylko jedna droga dwupasmowa przez 4 miasta i nie ma alternatywy!

    • 0 0

  • jedna rodzinka blokuje całe miasto! (9)

    Ot nasza demokracja!

    • 154 21

    • (2)

      Dziwi mnie to że nie zaczną budowy tej trasy od tunelu pod martwą wisłą. Zbudowanie tunelu i połączenie go z obecna infrastrukturą umożliwi już puszczenie ruchu i odciążenie wjazdu do Gdańska z elbląskiej. Co z tego że wybudują najpierw drogę która będzie prowadzić do nikąd (ruch do portu jest znikomy, każdy wie kto jeździ po obecnej drodze)

      • 9 9

      • Skoro twierdzisz ze ruch do portu jest znikomy to zapraszam cie na Sucharskiego, po oglądaj sobie przejedz sie parę razy i zobaczymy co wtedy będziesz myślał...

        • 0 0

      • Zbudowanie tunelu do obecnej infrastruktury to nie jest żadne wyjście, przejedź się obecną Sucharskiego od mostu wantowego do ul. Ku Ujściu. Tam się nie da jeździć.

        • 5 1

    • Trzeba znac fakty (1)

      Ta rodzinka mieszka juz koło dużego słupa energetycznego a teraz będzie miała kolejny z drugiej strony domu. chciałbyś tak?

      • 16 14

      • Fakty

        Tak się składa, że tej rodzince, jak i innym proponowano wykupienie domów i działek za rynkowe ceny oraz przeniesienie się w inne miejsce, gdzie nie ma słupów. Widać więc, że ktoś robi problem, by robić problem albo chcą horrendalnej kasy za swój dom.

        • 3 0

    • Odwołująca się strona zarzuciła brak analizy wpływu na środowisko linii elektroenergetycznej 400 kV

      CZYLI KTO DAŁ CIAŁA MATOŁY

      • 2 0

    • .. i teraz wyobraź sobie co jeden tusk albo kaczynski moze zrobic w tym kraju

      . wszedzie inwestycje, tuskostrady z 20-cm dziurami, pomniki króla

      • 2 7

    • Dlaczego nie wybudują najpier tunelu pod martwą wisłą? (1)

      Czy nie lepiej jest puścić najpierw ruch zamiast budować trasą do nikąd?

      • 5 9

      • Chyba lepiej teraz kiedy nie ma dużego ruchu. Potem jak będzie tunel, to znowu będą narzekania, że remont i korki na dojeździe do niego.

        • 9 1

  • (5)

    Ten człowiek mieszka juz pod jedna dużą linia energetyczna. Teraz w/g nowego planu ma mieć kolejna z drugiej strony budynku. Kto chciałby mieszkac w takich warunkach???? Czy ktokolwiek z nas kupiłby taki dom, nawet po bardzo "okazyjnej" cenie?? Ten człowiek ma małe dzieci a miasto funduje mu odpowiednio zdrowe środowisko. Czy nie walczylibyście o przesunięcie linii?? tak jak jest zaprojektowana wychodzi najtaniej, ale ... po drodze sa ludzie

    • 21 12

    • nie tędy droga (1)

      Przy budowie każdej drogi ktoś traci. Ważne jest aby Państwo zadość uczyniło tym ludziom. Drogi gdzieś budować trzeba i zawsze to będzie czyjeś podwórko. Państwo powinno mieć obowiązek pokrycia wszelkich strat tych ludzi patrząc na na ich wkład i zaangażowanie. Jak ktoś miał piękny dom odbudować mu piękny dom jak ktoś miał lepiankę odbudować mu lepiankę nie gorszą nie lepszą ale taką samą w miejscu, które będzie mu odpowiadało. Wiele było przypadków wywłaszczenia ludzi z chałupek gdzie za otrzymane pieniądze nie udało się nic wybudować a wtedy to już jest krzywda ludzka.

      • 14 1

      • Całkowicie zgadzam się z tobą. Ta rodzina powinna otrzymać rekompensatę pozwalającą odtwarzyć utracone mienie.

        • 0 0

    • Nieprawda. Jak nie znasz projektu to się nie wypowiadaj.

      Tam nie ma zmiany przebiegu linii, tylko przepięcie przewodów

      • 0 1

    • Dokładnie zgadam się z przedmówcą, wiele osób wypowiadających się na tym forum reprezentuje postawę roszczeniową, jedynie oskarża i obraża osobę która po prostu oczekuje sprawiedliwości i godnych warunków bytowych. I ja to powtórzę: kto chciałby mieszkać wokół wielkich słupów z liniami wysokiego napięcia elektrycznego?
      A może to nieudolność inwestora jak napisał galux?

      • 9 2

    • jeden domek

      ma blokować rozwój miasta? Na nieszczęście mamy demokrację...

      • 6 5

  • trasa Sucharskiego

    jakie swoje , w waszych lbach jest tylko jedno , blokowac wszystko co sie da , z czubkami trzeba do wariatkowa !, ze tez sobie nie moga poradzic z takimi durniami, zmienic przepisy , i po klopocie

    • 0 0

  • Zanim coś głupcy napiszecie, zorientujcie się sytuacji. Nie liczcie, że dziennikarzyna wam rzetelnie przedstawi sprawę. Nie w (1)

    tym kraju. Może kogoś miasto chce w jajo zrobić? a Gdyby was chciało, to co poświęcicie się dla sprawy? Oddacie np. dom za mieszkanie? Czy przykujecie się do słupa? W tym kraju człowiek jest g. wart, a pożyteczni idioci szczekają, jak im miernota dziennikarska zagra. Gdzie tu jest opisana sprawa? Jest tylko sugestia, że jedna osoba blokuje( w domyśle meda społeczna, łajza i szkodnik) A jaka jest prawda?
    To już autora artykułu nie obchodzi. Więc stulcie ryje pożyteczni idioci i zanim coś chlapniecie zastanowcie się. Potem mamy prezia, który zostawia kobietę ("kaszalota"wg własnych słów) w chałupie jak idzie na polowanie. Dyplomata soltys z psiej górki czy innej budy psia jego mać. I jego durnowaci szczekający wyborcy. Nic sie znikąd nie bierze, wiec zanim coś powiecie, zastanówcie się trzy razy

    • 2 1

    • do niektórych nigdy to nie dotrze.

      • 0 0

  • W latach 90-tych grupa oszołomów wstrzymała budowę trasy Kwiatkowskiego. (1)

    Samochody jeżdziły ul. Morską i kopciły i zatruwały a potem skręcały na obwodnicę
    i też kopciły. Każdy samochód pokonał ok 8 km więcej. Ile czasu , paliwa i zatrucia
    środowiska przez protestujących pseudo ekologów. Ta sama grupa bojkotowała
    kilka innych inwestycji. Takie bojkotowniki.

    • 6 0

    • Droga

      Jakie 8 km? Jak już, to 2,5 km więcej.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    manupulacja???? (3)

    Że człowiek mieszka pod liniami wysokiego napięcia, które rzeczywiście są szkodliwe to szkoda. To że są niebezpieczne dla zdrowia to sprawa oczywista:Po pierwsze- dlaczego skoro jest to tak niebezpieczne wciąż tam mieszka? Nie żal mu zdrowia dzieci, rodziny? Rzeczywiście może cięzko sprzedac taki dom, ale czy to jest jedyne wytłumaczenie?Po drugie interes ogółu , niestety jest ważniejszy od jednostek.Przytoczę wam fakt z miejscowości Nowe Marzy, gdzie jeden gość blokował budowę A1 przez wiele lat ( taki rozwalający się dom, który stał po środku),a miał oferowaną za to spora kasę, ale poprostu nie chciał.Kolejny przykład Obwodnica wrocławia i kobieta która za grunt miała otrzymać 6 mln zł ale chciała 10 mln i blokowała inwestycje- powód za mało by sie nachapała.Tak samo ten biedny Pan, o którym mowa w artykule.Chcecie jeżdzić po fajnych równych bezpiecznych drogach, narzekacie non stop na dziury, syf itp.Dziury fakt są, ale czy biadolenie je usunie? Z pewnością nie.Więc skoro droga musi powstać i ma to pomóc w rozwoju miasta, odciążyć ulice, zmniejszyć hałas czy smród to pozwólmy raz jedyny bez pieprzenia o pupie maryny zrbić coś dla nas samychPamiętacie ile wariantów przez tzw konsultacje społeczne miała trasa kaszubska.Chyba z 4 lub 5. A to jeden nie chce żeby koło jego pola, drugi też nie trzeci proponuje coś innego z którym nie zgadza się 4 i 5.Ludzie, zawsze coś komuś nie będzie pasować.

    • 8 11

    • A widziałeś jak INPRO wybudowało osiedle ,,3 żagle"(ZAsPA/ Przymorze},prawie pod linią wysokiego napięcia.I ludzie kupili . I to za cięzką kasę.

      • 0 1

    • Widzę że ludzkim głosem nawet potrafisz przemawiać a godzinę temu takie bzdury wypisywałeś o matołach. Zaprzeczasz sam sobie. Realistą to ty nie jesteś zdecydowanie.

      • 2 2

    • Z ciebie realista jak z koziej .... trąba

      • 4 2

  • Najpierw powinien powstać tunel. (1)

    Bez tego tunelu budowa tej trasy nie ma sensu. Na tunel zaś zabraknie środków i tak jak most ok. 10 lat prawie nieużywany tak teraz będzie i most i Trasa Sucharskiego stały sobie spokojnie. Na dojazdy do portu wystarczyłoby wyremontować te drogi które już tam są. Jak nie powstanie tunel to Trasa Sucharskiego będzie tylko milionami złotych wywalonymi w błoto.

    • 15 7

    • masz rację.Tylko u nas wszystko sie robi jak ja to mówie ,,od d..y strony"

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane