• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego z 370 milionami z Unii Europejskiej

Maciej Naskręt
20 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Budowa Trasy Sucharskiego z lotu ptaka. Budowa Trasy Sucharskiego z lotu ptaka.

Gdańsk podpisał umowę na dofinansowanie budowy Trasy Sucharskiego. Unia Europejska dołoży do gdańskiej inwestycji ok. 378,1 mln zł.



Czy bez pieniędzy z Unii udałoby się zbudować Trasę Sucharskiego?

We wtorek prezydent Gdańska podpisał z władzami Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie budowy Trasy Sucharskiego ze środków unijnych. Do budżetu miasta ma wpłynąć teraz transzami ok. 378,1 mln zł.

- Chciałbym mieć częściej do czynienia z takimi projektami, jak Trasa Sucharskiego. Jest on bardzo dobrze przygotowany - stwierdził w Gdańsku Paweł Szaciłło, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

- Liczymy, że 120 mln zł trafi na konta w najbliższym czasie - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska. Wszystko w rękach CUPT. Pozostałe pieniądze mają wrócić do budżetu miasta już po zakończeniu inwestycji.

Trasa Sucharskiego to dwujezdniowa droga o długości 8,286 km. Będzie ona częścią korytarza priorytetowego nr 25 - połączenia terminali portowych w Gdańsku z częścią południową korytarza Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń.

Inwestycja jest w trakcie realizacji i w imieniu miasta prowadzi ją spółka miejska Gdańskie Inwestycje Komunalne. Łączny koszt inwestycji wynosi 472,6 mln zł.

Zobacz otwartą niedawno nową nitkę Trasy Sucharskiego.


Zakres budowy Trasy Sucharskiego.

Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.

Opinie (99)

  • (4)

    a kiedy wiadukt nad łostowicką na armii krajowej?

    • 53 7

    • Nigdy!

      Urzędnicy już parę lat temu tłumaczyli, że to zablokowałoby cały Chełm i Ujeścisko, więc bez dodatkowych inwestycji nie mają zamiaru nawet planować tej inwestycji. Z tego co wiem to nikt nie zamierza ruszać tego skrzyżowania do 2020 roku (nie licząc małych remontów).

      • 0 0

    • NIE BEDZIE (1)

      Południowa miała na celu rozladowanie korków i to się udało
      wiaduktu nie ma w planach Urzędu
      a szkoda...

      • 10 1

      • bez tego wiaduktu pozostałe nie mają sensu

        Skrzyżowanie o największym ruchu poprzecznym na AK ze światłami... to jaki sens mają wiadukty na skrzyżowaniach mniej obłożonych na tej trasie?

        • 4 0

    • tu się zgodzę

      ttak jak tam jest potrzebny wiadukt, to nigdzie indziej

      • 16 2

  • (3)

    to kłamstwo!
    pieniądze nie są z unii tylko z NASZYCH kieszeni
    i dodatkowo uszczuplone na utrzymanie tony nic nie robiących urzędasów
    Polska jest płatnikiem NETTO do unii
    co znaczy po ludzku że do tego dopłacamy
    by nie wspomnieć tu o miliardach które donald chojną ręką dał "na Grecję" czyli dokladnie rzec zbiorąc na niemickie spekuanckie banki
    bez tych pieniędzy "z unii" zbudowlaibyśmy
    3 takie trasy bo nie mielibyśmy na utrzymaniu zgraii cwaniaków

    • 12 20

    • Ty Rejtan juz nic nam nie mow......o Unii,kondominium,etc. (2)

      .....pogadaj sobie o tym lepiej z Macierewiczem.......

      • 6 3

      • (1)

        Nie wiem czy wiesz, ale roczna składka Polski na UE jest większa niż wszystkie wpływy, z UE.
        Plus to taki, że ktoś wkońcu tym normalnie zarządza, bo jakby wszystko było w Polsce to rozeszłoby sie po kieszeniach. Minus to utrzymanie na kilka MLD zł całej biurokracji z tym związanej.
        To tak tylko na marginesie. :)

        • 2 5

        • wio koniku- ZGADZA SIĘ !!! a ci wszyscy którzy mają inne zdanie i myślą, że dostajemy coś za darmo... no cóż, jesteście na etapie wiary w świętego Mikołaja,
          z czasem zweryfikujecie swoje poglądy :)

          • 0 0

  • Ciekawe ile z tego wyparuje.

    • 1 1

  • co z tego jak nasze drogi są budowane na przekrętach,
    tu się przytnie tam się przytnie
    no i remont jeszcze przed zakonczeniem budowy...

    • 2 1

  • co z IV etapem Trasy Słowackiego, w którego budowie udział miała wziąć udział Hydrobudowa?

    • 2 1

  • Suchar...

    Ale że Dudka na Mundial nie wzieli????

    • 0 0

  • A teraz przetarg... (11)

    Proponuję teraz przetarg na budowę ze specyfikacja techniczna taką , że nawet przysłowiowy "pan Kaziu z synem" spełnią wymagania i oczywiście jedynym kryterium - cena. Bedzie super-tanio! No , chyba , że po drodze firma upadnie (jak Hydrobudowa czy Chińczycy) , położy kilanaście małych firm , trzeba będzie wykombinować jak "tanio, szybko i dobrze" zamnkąć temat żeby dotacje unijne nie przepadły...ale kogo to obchodzi...Bojan udowodnił na spotkaniu z podwykonawcami Hydrobudowy jak "chce" i "może" pomóc! Dokładnie tak samo jak dopilnowuje budów! Pajace!

    • 32 32

    • To firmy startujace w przetargu decyduja za jaka cene beda wykonywac (8)

      budowe ,tzw prezesi czy lepiej managerowie .Jakie zarzadzanie firma takie tez efekty ekonomiczne.

      • 7 1

      • (7)

        Tylko zamawiający powinien odrzucić ofertę jeżeli cena jest rażąco niska!! A rażąco niska oznacza także niższa niż przewidziane nakłady Inwestora. Jeżeli średnia cena za 1m3 betonu wynosi np. 1000 PLN to jak można przyjąć ofertę sprzedaży za np 600 PLN i tłumaczyć się, ze cena była niska? Wiadomo, skoro ktoś sprzedaje cos poniżej kosztów rzeczywistych to albo kradnie, albo będzie oszukiwał.

        • 5 8

        • (6)

          tylko, że w tym przypadku cena nie była rażąco niska a najniższej oferty nie można odrzucić bo jest to wbrew ustawie kolego Bamberas

          • 12 2

          • (3)

            Cena była znacznie poniżej kosztorysu, a wykonawca upadł w trakcie robót

            • 0 4

            • mnie wychodzi cena oferty jako 46,5% ceny kosztorysowej, ale widzę, że minusujący mają jakieś tajne dodatkowe informacje, którymi nie chcą sie podzielić, a może prowadzą kreatywną księgowość?

              • 0 2

            • nie była poniżej kosztorysu... (1)

              a 'wielka podwyżka cen' miała miejsce długo po zakończeniu przetargu...

              • 1 1

              • była wiecej niż o połowę tańsza w stosunku do kosztorysu

                159 mln - cena
                183 mln - "oszczędności" Gdańska
                159+183 mln - kosztorys

                • 0 1

          • nie była rażąco niska? (1)

            Informacja prasowa z 21 lutego 2011:
            "Pierwsze zadanie Trasy Słowackiego (od lotniska do obwodnicy) wybuduje Wakoz za 31 mln zł.. Firma na realizację inwestycji ma 7 miesięcy. W przypadku przetargu na zadanie drugie, czyli odcinek biegnący przez środek Gdańska Wrzeszcza również nie zostały wniesione żadne odwołania. Wykona go konsorcjum firm Hydrobudowa Polska S.A., Aprivia S.A., PBG S.A. w terminie 20 miesięcy za 159 mln. zł. Budowa obu tych odcinków okazała się łącznie aż o 229 mln zł. tańsza niż początkowo zakładano."
            159+31=190, kosztorys miasta 419.
            45% ceny wyjściowej - to nie jest rażąco niska cena?
            Te firmy już splajtowały. Właśnie przez takie kontrakty. Co to obchodzi inwestora? Ano, chociażby brak gwarancji...

            • 2 5

            • też zajrzałam do prasy (31 stycznia 2011) - II etap Słowackiego

              "183 mln zł zaoszczędzi Gdańsk na budowie II etapu Trasy Słowackiego. Po piątkowym otwarciu kopert w siedzibie Gdańskich Inwestycji Komunalnych komisja sprawdzała złożone w przetargu oferty. W poniedziałek po południu eksperci potwierdzili, że najkorzystniejszą złożyło konsorcjum Hydrobudowa Polska, PBG SA i Aprivia SA, które zadeklarowało wykonanie inwestycji za 159 mln zł i w 20 miesięcy."

              Inni oferenci: "za pracę oferenci policzyli sobie nawet 280 mln zł, czyli prawie dwa razy więcej niż zwycięzca przetargu" tłumaczyła rzecznik Inwestora.

              • 2 1

    • lekkie spóźnienie (1)

      Tak przy okazji, te przetargi odbyły się juz dawno temu, a budowa trwa od wielu miesięcy.

      • 2 2

      • lekkie spóźnienie czego?

        Wiesz chyba co czytasz? Artykuł jest o dofinansowaniu unijnym. Normalna sprawa, bez spóźnienia.

        • 3 2

  • Unia to, Unia tamto. Gorzej niż za komuny. Wtedy zdecydowanie rzadziej mówiono jak to wszystko zawdzięcza się ZSRR

    i nie było wszechobecnych tablic w rodzaju: "Klamka ufundowana przez bratni naród radziecki". To takie nudne.

    • 2 3

  • Trasa Sucharskiego = droga do nikąd. (1)

    Realia są takie, że trasa Sucharskiego od ponad 10 lat czeka na tunel pod kanałem portowym, bez którego jest nieprzydatna dla mieszkańców Trójmiasta. Dopóki nie zostanie sprawnie wpięta w system komunikacyjny aglomeracji będzie kwiatkiem do kożucha rządzącej Gdańskiem ekipy.
    Przypominam, tylko koszty budowy niewykorzystanego mostu wantowego to 120 mln zł !!!
    Cały tekst pana Naskręta to ordynarna propaganda sukcesu. Rządząca Gdańskiem ekipa jest skrajnie nieudolna gdy chodzi o rozwiązanie problemów komunikacyjnych aglomeracji.

    • 5 6

    • niewykorzystane to jest twoje zycie pajacu

      Gdyby nie ten most to niebyłoby DCT i innych inwestycji.
      Niestety pisowaci nie używają mózgu czego tY jesteś najlepszym dowodem.
      Lepiej pomódl się pod twoim domowych ołtarzykiem z Leszkiem i Marią

      • 6 3

  • Trasa Słowackiego .... nie zapłacili

    POczekajmy, spoko, koko, będzie afera i będzie większy koszt niż podają

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane