• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasą WZ dotrzemy do granicy miasta

Krzysztof Koprowski
3 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Obecne zakończenie poszerzonej ul. Kartuskiej (Trasy W-Z) za obwodnicą - skrzyżowanie z ul. Otomińską. Obecne zakończenie poszerzonej ul. Kartuskiej (Trasy W-Z) za obwodnicą - skrzyżowanie z ul. Otomińską.

Trasą W-Z w najbliższych latach dotrzemy do granicy z gminą Żukowo. Gdańsk przygotowuje dokumentację dla inwestycji, która zakłada poszerzenie ul. Kartuskiej po zachodniej stronie obwodnicy zobacz na mapie Gdańska do czterech pasów. Będzie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.



Czy zachodni odcinek Trasy W-Z powinien być bezkolizyjny

Najnowszym fragmentem "wuzetki" jest obecnie odcinek między ul. tzw. Nową Gronostajową zobacz na mapie GdańskaOtomińską zobacz na mapie Gdańska wraz z przebudowanym węzłem z obwodnicą (inwestycja GDDKiA). Droga była realizowana w okresie przygotowań Gdańska do Euro 2012. Teraz miasto chce trasę kontynuować w ramach wsparcia unijnego do 2020 r.

Przedłużenie Trasy W-Z ma również posiadać dwie dwupasowe jezdnie, przy czym ruch nie będzie się już odbywał bezkolizyjnie, jak na wcześniejszym odcinku. Dzięki temu wjazd do miasta będzie nieco ograniczany i stopniowany sygnalizacjami świetlnymi. Propozycja takich rozwiązań pojawiła się już wiele lat temu - skrzyżowania kolizyjne widnieją np. w studium z 2007 r.

Czytaj też: Debata towarzysząca pracom nad nowym studium: Jak będziemy poruszać się po Gdańsku przyszłości?

Na odcinku o długości 3,2 km (z czego 2,9 w granicach administracyjnych miasta) powstanie pięć skrzyżowań. Są to, licząc od ul. Otomińskiej, skrzyżowania z ulicami: tzw. Nową Inżynierską, Nowatorów, tzw. Nową Stokokłosy, Bysewską oraz drogą lokalną w gminie Żukowo, gdzie nastąpi przejście do przekroju jednojezdniowego dwupasowego.

Czyta też: Plany zagospodarowania m.in. dla osiedla przy ul. Nowej Inżynierskiej

Istniejący i planowany przebieg Trasy W-Z. Istniejący i planowany przebieg Trasy W-Z.
Wszystkie skrzyżowania z wyjątkiem ul. Bysewskiej, gdzie przewiduje się wyspę centralną, planuje się w formie skrzyżowań skanalizowanych. Sygnalizacja pojawić się ma na wszystkich skrzyżowaniach w Gdańsku, zaś w gminie Żukowo "w razie potrzeby".

Wzdłuż rozbudowanej ul. Kartuskiej przewidziano też równolegle tzw. drogi serwisowe do obsługi znajdujących się bezpośrednio przy ulicy nieruchomości. Pojawi się nowe oświetlenie oraz pozostała infrastruktura techniczna typu: sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, deszczowa, sieć gazowa, telekomunikacyjna itp. Planuje się także zastosować ekrany akustyczne oraz rozbudować zbiornik retencyjny przy ul. Maszynowej.

Czytaj też: Ta woda nas chroni i pozwala wypocząć. Zbiorniki retencyjne na potokach w Trójmieście

Dla pieszych przewiduje się na całej długości chodniki o szerokości co najmniej dwóch metrów (odsunięte od jezdni co najmniej 1,5 m) po stronie południowej. Tu też powstanie wydzielona droga rowerowa. Po stronie północnej przewiduje się ciągi pieszo-rowerowe.

Wzdłuż drogi wykonane zostaną zatoki autobusowe, wyposażone w wiaty.

Dalszy fragment "wuzetki" także będzie wyposażony w ekrany akustyczne, chodniki i infrastrukturę dla rowerów. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że nie zabraknie środków na bieżące utrzymanie. Nz. fragment W-Z w Kokoszkach. Dalszy fragment "wuzetki" także będzie wyposażony w ekrany akustyczne, chodniki i infrastrukturę dla rowerów. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że nie zabraknie środków na bieżące utrzymanie. Nz. fragment W-Z w Kokoszkach.
Inwestycja może być etapowana. Etap I zakłada odcinek Otomińska - Nowa Stokłosy wraz ze skrzyżowaniem oraz tymczasowym powiązaniem ul. Smęgorzyńskiej zobacz na mapie Gdańska do Kartuskiej (W-Z). Etap II to odcinek Nowa Stokłosy - droga lokalna w gminie Żukowo.

- Zadanie podzielone zostało na dwa etapy, ale dokumentacja projektowa oraz wniosek o dofinansowanie z funduszy unijnych złożony zostanie na całość inwestycji, tj. od ul. Otomińskiej do granicy miasta. Szacowany łączny koszt realizacji całej inwestycji wynosi ok. 120 mln zł. Realizacja inwestycji, czy to w pełnym zakresie, czy w podziale na etapy uzależniona będzie od przyznania miastu dofinansowania - informuje Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Obecnie inwestycja jest na etapie złożonego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Należy mieć na uwadze, że jest to jeszcze dość wczesny etap inwestycji i z tego powodu niektóre rozwiązania prezentowane w artykule mogą ulec zmianie.

Uzyskanie uzgodnień oraz opracowanie kompletnego projektu budowlanego planowane jest do końca I kwartału przyszłego roku. Uzyskanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej planowane jest na II/III kw. 2016 r.

Inwestycja ma być współfinansowana ze środków unijnych - Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-20 (oś priorytetowa IV - infrastruktura drogowa dla miast).

Otwarcie najnowszego odcinka Trasy W-Z pod koniec 2011 r.

Opinie (133) 3 zablokowane

  • ważniejsze (3)

    uważam, że ważniejsze i pilniejsze było by wybudowanie bezkolizyjnej krzyżówki wzetki z Łostowicką, to by udrożniło ruch na wzetce.

    • 16 9

    • Racja! (2)

      Miejsca tam od groma. Trzasnac W-Z krotkim tunelem (teren nie jest podmokly), doprowadzic z Lostowickiej do jego wylotu rozbiegowki i problem rozwiazany.

      • 0 4

      • Ci co zminusowali chca estakade a nie tunel? (1)

        Faktem jest, ze bezkolizyjna krzyzowka by sie dobrze sprawdzila. Krzyzuja sie tam dwa potoki samochodow, ktore prawie sie nie mieszaja.

        • 0 3

        • Minusuja, nie dogodzisz...

          To moze skocznie? Tam sa takie waly ziemne akurat usypane. Samochody z W-Z by przeskakiwaly nad Lostowicka.

          • 2 0

  • My Gdańszczanie powinniśmy jak najszybciej określić jakie są priorytety naszych interesów i doprowadzić do ich realizacji. (1)

    Mamy wielkie szanse i wielkie możliwości, należy do spraw podejść racjonalnie i chronić interesy mieszkańców naszego maista, ale nie tylko naszego, ale i regionu, z Gdynią włącznie o ile nie będzie stawać okoniem.

    Sytuacja na świecie się zmienia i trzeba zadbać o swoje... Tu nie ma żartów.

    Świat się zmienia i musimy być czujni.... i dbać o swoje.

    • 6 4

    • następny faszysta

      jak ruszysz się ze swojego grajdołka to zobaczysz jak cie inni potraktują poza swoim podwórkiem

      • 3 0

  • "Jak będziemy poruszać się po Gdańsku przyszłości?" (3)

    Drogi beda posiadaly nawierzchnie zbudowana z progow zwalniajacych.
    Swiatla beda na kazdym skrzyzowaniu wliczajac w to ronda i wyjazdy z posesji.
    Dowolna ilosc pasow ruchu bedzie krzyzowana na jednym poziomie.
    Strefa platnego parkowania obejmie cale miasto wliczajac w to drogi polne i grunty rolne.
    Strefa 30 zostanie rozszerzona na obwodnice i kawalek autostrady.
    Zostana wytyczone buspasy na kazdej drodze osiedlowej.

    A mimo tego Tristar analizujac ruch pozwoli zredukowac korki o 0.0001%.

    • 22 2

    • -0,0001%

      • 2 0

    • Głupia ironia - masz coś do tych co mają wyjazdy z posesji ? Mieszkasz w (1)

      mieście a nie na autostradzie. W mieście gdzie każdy chce jechać samochodem.

      • 0 5

      • znam wielu, którzy mają samochód, a z niego w mieście nie korzystają

        warto tworzyć atrakcyjne alternatywy

        • 1 0

  • Brawo. Kolejna inwestycja w Gdańsku a w Gdyni Szczurek dalej się będzie zastanawiać nad droga do portu (1)

    I pewnie dalej nic z tego nie wyjdzie

    • 11 5

    • hehe są korki na tej estakadzie czy nie ma...? a może jednak nie ma....

      • 2 0

  • czyli zapraszamy więcej samochodów do centrum - masakra jakaś (3)

    i więcej ludzi wyprowadzi się do Żukowa więc w kasie miasta będą mniejsze wpływy z podatków a jednocześnie coraz więcej dróg do utrzymania

    i tym sposobem doprowadzimy do bankructwa miasta

    • 11 13

    • Wszyscy nagle wyprowadzają się do Żukowa. (2)

      Ilość samochodów przez tą inwestycję znacząco się nie zmieni.

      • 8 6

      • właśnie że zmieni bo czym szersza droga tym więcej ludzi ją wybiera (1)

        likwidowanie dróg i bezpłatnych parkingów ogranicza ilość samochodów bo ludzie szukają alternatywnych środków transportu

        zasad ta działa wszędzie na świecie i nie zaklinaj rzeczywistości

        • 5 6

        • Mnie stać, to mieszkam w centrum i nie muszę wyprowadzać się do Żukowa i nie narzekam na dojazdy.

          • 5 2

  • (2)

    Aż miło czytać brawo dla władz Gdańska, przez ostatnie lata milowy skok infrastrukturalny!! Nowa Słowackiego, Obwodnica Południowa, tunel pod Martwą Wisłą, kolej PKM, brawo!!!!!!!!!!!!

    • 10 4

    • NIe ciesz sie tak.

      nasr*ja swiatel i korki znow beda.

      Sygnalizacja swietlna w Gdansku to chyba wiecej pradu zuzywa niz male miasteczko.

      • 2 3

    • PKM - inwestycja Województwa nie miasta Gdańska
      Obwodnica Południowa - inwestycja GDDKiA nie miasta Gdańska
      Więc słabo ten pean wyszedł. Twój wpis świadczy, jak ludzie są niedoiformowani

      • 0 0

  • ciekawe (4)

    ot polityka, do Żukowa będą przedłużać i poszerzać, a w centrum Gdańska Podwale naturalne przedłużenie trasy WZ w kierunku W-wy będą zwężać, blokować przejściami dla pieszych i sygnalizacją, gdzie tu logika

    • 7 4

    • w kierunku Warszawy zapraszamy na obwodnicę

      • 2 1

    • Przeciez jak chcesz do W-Wy to na obwodnice i cisniesz po A1 i A2. (1)

      Jest o 50 km wiecej niz przez Elblag, Ostrode i Nowy Dwor Mazowiecki, ale 100% mniej fotoradarow i 100 razy wygodniej. Jak masz autko potrafiace wykorzystac autostrade to nawet o pol h szybciej bedziesz.

      Trasa W-Z oznacza "Wschod-Zachod", nie oznacza ze musi nia byc dobry wyjazd na Warszawe lezaca na poludnie.

      • 3 1

      • Ale każdy zaraz jedzie do Warszawy ? Tu zaproponuj obwodnicę południową,

        a niedługo tunel w porcie.

        • 1 1

    • A tunel to nic ? Tamtędy sobie jedź po jego otwarciu, bo po tym dopiero będą

      zwężać Podwale. Dość izolacji dzielnicy za nim. Co to jest ? Terror aut ? Mnie jako kierowcy to przeszkadza, bo autem nie wjadę do łóżka !
      Niekiedy jako pieszy z kluczykami od samochodu w ręku wkurza mnie nadmiar przywilejów dla aut. Wysiada się z samochodu obok palantów niepotrafiących dobrze zaparkować przez co uniemożliwiają sporej liczbie innych kierowców zaparkować - np. przez parkowanie na ukos na dwóch miejscach parkingowych, to po wejściu na chodnik tor przeszkód - inne głupki przeszkadzają pieszym grodząc przejście swymi brykami. Schodzisz na jezdnię to jeszcze inni ci trąbią co robisz na jezdni. Mam ochotę wtedy cisnąć swój kluczyk samochodowy takiemu w jego przednią szybę.

      • 1 0

  • (1)

    3 km. w klika lat! w Chinach wybudowano by to w 3 miesiące

    • 7 3

    • to prawda

      ale w Chinach nie mają RDOŚ, ZDiZ i oficera rowerowego

      • 3 2

  • wiadukt

    Powinni tez w tym wybudować wiadukty nad ulicą łostowicką bo bez tego ruch sie nie zmieni

    • 4 2

  • Co za bzdura!

    Planowana niby rozbudowa i tak poważna inwestycja. To jak się pytam po co teraz jest coś przerabiane przy przejściu dla pieszych na wysokości ul. inżynierskiej? Po co był kładziony w zeszłym roku nowy dywanik?
    Widać jak miasto bezsensownie wydaje nadwyżkę pieniędzy z którymi nie ma co zrobić, bo nie umie logicznie inwestować. Lepiej biednym dajcie.

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane