- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (86 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (87 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (21 opinii)
- 4 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
Trójmiejska obwodnica to już droga śródmiejska?
Obwodnicą Trójmiasta każdego dnia przejeżdża ponad 85 tys. aut. To niewiele więcej niż na al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym w rejonie skrzyżowania z ul. Chodowieckiego w Gdańsku (73 tys.) czy na ul. Morskiej w Gdyni (ok. 50 tys. aut).
Przypomnijmy: trójmiejska obwodnica jest częścią drogi ekspresowej S6. Ma 38,6 km długości, przebiega w kierunku północ-południe: od Gdyni do Pruszcza Gdańskiego. Ma status drogi ekspresowej, choć nie ma pełnowymiarowych pasów awaryjnych.
Obwodnica na całej długości ma dwupoziomowe skrzyżowania i dwie jezdnie. Każda z nich posiada dwa lub (na niektórych odcinkach) trzy pasy ruchu. Ekspresówka, obok warszawskiego mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego, jest jedną z najbardziej ruchliwych dróg w Polsce. Średnio na dobę przejeżdża tą trasą ok. 85 tys. pojazdów.
Co ciekawe, to liczba aut niewiele większa od tych, które dziennie przejeżdżają przez "wewnętrzne" miejskie drogi w Gdańsku czy Gdyni.
Przykładem jest al. Zwycięstwa i Trakt Konny (w rejonie skrzyżowania z ul. Chodowieckiego). Zgodnie z pomiarami z 25 maja 2021 roku z pętli indukcyjnych wybranych sygnalizacji włączonych do systemu Tristar, przejechało tam ponad 73 tys. pojazdów.
Z kolei na al. Grunwaldzkiej (w rejonie skrzyżowania z al. Wojska Polskiego) wyliczono ponad 59 tys. aut. Niewiele mniej było ich na ul. Słowackiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Złota Karczma) - 53 tys. pojazdów.
W Gdyni rekordowa jest ul. Morska na odcinku obwodnicy do ul. Owsianej (ok. 50 tys. pojazdów) czy al. Zwycięstwa od ul. Przebendowskich do ul. Wielkopolskiej (ok. 47 tys. pojazdów).
Z założenia natężenie ruchu powinna rozładować trójmiejska ekspresówka. Sęk w tym, że trasa w godzinach szczytu "ekspresowa" jest tylko z nazwy. I choć już teraz aut przejeżdża nią bardzo dużo, to będzie ich jeszcze więcej - bynajmniej nie dlatego, że "przejmie" samochody z zatłoczonych centrów miast.
- Po pierwsze: trwa dynamiczna rozbudowa południa Gdańska. Obwodnica dla wielu osiedli w tej części miasta (położonych m.in. na Karczemkach, Kiełpinku, w Kowalach, Szadółkach czy nawet Borkowie) jest drogą wyjazdową - i to zarówno dla kierowców, którzy np. pracują w Gdańsku, jak i Gdyni.
- Po drugie: podniesiono ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa. Niezależnie od słuszności tego rozwiązania kierowcy, którzy chcą dostać się do Gdyni, jeszcze częściej wybierają ekspresówkę, gdzie dopuszczalna prędkość wynosi 100-120 km/h i nie ma ryzyka trafienia na "czerwoną falę". Systematycznie rośnie także liczba samochodów, których do tej pory nie udało się skutecznie "wyprowadzić" poza miasta.
"Obwodnica dla obwodnicy" rozwiąże problem?
Rozwiązaniem problemu kierowców będzie zapewne ukończenie budowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta, która de facto będzie "obwodnicą dla obwodnicy".
Ma ona prowadzić od węzła Chwaszczyno, wzdłuż granic Gdańska na zachód i południe od tego miasta. Trasa będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas.
Projektanci OMT założyli, że droga przejmie tranzyt, który zmierza do Trójmiasta autostradą A1 i drogą S7 od południa i wschodu i kieruje się na zachód, w stronę Słupska i Szczecina.
Być może, o ile na gdańskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta wprowadzony zostanie zakaz poruszania się TIR-ów, z OMT skorzystają też ciężarówki jadące do i z portu w Gdyni, przez węzeł Chwaszczyno i gdyński odcinek Trasy Kaszubskiej.
Trasa będzie kosztowała prawie 1,5 mld zł. Korki w Trójmieście pomoże jednak rozładować najwcześniej za cztery lata - według zapowiedzi ma być ona gotowa dopiero w 2025 roku.
Tak wygląda przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Luksusowe samochody na sprzedaż:
Opinie (435) 8 zablokowanych
-
2021-06-16 09:52
Faktycznie, morska w gdyn8 ok 50 tys, obwodnica
ponad 85 tys... prawie 2x wiecej to faktycznie niewiele wiecej. Ale fajno, ze autor znalazł okazje, zeby cos o gdyni wspomnieć.
- 0 1
-
2021-06-16 09:04
I teraz jeszcze ten lunapark. Będzie się działo
- 0 0
-
2021-06-16 08:46
Z SKMki zrobić metro i wtedy to by była droga. No ale w Polszy to by trwało z 300 lat....
- 0 0
-
2021-06-16 07:58
Jedno auto w rodzinie i drogi będą przejezdne. Jak Korea to Korea
- 0 1
-
2021-06-16 07:40
To dobry sposób by ograniczyć korki , trzeba zmienić kwalifikację tej drogi! Genialne!
- 2 0
-
2021-06-16 07:39
W związku z trudnościami w dotarciu na zakupy rozważam zakup helikoptera .
- 0 0
-
2021-06-16 07:28
50km/h
Wobec tego czekamy na ograniczenie do 50 km/h
- 1 0
-
2021-06-16 07:10
A co tam
Wprowadzić ograniczenie do 50, zrobić progi zwalniające co 200m, dodać ścieżkę rowerową i pas dla hulajnóg, rolkarzy i spacerowiczów. I apelować proekologiczne o usunięcie z obwodnicy tych śmierdzących samochodów. Będzie ekocudownie.
- 2 0
-
2021-06-16 06:56
Bez OPAT i 5 pasów nie pomorze
troche jezdze po naszym pieknym kraju i nigdzie nie widziałem zeby droga "ekspresowa" konczyła sie skrzyxowaniem ze swiatłami, a nie bexkolizyjnymi zjazdami.
- 0 0
-
2021-06-15 23:49
Plany,plany
Gdy planowano OT,naniesiono także 3 pas,który miałby- w razie zwiększenia nateżenia ruchu- powstać.Ale potem firmy wykupiły grunty zbyt blisko pasa drogi,zbudowano zbyt wąskie wiadukty i teraz się nie opłaca.Ta obwodnica i tak potrzebuje 3 pasa,chociażby ze względów bezpieczeństwa.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.