• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Michał Sielski
24 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.



Jak często podróżujesz komunikacją publiczną?

Właśnie takie trolejbusy będą obsługiwać nową linię. Mają pojemne baterie, dzięki którym bez podpięcia do trakcji mogą pokonać nawet 70 proc. trasy.

- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji. Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • utrzymanie prezesów spółek komunikacyjnych i dyrektorów zkm (11)

    kosztuje mieszkańców Gdyni ponad milion złotych rocznie. O tym napiszcie artykuł.

    • 23 1

    • (10)

      @skarbnik a ty pewnie jesteś chetny pracować za 0 złotych lub najchętniej byś płacił miastu ten milion złotych żeby cię zatrudnili.

      • 0 7

      • Wystarczy z trzech zrobic jednego prezesa (9)

        I dac mu nawet 20% wiecej...
        Komunikacja w calym wojewodztwie jest do ogarniecia przez jeden podmiot zarzadzajacy.
        Czy prezesow nie obejmuje konkurencja?
        Tylko tych, co za brama stoja?

        • 6 0

        • (8)

          Czyli mówisz że chcesz powrotu do WPKG taki był twór zarzadzany z Gdańska cała komunikacja w województwie gdańskim do 1990 roku. Właśnie w 1990 ten twór rozpadł sie na 3 osobne zarządy w Gdańsku , Gdyni i Wejcherowie i inne zakłady się wydzieliły w inych miastach. Tylko w Gdańsku i Gdyni jeszcze na dodatkowe spółki się podzieliły . A w Gdyni jeszcze dobrali do obsługi PKS Wejcherowo , PKS Gdynia PKS Gdańsk i gryfa.

          • 1 3

          • (3)

            Ale teraz masz zdublowane zarządy spółek które nie są dla nikogo konkurencja poza tym poza ztm zkm itd jest też komunistyczny nawis zwany metropolitalny związek komunikacyjny zatoki gdańskiej jak to idzie mzkgg oj przepraszam mzkzg

            • 2 0

            • komunistyczny to on nie jest (2)

              teoretycznie to dobry pomysł ale faktycznie (jak to u nas) ma niewielkie możliwości kształtowania czegokolwiek. Taka fasada. Bo miasta pilnują swoich spółek i aby nikt im po garnkach nie myszkował... Więc związek może jedynie dorzucić swoje koszty i w efekcie za bilet miesięczny, który w Warszawie kosztuje 90pln płacimy 230...

              • 2 0

              • (1)

                Tylko tu jeszcze trzeba spojrzeć , czy cała Gdynia jedzie do Gdańska i na odwrót pracowac . Czy tylko może ze 10 % społeczeństwa tak się porusza . Reszta będzie w danej gminie się poruszać , czyli każda metropolia jest inna

                • 1 0

              • od tego jest gradient cen

                stosowany w całym świecie.
                Pokazuje on zaściankowość myślenia i syndrom "psa ogrodnika". Związek komunikacyjny nie ma żadnej mozliwości wpływu na politykę miast i przewoźników. Wybrany algorytm jest prosty, "każdemy jego dolę i ch**j!". Celowo używam takich słów, bo to oddaje poziom umysłowy zarządców.
                Podczas gdy wiadomym jest, że człowiek nie jest w stanie konsumować usług komunikacyjnych w Wejherowie i w Pruszczu. Nie ma możliwosci bilokacji i poza swoim miejscem zamieszkania sporadycznie się pojawia.
                Za to takie uproszczenia znakomicie ułatwia podejście i rozliczenia. Dlatego w Wa-wie (czy w Londynie...) analogiczny bilet kosztuje 100pln, czyli 2,5x mniej.

                Wniosek jest jeden: chciwość, chciwość, chciwość... I umysłowe lenistwo + pies ogrodnika. Poparte technologią, czyli "elektroniczna portmonetka". Prosta recepta na opresyjną rzeczywistość. Dla maluczkich...

                • 1 0

          • dlaczego z Gdańska? (2)

            A może z Chojnic albo z Bytowa?
            I czy wszystko z lat 90 było złe? Czy problem polegał na centralizacji czy tym, co w głowach ludzi tkwi. Obecnie mamy WPKGG x 8 albo i więcej. Z kacykami wybrzuszającymi się jeden na drugiego...
            I co, jest lepiej? Nie licząc oczywistego postępu wynikającego z upływu czasu (samochody!) i korzystnej dla miast "dedystrybucji dochodu". Dzięki czemu notable mogą sie fotografować na tle coraz ciekawszej "zabawki"...
            Ale daleko tym firmom do wolumenu przewozów realizowanych przez dawne SKM i wpkgg... więc raczej nie są odpowiedzią na zatykanie miast przez samochody.

            • 1 0

            • (1)

              A spójrzmy inaczej co ma trójmiasto do komunikacji Chojnic , Bytowa , Lęborka , Słupska i na odwrót co oni donas mają. Tu tylko jesdno potrzebne spiecie tych rejonów PKM-ą lub SKM-ką . A wewnętrzna komonukacja to już osobna sprawa każdego miasta.

              • 0 0

              • "na odwrót co oni donas mają"

                Bardzo dużo...
                Można to streścić do jednego słowa - kasa.
                Jedni mają jej za dużo i im się "króliki" we łbach lęgną (tym bardziej, że "nic" nie robią aby ta kasa do nich spłynęła), inni mają jej za mało i nie moga sfinansować podstawowych potrzeb mieszkańców zarządzanych terenów...

                • 0 0

          • WejHerowo

            • 1 0

  • 194

    W soboty dwa razy rzadziej, 146 w szczycie też. Pogórze Górne pokrzywdzone.

    • 2 1

  • Żart (7)

    Żadna inwestycja. Trzeba budować drogi, koleje, tunel pod kanałem centrum-oksywie. Kurcze.. Większy szacunek mam chyba do kasjerki niż do tej władzy. Tylko maja troszkę wiecej kasy, ale intelektualnie dno

    • 84 15

    • W polin Zyjesz !

      • 0 1

    • co za denna wypowiedź

      Abstrahując od kasjerki, życzeniowo mozna by i zbudować Golden Gate nad kanałem portowym. Tylko, ze po co? Oksywie dzielnica zamknięta przez tereny wojskowe. Zero wylotu na północ. A po to aby kilka aut uniknęło korka na Estakadzie to powód śmieszny ekonomicznie.

      • 1 6

    • żartem jest twoje chamstwo i głupota która własnie potwierdziłes.Kasjerka zawód taki jak kazdy potrzebny (1)

      Mamy coraz więcej kas samoobsługowych a i tak tacy jak ty stoja w kolejce do kasy !

      • 4 3

      • aby nie odbierać pracy kasjerom

        i nie dawać zarabiać na moim czasie, który zjadają "self services".
        I jesli jeszcze uważasz, że sa one "wolnością" to chyba nie znasz definicji "głupoty".

        • 1 1

    • Nie obrazaj

      Pani kasjerka jest człowiekiem, a elementy sterujące ludzkim życiem tylko udrzędasami z ludu łaski.

      • 9 0

    • A co ty masz do kasjerek? Chyba jesteś zwykłym chamem i prostakiem, skoro takie rzeczy wpisujesz

      • 10 0

    • zostaną rozliczeni już tylko przed Bogiem i ojczyzną bo to ostatnia kadencja

      • 7 4

  • Korki i tyl (2)

    Co z tego jak korkują ulice? Dlaczego nie jest ruszony projekt kolei z Gdyni Głównej na Oksywie? Tory są, tylko zagospodarować i puścić tabor. Oj urzędniki, kiedy zaczniecie otrzymywać wypłaty za myślenie a nie za siedzenie i pozorowanie pracy. Najlepiej pół dziadostwa z urzędu zwolnić i będą wtedy same korzyści.

    • 10 1

    • Po co?

      i tak mało kto by z niej korzystal. Wystarczy logicznie pomyśleć jqk tory biegną, jak się do nich dostać z górnych tarasów, jak długo będzie jechać do Gdyni Gl. I założę się, że wszyscy o tym marzą, ale jakby to otworzyli to byłaby to ekonomiczna porażka.

      • 1 0

    • aby było weselej, realizowane jest wielkie przedsięwzięcie modernizacji i przebudowy sieci komunikacyjnej wokół portów.

      I takie "nic" jak potrzeby miasta w tym nie znalazły uwidocznienia.

      • 3 0

  • Kolejne bajeczki (1)

    Gdynia to tylko afiszować się umie... 2 tygodnie temu wielkie zapowiedzi i artykuły o nowych midibusach, i co? Na trasie 252 kilka razy pojawił się nowy autobus, a na codzień większość kursów obsługują stare graty, które wiecznie się psują i nie mają klimatyzacji.
    Trolejbusy na Pogórze? Fajnie, tylko co przeciętnego pasażera interesuje czy jedzie autobusem czy trolejbusem? A inna sprawa - ciekawe ile będzie kosztować taka zabawa, gdy za kilka lat trzeba będzie wymienić akumulatory w tych cudownych trolejbusach...
    Bo w Gdyni nie może być normalnie, Gdynia musi być zawsze inna ;)

    • 15 3

    • Hahaha. A nowe pewnie stoją w zajezdni żeby się nie kurzyły. A co do tego czym, istotniejsze jest dokąd. A nowa linią zajedziemy przez całe centrum. I ta zmiana jest świetna. A czym, to proste. Tylko teolejbusy puszczają na Swietojanską. Wiec stąd i zmiana środka lokomocji.

      • 0 0

  • opinia

    jeżdżę często rowerem z Gdyni do Wrzeszcza koło Ergo Areny i posuwam się do tego stopnia, że za kazdym razem robię aparatem z teleobiektywem fotki okolic Ergo Areny, widać na licznych fotkach, że frekwencja pasażerów przy Ergo jest bardzo często zerowa, kierowca chodzi koło wozu i sie nudzi w oczekiwaniu na pasażera, a przystanek na Łokietka to 0-1 pasażera, naprawdę trajtek wypełnia się pasażerami dopiero w Sopocie na Grunwaldzkiej, ta linia to niewypał, prezes jest za młody, aby to zrozumiał, albo Urząd Miejski siedzi mu na głowie i zmusza go do nierentownych decyzji, mam na to pokazną dokumentację fotograficzną.

    • 1 0

  • znaczy się 170 będzie rzadziej jeździł? (2)

    • 9 0

    • Jakby przeczytać ze zrozumieniem to bu sie okazalo, ze trajtek 32 bedzie zamiast linii 170. No, ale po co mózg męczyć. Ludzie, mi po prostu ręce opadają....

      • 0 0

    • W ogóle!

      Na złotej i tak wszyscy "pod prądem" więc trajtek pasuje jak ulał!

      • 5 0

  • opinia

    od czasu jak nie ma pana O.Wyszomirskiego w Firmie, jest źle, ten nowy prezes nie daje rady, bałagan, nie dba o pasażerów -mieszkańców Gdyni, np. po co trajtek do Ergo Areny w Gdańsku, skoro już od Sopotu znikoma frekwencja, kierowca jezdzi sam, a uruchomienie trajtków na Pogórze to porażka, bo na Wiśniewskiego i Estakadzie są potężne korki.

    • 3 0

  • Ciekawe ile będzie kosztowała po paru latach wymiana akumulatorów (11)

    Czy będzie to opłacalne i ekologiczne pod względem utylizacji? Jeśli tak - to jest to krok naprzód.
    Unia da na zakup, tylko czy Gdynia będzie miała potem na wymianę? Czy nie odstawią trolejbusów ze zużytymi akumulatorami "w krzaki" bo kasa pójdzie na białą farbę...
    Dlaczego władze nie widzą przyszłości w ekologicznym napędzie CNG i nadal kupują autobusy na olej napędowy mając swoją stację CNG na bazie w Kaczych Bukach?

    • 73 7

    • (6)

      CNG nie jest ekologiczne. Natomiast obecne inwestycje w autobusy elektryczne nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego, same pojazdy są za drogie, by w perspektywie czasu życia pojazdu (8 lat) inwestycja się zwróciła. Co nie znaczy, że inwestycje w autobusy elektryczne są bez sensu, no i też nie mieszajmy autobusów elektrycznych z trolejbusami.
      Zupełnie inaczej jest z tramwajem, który kupuje się na okres 40 lat i zwrot mamy po 25 latach, czyli przez 15 lat na nich zarabiamy.

      • 7 6

      • 8 lat (5)

        Skąd wyliczyłeś czas użytkowania autobusu lub autobusu elektrycznego na 8 lat? W wypadku pojazdów spalinowych po Gdyni jeżdżą jeszcze wozy z 2001 roku, a elektryki mają gwarancje na baterię na 15 lat.

        • 2 5

        • Nie trzeba nic wyliczać (2)

          Takie są wymagania do tych pojazdów. Oczywiście pojedyncze egzemplarze będą jeździć dłużej, a utrzymywanie trupów przy życiu też jest możliwe (ot tramwaj powinien jeździć 40 lat, a ponad połowa taboru w Gdańsku ma już pół wieku za sobą). Natomiast to nie znaczy, że czas życia tego typu pojazdu jest dłuższy.

          • 1 4

          • Stary bredzisz (1)

            8 letni autobus, który codziennie wjeżdża na kanał i jest regularnie serwisowany to świetny pojazd nawet pomimo przebiegu pół miliona kilometrów. To co piszesz to totalne bzdury, a rzeczywistość jest zupełnie inna.

            • 2 0

            • Cała Polska kupuje autobusy elektryczne bo jest dofinansowanie.Znalazł się znawca który twierdzi, że cała Polska się myli i popełnia błąd, bo po 8 latach te pojazdy będą bezużyteczne.Dobry trolling nie jest zły.

              • 2 1

        • (1)

          żadna bateria tyle nie wytrzyma

          • 10 0

          • gwarancja

            Skoro producent daje gwarancje na 15 lat to zakłada, że wytrzyma i ma zapewne o tym większą wiedzę niż ekspert sprzed komputera.

            • 2 3

    • (1)

      Najlepiej, jak się nic nie opłaca.

      • 7 2

      • Z punktu widzenia urzedu

        Zdecydowanie tak!

        • 5 1

    • Właśnie nie napisano czy to akumulatory kwasowe czy jonowo litowe, ogólnie moim zdaniem artykuł słaby merytorycznie.

      • 10 1

    • za kilka lat covidianie zrujnują świat do końca

      nikomu tyle komunikacji też już nie będzie potrzebne

      • 4 0

  • Ciekawi

    mnie skąd bierze prąd trajtek ładując swoje akumulatory ????? , z powietrza??

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane