• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy na Fikakowo jednak na szelkach?

Michał Sielski
30 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Coraz bardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne idą w parze ze spadkiem cen trolejbusów. Coraz bardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne idą w parze ze spadkiem cen trolejbusów.

Pierwotnie miały jeździć bez "szelek", czerpiąc energię z pojemnych akumulatorów. Okazuje się jednak, że trolejbusy najprawdopodobniej dojadą do Fikakowa zobacz na mapie Gdyni korzystając z normalnej sieci trakcyjnej. Dopiero na samym osiedlu będą korzystać z akumulatorów.



Warto inwestować w rozbudowę sieci trakcyjnej dla trolejbusów?

Budowa trakcji trolejbusowej na Fikakowo od lat budzi sporo emocji. Nie wszyscy mieszkańcy zgadzali się bowiem na postawienie słupów przy ulicach ich osiedla. Protestowali ze względów estetycznych, ale przede wszystkim użytkowych. Postawione co kilkadziesiąt metrów słupy zabrałyby miejsca parkingowe, które na ciasnym osiedlu są wręcz na wagę złota.

- Dlatego najbliższe realizacji jest rozwiązanie polegające na zbudowaniu trakcji tylko na podjeździe, gdzie zapotrzebowanie na wydatek energetyczny jest największe - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Wiele zależy także od możliwości technicznych baterii w trolejbusach. Na szczęście dla protestujących, technologia szybko się rozwija. Kilka lat temu trolejbus mógł przejechać dzięki bateriom ok. 5 km, obecnie to już ponad 20 km, a wciąż wdrażane są nowe rozwiązania. Nowe pojazdy są też coraz tańsze. Kilka lat temu kosztowały 2,5 mln zł. Obecnie można je kupić za połowę tej ceny.

Czytaj także: Jazda bez trakcji już możliwa.

- Techniczne możliwości są istotne dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, które będzie wykorzystywać tę infrastrukturę i musi patrzeć na opłacalność wykonywanych połączeń. Ale nie można też zapominać o tym, że dla nas liczy się również poziom zadowolenia mieszkańców - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Trakcja będzie więc najprawdopodobniej prowadzić od ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni do pętli na końcu ul. Gryfa Pomorskiego zobacz na mapie Gdyni. Na samym osiedlu Fikakowo trolejbusy będą już korzystać z akumulatorów.

Ostateczne decyzje powinny zostać podjęte do końca roku.

Opinie (161) 1 zablokowana

  • NIE NIE NIE

    mieszkam tam i cieszę się tym że moje osiedle jest zdala od głównej ulicy 1 autobus 153 wystarczy!!!

    Niechęć trajtkow, autobusów tam... to osiedle właśnie dlatego jest fajne, że jest inne wchodzisz i inny świat!

    Eh... zepsuja wszystko.

    Czas chyba na jakieś strajki !!!!

    • 10 3

  • Co za imbecyl wymyślil sobie ten pomysl z trolejbusami na fikakowie!?....... Przecież to nikomu tam nie jest potrzebne!!!!!

    I jeszcze te słupy i druty trakcyjne- koszmar!!!!!!
    mieszkam tam 12 lat i nie życzę sobie tego badziewia!!!
    urzędzie miasta zrozumiano!?

    • 9 9

  • ALE TO JUŻ BYŁO

    Przed poprzednimi wyborami też obiecywano trolljebus na Phicacovo.,,

    • 2 0

  • To skandal (1)

    Bardzo mnie ciekawi, któremu oszołomowi zależy na oszpeceniu Fikakowa. Linia 153 w zupełności pokrywa zapotrzebowanie na transport publiczny mieszkańców tego osiedla.

    • 11 2

    • Skoro ci mieszkańcy chcą być truci spalinami aautobusów,

      to może szelki dać do lepszych dzielnic, w których ludzie chcą dłużej żyć.

      • 0 3

  • Szelki to powoli staje sie przezydkiem (2)

    Czy Gdynia jest taka bogata ze inwestuje w trajtki Czy pan Szczurek tego nie widzi ze transport na szelkach nie dość ze jest bardzo drogi to jeszcze powoli odchodzi do lamusa Duzo miast rezygnuje z tego transportu po prostu nie stać ich na to Wchodzą na rynki autobusy elektryczne o wiele tańsze w eksploatacji a Gdynia jak osioł dalej inwestuje w opadająca technikę

    • 7 7

    • Transport na szelkach jest najtańszy i jest leczniczy, (1)

      głównie nie ma trujących spalin z rur wydechowych.

      • 1 5

      • autobus elektryczny jest rownie ekologiczny jak trolejbus

        ma za to dodatkowa zalete - nie ma szelek..... moze jechac dowolna trasa.

        • 4 0

  • Takie szelki są śliczne

    przecież każdy to wie i rozumie.

    • 1 1

  • Trajtki (1)

    Mam do nich sentyment jak każdy Gdynianin, ale nie mają przyszłości. Inwestowanie w sieć nie ma sensu. To najdroższe możliwe rozwiązanie.
    Po cholerę trajtki jak można mieć autobusy napędzane gazem ziemnym, hybrydowe czy za chwilę elektryczne. Technika idzie do przody, niezbyt szybki trolejbus przywiązany do szelek nie ma przyszłości.
    Gdynia powinna inwestować w transport szynowy, niezależny od istniejącej sieci drogowej. SKM/PKM, nawet tramwaj czy lekka kolej jak kto woli. A na drogach autobusy z napędem innym niż tradycyjny diesel.

    • 3 6

    • określenia miszkańców miast piszemy małą literą

      • 2 0

  • fikakowo

    Wraca fatalny pomysł o trolejbusie na nasze małe osiedle, pusty zazwyczaj autobusik/ jeżdzą głownie dzieci do szkoły- ale tam nie dojedzie trajtuś/ ledwo się przeciska przez ulice, nie ma miejsc parkingowych. Mało kto z mieszkańców chce
    sieci trolejbusowej. Czemu chcą nas na siłę uszczęśliwiać przeżytkiem komunikacyjnym?

    • 6 3

  • Trajtek = ruski przeżytek!!! (5)

    - wlokom się jak traktory, 50 km/h to ich maks. a przeważnie to 30-40 km/h
    - mocno szarpiom przy hamowaniu i ruszaniu
    - muszom zwalniać na zwrotnicach i rozjazdach, przez co wielokrotnie nie zdążają przejechać na zielonym
    - podczas awarii prądu stoją bezradnie i robiom korek ( te bez baterii )
    - te z tymi pseudo bateriami wlokom się na nich maks. 30 km/h
    - paskudny las słupów i drutów
    - cena, za jeden nowy trajtek można kupić nowy autobus przegubowy z klimom
    - I NAJWAŻNIEJSZE TRAJTEK STOI W KORKU JAK ZWYKŁY AUTOBUS PRZEZ CO JEST BEZSENSOWNY!!!

    MAMY XXI w. A GDYNIA CHCE ŁADOWAĆ KASĘ W RUSKIE PRZEŻYTKI!!!
    Cała zachodnia europa inwestuję w tramwaje, pociągi, autobusy na cng czy hybrydy!

    • 5 12

    • Ortografia = ruski przeżytek (1)

      Szarpiom majom i muszom.

      • 1 0

      • i sie wlokom :-)

        A i jeszcze robiom

        • 2 0

    • Bzdury piszesz! Trolejbusy Solarisy są najlepsze! (2)

      Piszesz o trajtkach sprzed 20 lat. Sam jesteś ruskim przeżytkiem. Pojedż do Szwajcarii, najbogatszego państwa Europy, tam komunikacja miejska oparta jest głównie na trolejbusach.

      • 1 1

      • Szwajcarii ale tej kaszubskiej? (1)

        bo tej szwajcarskiej to raczej tramwaje i kolej...

        • 0 1

        • W d*pie byłeś i g*wno widziałeś

          • 0 0

  • a Gryfa to co ?

    Co to za brednie. Nie będzie linii przez Fikakowo, a Gryfa to co jak nie Fikakowo? Co za inteligent to wymyślił ?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane