- 1 Pod prąd uciekał przed policją (173 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (515 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (68 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (507 opinii)
- 5 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (146 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (301 opinii)
Trolejbusy po blisko 50 latach znów dojadą na Obłuże
Siedem trolejbusów nowej linii 32 ma latem rozpocząć kursowanie z Węzła Franciszki Cegielskiej do Pogórza Dolnego. Kończą się prace przy budowie koniecznego do ich uruchomienia nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70, a do zajezdni trafiają zakupione trolejbusy. 1/3 wartej 16,5 mln zł inwestycji to dofinansowanie rządowe.
Nowa sieć trakcyjna i sześć trolejbusów
Wtedy rozpoczęły się prace przy przebudowie układu trolejbusowej sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 w pobliżu przystanku SKM Gdynia Stocznia. Ich koszt to 800 tys. zł.
Z przebudową powiązany jest zakup sześciu trolejbusów z programu Gepard, który realizuje Ministerstwo Środowiska. To jednoczłonowe pojazdy niskopodłogowe napędzane bateriami litowo-tytanowymi. Pomieszczą 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. Kosztują 16,6 mln zł. 5 mln zł pochodzi z dofinansowania rządowego.
Gdynia poczeka dłużej na trolejbusy
Poszczególne egzemplarze trafiają do zajezdni przy ul. Zakręt do Oksywia. Sieć trakcyjna ma być gotowa do końca maja. Gdy trolejbusy będą gotowe, by wyjechać na trasę zostanie uruchomione nowe połączenie. Według wstępnych planów ma to nastąpić 1 lipca.
Część trasy na akumulatorach
Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).
Podwyżki cen biletów w ZKM Gdynia
Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 pojazdy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza do Placu Kaszubskiego i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej przez ul. Świętojańską . Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.
Odjazdy w szczycie co 15 minut
Według wstępnych planów trolejbusy w dni powszednie mają jeździć z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytów i co 20 minut w pozostałym czasie i co pół godziny wieczorem. W soboty do 15 pojadą co 20 minut, a przez resztę dnia i w niedzielę od godz. 13 co 30 minut. Będzie kursować siedem trolejbusów.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Linia ma ruszyć 1 lipca, ale data pozostaje na razie wstępną.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Filmy trolejbusy
Miejsca
Opinie (90) 5 zablokowanych
-
2020-05-21 21:24
Oksywie (2)
A czemu trajtki na Oksywie nie pojadą?! Coraz więcej ludzi mieszka , budują nowe mieszkania a w autobusach tłok
- 8 3
-
2020-05-22 10:42
trolejbusy mają mniej miejsca dla pasażerów (1)
- 0 1
-
2020-05-22 13:20
Do tych co minusuja i będą minusować , zobaczcie że dokładając kolejne baterie to zajmują kolejne miejsca dla pasażerów .Jak jeszcze wstarych jelczo-mercedesach zmiesciło sie ze 100 osób to dzis raptem w nowych solarisach ze 70 os ób
- 0 0
-
2020-05-21 21:32
Kolej
Pociąg powinien jeździć- tory tam są. Wszystkie korki by ominął.
- 12 0
-
2020-05-21 22:15
zeroemisyjne
Rozumiem, że produkcja prądu mnie powoduje żadnej emisji.
Przecież to czysta nowomowa i oszustwo.
Gdzieś tam trują aż miło, straty w przesyle prądu itd.
Fikcyjna ekologia- 14 2
-
2020-05-21 23:13
Dodatkowo każda brygada linii 24 będzie musiała być obsługiwana wozami bateryjnymi. Słaby pomysł z likwidacją sieci na Stocznia Gdynia.
- 4 1
-
2020-05-22 00:16
Przecież na tym Pogórzu dolnym nikt nie mieszka, pętla powinna byc w Kosakowie
- 9 2
-
2020-05-22 01:09
PKM
Uruchomić w końcu PKM
- 5 0
-
2020-05-22 01:32
Bo trzy miasta sa na gorze ...
- 1 0
-
2020-05-22 05:25
Po co to komu
Dać więcej autobusów albo na baterie
- 4 1
-
2020-05-22 07:07
I tak utkną w korkach na Wiśniewskiego
jak wszystko inne.
- 6 0
-
2020-05-22 08:52
Zeroemisyjne? Dobre sobie!
W Polsce 80% energii elektrycznej jest wytwarzane ze spalania węgla!! To tam powinno się robić zmiany w kierunku OZE + elektrownie gazowe, a dopiero potem na drogach.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.