• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudny wyjazd z ul. Myśliwskiej. Czy Nowa Bulońska pomoże mieszkańcom?

Michał Brancewicz
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Korki na Myśliwskiej w stronę Bulońskiej to codzienność.

Ulica Myśliwska zobacz na mapie Gdańska stanowi dla wielu mieszkańców jedyny wjazd i wyjazd z ich osiedli. Rano i po południu tworzą się tam ogromne korki, a pojazdy poruszają się w ślimaczym tempie. Czy budowa Nowej Bulońskiej polepszy warunki ruchu?



Mieszkańcom osiedli zlokalizowanych wzdłuż ul. Myśliwskiej, na myśl o kolejnym poranku spędzonym w korku, nie chce się w ogóle wychodzić z domów. Sznur aut do ulicy Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska ciągnie się przez setki metrów. Po południu ci sami ludzie stoją w korkach najpierw na Bulońskiej, by wjechać w Myśliwską, a potem kolejne minuty spędzają tocząc się po Myśliwskiej.

- Mieszkam na Jasieniu, codziennie dowożę i odbieram dziecko z przedszkola na Morenie, rano jadę, a w zasadzie próbuję jechać, ulicą Myśliwską. Od czasu, gdy powstały tam nowe osiedla, ulica ta jest rano nieprzejezdna, tworzą się na niej gigantyczne korki - skarży się w liście do redakcji pan Remigiusz, czytelnik trojmiasto.pl. - Wokół ulicy Myśliwskiej powstają nowe osiedla, co oznacza, że wkrótce ruch samochodowy jeszcze się zwiększy, tymczasem ulica posiadająca po jednym pasie ruchu w każdą stronę już teraz jest zupełnie nieprzejezdna.

Korek na wjeździe z Bulońskiej w Myśliwską


W podobnym tonie wypowiada się pani Anna.

- Mieszkam na Osiedlu Alfa Park, pracuję we Wrzeszczu. Dwa razy dziennie - rano i wieczorem - skazana jestem na półgodzinne stanie w gigantycznym korku, bo cała Myśliwska jest niedrożna. Komunikacja publiczna nie ratuje sytuacji: PKM-ka ma godziny nieprzystosowane do moich godzin pracy, a autobusy tkwią w tych samych korkach, co wszyscy.
Problemy mieszkańców są typowym objawem sytuacji, w której infrastruktura drogowa nie nadążyła za urbanizacją tej części miasta.

Przesuń aby
porównać
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że złą sytuację mieszkańców osiedli przy ul. Myśliwskiej powinna poprawić budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej, która stanowić będzie przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej aż do ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Tydzień temu poznaliśmy oferty wykonawców chcących zrealizować tę inwestycję. Droga ma powstać do końca lipca 2019 roku.

W pierwszym etapie wybudowana zostanie co prawda tylko jedna jezdnia, na której ruch będzie odbywał się w obu kierunkach, ale powstaną też dodatkowe wyjazdy z rejonu Myśliwskiej.

W ramach Nowej Bulońskiej Północnej powstanie m.in. Nowa Wołkowyska i ul. Myśliwska Południowa. Istniejąca ul. Myśliwska pozostanie, ale straci na znaczeniu, bowiem nie będzie z niej możliwości skrętu w lewo w "starą Bulońską". Skupmy się jednak na nowych odcinkach, które powstaną.

  • Nowa Wołkowyska
  • Ulica o długości ok. 350 m od skrzyżowania z ul. Myśliwską (tam powstanie rondo) do skrzyżowania z ul. Nową Bulońską o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku. Ulica przebiegać będzie po łąkach i nieużytkach. Powstaną też zjazdy do osiedla Królewskie Wzgórze oraz do przyszłych terenów inwestycyjnych po stronie północnej.

    "Krzyżówka" Wołkowyskiej z Nową Bulońską będzie głównym skrzyżowaniem w tym rejonie, które przejmie funkcje dotychczasowego skrzyżowania Bulońska-Myśliwska. Zapewniona zostanie pełna możliwość wyboru kierunku jazdy oraz zawracanie.
  • Myśliwska Południowa
  • Ulica o długości ok. 400 m stanowiąca połączenie ulicy Morenowe Wzgórze z Nową Bulońską, o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku, gdzie obowiązywać będzie strefa Tempo 30. Ulica Myśliwska Południowa stanowić będzie alternatywny dojazd do osiedli zlokalizowanych przy ulicy Morenowe Wzgórze i Myśliwskiej. Za ulicą Myśliwską Południową zaprojektowany został zjazd do przyszłych terenów inwestycyjnych.

    Na skrzyżowaniu Myśliwskiej Południowej i Nowej Bulońskiej również będzie można wybrać dowolny kierunek jazdy, nie będzie za to możliwości zawracania.

Dzięki tym rozwiązaniom mieszkańcy tej części miasta zyskają dodatkowe możliwości wyjazdu ze swoich osiedli. Ponadto Nowa Bulońska ułatwi im dotarcie do ul. Kartuskiej i al. Armii Krajowej, którą można pojechać zarówno w stronę obwodnicy jak i centrum Gdańska.

- Jestem pewna, że budowa Nowej Bulońskiej w niczym nie zmieni naszej sytuacji - przyznaje pani Anna.
Co na to drogowcy?

- Problemem Myśliwskiej nie jest wyłącznie ruch lokalny, ale też tranzytowy. Z tej ulicy korzystają auta jadące al. Armii Krajowej i ul. Gronostajową. Nowa Bulońska Północna przejmie w dużej mierze ten ruch, co będzie dużą ulgą dla mieszkańców osiedli w rejonie ul. Myśliwskiej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
Niestety, jest też druga strona medalu.

- O ile ruch na samej Myśliwskiej spadnie, to nie będzie wcale oznaczało, że rozwiąże się całkowicie problem z dostaniem się np. do Wrzeszcza. Dojdzie duża liczba nowych aut mieszkańców z południowego Gdańska, którzy zaczną korzystać z Nowej Bulońskiej i przytka się skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego, a tam nie ma już szansy na zwiększenie jego przepustowości - dodaje Tomasz Wawrzonek.

Opinie (417) 4 zablokowane

  • Nowe ulice? U szczurka w Gdyni to można sobie tylko pomarzyć (2)

    • 58 25

    • może to i dobrze

      bo w Gdynia za wiele nowych dróg wcale nie trzeba, w zasadzie na ten moment potrzebna jest tylko alternatywa dla sypiącej się estakady żeby ciężarówki mogły do portu jakimś objazdem jechać, oprócz tego jeszcze modernizacja węzła karwiny czyli poprawa wyjazdu z sopockiej i będzie juz całkiem ładnie

      • 4 4

    • nowe ulice nie rozwiązują żadnego z istotnych problemów mieszkania poza centrum

      • 6 3

  • Raz a porządnie (1)

    Jak juz wyjechać. Np. Na pol roku na tripa do Azji z plecakiem. Poczuć ze sie żyje:) Wędrowac snic i odkrywać:) a nie być częscią tego systemu i jak oszolomy z rana cisnąć do korpo bo co? Na wigili sie pytają?

    • 51 35

    • no to jedź

      i przestań pisać komentarze nie na temat

      • 12 6

  • Pani Anno

    A co to znaczy, że pkm nie pasuje do godzin pracy ? Skoro stoisz w korku to masz na rano to popołudnia. Pkm kursują dość często to że Pani będzie 15 min wcześniej w pracy i ewentualnie 10 min wyjdzie później bądź postoi na przystanku to chyba nie problem

    • 13 6

  • kto rządzi Gdańskiem od kilkunastu lat? Adamowicz i ekipa z platformy- to oni wydali zgodę na tragiczny

    plan zagospodarowania przestrzennego w tym rejonie- liczyła się kasa od deweloperów a teraz mieszkańcy płaczą no ale przecież popierają swoich ukochanych z platformy- no to płaczcie dalej

    • 30 8

  • "Problemy mieszkańców są typowym objawem sytuacji, w której infrastruktura drogowa nie nadążyła za urbanizacją tej części miasta." czy ktoś chce powiedzieć że włodarze naszego miasta nie wiedzieli że droga która powstała 70 lat temu by wojsko miało dojazd do poligonu, nie udźwignie natężenia ruchu po tym jak zamieszka po prawej i lewej jej stronie 10 tys ludzi? A dodać trzeba jeszcze kolejnych kierowców jadących do domu np. do Banina czy Żukowa. Co więcej osiedla wybudowano tak że nie ma jakiejkolwiek alternatywy. Można by pomyśleć o połączeniu ul. Pólnicy, Kraśnięta z Morenowe Wzgórze, wystarczy wyburzyć 2-3 domki jednorodzinne i połączyć Jasień z Moreną i byłoby zgoła inaczej.

    • 14 7

  • "Mieszkam na Jasieniu, codziennie dowożę i odbieram dziecko z przedszkola na Morenie- powiedział pan Remigiusz" a dlaczego pan wozi dziecko na Morenę skoro na Jasieniu mamy nowe przedszkole na ul. Damroki ? Czyżby przespał pan rekrutację? I w ten sposób tworzy się korki.

    • 18 14

  • wyjazd z Myśliwskiej (4)

    Zróbcie jeszcze tylko jeden pas ruchu w obie strony to będzie jeszcze "lepiej".Tyle się o tym mówi a miasto swoje.Jak by myśliwska aż do Armii Krajowej była dwujezdniowa dwupasmowa to korki były by dużo mniejsze.Ale to jest to tak zwane uspokajanie ruchu.Zamiast robić szerokie jezdnie i oczywiście kładki lub tunele to lepiej w Gdańsku robić jezdnie tylko dwu pasmowe.To jest efekt krótkowzroczności miasta i tych wszystkich mieszczan co walczą o uspokojenie ruchu.

    • 24 23

    • ironia czy brak wyobraźni?

      żadne miasto świata nie zmniejszyło korków tworząc dwujezdniowe drogi pseudoszybkiego ruchu.

      Im więcej utrudnień dla pieszych przez takie "arterie" tym większe uzależnienie od samochodów.

      To się leczy.

      Uspokajanie ruchu paradoksalnie zwiększa przepustowość sieci ulicznej i podnosi bezpieczeństwo wszystkim.

      • 11 5

    • Daje ci lajka

      • 1 4

    • Daje ci lajka

      • 2 4

    • Daje ci lajka

      • 1 4

  • stać nie gadać :)

    • 6 0

  • Życie i trucie się. (2)

    Tego już się nie zmieni , miasto nie zadbało aby ul Myśliwską przed budową osiedli poszeżyć o trzy pasy w jednym kierunku a teraz już po ptakach.
    Ludzie którzy tam mieszkają są narażeni na całodobowe wyziewy spalin, hałas samochodów i samolotów.

    • 14 6

    • Niestety ale mieszkańcy tej ulicy w domach blisko położonych są skazani na brak dojazdu samochodem o systematycznym truciu się spalinami nie wspomnę.
      Tam sytuacji już nie poprawi,żadna nowa Bulońska, to będzie tak jak na Myśliwskiej, zaglądnijcie w plany urbanistyczne, identyczna sytuacja jak na Myśliwskiej.

      • 5 1

    • Co na to pan Budyń?

      • 2 3

  • KRETYŃSKIE PRZEJŚCIA NA MORENIE

    Ruch sygnalizacją jest stworzony by ślepy mógł rowerem jechać ! Przejścia jednoetapowe dla pieszych ! Czekanie i wreszcie jeżdżenie regularnie na czerwonych światłach przez kierowców ! To wynik frustracji kierowców na debilne przepustowości na światłach !

    • 17 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane