• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudny wyjazd z ul. Myśliwskiej. Czy Nowa Bulońska pomoże mieszkańcom?

Michał Brancewicz
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Korki na Myśliwskiej w stronę Bulońskiej to codzienność.

Ulica Myśliwska zobacz na mapie Gdańska stanowi dla wielu mieszkańców jedyny wjazd i wyjazd z ich osiedli. Rano i po południu tworzą się tam ogromne korki, a pojazdy poruszają się w ślimaczym tempie. Czy budowa Nowej Bulońskiej polepszy warunki ruchu?



Mieszkańcom osiedli zlokalizowanych wzdłuż ul. Myśliwskiej, na myśl o kolejnym poranku spędzonym w korku, nie chce się w ogóle wychodzić z domów. Sznur aut do ulicy Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska ciągnie się przez setki metrów. Po południu ci sami ludzie stoją w korkach najpierw na Bulońskiej, by wjechać w Myśliwską, a potem kolejne minuty spędzają tocząc się po Myśliwskiej.

- Mieszkam na Jasieniu, codziennie dowożę i odbieram dziecko z przedszkola na Morenie, rano jadę, a w zasadzie próbuję jechać, ulicą Myśliwską. Od czasu, gdy powstały tam nowe osiedla, ulica ta jest rano nieprzejezdna, tworzą się na niej gigantyczne korki - skarży się w liście do redakcji pan Remigiusz, czytelnik trojmiasto.pl. - Wokół ulicy Myśliwskiej powstają nowe osiedla, co oznacza, że wkrótce ruch samochodowy jeszcze się zwiększy, tymczasem ulica posiadająca po jednym pasie ruchu w każdą stronę już teraz jest zupełnie nieprzejezdna.

Korek na wjeździe z Bulońskiej w Myśliwską


W podobnym tonie wypowiada się pani Anna.

- Mieszkam na Osiedlu Alfa Park, pracuję we Wrzeszczu. Dwa razy dziennie - rano i wieczorem - skazana jestem na półgodzinne stanie w gigantycznym korku, bo cała Myśliwska jest niedrożna. Komunikacja publiczna nie ratuje sytuacji: PKM-ka ma godziny nieprzystosowane do moich godzin pracy, a autobusy tkwią w tych samych korkach, co wszyscy.
Problemy mieszkańców są typowym objawem sytuacji, w której infrastruktura drogowa nie nadążyła za urbanizacją tej części miasta.

Przesuń aby
porównać
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że złą sytuację mieszkańców osiedli przy ul. Myśliwskiej powinna poprawić budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej, która stanowić będzie przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej aż do ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Tydzień temu poznaliśmy oferty wykonawców chcących zrealizować tę inwestycję. Droga ma powstać do końca lipca 2019 roku.

W pierwszym etapie wybudowana zostanie co prawda tylko jedna jezdnia, na której ruch będzie odbywał się w obu kierunkach, ale powstaną też dodatkowe wyjazdy z rejonu Myśliwskiej.

W ramach Nowej Bulońskiej Północnej powstanie m.in. Nowa Wołkowyska i ul. Myśliwska Południowa. Istniejąca ul. Myśliwska pozostanie, ale straci na znaczeniu, bowiem nie będzie z niej możliwości skrętu w lewo w "starą Bulońską". Skupmy się jednak na nowych odcinkach, które powstaną.

  • Nowa Wołkowyska
  • Ulica o długości ok. 350 m od skrzyżowania z ul. Myśliwską (tam powstanie rondo) do skrzyżowania z ul. Nową Bulońską o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku. Ulica przebiegać będzie po łąkach i nieużytkach. Powstaną też zjazdy do osiedla Królewskie Wzgórze oraz do przyszłych terenów inwestycyjnych po stronie północnej.

    "Krzyżówka" Wołkowyskiej z Nową Bulońską będzie głównym skrzyżowaniem w tym rejonie, które przejmie funkcje dotychczasowego skrzyżowania Bulońska-Myśliwska. Zapewniona zostanie pełna możliwość wyboru kierunku jazdy oraz zawracanie.
  • Myśliwska Południowa
  • Ulica o długości ok. 400 m stanowiąca połączenie ulicy Morenowe Wzgórze z Nową Bulońską, o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku, gdzie obowiązywać będzie strefa Tempo 30. Ulica Myśliwska Południowa stanowić będzie alternatywny dojazd do osiedli zlokalizowanych przy ulicy Morenowe Wzgórze i Myśliwskiej. Za ulicą Myśliwską Południową zaprojektowany został zjazd do przyszłych terenów inwestycyjnych.

    Na skrzyżowaniu Myśliwskiej Południowej i Nowej Bulońskiej również będzie można wybrać dowolny kierunek jazdy, nie będzie za to możliwości zawracania.

Dzięki tym rozwiązaniom mieszkańcy tej części miasta zyskają dodatkowe możliwości wyjazdu ze swoich osiedli. Ponadto Nowa Bulońska ułatwi im dotarcie do ul. Kartuskiej i al. Armii Krajowej, którą można pojechać zarówno w stronę obwodnicy jak i centrum Gdańska.

- Jestem pewna, że budowa Nowej Bulońskiej w niczym nie zmieni naszej sytuacji - przyznaje pani Anna.
Co na to drogowcy?

- Problemem Myśliwskiej nie jest wyłącznie ruch lokalny, ale też tranzytowy. Z tej ulicy korzystają auta jadące al. Armii Krajowej i ul. Gronostajową. Nowa Bulońska Północna przejmie w dużej mierze ten ruch, co będzie dużą ulgą dla mieszkańców osiedli w rejonie ul. Myśliwskiej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
Niestety, jest też druga strona medalu.

- O ile ruch na samej Myśliwskiej spadnie, to nie będzie wcale oznaczało, że rozwiąże się całkowicie problem z dostaniem się np. do Wrzeszcza. Dojdzie duża liczba nowych aut mieszkańców z południowego Gdańska, którzy zaczną korzystać z Nowej Bulońskiej i przytka się skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego, a tam nie ma już szansy na zwiększenie jego przepustowości - dodaje Tomasz Wawrzonek.

O autorze

autor

Michał Brancewicz

Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.

Opinie (417) 4 zablokowane

  • Dlaczego w Gdańsku nie buduje sie od razu szerokich dróg dwupasmowych? (3)

    a szerokie zbudowane przez tzw ,,komune" zwęża się na zadanie FRAGU? . Patrz Kartuska , i niedługo Podwale Przedmiejskie,i inne . Aut przybywa a nie ubywa i Bulońska powinna być budowana od razu dwujezdniowa jednocześnie z Nową Politechniczna która tez powinna być dwujezdniowa a tramwaj prosto nia a nie zaułkami wymyślonymi przez FRAG ( B Getta)

    • 19 9

    • dlatego że to nic nie da. Spotęguje tylko problem (2)

      w mieście wszyscy autem jeździć nie mogą i tyle. pogódź się z tym.

      • 3 2

      • weź sie przejedź do warszawy (1)

        I zobacz że w mieście powinno sie budować szerokie dwu czteropasmowe aleje. To prawada że korki są I będą zawsze ale z drugiej strony infratsruktura drogowa musi być dostosowana do liczby mieszkańców. Zyjemy w milionowej aglomeracji I nie m0żemy jeżdzić po drogach zbodowanych przez cesarza wilhelma dla kilku furmanek na dobę.

        • 1 3

        • Warszawa drugim najbardziej zakorkowanym miastem Europy

          ile razy trzeba pokazywać przykłady, że poszerzanie dróg nie rozwiązuje problemu korków?

          Tylko komunikacja zbiorowa (szynowa) plus rowery (wspomagane elektrycznie oraz dobre strefy piesze wolne od parkujących i jeżdżących samochodów, dostępne dla rowerów dają miasto wysokiej jakości życia.

          • 0 0

  • (1)

    Nic nie udrożni. Pojedzie tam jeszcze więcej aut bo ludzie będą chcieli uniknąć stania na np. Łostowickiej.

    • 8 0

    • Na Łostwickiej jak najszybciej musi stanąc most. I bedzie ok.

      • 1 1

  • Nic to nie da, korki pojawią się też gdzie indziej

    Tam każdy musi mieć auto i nawet jakby mieli tramwaj i PKM co minutę to auto musi być. I swoje (nie)pełnosprawne Brajany wozić 500 metrów do szkoły pod samą klasę. Żałosne pokolenie pierdół rośnie niestety tak nawiasem pisząc...

    • 11 7

  • Wielkie mi rzeczy... (1)

    Platynowa do ronda, Małomiejska, ,Podmiejska...wygląda identycznie. 5 km do centrum=godzina spędzona w korku

    • 3 0

    • chyba że się przesiądziesz na rower i dojedziesz do pierwszej stacji SKM lub PKM

      • 0 0

  • Powinno być jeszcze więcej progów zwalniających na Myśliwskiej (4)

    jeszcze fajniej by się jeździło. Tak co 3 metry na przykład.

    • 14 4

    • progi zwalniajace nie sa rozmieszczone tak gesto,a te ktore sa zostaly postawione po smiertelnym potraceniu przechodnia,pozdrawiam

      • 6 6

    • (2)

      Też się zgadzam. Zlikwidować progi zwalniające i strefę tempo 30 i od razu będzie się lepiej jeździło.

      • 3 7

      • (1)

        oczywiście przy 70 na godzine będzie szybszy przejazd

        • 3 0

        • podwyższanie limitu prędkości ponad 50 km/h nie zwiększa przepustowości pasa drogi

          • 1 0

  • gdzie się da powinni (1)

    robić bus pasy, żeby odechciało się dużej części jeździć samochodem. Jest też PKM, gdzie niegdzie tramwaj. Kto musi, ten musi ale założę się, że przynajmniej 1/3 mogłaby jeździć komunikacją miejską. Główny argument, który dotrze do ludzi, to czas przejazdu. Dopóki samochodem jest szybciej i wygodniej, trudno namówić ludzi do komunikacji miejskiej.

    • 16 2

    • Puknij sie w głowę. Jesteś Gejem?

      • 0 3

  • Wszędzie tak jest na nowych osiedlach ;)

    • 2 1

  • Ja tam mieszkańcom w ogóle nie współczuję sami wiedzieli na co się piszą kupując mieszkanie więc teraz nie powinni mieć pretensji że są korki... A o drogę to niech dewelopera proszą... wybudował blok i resztę ma gdzieś a mieszkańcy nie sprawdzili że może kiedyś być więc blokowisk... Niech się teraz męczą

    • 3 6

  • Jak zostanie skręt w prawo z Bulońskiej, to po co jechać do AK,

    Kierowca z Żukago

    • 0 1

  • Nie jest tak źle. Rano wożę dzieci do szkoły a potem strzałka na Obwodnicę. Z powrotem są korki ale bez przesady jakoś to się

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane