- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (441 opinii)
- 2 Kto się przypiął do mojego roweru? (66 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (116 opinii)
- 4 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (33 opinie)
- 5 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (138 opinii)
- 6 Winda w tunelu do dworca Gdynia Główna (37 opinii)
Nowa siedziba dla urzędników wojewody
Przez dziesiątki lat funkcjonowały tu hurtownie mebli i wiele innych firm. Obecnie powstał plan, by w przebudowanym budynku przy ul. Chmielnej 74/76 w Gdańsku powstały biura dla wojewódzkiego konserwatora zabytków, kuratorium oświaty oraz Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców.
Z początkiem XXI wieku obiekt ten był brany pod uwagę na ulokowanie w nim Sądu Rejonowego, ostatecznie wybudowano nowy gmach przy ul. Piekarniczej. Obecnie okazało się, że budynek należący do skarbu państwa będzie siedzibą podlegających rządowi instytucji.
Nieruchomości przy ul. Chmielnej zgodnie z decyzją Ministra Inwestycji i Rozwoju 12 grudnia 2018 roku przekazane zostały w trwały zarząd do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.
- W obiekcie będą mieściły się trzy instytucje, tj. wybrane wydziały Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku, m.in. Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków oraz Kuratorium Oświaty - wylicza Małgorzata Sworobowicz, rzecznik pomorskiego wojewody.
Obecnie wymienione jednostki są ulokowane w różnych punktach Gdańska. Wojewódzki konserwator zabytków ma swoją siedzibę w historycznym budynku dyrekcji kolei przy ul. Dyrekcyjnej, kuratorium funkcjonuje w kamienicy przy ul. Wały Jagiellońskie, a Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców gnieździ się w budynku Urzędu Wojewódzkiego przy Okopowej.
W styczniu zostało rozstrzygnięte postępowanie na wykonanie prac projektowych dla obiektu, by go przystosować i zaadoptować do nowych funkcji biurowo-magazynowych. Prace za 353,2 tys. zł wykona Biuro Projektowania i Realizacji Architektury WAW Włodzimierz Kaniewski z Włocławka
By mogły się tam przenieść ww. instytucje planuje się m.in.:
- rozebranie parterowej przybudówki i postawienie w jej miejscu obiektu do wysokości czterech kondygnacji,
- nadbudowanie w części północno-wschodniej jednej kondygnacji,
- zagospodarowanie terenu z przeorganizowaniem ciągów pieszych, miejsc parkingowych i zaplecza obiektu,
- dopasowanie układu funkcjonalnego do nowych nakreślonych potrzeb,
- remont zachowanych elewacji i dachów, termomodernizację obiektu w części zachowanej i nowo projektowanej,
- wykończenie i wyposażenie wnętrz.
W skład nieruchomości przy Chmielnej obecnie wchodzą:
- działka o pow. 3.217,00 m kw
- budynek magazynowo-biurowy o pow. ok. 4.338,37 m kw
- budynek kotłowni gazowej o pow. ok. 279,37 m kw
- budynek portierni o pow. ok. 7,28 m kw
- Obiekt zostanie dostosowany w pełni do potrzeb osób niepełnosprawnych. Całkowita szacunkowa wartość inwestycji określona została na kwotę 31,4 mln zł brutto - wyjaśnia rzecznik.
Zakończenie wszystkich prac wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowane jest na jesień 2021 roku.
Miejsca
Opinie (157) 2 zablokowane
-
2019-03-04 11:02
A czemu nie mogą się przenieść bez remontu ? : > (2)
Przecież służba miastu nie musi pochłaniać milionów
- 8 3
-
2019-03-05 12:06
Już czytć się was wiecznie niezadowolonych ze wszystkiego nie da , wyremontować trzeba bo trzeba dostosować pomieszczenia do aktualnych potrzeb i zeby tynk ze ścian i sufitów nie spadal ci na głowę jak pójdziesz tam ze sprawą .Jak urodzi Ci się dziecko to tez dostowujesz mieszkanie do sytuacji .....a może nie , to by wszystko wyjasniało.
- 1 0
-
2019-03-04 13:17
Bo to musi być duże przepełnione przepychem luksusu
- 1 0
-
2019-03-04 10:57
CO??? Konserwator zabytków w budynku ze szkła!! To jakaś kpina!!! (2)
Dlaczego tak bezmyślnie niszczy się historyczną część naszego miasta. Wygląda to paskudnie!!
- 15 8
-
2019-03-05 12:02
Tak jest drzewa zasadzić i niech las prechistoryczny wyrośnie .
- 1 0
-
2019-03-04 10:59
to jest wizualizacja, która moze ulec zmianie...
- 1 0
-
2019-03-04 10:36
(1)
w odrodzonej Polsce w 1918 roku kancelaria premiera liczyła 40 osób , w przeciągu roku nawiązano stosunki dyplomatyczne niemal ze wszystkimi krajami. Bez komputerów i internetu. Jak oni to zrobili ?
- 15 0
-
2019-03-05 12:00
Kancelaria premiera tak ale stosunki dyplomatyczne nawiązuje MSZ a innymi sprawami zajmowały się poszczególne ministerstwa . Chyba pomyliłeś rząd ze stanowiskiem premiera
- 1 0
-
2019-03-04 07:51
(2)
i po co to szkło !!?? Wyremontować stan obecny, zrobić środek i będzie dużo ładniej.
- 25 4
-
2019-03-05 11:50
A mnie się podoba taka wizualizacja , trochę starego a jednak po nowemu
- 1 0
-
2019-03-04 10:11
to tylko wizualizacja
- 1 1
-
2019-03-04 07:17
(2)
Niezły koszmarek.
- 73 20
-
2019-03-05 11:47
To po co patrzysz w lustro!
- 1 1
-
2019-03-04 10:54
takie same koszmarki są dookoła tego pomysłu i lokalizacji
- 5 0
-
2019-03-05 11:13
Załatwianie w urzędach prostych spraw zajmuje coraz więcej czasu,
ostatnio okazało się, że za prostym wypisem trzeba wędrować (dwa razy) miedzy urzędem na 3 Maja a urzędem na Nowych Ogrodach, wszystkie wnioski miałam pobrane i wydrukowane ze strony www urzędu---okazało się, że są tam wnioski już nieaktualne ! (część).
Ponad 1,5 godziny po prostą sprawę, parking (płatny) nie blisko urzędu.
p.s. na stronie www UM jest informacja, iż tę sprawę można załatwić przez Internet, a nie można, gdyż potrzebny jest odręczny podpis jednego z kierowników wydziału z placówki na Nowych Ogrodach .- 2 0
-
2019-03-04 07:02
(16)
Branża urzędnicza jest chyba jedyną, której nie dotykają kryzysy i cykle koniunkturalne. Non stop tylko rozwój i przyrost kadr :)
- 231 24
-
2019-03-05 11:08
Nawet nie wiesz, jak bardzo się mylisz. W Administracji Skarbowej ludzi ubywa (odchodzą na emeryturę) a Ministerstwo Finansów nie tworzy ani nie uwalnia etatów. Warto również spojrzeć kiedy ostatnio w KAS były podwyżki... Ja jestem bardzo ciekaw jakim cudem Ministerstwo myśli że to może dalej tak działać.
- 2 0
-
2019-03-04 07:12
(3)
No, tylko szkoda że nie wzrost zarobków. Zwykły urzędnik zarabia grosze. I tego nie da się oszukać. To co się dziwić, że są wiecznie sfrustrowani jak przyjdzie jeszcze marudny petent...
- 18 8
-
2019-03-04 13:03
To należy (1)
Zreformować urzędy - wtedy urzędników będzie 3-4 razy mniej i mogą zarabiać dwa razy więcej niż obecnie, a koszty dla kraju i tak będą dużo mniejsze. To dużo prostsze, niż się wydaje, tylko kiepsko by wyglądało przed wyborami, bo urzędnicy też wyborcy
- 8 1
-
2019-03-04 19:51
a czemu nie osiem razy mniej
Masz jakiekolwiek doświadczenie zarządcze?
- 2 2
-
2019-03-04 13:44
Zawsze może zmienić pracę i iść do przemysłu
skoro tak źle jest "na urzędzie". Albo zostać kprposzczurem, też mówią, że dobrze tam płacą.
- 5 0
-
2019-03-04 07:58
ahaha... Większej bzdury dawno nie słyszałem. (5)
Kryzys na rynku pracy dotknął urzędy w takim samym stopniu jak resztę. Myślisz, że ludzie pchają się drzwiami i oknami do urzędu za pensję przeciętnie 2300-2500 brutto? To się grubo mylisz. Brakuje ludzi, około 40% rekrutacji kończy się nie wybraniem żadnej osoby z powodu braku chętnych lub braku kandydatów, którzy chociaż spełniali by wymagania formalne na dane stanowisko. A ludzie odchodzą i jest wieczna rotacja, zdarzają się przypadki rezygnacji z pracy po 2-3 miesiącach. Są urzędy w Polsce, gdzie nawet 2/3 pracowników się wymieniło w ciągu ostatnich 3 lat.
- 17 1
-
2019-03-04 08:25
Zlikwidować (4)
Po cholere nam urzedy i urzednicy? Pożeracze podatków, hieny na prywatnych pieniądzach
- 8 12
-
2019-03-04 11:15
Ha Ha Ha (3)
Po pierwsze wyobraź sobie, że urzędnicy też płacą podatki a po drugie powiedz mi sam sobie wydrukujesz paszport czy może sam wystawisz akt zgonu lub akt urodzenia ;) nie no gratuluję myślenia.
- 9 4
-
2019-03-04 13:05
Połowa racji (1)
Absolutnie urzędy muszą istnieć, a urzędnicy pracować, ale 3/4 procedur w Polsce dałoby się uprościć bez szkody dla nikogo i niczego w tym kraju i tych urzędników mogłoby być kilkukrotnie mniej. Względnie część z nich zajmowałaby się sprawami, które mogą przynosić wymierne korzyści lokalnym społecznościom i wszyscy by na tym zyskali. Tylko trzeba tego chcieć, a politycy tego nie chcą
- 5 2
-
2019-03-04 15:19
Tylko, że my nie dorośliśmy do tego, żeby procedury były maksymalnie proste
Bo lubimy kombinować i brać to, co nam się nie należy. Tam, gdzie procedury są proste np. dodatki mieszkaniowe czy socjalne to skala wyłudzeń jest potężna. Ostatnio o tym czytałem, jak Polacy wcale nie biedni wyłudzają dodatek mieszkaniowy twierdząc, że nie mają zatrudnienia i wogóle żyją tylko z tego co od państwa. A to, że pod urząd podjeżdzają nowym Audi... I urzędnik nawet to widząc nie bardzo może coś zrobić, bo nie ma ani czasu ani instrumentów do sprawdzania np. prawdziwości zaświadczeń.
- 3 3
-
2019-03-04 13:05
Co innego jest dostać pensje z podatków i odprowadzić podatek od tej pensji
A co innego jest wygenerować zysk w swojej firmie i od tego zysku odprowadzać podatek.Przejdź na własną działalność to poczujesz różnicę.
- 5 3
-
2019-03-04 12:53
Tak, co pół roku wymiana kadr na ludzi z łapanki PUP, na których spada ciężar tłumaczenia przewlekłości spraw
- 4 0
-
2019-03-04 10:43
Tak się wygrywa kolejne wybory
- 1 1
-
2019-03-04 07:48
jak mamy posłów co nie wiedzą nawet co uchwalają to tak jest. Ustaw coraz więcej a a każda wymaga interpretacji, zaświadczenia czy zezwolenia od urzędnika.
- 7 0
-
2019-03-04 07:07
Tak jest za rządu PIS (1)
- 14 16
-
2019-03-04 07:27
Tak jest od zawsze.
- 26 2
-
2019-03-05 07:27
Ten projekt to zart?
Bo chyba nikt powaznie nie mhsli, ze swoja siedzibe mialby tam, nomen omen, konserwator zabytkow.
- 0 1
-
2019-03-05 00:36
OMG ale architektoniczny koszmarek
Jak wybuduja można smialo nominowac do makabryly roku
- 2 2
-
2019-03-04 13:41
Czy ktoś wie po co są (2)
urząd wojewódzki, urzad marszałkowski, sejmik wojewódzki po to zeby zatrudniały setki czy tysiace urzedników od przekładania papierów, którzy sami tworzą bzdurne przepisy "ułatwiajace " zycie obywatelom a tak naprawdę tylko po to aby mieli co przekładać
- 10 4
-
2019-03-04 22:43
czyli nie wiesz
i na tym stwierdzeniu może poprzestańmy, żeby nie brnąć dalej
- 1 3
-
2019-03-04 21:40
zapraszam do pracy jako urzednik
ogłoszenia sa konkursy przejdz rozpocznij posmakuj i zwolnij sie po 2 miesiacach trutniu
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.