- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (98 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (15 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Nowa siedziba urzędników na Wyspie Spichrzów
Jeszcze w tym roku do przebudowanego budynku przy ul. Chmielnej powinno wprowadzić się ok. 300 urzędników wojewody, kuratorium oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Nowy wygląd obiektu to efekt czterech etapów przebudowy, wartych w sumie blisko 44 mln zł. Do zrealizowania została ostatnia część prac.
Jednak dopiero w zeszłym roku budynek przy Chmielnej 74/76 nabrał ostatecznego kształtu i wyglądu elewacji.
Nowy kompleks budynków powstał dzięki dobudowie nowych obiektów do już istniejącego. Jego najstarsza część to przedwojenny spichlerz, który po wojennych zniszczeniach przebudowano i rozbudowano o część modernistyczną. Mieściła się tu m.in. hurtownia mebli, lokalna komenda Ochotniczych Hufców Pracy, a nawet archiwum likwidowanej Stoczni Gdynia.
Teraz zostanie biurowcem dla urzędników.
Etap 1 - rok 2019 - koszt: 4,1 mln zł
- wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę
- rozbiórka budynku parterowego - kotłowni i części rampy przeładunkowej
- wykonania posadowienia pośredniego na palach oraz dobudowa w części wschodniej budynku wraz z zabezpieczeniem przed warunkami atmosferycznymi ostatniego stropu (stan surowy otwarty)
Etap 2 - rok 2020 - koszt: 9,77 mln zł
- remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. starej części budynku o powierzchni ok. 610 m kw. (parter, 1, 2 i 3 piętro)
- remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m kw. (parter i 1 piętro)
Etap 3 - rok 2021 - koszt: 13,78 mln zł
- dalsza modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m m kw.
- wykonanie prac modernizacyjnych drugiego piętra oraz rozbiórka trzeciego piętra wraz z nadbudową trzeciego i czwartego piętra - poddasza wraz z dachem w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 3215 m kw.
Etap 4 - lata 2022/23 - koszt: 16,3 mln zł
- remont i modernizacja pomieszczeń na drugim i trzecim piętrze oraz innych pomieszczeń i czwartego piętra poddasza w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 2760 m kw. (2 i 3 piętro oraz poddasze)
- remont i wykonanie elewacji całego budynku oraz przyłącza cieplnego wraz z uruchomieniem ogrzewania w całym budynku o powierzchni całkowitej ok. 7190 m kw.
W sumie daje to kwotę niemal 44 mln zł. A do wykonania został jeszcze ostatni etap prac. Chodzi o montaż i uruchomienie instalacji niezbędnych do funkcjonowania biurowca.
Dyskusyjne połączenie starego z nowym
Efekt przebudowy budzi różne opinie, bo łączenie starej i nowej architektury ma zarówno przeciwników, jak i zwolenników. W komentarzach, jakie pojawiają się w mediach społecznościowych przeważają jednak głosy krytyczne.
Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę jak początkowo miał wyglądać ten budynek, wydaje się, że wygrało rozwiązanie i tak mniej kontrowersyjne.
300 pracowników administracji wprowadzi się jeszcze w tym roku
- Planowany termin wprowadzenia się urzędników poszczególnych jednostek do obiektu
to jesień 2024 roku - zapowiada Krystian Kłos z biura Wojewody Pomorskiego. - A w 2025 roku roboty i usługi uzupełniające będą realizowane już na czynnym budynku.
W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-29 14:47
jest ok (19)
może teraz naprawią jeszcze ulicę, jej stan jest katastrofalny
- 144 18
-
2024-01-30 08:57
Paszol won Urzad asy do pracy zdalnej! (1)
- 4 0
-
2024-02-01 08:36
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak wielu by chciało. Ale albo nie pozwalają, albo charakter obowiązków nie pozwala, albo pracodawca nie zapewnia sprzętu. Poza tym chyba nie myślisz, że budynki nie będą potrzebne? Gdzie będą składowane dokumenty, akta spraw?
- 1 0
-
2024-01-29 20:41
jest ok, przybywa tych urzędniczych pasożytów więcej niż w prywatnych sektorach pracowników (1)
Co pół roku kolejny budynek i kolejne setki urzędników. Sosunkowo niewielki procent firm notuje taki rozwój i ma takie zasoby, żeby ot tak otworzyć kolejny oddziął na 300 osób i wywalić 40 milionów na budynek w tak drogiej lokalizacji.
- 7 1
-
2024-01-30 07:46
Cytat z artykułu - "W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska".
- 0 1
-
2024-01-29 17:17
Na Toruńskiej ropoczyna się ogromna budowa
Proponowałbym poczekać z remontem drogi do jej zakończenia....
- 5 0
-
2024-01-29 16:35
Mnie interesuje ilu nowych urzędników zatrudnia za naszea kasę ???? (1)
- 10 1
-
2024-01-30 07:45
Tam nie będą zatrudnieni żadni nowy urzędnicy, tylko przeniesieni obecni z kilku innych lokalizacji. Wystarczy dokładnie przeczytać artykuł a nie od razu się zapowietrzać - "W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska".
- 0 2
-
2024-01-29 16:26
Mało, ciągle mało,
- 10 1
-
2024-01-29 16:22
złote a skromne
- 14 1
-
2024-01-29 16:01
A najbardziej roszczeniowa grupa w mieście znowu ze swoim "dej".
- 14 1
-
2024-01-29 15:42
Ale co jest OK? To, że rozrasta się biurokracja? (1)
- 17 1
-
2024-01-30 07:43
To, że urzędnicy kilku instytucji zostali skupieni w jednym miejscu, do tej pory będąc w kilku lokalizacjach i teraz te inne nieruchomości można zbyć lub zmniejszą się koszty eksploatacji - wynajmu, bo np. niektóre były wynajmowane ("W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej
To, że urzędnicy kilku instytucji zostali skupieni w jednym miejscu, do tej pory będąc w kilku lokalizacjach i teraz te inne nieruchomości można zbyć lub zmniejszą się koszty eksploatacji - wynajmu, bo np. niektóre były wynajmowane ("W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska"). Poza tym pamiętam jak ten budynek wyglądał kiedyś, to była bida z nędzą. A budynek zabytkowy. Wysokie koszty odrestaurowania wynikają głównie z wymogów konserwatora.
- 0 2
-
2024-01-29 15:22
słuszną linię (1)
ma nasza władza!:)
- 11 4
-
2024-01-29 15:31
Syn ci się urodził? Ile wazy? 12 kilogramów.
- 5 2
-
2024-01-29 15:22
to jest zabytkowa część miasta... (2)
najpierw położą 2 kamienie, co by konserwator stwierdził czy mu pasują do okolicy, potem dołożą jeszcze dwa kamienie co by konserwator stwierdził czy mu pasują do okolicy, potem dołożą jeszcze dwa kamienie co by konserwator stwierdził czy mu pasują do okolicy...a potem zmieni się konserwator, bo nie pasuje do okolicy
- 13 5
-
2024-01-29 17:10
Teraz trzeba policzyć (1)
Jeden urzędnik = !2 m2 = 300000 zł netto - wyposażenie (biurko ,krzesło ,komputer , czajnik drukarka , internet ) = około 5000 zł . miesięczne doposażenie : ( papier, długopisy ,teczki na akta , tusze , gumki , korektory ,podkładki na biurko , szklanki do kawy i kawa) około/1200 zł , inne nie przewidziane - wydatki nie zawsze konieczne ( szafa
Jeden urzędnik = !2 m2 = 300000 zł netto - wyposażenie (biurko ,krzesło ,komputer , czajnik drukarka , internet ) = około 5000 zł . miesięczne doposażenie : ( papier, długopisy ,teczki na akta , tusze , gumki , korektory ,podkładki na biurko , szklanki do kawy i kawa) około/1200 zł , inne nie przewidziane - wydatki nie zawsze konieczne ( szafa ,regał na akta , dodatkowe krzesła )= około 1000 zł Ogółem wychodzi 307 200 zł. Teraz ta kwota razo 300 nowych urzędników . RAZEM = 92 160 000 zł to się nazywa mieć rozmach
- 9 2
-
2024-01-30 07:38
Czajnik - jeden na pokój (albo tylko w pokoju socjalnym), drukarka - jedna na pokój. W jednym pokoju kilku urzędników. Szklanki, kubki, kawę i herbatę trzeba przynieść sobie samemu. Kulawe te Twoje wyliczenia. Nie wypowiadaj się w temacie, o którym nie masz zielonego pojęcia.
- 1 4
-
2024-01-29 15:10
(1)
W topowym mieście Europy? W samym centrum? Zabytkowej części? Niemożliwe...
- 19 2
-
2024-01-29 17:30
mam nadzieję ze przynajmniej 25-30 wiceministrów będzie w tym pięknym urzędzie
na tych obecnych 110 - to tak w imię "oszczędności" :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 11 3
-
2024-01-29 14:16
(13)
Ceglana część obiektu jest ozdobą tego miejsca, i na tym się niestety kończy. Ten beton od linijki, pokryty jakimś PCV, masakra. Nie wiem kto komu smarował lub drutował, ale Wyspa Spichrzów to takie disco-polo architektury, niegodne tego miejsca.
Ciekawe co nowy-stary Konserwator będzie podobnego przepuszczać podczas swojej nowej kadencji.- 191 20
-
2024-01-29 23:58
Forum i to co na Walowej zbudowali to już granica
- 3 0
-
2024-01-29 15:11
Polejcie serum gościowi co ma firmę budowlana a powie wam ile można zbudować za ponad 40 melonow...
- 9 2
-
2024-01-29 15:09
Jak ja kocham tutejszych miłośników brudnej cegły. (4)
Całe ulice dzięki "zabytkowym" kamienicom wyglądają jak sypiące się fawele, ale to kawałek szkła razi w oczy...
- 4 22
-
2024-01-29 15:23
A ja kocham miłośników disco Polo w architekturze (2)
Dziękujemy za zniszczenie nam miasta!
- 13 6
-
2024-01-29 16:03
Disco Polo w architekturze, czyli te wieśniackie kolumienki i płaskorzeźby w elewacji? (1)
Faktycznie szpecą, ale żeby od razu mówić że niszczą miasto?
- 1 12
-
2024-01-29 16:45
Cuda architektury to kobiety,gotyk,barok,rokoko,modernizm..
- 3 1
-
2024-01-29 15:19
W centrum miasta wszystkie "oszklenia" są brudne. Nie myte miesiącami. Czy to na wyspie czy bandy przystanków. Wstyd.
- 18 1
-
2024-01-29 15:06
Przepraszam gdańszczan
Jest mi po prostu przykro za ten projekt
- 20 1
-
2024-01-29 14:52
(1)
Przeciez to jest budynek zaakceptowany przez waszego poprzedniego, sam sobie zaakceptował to szkaradztwo
- 5 9
-
2024-01-29 23:59
Akurat tu niecchodzi o ten budynek
Ale o ten zwykły karton za nim postawiony w tym miejscu.
- 4 0
-
2024-01-29 14:18
Nie na darmo deweloperzy adamowiczowi wystawiają pomniki (2)
- 44 0
-
2024-01-29 18:06
(1)
kacper zmień pieluchę
- 1 18
-
2024-01-29 19:30
Znowu jesteś na białej łące?
- 6 0
-
2024-01-30 02:05
Cudownie (9)
Proponuję wykupić od razu całą wyspę. Więcej urzędników nam trzeba i w bardziej prestiżowym miejscu. Firmy moga wynajmować tańsze i lepiej wyposażone biura za mniej. Niekoniecznie na wyspie spichrzów, ale co tam z podatnika kasy to dziwię sie ze nasz urząd miasta nie jest na Manhattanie tylko tym w Nowym Jorku a nie we Wrzeszczu.
- 103 7
-
2024-01-30 07:44
A co ma miasto do tego.... (1)
Czytamy że zrozumieniem. Urząd Wojewódzki i podległe mu jednostki. Więc jacy urzędnicy miejscy. Masakra.
- 4 0
-
2024-01-30 10:54
urzędy wojewódzkie powinny mieścić się po za miastem !!!
- 2 1
-
2024-01-30 07:48
(3)
Wolałbyś jeździć załatwiać urzędowe sprawy do Osowej albo na Kokoszki? Nie ma sprawy. Większość urzędników i tak mieszka za obwodnicą, dla nich będzie lepiej. Szybciej dojadą do domu, bez korków. Tylko nie jęcz, że daleko i są korki, sam chciałeś.
- 2 6
-
2024-01-30 10:05
(2)
No bo na wyspę każdy ma genialny dojazd komunikacją miejską... Urzędy powinny być w miejscach tanich i dostępnych z koumnikacji miejskiej.
- 3 1
-
2024-01-30 14:51
No, a ile miejsc parkingowych???
od wuja i trochę
- 0 1
-
2024-01-30 13:57
Przecież niedaleko na Podwalu Przedmiejskim jest przystanek autobusowy i tramwajowy. Lepsza dostępność jest już tylko przy dworcu głównym. Poza tym, ten budynek i tak jest własnością Skarbu Państwa.
- 0 0
-
2024-01-30 05:29
urzędnicza brać zniszczy ten kraj.
- 5 1
-
2024-01-30 04:05
Proponuję przenieść do Tczewa (1)
Bedziesz mógł tam jeździć po paszport
- 3 11
-
2024-01-30 14:51
1 x na 10 lat chętnie pojadę do Tczewa
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.