• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci pas obwodnicy za trudny dla kierowców?

Krzysztof
15 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (325)
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

- Poszerzenie Obwodnicy Trójmiasta na wysokości węzła Trasy KaszubskiejMapka to problem dla wielu kierowców. Najwyraźniej zapominają o tym, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Krzysztof. Oto jego list oraz film z trasy.



Przeszkadza ci blokowanie lewego pasa na obwodnicy?

Od czasu, gdy w końcu oddano do użytku węzeł obwodnicy z Trasą Kaszubską, regularnie obserwuję ten sam obrazek. Kierowcy nie korzystają z prawego pasa, nawet gdy jest całkowicie wolny i nie ma na nim choćby jednej ciężarówki.

Doskonale widać taką sytuację na powyższym filmie. Wyprzedzam cały sznur samochodów, jadąc prawym pasem. W tym czasie zablokowany jest lewy, który powinien służyć do wyprzedzania, a także środkowy. Na prawym pasie nie ma dosłownie żadnego auta, choć właśnie tam powinny znajdować się jadące najwolniej. A według przepisów nawet wszystkie, które akurat nie wykonują manewru wyprzedzania.

Trzeci pas obwodnicy - skąd problemy?



I nie jest tu tłumaczeniem, że zostawiają prawy wolny dla tych, którzy chcą się włączyć do ruchu, bo przez dobre 2 km nie ma tam żadnego wjazdu. A nawet gdy się zaczyna, to pas rozbiegowy jest na tyle długi i komfortowy, że nawet niezbyt rozgarnięty kierowca potrafi włączyć się do ruchu.



Być może problemem jest to, że trzeci pas zaczyna się po prawej. Czyli jadąc wcześniej dwupasmówką prawym pasem, zostajemy na środkowym. Dodatkowy pojawia się po prawej. OK, nie jest to intuicyjne. Ale przecież każdy, kto ma prawo jazdy, powinien bez problemu umieć zmienić pas. Nawet przy prędkości ok. 100 km/h. Jak widać, nie miałem z tym problemu i spokojnie zjechałem na prawy pas... wyprzedzając nim wszystkich kierowców, którzy bezrefleksyjnie jechali sobie lewym i środkowym.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Kazdy Polak to mistrz jezdzenia autem. Najwazniejsza umiejetnosc czyniaca ciebie prawdziwym Mezczyzna

    Jestes najlepszy w jezdeniu 4kolkami..............
    prosze was, zdrobcie mi przysluge........

    • 0 0

  • po to są 2, 3, 4, 5, 10, 500 żeby po nich jeździć !!!

    w uk z L do B jest 5 pasów, w italii z P do V są 3 - wszystkie ubite, nikt nie strzela światłami, każdy pas ma swoje tempo. kur!!!!! prawą stroną !!! co to za po!!!!! texty ?! i co lewy do wyprzedzania, pięć pustych i wszyscy mają walić skrajnym prawym ? dziadowski kraik z dykty ze zrytymi łbami

    • 0 0

  • Lewy pas to nie tor wyścigowy

    • 0 0

  • sam sobie odpowiedziałeś

    jadac w strone Gdańska prawy pas na końcu zmusza wjazd na prawy pas, co stwarza zagrożenie, ktoś mądry to wymyślił ...

    • 0 0

  • po członek

    na końcu tego odcinka zwija się prawy pas a nie lewy? jakiś d**il to projektował

    • 0 0

  • Nie popieram autora nagrania

    W tym miejscu ten trzeci pas jest za krótki żeby spełnić życzenie autora. Do tych trzech pasów za chwilę dochodzą dwa pasy dojazdowe i co gorsza z 3 pasów robią się nagle 2. To jest takie rozwiązanie że tylko czekać na coś poważnego w tym miejscu. Moim zdanie ten 3 pas trzeba potraktować jako pas awaryjny. Upłynni to ruch , zapobiegnie nieuzasadnionej zmianie pasów oraz pozwoli na łagodne dołączenie się do ruchu aut jadących z dąbrowy oraz dalej z trasy kaszubskiej. Obecnie brakuje odpowiedniego oznakowania tego węzła oraz podniesienia prędkości do 120 km/h . Słabsi kierowcy powodują tutaj częste zatory ze względu na zbyt bojaźliwa i za wolna jazdę i doprowadzają do bardzo niebezpiecznych sytuacji na drodze. Dodam że węzeł zlokalizowany jest na wzniesieniu i jak zabraknie odpowiedniej prędkości najazdowej to całość się pięknie korkuje.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane