• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy nowe parkingi podziemne i jeden naziemny za 166 mln zł

Michał Brancewicz
27 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku
  • Pod Targiem Węglowym powstanie parking na 112 aut.
  • Przy Podwalu Staromiejskim powstaną 337 podziemne miejsca parkingowe.
  • Przy ul. Długie Ogrody powstanie naziemny parking na 493 auta.

1202 miejsca parkingowe w trzech parkingach podziemnych i jednym naziemnym powstaną w ciągu trzech lat w śródmieściu Gdańska. Inwestycja pochłonie 166 mln zł, miasto dołoży do niej ok. 41 mln zł.



Po raz pierwszy o tym pomyśle pisaliśmy niemal dokładnie 11 lat temu. Po kilku nieudanych podejściach miasto w końcu wybrało firmę Immo Park Gdańsk, która w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego stworzy parkingi w sumie na 1200 aut.

Wybrano cztery lokalizacje:
  1. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska - 260 miejsc (parking podziemny)
  2. Podwale Staromiejskie zobacz na mapie Gdańska - 337 miejsc (parking podziemny)
  3. Targ Węglowy zobacz na mapie Gdańska - 112 miejsc (parking podziemny)
  4. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska - 493 miejsca (parking naziemny)


Jako pierwszy, do końca września 2020 roku, powstanie naziemny parking przy Długich Ogrodach. Rok później otwarte zostaną pozostałe trzy parkingi podziemne.

Łączny koszt budowy parkingów wyniesie ponad 166 mln złotych. Miasto dołoży do tej inwestycji 41,6 mln zł.

- Jest to kwota o 16 mln mniejsza niż założono w budżecie, a liczba miejsc postojowych będzie większa niż planowano - mówi Alicja Bittner z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Spółka Immo Park Gdańsk należy do portugalskiej firmy budowlanej Mota Engil.

Parkingi powstaną na zasadzie koncesji udzielonej inwestorowi przez miasto. Będzie on zarządzał parkingami i czerpał z nich zyski. Ponieważ założono, że nie pokryją one nakładów, miasto dopłaci do inwestycji. Umowa koncesji zostanie zawarta na 40 lat.

Opinie (315) 9 zablokowanych

  • (1)

    To ile to bedzie za m2 ? Zmieszcza sie w 30k?

    • 5 1

    • nie, wychodzi 138 tysięcy za jedno miejsce

      • 0 1

  • W zarządzie spółki Mota Engil zasiada polityk po zbigniew rynasiewicz (6)

    będą budować z naszej kasy dla swoich ludzi

    • 14 4

    • Łudziłeś się,że (5)

      będzie inaczej..?
      Portugalska firma z niemieckim kapitałem i polskimi politykierami w zarządzie - najlepsze combo do rozmycia odpowiedzialności,a gdy dodamy do tego partnerstwo publiczno prywatne to....aż samo się prosi o jakiś przekręt.
      Pozdrawiam.

      • 6 3

      • A w jakim banku pracował pinokio? (4)

        • 2 1

        • A co to ma do poruszanego przez nas tematu..? (3)

          Acha - już rozumiem,absolutnie nic.

          • 0 2

          • Dobrze wiesz, że ma. (2)

            • 2 1

            • Wiem jedno : (1)

              współczuję Ludziom,którzy są skazani na Twoje towarzystwo "na codzień"

              • 0 2

              • i wice wersal

                • 0 1

  • To policzmy: (3)

    140tys za jedno miejsce wychodzi.

    3zl*12h*365dni*10lat =131tys + kredyt + utrzymanie.....

    Optymistycznie licząc. Nie ma opcji, te parkingi nigdy się nie zwrócą.
    Rozumiem ze z podatków będą dotowane, prywaciarz sobie zarobi ?

    • 8 1

    • wszyscy stracimy

      • 0 0

    • Podatki, utrzymanie, obsługa, konserwacja?

      • 2 0

    • to może abonament:

      300zl *12miesiecy*20lat =72tys

      hmmm tez nie

      • 4 0

  • Mieszkaniec (1)

    Miasto już nie ma żadnych obowiązków? Tylko łupić mieszkańców na parkingach. Deweloperka i brak miejskich parkingów, aby apartamenty się zgadzały, tym "wybranym".

    • 9 1

    • tabletki odstawione?

      przecież tekst jest o poprawie możliwości parkowania w pobliżu centrum.

      Jak dotąd przypuszczalnie traciłeś czas i paliwo na szukanie wolnych miejsc do parkowania, ujawnienie tych kosztów w postaci opłat za parkowanie płatne naziemne lub podziemne ma głęboki sens: zaczynasz myśleć o alternatywach.

      • 0 1

  • wyniki sondy pokazują, że posiadacze samochodów mają problemy z kojarzeniem rzeczywistości

    Nie potrafią znaleźć odpowiedzi na proste pytanie: czy w Gdańsku mamy za mało miejsc do parkowania czy mamy problem z nadmiarem samochodów i niedoborem możliwości sprawnego poruszania się innymi środkami lokomocji?

    Wybór należy do nas.

    Lepiej zarządzany Gdańsk jest możliwy.

    • 0 1

  • Taaaa wybory. Adamowicz się obudził... (17)

    • 143 59

    • Coś przyślepawy jesteś Gdańsk cały czas się rozbudowuje nie tylko teraz (9)

      • 11 7

      • Rozwija sie kieszeń co nie ktorych! Mieszkańców dobili czynszami (6)

        i smrodem z Szadółek i Port Service!

        • 2 9

        • Szadółki istnieją od czasów jak tam traktory jeździły. (4)

          Jak ktoś kupował tam mieszkanie to wiedział, że jest tam wysypisko.

          • 8 2

          • Co zatem według Ciebie (3)

            zdecydowało o ekspansji budownictwa w tamtym rejonie i czy zgodnie z etyką powinno wogóle dojść do tych inwestycji?

            • 1 2

            • tanie grunty zadecydowały bo to tereny bagniste i podmokłe - nikt tam nie budowal bo raz teren dwa smietnik ... oźniej przyszedł galopujący konsumpcjionizm i rządy pieniądza i jeden drugiego dyma na hajs - stąd te inwestycje ... jakiś frajer się znajdzie jak damy niską cenę a cenę damy niską bo teren jest tani i materiały budowalne niskiej jakości ... i tak o powsła szadółkowa dolina głownie zasiedlona przez przybyłych nie z Gdańska

              • 2 0

            • Ja bym tam nie kupił mieszkania.

              Nie mam pojęcia o tych decyzjach ludzi.
              Co z tego, że pobudowali. To ja podejmuję decyzję o miejscu zamieszkanie.
              Dla ścisłości nie mieszkam w Garnizonie i w apartamentowców w ścisłym centrum.
              Mieszkam na Suchaninie.

              • 1 2

            • Popyt

              • 2 0

        • Jakimi czynszami?

          Co miasto ma do mojego czynszu?

          • 7 3

      • Drag nach beton !!! Adamowitz

        Rozbudowuje się tak ze sąsiad sąsiadowi zagląda w talerz a jak przyjdzie ulewa to są podtopienia w różnych częściach miasta.....aha przestrzeń zielona będzie dostępna niedługo tylko na starych pocztówkach lub daleko za miastem. Ida wybory więc pomysłów jest co niemiara i czasami wysypują się nawet te ,które leżały w szafie 10-20 lat....

        • 4 1

      • Zarzucasz

        komuś "ślepotę" sama cierpiąc na głęboką "krótkowzroczność". Załóżmy czysto hipotetycznie,że sąsiad namówił Cię,abyś na Twojej działce/ziemi pozwoliła wybudować jakiś duży zakład przetwórczy i Twoim zyskiem z tego był by tylko "czynsz" z racji udostępnienia miejsca,natomiast wszyscy Twoii pozostali sąsiedzi wynegocjowali by dla siebie "procent" od inwestycji,co jest normalnym w takiej współpracy,czy nadal była byś zadowolona z pięknej hali stojącej na Twojej ziemii..? I dwa : czy nie miała byś słusznego odczucia,że zostałaś oszukana przez owego sąsiada i nie pomyślała byś,że to on pobiera część pieniędzy,które powinnaś dostawać Ty?

        • 0 3

    • jako pierwszy powstanie naziemny parking przy Długich Ogrodach w miejsce obecnego naziemnego parkingu? (6)

      to faktycznie jest przełomowa inwestycja na miarę gdańskiego partnerstwa publiczno-prywatnego

      • 9 7

      • Parkingi juz sa i malo kto.z.nich korzysta! Przypomnijmy (4)

        parking na pętli przy Jana z Kolna. Parking przy Rajskiej.

        • 9 1

        • ten parking to było udowadnianie jeden drugiemu kto ma dłuższego wacka, jaaa nie zrobię parkingu , jaaaa , tylko ku..wa po co , sens by miało jakby skmka miała przystanek obok parkingu no ale to wymaga szerszego spojrzenia na temat ... a tu sryl na stanowisku się uparł i zrobił bo tak !

          • 2 0

        • ale ten parking miał być do nowego biurowca co tam powstał

          • 2 0

        • Bo za daleko od centrum (1)

          • 3 5

          • Tonpo co je budowano? Zwłaszcza ten kosztem pętli autobusowej?!

            • 3 2

      • Nie idioto. W innym miejscu

        • 0 1

  • Na pytanie w sondzie brak odpowiedzi "nie wiem".
    Ja mam np mieszane odczucia bo "tak", bo w rzeczy samej miejsc parkingowych jest mało.
    Z drugiej strony jestem też "nie", bo będzie zachęta do jeszcze większego napływu samochodów a ponieważ i to nie wystarczy, kierowcy jak i obecnie będą parkować gdzie popadnie.

    p.s. dywagacje o komunikacji miejskiej że się ludzie przesiądą są śmieszne.
    Tu jedynym skutecznym sposobem byłby całkowity wjazd w strefy śródmieścia a przecież się na to nie zanosi, bo krewni i znajomi królika (jak np w czasie jarmarku wjazdy na podstawie identyfikatorów mtg sa nawet na Długi Targ!!!!!!!!) będą wyłączeni z obowiązku a więc znów powstanie jakaś kasta uprzywilejowana.

    • 1 1

  • super ale jak wprowadza (1)

    strefe czystego ruchu to kto tam bedzie parkował ?

    • 5 0

    • dizle z kaszub

      na darmowym paliwie od nieRządu kasty PIS.

      • 1 1

  • parkingi was nie uratują.

    Już i tak się pocicie w korkach aż wam gul dęba w tłustym gardle staje. Męczcie się dalej.

    • 1 0

  • Co za d**ilne, a w zasadzie przedwyborcze

    obietnice. Czy ktoś pomyślał, na czym Gdańsk stoi? Kompletny odlot. A szczególnie Stare Miasto.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane