- 1 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (58 opinii)
- 2 Masz interes? Zostaw kartkę (128 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (195 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (111 opinii)
Tu lepiej uważać. Najniebezpieczniejsze przejścia dla pieszych w Trójmieście
W ciągu ostatnich trzech lat w 239 wypadkach zginęło sześć osób, a 245 zostało rannych. To statystyki z Gdańska, Gdyni i Sopotu, które dotyczą tragicznych zdarzeń na przejściach dla pieszych. Choć z roku na rok spad liczba podobnych incydentów, policjanci wskazują "czarne punkty" na mapie Trójmiasta. Sprawdziliśmy, na których przejściach dla pieszych dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji z udziałem pieszych.
Nadal jest jednak sporo do zrobienia. Z policyjnych statystyk wynika, że w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, nie brakuje "czarnych punktów" - niebezpiecznych miejsc, w których dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji. Wśród nich są również przejścia dla pieszych.
Poprosiliśmy policjantów o wskazanie najbardziej niebezpiecznych przejść na trójmiejskich drogach. Mundurowi wyliczają, że:
- w Gdańsku dotyczy to ulic Elbląskiej, Hallera, Kielnieńskiej, Kołobrzeskiej, Piastowskiej i Traktu św. Wojciecha;
- w Gdyni - al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej i Władysława IV;
- w Sopocie - Armii Krajowej, Haffnera, Powstańców Warszawy.
Na przejściach dla pieszych na tych drogach najczęściej poszkodowani byli przechodnie.
Wypadki i kolizje na nagraniach czytelników
Wypadki i kolizje na przejściach dla pieszych w Trójmieście
Tylko w 2021 roku policjanci odnotowali:
W Gdańsku:
- 44 wypadki na przejściach dla pieszych
- dwie osoby zginęły
- 45 było rannych
Doszło także do 22 kolizji.
W Gdyni:
- 21 wypadków
- dwie osoby zginęły
- 20 było rannych
Doszło do 16 kolizji
W Sopocie:
- trzy wypadki
- trzy ranne osoby
Doszło do czterech kolizji.
Na przejściach dla pieszych najpierw piesi
Na koniec warto przypomnieć, że od 1 czerwca 2021 r. kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, ma obowiązek - poza oczywiście zachowaniem ostrożności i ustąpieniem pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu - zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo osoby przechodzącej przez przejście oraz ustąpić jej pierwszeństwa, gdy ta dopiero wchodzi na "pasy".
Skrzyżowania, których kierowcy "nie ogarniają"
Przepisy nie tyczą się tramwajów, gdyż droga hamowania takiego pojazdu z kompletem pasażerów na pokładzie jest kilkukrotnie dłuższa niż jadącego z tą samą prędkością samochodu osobowego.
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizOpinie (406) 10 zablokowanych
-
2022-01-28 14:00
(1)
Przejścia dla pieszych są słabo oświetlone. W nocy przy kiepskiej pogodzie pieszy często ubrany na czarno jest słabo widoczny.
- 17 6
-
2022-01-28 14:24
Jest niewidoczny!
- 5 2
-
2022-01-28 13:46
Ulice w Gdyni (1)
Ciekawe, że wśród najniebezpieczniejszych przejść w Gdyni wymienia się te na ul. Władysława IV.
Prócz jednego skrzyżowania (ze Starowiejską), wszystkie pozostałe przejścia są z sygnalizacją świetlną. Niektóre z nich są dwuetapowe. Czyli wychodzi na to, że jeśli nawet tam dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń, to któryś z uczestników (kierowca bądź pieszy) nie uważał na światła.- 13 1
-
2022-01-28 14:22
Znając życie, to synchronizacja świateł sprzyja wypadkom.
Bardzo często zielone dla kierowców zapala się szybciej niż dla pieszych. Skręcający w prawo mają czas się rozpędzić, bo piesi nadal mają czerwone, jednak w momencie dojazdu do przejścia, pyk robi się zielone i piesi zaczynają wchodzić.
Nie wiem czemu miasta jeszcze się za to na porządnie nie zabrały.
W Gdańsku zmienili przy Galerii Bałtyckiej (skręt w prawo do Kościuszki) i jest zdecydowanie bezpieczniej i swobodniej można przejść, czy przejechać rowerem. Kiedyś prawie normą było, że ktoś próbował się wcisnąć przed pieszych, obecnie to rzadkość i raczej w wykonaniu "spóźnialskich" od strony Słowackiego.- 1 1
-
2022-01-28 14:20
ankieta 90% twierdzi ze ustepuje pieszym a w postach 80% ze tego nie robi:) i ze to pieszy ma uwazac by go ktos nie przejechał
W kazdym arcie o pieszych mamy około 80% postwó od piratów drogowych wyzywających pieszych i ze to oni maja pierwszeństwo i nie beda sie zatrzymywac ma to robic pieszy nawet na zielonym dla siebie.
- 6 6
-
2022-01-28 14:19
Ale na Chwarznienskiej też jest niebezpiecznie
- 4 0
-
2022-01-28 14:17
przy smolucvhowskiego jest beadzo niebezpieczne 54°22'01.2"N 18°37'21.1"E
54°22'01.2"N 18°37'21.1"E
- 1 5
-
2022-01-28 14:12
Ciekawe i to bardzo,
to jednak przejścia naziemne są niebezpieczne oraz piesi bez odblasków po zmroku? Aha, no ciekawe..
- 5 4
-
2022-01-28 14:08
Osowa
Przejście na kielnieńskiej nie dość że słabo oświetlone to jeszcze pasy są nie widoczne.
- 6 3
-
2022-01-28 13:54
W zdecydowanej większości to przejścia z sygnalizacją świetlną i obudowane zasiekami, wysepkami, progami spowalniającymi.
Przypadek? A miasto dalej pcha miliony w robienie z dróg torów przeszkód - najwyraźniej nie tędy droga!
- 5 8
-
2022-01-28 13:52
znowu bubel
nie ma w Sopocie ulicy Zwycięstwa, jak już to jest ulica: Aleja Niepodległości (pisana dużymi liter i bez sztucznych skrótów, kropek i przecinków, panie redaktorze :-))
- 5 2
-
2022-01-28 13:28
Gdynia: wszystkie zaznaczone skrzyżowania są sterowane przez sygnalizację świetlną.
Dalej w artykule: "na przejściach dla pieszych najpierw piesi"
Nie, na przejściach dla pieszych nie ma żadnego "najpierw ten, najpierw tamten", na przejściu dla pieszych obowiązują zasady ruchu drogowego.
Poza tym na tych skrzyżowaniach jest albo powinien być zamontowany monitoring Tristar, który zliczałby stosunek pieszych przechodzących na czerwonym świetle do wszystkich pieszych korzystających z tych skrzyżowań i skonfrontował to z ilością kierowców przejeżdżających na czerwonym do całego ruchu samochodowego.- 15 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.