- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (191 opinii)
- 2 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (26 opinii)
- 3 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (58 opinii)
- 4 Powinny być alerty RCB o sinicach? (66 opinii)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (51 opinii)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (31 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą im. Macieja Płażyńskiego?
Gdańscy radni opozycji chcą, by budowany tunel pod Martwą Wisłą został nazwany imieniem Marszałka Sejmu RP Macieja Płażyńskiego. Wnioskodawcy liczą, że projekt uchwały w tej sprawie zostanie przyjęty jednogłośnie.
Do przewodniczącego Rady Miasta Gdańska wpłynął właśnie projekt uchwały w sprawie nadania nazwy budowanej przeprawie tunelowej pod Martwą Wisłą: "Tunel im. Marszałka Sejmu RP Macieja Płażyńskiego". Autorem projektu jest Wiesław Kamiński z Prawa i Sprawiedliwości. Do tej pory podpisali się pod nim radni opozycji.
- Chcemy, by pozostali radni - m.in. PO - dołączyli do nas i jednogłośnie przyjęli uchwałę poprzez złożenie pod nią podpisów. W tej kwestii nieważny jest pośpiech, będziemy czekać, aż radni dojrzeją do właściwej naszym zdaniem decyzji - mówi Wiesław Kamiński, radny, członek PiS. Stąd też na razie proponowana uchwała nie trafiła pod głosowanie.
Warto podkreślić, że nie tylko tunel pod Martwą Wisłą oczekuje na patrona. Roboczą nazwę posiadają choćby węzły drogowe przy tunelu - Ku Ujściu (gotowy) i Marynarki Polskiej (w budowie). Wciąż na patrona czeka ukończona w 2012 r. Droga Zielona przy PGE Arenie , a także odcinek między Ergo Areną a al. Grunwaldzką na Żabiance. Do tego tematu na pewno wrócimy.
Przypomnijmy: przeprawa pod dnem Martwej Wisły będzie składała się z dwóch równoległych nitek tunelu. W najgłębszym miejscu znajdą się one ok. 35 metrów pod lustrem wody. Inwestycja realizowana jest przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą jest firma Obrascon Huarte Lain (OHL).
Jako pierwszy powstanie tunel południowy. Drążenie drugiego, północnego tunelu, rozpocznie się po zakończeniu przekopywania południowej nitki, wycofaniu maszyny TBM w rejon ul. Ku Ujściu i przetransportowaniu jej tarczy górą na miejsce startowe. Oba tunele zostaną połączone siedmioma przejściami, które mają pełnić rolę wyjść ewakuacyjnych.
Choć każdy tunel będzie mierzyć 1,4 km długości, maszyna wydrąży "jedynie" odcinek o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. Oprócz tego przy stadionie PGE Arena powstanie największe w Polsce rondo, o średnicy 130 m i trzech poziomach ruchu. Całość inwestycji stanowi jeden z czterech elementów realizowanej od 2011 r. Trasy Słowackiego, za które miasto zapłaci 885 mln zł.
W latach 1990-1996 był wojewodą gdańskim. W tym czasie organizował samorząd i jego kadry. Natomiast w latach 1997-2001 był marszałkiem Sejmu, a w ówczesnych wyborach uzyskał najwyższą liczbę głosów wśród kandydatów z całej Polski. Jeden z założycieli i były przewodniczący Platformy Obywatelskiej oraz jej klubu parlamentarnego, poseł na Sejm III, IV i VI kadencji, senator i wicemarszałek Senatu VI kadencji.
Zginął 10 kwietnia 2010 r. w katastrofie pod Smoleńskiem w drodze na obchody upamiętniające ofiary zbrodni katyńskiej. Został pochowany w Bazylice Mariackiej, gdzie żegnały go tysiące mieszkańców Gdańska.
Ostatnia droga Macieja Płażyńskiego
Uroczystość pogrzebowa Macieja Płażyńskiego
Opinie (244) ponad 10 zablokowanych
-
2013-08-29 23:40
Ja jestem za
- 2 15
-
2013-08-29 23:40
mgr
ostatnio rozmawiałem z NORWEGAMI co chcieli kupić STOCZNIE i ten nie żyjący PAN już dawno temu powiedział podobno, że SG ma UPAŚĆ, i ta startegia od lat jest realizowana , teraz jest pozamiatane
- 18 1
-
2013-08-29 23:42
???
a kto to był ? jakoś nie mogę nic dobrego ssobie skojarzyć
- 11 1
-
2013-08-29 23:47
Zgdzam się (2)
Pomysł tunelu pojawił się chyba za jego prezydentury.
To nie był łatwy człowiek, ale uczciwy i zrobił wiele dla miasta, potrafił też iść własną drogą.
Mógł wybrać ścieżkę kariery, poszedł drogą sumienia.
Generalnie polityka nie powinna mieć wpływu na wybór patrona. Sam nie jestem zwolennikiem już żadnej partii.
Pomysł radnych PIS...
Czy ważne czyj jak jest dobry?
Zachęcam do przyjrzenia się sylwetce tego człowieka.
Jak czytam, że kojarzy Go ktoś tylko ze Smoleńskiem to jest mi przykro.- 2 18
-
2013-08-30 08:26
pajacu on nie był prezydentem Gdańska!! do garów pajacu!
- 0 1
-
2013-08-30 08:36
a mnie jest przykro że miernota leży w bazylice robi za zasłużonego
i kolejny raz PISnięci .....obrzydliwa praktyka oszołomów
- 5 1
-
2013-08-29 23:53
Tunel powinien mieć imię Budynia, czyli Adamowicza. I jest rzeczą doskonale objątną (1)
co postanowią radni dla tzw. OGÓŁU tunel będzie częścią budyniostrady, zwany tunelem Budynia. W powszechnej i niezobowiązującej rozmowy na określenie trasy przejazdu przez obwodnicę południową jest nazwa budyniostrada. Osobiście uważam, że sam tunel powinien nosić imię Adamowicza, a któreś rondo można by nazwać Płażyńskiego. Bo nie ma nic gorszego dla twórców nazw jak IGNOROWANIE przez ogół. Bo przykładowe stwierdzenie: tunel Płażyńskiego, czyli Budynia lub Adamowicza.....Albo: jedziemy przez tunel Budynia, oficjalnie zwany tunelem Płażyńskiego..... Przecież na takie traktowanie Płażyński chyba sobie nie zasłużył.... Trasa pomiędzy Warszawą a Katowicami, czy się komuś podoba czy też nie, czy będzie prowadzona całkiem po innym śladzie i tak zawsze będzie gierkówką..... Chodźby nazwaną ją imieniem Wałęsy, Clintona a nawet Jana Pawła...
- 8 4
-
2013-08-30 00:37
macie wszyscy nasrane w tych baniach :/
- 4 1
-
2013-08-29 23:53
tunel amber
tak bym nazwal :) sentyment do naszego stadionu i bylej pewnej firmy :) Amber Route 77 :D hehe
- 10 0
-
2013-08-30 00:31
Tunel im. budyniu waniliowego
każdy budyń ma jakiś smak, wanilii, porażki, kupy...
- 10 1
-
2013-08-30 01:17
Nie! (1)
Jako wojewoda przyczynił się w decydującym stopniu do likwidacji bardzo wielu przedsiębiorstw. Mechanizm był prosty: Firmy traciły płynność finansową na skutek gigantycznych w tamtym czasie zatorów płatniczych. Wojewoda wprowadzał zarząd komisaryczny, rzekomo w celu naprawy. Na komisarzy wyznaczał miernoty i nieudaczników bez zadnego doswiadczenia w zarządzaniu. Ci doprowadzali przedsiębiorstwo do upadku. Wojewoda jako organ załozycielski sprzedawał majątek za grosze firmom zagranicznym albo przekazywał załozonej przez siebie fundacji rozwoju pomorza. Płazyński jest winien roztrwonienia miliardów majatku narodowego i nieszczęścia tysięcy zwalnianych pracowników. Ludzie czy wy nie macie pamięci ??
- 26 1
-
2013-08-30 08:41
pamiętamy , tak to jest że do miernoty lgną cwaniacy i otacza się miernotami
- 2 0
-
2013-08-30 03:05
...
Jestem złotówą, proponuję im. Lisickiego. Wiecie dlaczego, jak nie to popytajcie. Człek baaardzo zasłużony i zapracowany dla ...
- 5 1
-
2013-08-30 03:06
Budyniowy Tunel (2)
ładnie co nie
- 5 2
-
2013-08-30 05:40
HE HE HE HE HE HE
- 0 0
-
2013-08-31 09:02
chyba grobowiec budynia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.