Tunel pod Martwą Wisłą można budować!

Najnowszy artukuł na ten temat Remont "starej" Słowackiego potrwa dłużej

Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.



Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.



Przekrój poprzeczny tunelu pod Martwą Wisłą.
Przekrój poprzeczny tunelu pod Martwą Wisłą. Fot. GIK

Czy budowa tunelu będzie przebiegała bez problemów?

Zobacz wyniki (1022)
- Jest to najdroższa, największa i najbardziej innowacyjna inwestycja w Gdańsku - mówił tuż przed podpisaniem umowy prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, a węzłem Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).

- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.

Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.

Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.

- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.

Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.

Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.

Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.



Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.



Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Opinie (259) ponad 10 zablokowanych

  • Yes! Yes! Yes! Krecie do roboty!!! (8)

    • 228 7

    • Ohojjjjj (5)

      To se ja krecik i bede wyrobiał uchodka dla samochodzików

      • 11 0

      • R. Trykosko jest.. (4)

        .. prezesem BIEGu 2012 i prezesem GIKu ?!ładnie... oby się nie przemęczył...w takim wieku tyle na głowie...BIEG miał działać do czasu oddania stadionu w ręce zarządcy, czyli jakoś do lipca, a po dziś dzień prezes RT pobiera 20k miesięcznie z samego BIEGU... :D:DPozdrawiam!

        • 8 9

        • przez cały czas

          • 0 0

        • przez cały czas (1)

          przez caly czas budowy dostawałtakąpensję + premię za prace zgodne z harmonogramem, ale jednak station nie został ukończony zgodnie z rozkładem i na czas! gdzie są kary albo chociaż zabranie premii ?! Gdzie jest sprawiedliwość?! Jesteśmy 99% ! !

          • 8 3

          • ...haha..niema

            ..nie ma sprawiedliwosci wsrod tych ludzi w tka. państwie(nie-woli XXIw)......................pieniadz bogiem człowieku...kogo obchodzi jakas sprawiedliwosc czy inne bzdury.......układy,biznesy,prawo do wycyckania, kamuflowanie prawdy, władza......to jest dla ich istotne-ale nikt sie nie przyzna ani nawet o tym nie mysli majac cel pzred oczami...prozna wygode i dostep do wszystkiego-za hajs, wiec jest on bogiem. ............oczywiscie przeciez kazdy chce jak anjlepiej....dla siebie.....i swoich rodzin, znajomych......i tak własnie cżłowiek przestaje byc człowiekiem...........to juz nie sa ludzie......to byty zawieszone wtym sztucznym-panstwowym swiecie.........trzymam sie od tego zdala...........i to bie radze to samo....jesli szanujesz siebie i masz nieco rozumu..........

            • 2 3

        • dzial pr bieg/gik dziala sprawnie

          jak w tytule, patrzac na ilosc minusow pod twoim postem. reszta pionkow z bieg takze bedzie pierdziec w stolek jeszcze przez ponad pol roku?jezeli tak to brawo za rosadne gospodarowanie pieniazkami z naszych podatkow.no ale takie rzeczy to tylko w pl.

          • 6 4

    • To jest dżdżownica, ty ślepa kiszko. Nie żaden kret. (1)

      Dżdżownica połyka ziemię przed sobą, przepuszcza przez swoje bebechy i wydala przeciwną stroną. A krety rozdrapują pazurkami i pchają za siebie. Słyszałeś o krecie, co żre ziemię? Facet, co wynalazł TBM mysłał, mysłał, mysłał, mysłał i nie wymyślił. W końcu zrobił to co należało: Podpatrzył przyrodę.

      • 7 3

      • dociekliwy

        powyzej w tabelce podane sa odcinki/kto wykonuje i termin oddania. sprytnie gik napisal o odcinku slowaka nr 1 cytuje "koniec 2011". umowa z wykonawca opiewa chyba na konkretna date?czyzbysmy zabezpieczali sie nauczeni doswiadczeniami stadionowymi?

        • 2 3

  • yupikayey Budyń (5)

    • 113 8

    • (3)

      mader kisiel

      • 14 2

      • (2)

        father budyń

        • 8 1

        • ! (1)

          Owicz gurom!(szczury douem)

          • 6 3

          • !

            zamulasz gościu, zamulasz. Pewnie należysz do tych co wpierw trollowali, że stadionu nie będzie, jak powstał, że się zawali. Albo pisali, że nigdy Słowaka nie zmodernizują, tunelu nie będzie, id, itd. A teraz przyszło ci zęby w ściany wbijać ze złości, że Gdańsk się zmienia.

            • 8 1

    • rotfl

      • 0 0

  • Nareszcie :D (1)

    FORZA TBM !

    • 81 3

    • TYLKO NIE SPIEPRZCIE TEGO!!!!

      • 3 0

  • i tak najlepsze jest to, że odcinek od Rzeczypospolitej będzię realizowany... (6)

    ... w niesprecyzowanej przyszłości, i będą tam się tworzyć gigantyczne korki, zresztą podobnie jak na Jana Pawła II i Czarnym Dworze, cóż w końcu tu korków aż takich dużych jeszcze nie było...

    • 37 92

    • najlepsze jest to że na przekór takim mendom jak Ty ta inwestycja trwa w najlepsze a najbardziej efektowny jej fragment zaraz (4)

      startuje

      • 56 23

      • dlaczego wg Ciebie jestem mendą? (3)

        skąd wiesz, z tego, że nie cieszę się iż "najbardziej efektowny" fragment inwestycji jest realizowany?Skąd wiesz, że nie jestem dumny z Gdańska?Otóż nie masz o tym bladego pojęcia, a obrażasz? Zastanów się nad tym co wypisujesz, na temat obcych dla siebie osób, może warto?A swoim postem pragnę zwrócić uwagę, na to, że kluczowy dla płynności ruchu fragment inwestycji został odłożony na przyszłość, więc mimo iż będziemy mieli fajny (wg Ciebie fajny to właściwe słowo? może zarąbisty być?) to i tak będziemy stali w korkach.

        • 34 29

        • jesteś nie mendą tylko zwykłym

          mocheroidiotą

          • 14 18

        • zgadzam sie z przedmówcą

          Rzućcie okiem na plan Gdańska i zobaczcie którędy będą jeździć kierowcy dojeżdżając np. ze stadionu do ulicy Hallera. Co dalej? Hallera, Kościuszki? Czarny Dwór, Jana Pawła, Legionów? Pomyślcie jaki tam będzie burdel!

          • 6 6

        • Skoro już mamy do czynienia z tak elokwentną osobą, to niech ta osoba zwróci uwagę, że słowo "korek" nie dotyczy infrastruktury drogowej (jest to kolokwializm), ale mówi się zator drogowy. A co do płynności to po to są robione analizy ruchu, żeby ocenić które elementy infrastruktury które można odłożyć, a które nie.

          • 1 3

    • Dżizas! Dość tego marudzenia, ludzie!

      • 17 2

  • no ! nareszcie !

    oby robota szła wartko i bez niespodzianek ! powodzenia !

    • 66 1

  • Ciekawa inwestycja... (1)

    ...jestem ciekaw jak dlugo im to zajmie - mysle,ze nie obedzie sie bez nieprzewidzianych zdarzen. Zbyt to skomplikowane ,zeby poszlo wszystko gladko.

    • 19 10

    • Nie jest jasne, czy przez 3 lata zbudują jeden tunel, czy dwa?

      • 3 2

  • Telefony przy autostradach/w tunelach to pieniądze wyrzucone w błoto! (16)

    W erze telefonów komórkowych nie potrzeba nam przecież budek telefonicznych. Jeśli byłaby obawa o słaby zasięg - lepiej postawić dodatkowy maszt GSM!

    • 10 129

    • Stuk puk, stuk puk (5)

      w tunelu nie postawisz BTSu, poza tym telefon moze ulec awarii, zostac zniszczony podczas wypadku, mozesz go zapomniec, mozesz nie miec pieniedzy na koncie itd.jak dzwonisz z telefonu przy autostradzie, to operator odrazu wie gdzie jestes, czas reakcji jest krotszy by dojechala do ciebie pomoc.

      • 56 3

      • (1)

        Telefon przy autostradzie również może ulec awarii, albo może zostać zniszczony w trakcie wypadku! Ponadto operator wcale nie jest informowany skąd dzwonisz. Oczywiście może dowiedzieć się w ten sam sposób, w który operator GSM podałby lokalizacje telefonu komórkowego.

        • 2 36

        • nie do końca

          telefony przy autostradach/w tunelach moga się psuć, ale należą do systemu powiadamiania ratunkowego i każdy z nich jest opisany dokładną lokalizacją.

          • 27 0

      • (2)

        Z tego co wiem to zadzwonienie pod numer alarmowy nie wymaga środków na koncie

        • 5 7

        • (1)

          Kolego weź pod uwagę, że tunel będzie 35 m pod ziemią i lustrem wody więc może być tak, że nie będzie tam wogóle zasięgu sieci telefonii komórkowej

          • 22 1

          • "w ogóle"

            • 4 3

    • Marna prowokacja

      • 17 2

    • (6)

      w tunelu komórka nie będzie miała zasięgu GŁĄBIE...

      • 24 4

      • (1)

        Wiele zagranicznych tuneli ma dodatkowe własne nadajniki GSM( i nie tylko, czasem są też nadajniki stacji radiowych) dzięki którym zasięg w całym tunelu jest bardzo dobry.

        • 4 5

        • jakoś byłem we Włoszech i Szwajcarii i tylko jeden tunel miał stacje radiowe ten między Włochami, a Szwajcarią, reszta małych żadnych tego typu bajerów nie miała.

          • 3 0

      • dosadnie i dokladnie

        • 4 2

      • A, to pewnie dlatego tunelem pod Kanałem Lamansz (piszę po polsku, a co?) jadą głównie pociągi z tirami.

        A ludzie w osobowych jakoś uparli się na promy?

        • 2 3

      • parę niewielkich antenek (1)

        nadawczo-odbiorczych, równie maleńki btesik, trochę światłowodu i wszystko hula, że palce lizać. Ten "myślący" koleś nie zauważył, że technika poszła już dalej niż może ogarnąć swoim rozumkiem.

        • 4 2

        • tyle, że analog jest mniej zawodny

          telefon alarmowy w tunelu ma działać możliwie niezawodnie. To tylko dwa kable na zasilanie i sygnał jednocześnie. W chwili podniesienia słuchawki zapala się lampka w pomieszczeniu nadzoru technicznego

          • 6 1

    • Zejdz do piwnicy i zobacz ile masz kresek zasięgu

      Potem pomyśl , ile bedziesz miał w tunelu. Myślcie ludzie!

      • 4 1

    • Jak jesteś w szoku po wypadku to nie możesz znaleźć swojej komórki albo zapominasz numeru alarmowego. Podniesienie słuchawki jest najprostsze.

      • 2 0

  • Jest to najdroższa, największa i szkodliwa inwestycja w Gdańsku (26)

    Mnóstwo pieniędzy pójdzie w błoto po to, by zakorkować więcej ulic większą liczbą samochodów. Hałas, smród i brud. Pieniądze powinny iść na tramwaje i ścieżki rowerowe.

    • 31 214

    • (16)

      Nie rozumiem tej inwestycji. Rozumiem, ze jest potrzebma, ale czy naprawde warto w tej chwili wywalac na to milard zlotych? W sytuacji gdy wiekszosc chodnikow w centrum miasta nadaje sie do natychmiastowej wymiany? W sytuacji, gdy przez 60 lat nie zbudowane ani jednej przeprawy pieszej przez tory SKM, ktore maksymalnie utrudniaja ruch pieszy - mieszkancy Zaspy i Przymorza wiedza o czym mowie. W sytuacji, gdy niegdys reprezentacyjna dzielnica Gdanska praktycznie umiera na naszych oczach, a ktora dobije jeszcze przebiegajaca przez nia autostrada? Nie jestem totalnym wrogiem komunikacji samochodowej, ale ci ktorym wydaje sie, ze wiecej drog=mniej korkow, bardzo sie zdziwia. Po oddaniu nowej Slowackiego, korki beda jeszcze wieksze - caly cywilizowany zachod to przecwiczyl.

      • 18 52

      • Można do portu tiry puścić tramwajami i ścieżkami rowerowymi

        • 36 2

      • Zaspa jest reprezentacyjną dzielnicą? O, ja nieszczęśliwy. (12)

        Inwestycja w transport zwraca się zawsze. Chyba nie brakuje linii autobusowych na Zaspę? Popyt jest na drogi, więc trzeba go zaspokajać. Grunt, aby do miasta nie zawitał ani jeden samochód, którego miasto nie jest celem. Samochód ma jechać od punktu A do punktu B bez żadnych pośrednich miejscowości.

        • 11 7

        • (11)

          Nie Zaspa jest reprezentacyjna, tylko Wrzeszcz. Wydawalo mi sie, ze to jednoznaczne okreslenie Wrzeszcza. Nie neguje waznosci drog. Jednak Wrzeszcz i okolice jest idealna dzielnica do komunikacji pieszej, a NIC w tym kierunku sie nie robi - kolejne inwestycje tylko pogarszaja sytuacje pieszych. Mowie tylko, ze projektujac te bardzo istotne dla ruchu samochodowego drogi zapomina sie o wszystkich innych aspektach rozwoju miasta. Usprawnienie ruchu pieszego i rowerowego to sa koszty rzedu promili wartosci tego tunelu.

          • 9 2

          • A niby jak jest teraz przy Galerii Bałtyckiej? Sodoma i Gomora. Jak otworzą Estakadę, każdy kto będzie jechał prosto (10)

            nie będzie przeszkadzał tym co także jadą prosto, ale pod kątem 90 stopni.Wrzeszcz jest niezły do komunikacji pieszej ale tylko na południe. Na północ jest strasznie pod górkę. Aż bolą mnie flaki. Nawet jadąc tramwajem czuję jego ból. Pod względem architektonicznym trudno mu będzie zaszkodzić. Śliczne 100 letnie kamienice w cieniu niby Manhattanu. Więc Wrzeszcz już został zabity.Rowerzystów jest mało. Proszę uprzejmie o nie zmuszanie mnie do zmiany stylu życia.

            • 4 9

            • Matematyku w todze z banku Lucas

              Przecież jesteś wrogiem chodzenia piechotą, tylko hołubisz jazdę samochodem.

              • 6 2

            • (6)

              W tej chwili Wrzeszcz jest bardzo trudny dla pieszego. Pojedyncze przejscia dla pieszych wzdluz calej grunwaldzkiej. Zeby dotrzec od punktu a do punktu b w poprzek ulicy, trzeba czasem isc ponad 500m. Tak samo bedzie wzdluz nowej slowackiego. Po remoncie, zmiany swiatel sa totalnie dyskryminujace dla pieszych. Aby dostac sie z Dmowskiego pod Manhattan, trzeba czekac ponad2 minuty na swiatlach. Nie mam nic do estakady, jednak nie jestem pewien, czy droga przelotowa w centrm miasta bedzie miala znacznie lepsza przepustowosc niz szeroka miejska aleja jak na przyklad Niepodleglosci albo Marszalkowska w Warszawie. ALeja jest miastotworcza. Droga z ekranami akustycznymi i tunelami dla pieszych degraduje miasto.

              • 7 4

              • Grunwaldzka to nie Długa. Kierowca zawsze musi być na straconej pozycji? (5)

                We Wrzeszczu przejścia częstsze niż co 500 metrów są niepraktyczne. Jak już to tunele. Lepiej aby takim miejscu nikt nigdy nie musiał się zatrzymywać i wzajemnie nie przeszkadzali sobie tak ci co całe życie na autonogach i ci co potrafią się gospodarzyć. Światła stają się zbędne. A na razie bądź łaskaw współżyć jak równy z równym. Bo na razie prawie jak księżniczka na ziarnku grochu.

                • 1 11

              • (1)

                Tunele to relikt poprzedniego ustroju. Ludzie to nie szczury, precz z tunelami z miast. Jak już, to ruch samochodowy do tunelu.

                • 10 3

              • Eee, no tego. Ten tunel od początku miał być dla samochodów.

                Może chciałeś to wpisać gdzie indziej?

                • 4 2

              • (1)

                Rowny z rownym? Ja mam z dzieckiem w wozku zapierniczac obszczanymi przejsciami podziemnymi dla pieszych, a pan kierowca przez srodek miasta, najlepiej bez zadnych skrzyzowan i swiatel 100 na godzine? Byles kiedys w prawdziwym miescie?

                • 8 5

              • Nie ma znaczenia kto jaki pojazd prowadzi. Ważne jest poziom poczucia odpowiedzialności.

                Nieodpowiedzialny facet w żaglówce jest bardziej niebezpieczny niż odpowiedzialny kapitan na tankowcu.Niezłym rozwiązaniem są tunele dla pieszych.

                • 0 2

              • kierowca jest na grunwaldzkiej na straconej pozycji przez inne samochody

                które prywatyzują przestrzeń. Piesi i rowerzyści nie tworzą korków. Uwzględnij w swoich wywodach inne wymiary rzeczywistości, najlepiej jak wyłączysz silnik - próbuj robić to częściej, to ci na pewno pomoże w obliczeniach

                • 1 0

            • nie chodzi o zmuszanie, ale namawianie do refleksji

              wiele inwestycji prosamochodowych tworzy efekt barierowy dla wszystkich innych sposobów poruszania się po mieście. Samochody nawet parkując generują koszty ponoszone przez innych i prywatyzują publiczną przestrzeń, którą można wykorzystać inaczej.

              • 0 0

            • Nieprawda

              Skoro panu niewygodnie, nikt Pana nie zmusza do pokonywania Wrzeszcza pieszo, jednak lepiej jest zauważyć, że miasto jest z założenia zbiorowiskiem społeczności w pierwszej kolejności, w drugiej samochodów. Jak najbardziej jestem za tezą, aby sobie wzajemnie nie przeszkadzać, jednak z tego co widać na co dzień na naszych drogach (wzajemne zajeżdżenie sobie drogi, jazda na czerwonym, itp.) nie świadczy o takie udzielanej sobie pomocy. Równy z równym: pieszy i rowerzysta z kierowcą to tworzenie przestrzeni zarówno dla pierwszych jak i drugich, a niestety jest jej coraz mniej dla tych pierwszych.. Oznacza to więc też, że pieszych nie będzie się spychało pod ulicę, w tunele. Takie rozwiązania dopiero kazałyby ćwiczyć mięśnie nóg, nie mówiąc o "miłym" przemierzaniu sobie tunelu po zmierzchu. Nie spychajmy ludzi do tunelów, jak szczurów (cytując pewnego wykładowcę uczelni gdańskiej). Pozwolę sobie zrobić uwagę, że inni, nie matematycy, a wykazują się lepszą wrażliwości i wyobraźnią przestrzenną od Pana.

              • 0 0

      • ??????

        Tylko że na Słowackiego (w tym tunel) dostaliśmy ok 80% dofinansowania w rama POIŚ, więc Gdańsk nie wywala 1mld zł. Na chodniki tego dofinansowania byśmy nie dostali. Zatem uważasz że lepiej zrezygnować z 900mln zł które ktoś daje na ta inwestycje??

        • 16 2

      • Korki moga być ...

        ... tylko dwa razy większe bo statystycznie co drugi dorosły Polak ma samochód - dwoma :)))

        • 0 1

    • tramwaje i ścieżki rowerowe (6)

      od dziś kontenery z portu pojadą rowerami i tramwajami razem z innym zaopatrzeniem. przecież wszystko można przewieść tramwajem rowerem ,wiem na rolkach

      • 20 6

      • (4)

        No i te kontenerty wjada Ci w tunel, dojada do Hallera i co dalej? To bardziej chodzi o to, zeby ruch z siodemki puscic przez trase sucharskiego zamiast przez miasto. Problem w tym, ze bez nowej kosciuszki, ten caly ruch i tak laduje sie w miasto, wlasnie przez ten piekny tunel i zanim dojedzie do obwodnicy, to zdazy zatloczyc do tej pory przejezdne hallera i JPII. Centrum i tak bedzie zakorokowane bez wzgledu na to jak wiele drog zbudujesz. Ten tunel za miliard zlotych, bez nowej kosciuszki, ktora kosztowalyby pewnie 10 razy mniej, jest dla mnie niezrozumialy. Nowa Kosciuszki jest o wiele bardzej potrzebna.

        • 8 14

        • (2)

          Precyzyjniej mowiac, mialem na mysli nowa Gdanska - odcinek od ETC do Zielonej drogi, ktory prawdopodobnie nigdy nie powstanie.

          • 3 6

          • powstanie, o to się nie martw

            na razie miasto musi wyleźć z długów. Tyle dobrego, że Budyń - zamiast narobić długów i uciec - chociaż siedzi na stołku ,żeby w razie czego mógł ponieść odpowiedzialność.

            • 7 2

          • jest ten odcinek potrzebny ale wiozłeś pod uwagę że z zaspy przymorza i paru innych dzielnic będziesz miał dostęp to tej arterii ja codziennie jeżdżę z przymorza na stogi ok 17 km komunikacją miejską prawie godzinę samochodem podobnie bo stoję w korku na Hallera a jak wracam to na podwalu a po zbudowaniu tej drogi te korki zmniejszą się strasznie a moja droga do pracy skryci się o parę kilometrów

            • 4 1

        • ŚCIŚLEJ TO :potrzebny jest tunel i KOŚCIUSZKI II

          • 4 2

      • kmaks...

        ...od tego była zawsze kolej. Zaprzestano tego i dlatego mamy takie z----e drogi a do tego zapchane. I nie wiem ile jeszcze tych dróg powstanie to będą wiecznie zapchane.

        • 15 0

    • Ja się nie zgadzam (1)

      Dzięki temu tunelowi będę mógł błyskawiczne "wspoczyć" na autosrtadę i nie martwić sie ani o korki ani o światła.

      • 5 4

      • Do czasu, do czasu...

        Za kilkanaście lat i tak się zapcha

        • 4 2

  • Ryyyjeeeemyyy

    do roboty krety

    • 52 4

  • (5)

    czekamy na to co powie konserwator :-) i obrońcy przyrody, może jakieś dżdżownice tamtędy wędrują?

    • 74 18

    • podobno tunel zaburzy migrację kretów w celu kopulacyjnej...

      • 10 2

    • swistaki tamtedy sreberka roluja...

      • 6 3

    • obrońcy przyrody (1)

      proszą abyś nie zaśmiecał.... forum

      • 6 6

      • cicho bo się wyda, z drugiej strony TBM ma taką dużą tarcze że krecik ze świstakiem zostaną nie zauważeni, a z drugiej strony to na ku ujściu widziałem ślady działań bobrów i powiedzcie mi że te zwierzęta muszą być pod ochroną jak na terenach fabrycznych dają sobie rade

        • 4 0

    • Na poważnie

      Jeśli wydane jest pozwolenie na budowę to znaczy, że decyzje środowiskowe już zapadły nie przeszkód do drążenia tunelu:)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.