- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (249 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-15 18:58
Ahh joo
Ahh joo- powiedział krecik i zdechł
- 1 0
-
2011-10-15 21:03
Nareszczie! Tunel Janusza Pawlaka II
- 0 3
-
2011-10-16 10:52
Cacy ale podobno brakuje 200 mln zł
skąd mają pochodzić te pieniądze?
- 0 1
-
2011-10-16 11:03
Marsz Oburzonych
będzie miał któredy chodzić. ale taczki tez bedą
- 0 2
-
2011-10-16 12:04
W koncu robia drogi dla samochod (2)
Kazdy placze ze nie ma drog i autostrad a jak zaczanaja cos robic to znowu zle to tyle pieniedzy jest wydane...Ludzie walnijcie sie w leb....A do tych co pisza zeby te pieniadze wydac na tramwaje i sciezki rowerowe mowie stanowcze NIE!!! od kilku lat jest tylko to robione a drogi dla samochodjak wygladaly tak wygladaj... Mysle ze najwiecej sprzeciwow jest od ludzi ktorzy nie maja samochod i nie jest im to wogole potzrebne...Wszytkie odcinki trasy slowackiego to jedna z najlepszych inwestycji Gdańsk...KOPAC :D juz nie moge sie doczekac :)P.S nigdy nie przesiade sie z samochod to tramwaju chocbym mial prywane miejsce w nim...
- 0 2
-
2011-10-16 12:15
chyba masz problem (1)
na drogi dla samochodów wydało się w Gdańsku i na Pomorzu kilkadziesiąt razy więcej niż na drogi dla rowerów i pieszych. Gdyby tylko 10% jadących w godzinach porannego szczytu przesiadło się z samochodów na rowery lub komunikacje miejską, korki by zmniejszyły się radykalnie - czyli nawet niepełnosprawni kierowcy mieliby dużo lepiej niż teraz. Wyłączaj silnik częściej, a częściej włączaj myślenie, to ci na pewno pomoże.
- 1 1
-
2011-10-16 21:25
Fakt wydania na drogi dla samochodów o wiele więcej pieniędzy niż na drogi rowerowe świadczy przede wszystkim o tym, że na szczęście istnieją jeszcze decydenci, którzy nie poddali się wszechobecnemu "ekorerroryzmowi" drogi misiu o bardzo malym rozumku.
- 0 0
-
2011-10-16 13:30
realizacja jednej z koncepcji
jeszcze z Polski Ludowej z lat 70tych. Brawo i za to, że Pan Ryszard będzie ją nadzorować chociaż niekoniecznie z obecnym gronem politykierów... Życzymy Mu zdrowia oraz kolegom z Hydrobudowy!
- 3 0
-
2011-10-16 15:11
ankieta
Głupie pytanie
- 1 0
-
2011-10-16 15:20
Drugi filmik jak z half-life:D Ten wjazd do tunelu:P
- 0 0
-
2011-10-16 15:50
gratulacje !
Nic dodać, nic ująć :)
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.