- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (260 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-15 09:23
teraz czas na Dolne Miasto.
- 3 1
-
2011-10-15 09:28
Ale extra!!! Niech żyją projektanci!!! (7)
Cieszę się, że jak zwykle pomyślano o turystyce rowerowej! Widzę w przekroju tunelu, że jest szeroka ścieżka rowerowa, dzięki czemu jadąc na wycieczkę z Gdynia na Westerplatte i do Twierdzy Wisłoujście, nie będę musiał stać na przystanku przed tunelem pół godziny, żeby zapakować rower do autobusu, zapłacić podwójny bilet i przejechać 400 metrów przez tunel do przystanku za tunelem! :) Jest też szeroki chodnik dla pieszych, którzy by chcieli przejść na drugą stronę zwiedzić jeden z najcenniejszych polskich zabytków, czyli Twierdzę Wisłoujście. Widać, że pomyślano o zwykłych niezmotoryzowanych ludziach spędzających wolny czas na siodełku albo zwiedzających z buta, zupełnie jak w Holandii albo w Niemczech lub innych podobnych do Polski cywilizowanych krajach Zachodu. Wiwat Adamowicz, wiwat projektanci! By żyło się lepiej!!!
- 2 16
-
2011-10-15 09:46
w cywilizowanych krajach standardowo stoi znak zakaz wjazdu rowerem
- 6 2
-
2011-10-15 10:18
Nie no bez przesady, sam jezdze na rowerze, ale drogi rowerowe w tunelach to raczej rzadkosc. Moznaby wzorem cywilizowanych rozwiazan wprowadzic dedykowany transport busowy dla rowerzystow, np: www .th.gov.bc.ca/popular-topics/driver_info/route-info/massey/massey.htm ale obawiam sie, jednak, ze mialoby to sens jedynie w sezonie wiosenno-letnim
- 3 1
-
2011-10-15 11:58
dla pieszych i dla rowerów powinni przerzucić kładkę zwodzoną i tyle... nocą w tunelu zalegała by patologia niestety.... jakoś tego nie widzę
- 2 2
-
2011-10-15 14:13
Boże, co za zrzędy. A czy ty pomyślałeś o rolkarzach, deskorolkarzach, chodzących na kolanach etc.? (3)
Przeprojektowanie opóźniłoby otwarcie o całe 10 lat. I to nie przez technikę, lecz biurokrację. Ale co tam. Niech cierpią nierowerzyści, byle czuli okazywane im pupowłastwo. Z racji tego jak jest was mikra ilość, winniście okazywać więcej pokory i wdzięczności.
- 2 2
-
2011-10-15 15:27
(2)
Ns drugi raz, kiedy w spadniesz ze swego super roweru kupionego w promocji w markecie i mocno uderzysz się w glowę to najpierw udaj się do lekarza a nie od razu trollujesz na forum.
- 2 3
-
2011-10-15 16:41
Uraz głowy spowodowany jazdą na okularach, to ostatnie co mi grozi. (1)
Zarzucanie trolowania samo jest trolowaniem.
- 1 3
-
2011-10-16 18:28
Nie dość, że matematyk, do tego kierowca to jeszcze jakiś twardziel. Znaczy taki gdański Rambo. Jednak istnieją "prawdziwa mencizna" - jeżdzą na rowerach bez wywracania się.
- 0 1
-
2011-10-15 11:22
Świetnie, na mapach w języku angielskim będzie się bosko nazywał : Dead Vistula Tunnel, kojarzy się raczej z horrorem...
- 1 1
-
2011-10-15 11:43
teraz za robotę i rewitalizować to o czym sie pieprzy od ponad 20 lat..a wię dolne miasto,wrzeszcz i inne piekne historyczne dzielnice!
- 2 0
-
2011-10-15 13:10
A ja zadam może głupie pytanie.. (3)
.. , bo wszystko piękinie wygląda i też mi się podoba , ale wg założeń trasa Słowackiego ma umożliwić bezpośredni dojazd z lotniska na stadion tylko że kończy się przy ul. Rzeczypospolitej , czyli jak się mawia " w polu " . I nigdzie nie mogę się doszukać informacji nt. połaczenia tych dwóch arterii .
- 4 2
-
2011-10-15 16:39
(2)
Zastanów się czy problemem Gdańska jest brak 2x2 z lotniska na stadion? Uważasz, że to jest to czego nam brakuje najbardziej?
- 1 2
-
2011-10-15 18:34
jfj zastanów się czy ta droga kończy się przy stadionie? Byłoby to to przecież piękne połączenie Wrzeszcza z południowymi i wschodnimi dzielnicami i z wylotem na Elbląg/Warszawę omijające zatłoczone centrum (Hucisko, Podwale etc) gdyby nie brak odcinka Rzeczpospolita - Hallera.
- 1 0
-
2011-10-15 20:05
Problemów jest cała masa ...
,,, . tylko jakoś nie widzę sensu wydawania milionów złotówek w coś, co nie ma spójnego połączenia w jedną całość. W żadnej wizualizacji GIK-u nie widzę odcinka Rzeczypospolitej - Hallera . Chyba mydli się nam oczy pięknymi reportażami z montażu estakady itp. , a tu wyłania się spory problem.
- 0 1
-
2011-10-15 13:20
Najgorsze jest to,że takiej maszyny nie można wyprodukować w tym grajdole!!!
Przykre jest to, że w gruncie rzeczy finansujemy te duże gospodarki zachodnie zamiast swoją. Niech żyją nam nasi politycy i ich brzuchy!
- 3 1
-
2011-10-15 14:31
Czy ta boring maszyna ( TBM ) zostanie Gdansku po zrobieniu tunelu ?
a moze jeszcze jakies tuneliki ... -:)
- 2 1
-
2011-10-15 14:37
Błąd w artykule - podpis filmu
W Warszawie nie zaczęło się jeszcze wiercenie tunelu pod Wisłą dla metra. Wiercenie TBM było dla ścieków:)
- 1 0
-
2011-10-15 17:01
Się cieszę, się cieszę, się cieszę !
To się przyda.
- 2 0
-
2011-10-15 18:00
Słuchaj! W tunel mi nadmuchaj!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.