- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (234 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (271 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (93 opinie)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (52 opinie)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (184 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (232 opinie)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-14 17:08
Sukces !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nareszcie,bez tego tunelu cała trasa Sucharskiego nie miałaby sensu,a tak po trochu,będziemy rozkorkowywać Gdańsk,choć jak przy wielu inwestycjach,jest grupa malkontentów,którzy myślą tylko o czubku własnego nosa,ale tak już musi niestety być.Życze Powodzenia !!!!!!!!!!!!!!!!
- 18 1
-
2011-10-14 17:22
wiekopomna chwila:)
a jednak się udało:)))p.s.Panie Budyniu, o wyspie spichrzów i innych targach pamiętamy i tak;p
- 1 5
-
2011-10-14 17:24
a ile kosztował by (5)
most w częściowo zwodzony, wybudowany na tyle wysoko nad lustrem wody by pod nim mogły by przepływać statki, pod częścią zwodzoną mogły by przepływać duże statki których było by pewnie jeden w tygodniu.
- 3 9
-
2011-10-14 17:27
jakieś 500 milionów złotych
plus koszt wykupu terenów przemysłowych, razem jakieś 1,5 miliarda
- 3 0
-
2011-10-14 19:43
to ten most musiałby być mocno zwodzony, szczególnie na boki (czyli te cześci, które są podnoszone), mając na uwadze zlecenia wykonywane przez GSR(gdańską remontówkę), np. w postaci remontu/ów platform wiertniczych,dla inwestorów noreskich, tudzież ich elemetów, które do małych nie należą.
- 3 0
-
2011-10-14 19:53
Mimo kulejącej gospodarki morskiej, statki przepływają tędy zbyt często, aby most zwodzony miał rację bytu. (2)
Celem jest aby pojazdy na odcinku lotnisko-port sunęły pięknie, szybko bez zatrzymywania jak bobslej. Zrobienie tu mostu zwodzonego mija się z celem.
- 4 1
-
2011-10-14 20:03
No to czy nie mżan by było zrobić mosztu wiszącego jak Golden Gate? (1)
pod którym mogłyby przepływać tankowce i statki białej żeglugi?
- 0 3
-
2011-10-15 01:42
100 metrów nad lustrem wody
plus wysokość pylonów? same najazdy by kosztowały więcej, niż cztery takie tunele.
- 5 0
-
2011-10-14 17:29
czyje to takie obrzydliwe nieobcięte paznokcie na filmie?;p
rozumiem, że wykonawcy tunelu jako ewentualne wsparcie dla maszyny TBM?;p
- 2 1
-
2011-10-14 17:30
Nowy Nowy Port
Ku niezadowoleniu, tym ktorzy w tak obskorny sposob sie wypowiadaja na temat Nowego Portu niestety mam zle wiesci. Nowy Port po wybudowaniu tego wielce upragnionego tunelu wkroczy w okres Renesansu i bedzie najlepiej skomunikowana dzielnica w Gdansku. Nowy Port i jego przylegle okolice zyskaja na znaczeniu (Terminal promowy, Port Pln, westerplatte, PGE arena, Lotnisko, Obwodnica, Stare Miasto, morze i plaza wszystko w zasiegu 15min)Pod Inwestycje - Bajka.Gratulacje dla calej ekipy bioracej udzial w organizacji tego przedsięwzięcia
- 16 0
-
2011-10-14 17:42
normalnie cieszę się jak dziecko:D
- 8 0
-
2011-10-14 17:46
2 NAJLEPSZE WIADOMOŚCI TEGO DNIA!!! (1)
A1 do Torunia,Tunel pod Martwą Wisłą.HURRA!!!Pomorze. Tu sie żyje!!!
- 18 3
-
2011-10-14 18:08
Tunel Sea Invest GDAŃSK tu się żyje
morze możliwości
- 4 0
-
2011-10-14 18:03
Tu możesz wpisywać co przez 12 lat rządów obiecał tłumom pan Budyń
Tivoli, razAquapark, dwaSru tu tu kłębęk drutu, trzyTunel, kurtka na wacie, czteryWyspa Spichrzów ze szkła, aluminium i betonu, pięć??
- 2 18
-
2011-10-14 18:07
Fajny materiał.
- 6 0
-
2011-10-14 18:28
nie ma prostych rozwiązań tylko inteligentne wybory
ruch TIR-ów z portu nie powinien być kierowany przez miasto - po prawej stronie Wisły jest dość dróg gotowych lub budowanych (np. południowa obwodnica Gdańska) by dostęp do bazy kontenerowej był wystarczająco drożny. Gdańsk i generalnie Trójmiasto bardziej zyskałoby na dbaniu o komunikację zbiorową (przez np. modernizację taboru SKM, budowę PKM, linii tramwajowych na górny taras i systemu rowerów miejskich) niż na takich fajerwerkowych projektach drogowych, które kosztują drogo, a korków nie likwidują, tylko przesuwają je w inne miejsca.
- 4 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.