- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (245 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (82 opinie)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (91 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (734 opinie)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (368 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-15 01:10
ciekawe... (3)
zastanawia mnie po kiego grzyba po wywierceniu pierwszego tunelu maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę tunelu... a nie mogłaby "przewiercić" się z powrotem do ul. ku ujściu?? wg mnie to jest marnotrawstwo pieniędzy.... ale ja się nie znam, mógłby mi ktoś wyklarować sens tej operacji??
- 0 5
-
2011-10-15 08:50
Bo się nie znasz... (2)
Operacja demontażu i powtórnego montażu (w drugą stronę) była by droższa niż transport na drugą stronę Martwej Wisły.
- 1 1
-
2011-10-15 19:05
czegoś tu nie rozumiem...
jak może demontaż - transport - i ponowny montaż tańszy niż sam demontaż i ponowny montaż bez transportu?? ja chyba faktycznie się nie znam i za głupi jestem... chyba, że specjalistyczna firma transportowa na tyle kocha wozić to ustrojstwo, że dopłaca byleby móc sobie tylko potransportować...??
- 0 2
-
2011-10-15 18:43
Nie trzeba demontować wystarczy ją obrócić o 180 st. No chyba że maszyna może wiercić tylko ze wschodu na zachód.
- 1 0
-
2011-10-15 06:34
??? (5)
A ja się pytam co z odcinkiem od al Rzeczpospolitej do Hallera ? Czy cała ta kawalkada samochodów będzie podążać obok tramwajów ulicą Mickiewicza ? To będzie ubaw...
- 7 4
-
2011-10-15 19:01
To zupełnie tak jakby zbudować kolej wielkiej prędkości z Gdyni do Berlina tylko że odcinek Piła- Poznań przesiadka na wąskotorówkę.
- 1 0
-
2011-10-15 10:00
(3)
Tez sie o to pytalem, ale niektorym wielbicielom 4 kolek tak podniecenie uderzylo w glowe, ze chyba nie potrafia sobie zwizualizowac tego szczegolu. Genialna inwestycja dla Brzezna i Nowego Portu. Utrapienie dla Wrzeszcza i Zaspy.
- 3 2
-
2011-10-15 10:17
Jaki z ciebie zaspianin ? (2)
Skoro piszesz, że to utrapienia dla Zaspy ??? Żadne utrapienie. Skracasz wyjazd na Warszawę o pół godziny, podobnie powrót. Człowieku zastanów się co ty wpisujesz jak zaspianin. No chyba, że z ciebie taki zaspianin jak z koziej ...
- 2 3
-
2011-10-15 10:28
ogarnij się i zacznij myśleć (1)
dwupasmówka do Rzeczypospolitej i dwupasmówka od Hallera a pomiędzy Hallera a Rzeczypospolitej?????Którą drogę wybierzesz... po dziurach Jana Pawła czy już i tak mocno obciążoną Kościuszki???
- 1 2
-
2011-10-15 11:06
Dokładnie
Rzućcie okiem na plan Gdańska i zobaczcie którędy będą jeździć kierowcy dojeżdżając np. ze stadionu do ulicy Hallera. Co dalej? Hallera, Kościuszki? Czarny Dwór, Jana Pawła, Legionów? Pomyślcie jaki tam będzie burdel!
- 2 3
-
2011-10-15 18:58
Ahh joo
Ahh joo- powiedział krecik i zdechł
- 1 0
-
2011-10-14 15:29
Telefony przy autostradach/w tunelach to pieniądze wyrzucone w błoto! (16)
W erze telefonów komórkowych nie potrzeba nam przecież budek telefonicznych. Jeśli byłaby obawa o słaby zasięg - lepiej postawić dodatkowy maszt GSM!
- 10 129
-
2011-10-15 18:39
Jak jesteś w szoku po wypadku to nie możesz znaleźć swojej komórki albo zapominasz numeru alarmowego. Podniesienie słuchawki jest najprostsze.
- 2 0
-
2011-10-15 10:25
Zejdz do piwnicy i zobacz ile masz kresek zasięgu
Potem pomyśl , ile bedziesz miał w tunelu. Myślcie ludzie!
- 4 1
-
2011-10-14 15:51
(6)
w tunelu komórka nie będzie miała zasięgu GŁĄBIE...
- 24 4
-
2011-10-15 01:02
parę niewielkich antenek (1)
nadawczo-odbiorczych, równie maleńki btesik, trochę światłowodu i wszystko hula, że palce lizać. Ten "myślący" koleś nie zauważył, że technika poszła już dalej niż może ogarnąć swoim rozumkiem.
- 4 2
-
2011-10-15 01:40
tyle, że analog jest mniej zawodny
telefon alarmowy w tunelu ma działać możliwie niezawodnie. To tylko dwa kable na zasilanie i sygnał jednocześnie. W chwili podniesienia słuchawki zapala się lampka w pomieszczeniu nadzoru technicznego
- 6 1
-
2011-10-14 16:49
(1)
Wiele zagranicznych tuneli ma dodatkowe własne nadajniki GSM( i nie tylko, czasem są też nadajniki stacji radiowych) dzięki którym zasięg w całym tunelu jest bardzo dobry.
- 4 5
-
2011-10-14 18:58
jakoś byłem we Włoszech i Szwajcarii i tylko jeden tunel miał stacje radiowe ten między Włochami, a Szwajcarią, reszta małych żadnych tego typu bajerów nie miała.
- 3 0
-
2011-10-14 18:10
A, to pewnie dlatego tunelem pod Kanałem Lamansz (piszę po polsku, a co?) jadą głównie pociągi z tirami.
A ludzie w osobowych jakoś uparli się na promy?
- 2 3
-
2011-10-14 17:50
dosadnie i dokladnie
- 4 2
-
2011-10-14 15:49
Stuk puk, stuk puk (5)
w tunelu nie postawisz BTSu, poza tym telefon moze ulec awarii, zostac zniszczony podczas wypadku, mozesz go zapomniec, mozesz nie miec pieniedzy na koncie itd.jak dzwonisz z telefonu przy autostradzie, to operator odrazu wie gdzie jestes, czas reakcji jest krotszy by dojechala do ciebie pomoc.
- 56 3
-
2011-10-14 16:50
(2)
Z tego co wiem to zadzwonienie pod numer alarmowy nie wymaga środków na koncie
- 5 7
-
2011-10-14 17:24
(1)
Kolego weź pod uwagę, że tunel będzie 35 m pod ziemią i lustrem wody więc może być tak, że nie będzie tam wogóle zasięgu sieci telefonii komórkowej
- 22 1
-
2011-10-14 18:37
"w ogóle"
- 4 3
-
2011-10-14 16:47
(1)
Telefon przy autostradzie również może ulec awarii, albo może zostać zniszczony w trakcie wypadku! Ponadto operator wcale nie jest informowany skąd dzwonisz. Oczywiście może dowiedzieć się w ten sam sposób, w który operator GSM podałby lokalizacje telefonu komórkowego.
- 2 36
-
2011-10-14 17:15
nie do końca
telefony przy autostradach/w tunelach moga się psuć, ale należą do systemu powiadamiania ratunkowego i każdy z nich jest opisany dokładną lokalizacją.
- 27 0
-
2011-10-14 15:50
Marna prowokacja
- 17 2
-
2011-10-15 18:00
Słuchaj! W tunel mi nadmuchaj!
- 2 0
-
2011-10-15 17:01
Się cieszę, się cieszę, się cieszę !
To się przyda.
- 2 0
-
2011-10-15 14:37
Błąd w artykule - podpis filmu
W Warszawie nie zaczęło się jeszcze wiercenie tunelu pod Wisłą dla metra. Wiercenie TBM było dla ścieków:)
- 1 0
-
2011-10-15 14:31
Czy ta boring maszyna ( TBM ) zostanie Gdansku po zrobieniu tunelu ?
a moze jeszcze jakies tuneliki ... -:)
- 2 1
-
2011-10-14 15:09
Yes! Yes! Yes! Krecie do roboty!!! (8)
- 228 7
-
2011-10-14 15:46
Ohojjjjj (5)
To se ja krecik i bede wyrobiał uchodka dla samochodzików
- 11 0
-
2011-10-14 16:32
R. Trykosko jest.. (4)
.. prezesem BIEGu 2012 i prezesem GIKu ?!ładnie... oby się nie przemęczył...w takim wieku tyle na głowie...BIEG miał działać do czasu oddania stadionu w ręce zarządcy, czyli jakoś do lipca, a po dziś dzień prezes RT pobiera 20k miesięcznie z samego BIEGU... :D:DPozdrawiam!
- 8 9
-
2011-10-14 16:34
przez cały czas (1)
przez caly czas budowy dostawałtakąpensję + premię za prace zgodne z harmonogramem, ale jednak station nie został ukończony zgodnie z rozkładem i na czas! gdzie są kary albo chociaż zabranie premii ?! Gdzie jest sprawiedliwość?! Jesteśmy 99% ! !
- 8 3
-
2011-10-15 13:51
...haha..niema
..nie ma sprawiedliwosci wsrod tych ludzi w tka. państwie(nie-woli XXIw)......................pieniadz bogiem człowieku...kogo obchodzi jakas sprawiedliwosc czy inne bzdury.......układy,biznesy,prawo do wycyckania, kamuflowanie prawdy, władza......to jest dla ich istotne-ale nikt sie nie przyzna ani nawet o tym nie mysli majac cel pzred oczami...prozna wygode i dostep do wszystkiego-za hajs, wiec jest on bogiem. ............oczywiscie przeciez kazdy chce jak anjlepiej....dla siebie.....i swoich rodzin, znajomych......i tak własnie cżłowiek przestaje byc człowiekiem...........to juz nie sa ludzie......to byty zawieszone wtym sztucznym-panstwowym swiecie.........trzymam sie od tego zdala...........i to bie radze to samo....jesli szanujesz siebie i masz nieco rozumu..........
- 2 3
-
2011-10-14 19:30
dzial pr bieg/gik dziala sprawnie
jak w tytule, patrzac na ilosc minusow pod twoim postem. reszta pionkow z bieg takze bedzie pierdziec w stolek jeszcze przez ponad pol roku?jezeli tak to brawo za rosadne gospodarowanie pieniazkami z naszych podatkow.no ale takie rzeczy to tylko w pl.
- 6 4
-
2011-10-14 16:33
przez cały czas
- 0 0
-
2011-10-14 17:27
To jest dżdżownica, ty ślepa kiszko. Nie żaden kret. (1)
Dżdżownica połyka ziemię przed sobą, przepuszcza przez swoje bebechy i wydala przeciwną stroną. A krety rozdrapują pazurkami i pchają za siebie. Słyszałeś o krecie, co żre ziemię? Facet, co wynalazł TBM mysłał, mysłał, mysłał, mysłał i nie wymyślił. W końcu zrobił to co należało: Podpatrzył przyrodę.
- 7 3
-
2011-10-14 22:54
dociekliwy
powyzej w tabelce podane sa odcinki/kto wykonuje i termin oddania. sprytnie gik napisal o odcinku slowaka nr 1 cytuje "koniec 2011". umowa z wykonawca opiewa chyba na konkretna date?czyzbysmy zabezpieczali sie nauczeni doswiadczeniami stadionowymi?
- 2 3
-
2011-10-14 15:34
Jakie imie żeńskie otrzyma TBM (3)
Czas teraz zastanowić się jakie imie żeńskie nadać TBM.
- 5 8
-
2011-10-15 13:27
Dżdżownica Magda
- 0 0
-
2011-10-15 10:29
dziurka, rurka?
- 0 0
-
2011-10-14 16:24
Warszawa już Nas wyprzedziła, i skorzystała z danych Marii Skłodowskiej-Curie.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.