- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (434 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-14 15:34
Jakie imie żeńskie otrzyma TBM (3)
Czas teraz zastanowić się jakie imie żeńskie nadać TBM.
- 5 8
-
2011-10-14 16:24
Warszawa już Nas wyprzedziła, i skorzystała z danych Marii Skłodowskiej-Curie.
- 1 1
-
2011-10-15 10:29
dziurka, rurka?
- 0 0
-
2011-10-15 13:27
Dżdżownica Magda
- 0 0
-
2011-10-14 15:38
a nie szybciej byłoby wiercic potem z powrotem, a nie przewozic całośc na druga stronę? (1)
- 2 6
-
2011-10-14 18:06
Maszyna jest jednokierunkowa, wierci tylko na zachód
I to jest tajemnica "rażąco niskiej ceny".
- 1 1
-
2011-10-14 15:40
po nadgodzinach metro
Proponuję, aby w czynie społecznym TBM kopało godzine dziennie trzeci tunel, tak aby powstała u nas choć jedna nitka metra (ze dwie stacje wystarczą:)
- 4 3
-
2011-10-14 15:47
Do boju TBM!
i koncz ta nierowna walke
- 7 0
-
2011-10-14 15:57
Polska w budowie ! (2)
Nigdy tyle się tu nie budowało ! :)
- 27 3
-
2011-10-15 09:06
Matka Unia (1)
dała kasę to zaczęła sie Polska w budowie..........
- 3 1
-
2011-10-15 09:47
lepsza Matka Unia niż ojciec Uń:)
- 5 0
-
2011-10-14 16:00
Jak widać po komentarzach Polacy znają się na budowie tuneli jak mało kto. (3)
- 19 1
-
2011-10-14 16:11
A widzisz!
Polacy sie na wszystkim znaja,taka przypadlosc narodowa,i za to nas na calym swiecie bardzo lubia.
- 6 2
-
2011-10-14 19:12
bo to zdolny naród,wytresowany przez historię! POLAK portafi wszystko!
- 2 1
-
2011-10-15 00:32
Przecież kiedyś Polacy zbudowali Polskie Państwo Podziemne. Dodatkowo nakręcili seksmisje.
- 6 0
-
2011-10-14 16:18
?? (2)
A dlaczego maszyna po prostu nie może być obrócona idrążyć drugi tunel w przeciwnym kierunku ??
- 2 8
-
2011-10-14 16:29
zeby sie jej w glowie nie zakrecilo
- 6 0
-
2011-10-14 17:26
bo szybciej jest rozebrać maszynę i ją przewieźć, niż przenosić jej "stacjonarną" część
- 3 0
-
2011-10-14 16:22
Pierwszy krok został wykonany - podpisanie umowy na wykonanie tuneluz generalnym wykonawcą.Drugi krok to 'wjeście' sprzętu i ludzi na plac budowy i rozpoczęcie prac.Już widzę te wycieczki w stronę Westerpaltte, które będą 'zwalniały' autokary, żeby zobaczyć tą budowę :)Bo to nie to samo drążenie, które będzie wykonywane w W-wie,przez 'wiertełko' im. Marii Skłodowskiej-Curie.A wykonawcy życzę wykonania tej hydrotechczniej inwestycji bez przeszkód,z korzyścią! dla mieszkańców oraz rozwoju regionu, pod kątem logistycznym,czyli terenem po drugiej stronie ul. mjr H.Sucharskiego.
- 9 0
-
2011-10-14 16:27
Bogu dzieki, że budowa takiego tunelu nie wynaga tłucznia, już widzę te wywrotki gliny i lodu sypane ku chwale Ojczyzny (2)
Tak między nami Polanami, to wam powiem, że prędzej uwierzę w 12.12.2012 jak w ten tunel. No cóż, naiwnych nie sieją....Ach zapomniałbym, otwarcie staro-nowego dworca SKM w Sopocie na przełomie 2010/2012
- 1 16
-
2011-10-14 17:31
a wcześniej matołku (sam się tak nazwałeś)
PISałeś, że nie wypirzą działkowców z Letnicy, że nie rozpoczną budowy ani Stadionu ani Słowackiego, że odbiorą Mistrzostwa, a potem , że stadion się zawali a jak go wybudowali to, że go nie odbiorą. A przysłowie trochę przeinaczyłeś.Tam było: głupich nie sieją - sami się rodzą
- 11 0
-
2011-10-15 19:29
Jak można nie wierzyć w 12.12.2012, taka sama data jak 10.10.2010
- 0 0
-
2011-10-14 16:28
chyba nie ma w Polsce (3)
drogowego tunelu pod rzeka? Wow, bedzie jak z Manhattanu do New Jersey!
- 20 0
-
2011-10-14 23:15
ale mamy tunel wzdłuż rzeki ;) (2)
w warszawie
- 0 0
-
2011-10-14 23:22
Bez jaj, naprawdę? Nazywa się jakoś?
- 0 0
-
2011-10-15 01:41
w miejsce autostrady biegnącej przy nabrzeżu.
Ale Warszawiacy myśleli, jak oddać trochę przestrzeni ludziom.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.