- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (77 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (275 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (376 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (116 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (101 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-14 21:37
średnica 4.5 metra??? (2)
hahaha żal.pl, o kant pupy taki tunel jak ledwo 2 samochody się miną w tych niecałych 4.5 metrach. cześć pójdzie na chodniki więc pewnie poniżej 4 metrów na samą jezdnie :D
- 0 8
-
2011-10-15 08:11
standard tuneli w całej europie, jak sie nie podoba to skumaj się z irkiem z usa i razem robcie sobie dobrze
- 3 0
-
2011-10-14 21:43
Nic się nie będzie tam mijało. To będą dwa tunele, każdy z ruchem w jedna stronę.
- 4 0
-
2011-10-14 18:45
No co byśmy zrobili bez tego Adamowicza (3)
zobaczcie jaki zdolny, jaki pracowity, całym sercem oddany miastu i mieszkańcom . Bożyszcze Gdanska . Viva Adamowicz!!!!!!!
- 13 0
-
2011-10-14 20:27
Niepotrzebny sarkazm (1)
gościu co nieco w Gdańsku zdziałał mimo, że niezbyt ładny jest :)))
- 3 2
-
2011-10-15 08:05
jenteligentny jesteś a takich tu mało
- 1 1
-
2011-10-14 19:07
vivat vivat vivat
jednym słowem WYkOP do góry i ze stołka
- 2 3
-
2011-10-14 23:05
A CZEMU NIE 3 PASY W JEDNA ??? (4)
WCZORAJ JECHALEM Z NEW YORKU DO PHILADELFII 16 PASMOWKA I CO MOZNA ! ? A W PL 2 PASKI I SIE WSZYSCY SPUSZCZAJA HA HA HA ! NEW JERSEY TURNPIKE 4 PASY DLA AUT 4 DLA TRACKOW(tirow) I DRUGA STRONA TO SAMO W SUMIE 16 PASOW ! A U NAS 2 PASKI I AUTOSTRADA ZARAZ NAZYWAJA HI HI ZEBY GOLIC KIEROWCOW Z KASY ! TO NIE AUTOSTRADA TO ZWYKLA DROGA ! I RZAD KRADNIE ! BO PLACA ZA COS CO TYM NIE JEST ! TAKA PRAWDA ! DZIEKI CI PANIE ZE MIESZKAM W USA !(w normalnym kraju) Z SUPER INFRA ! A DO PL WPADAM NA DZIW...! POZDRO END NARA BYE BYE
- 6 9
-
2011-10-15 01:29
i stoisz w tych 16 pasach tak, jak u nas na dwóch (2)
- 6 0
-
2011-10-15 03:46
przyjedz i zobacz cepie ! pruje LEXUSEM GS 350 -200KM ! (1)
- 0 6
-
2011-10-15 07:59
ireq, prujesz to sobie gacie od napinki:) współczuję hamerykańskiej ziemi, że musi gościć takiego barana:)
- 7 0
-
2011-10-15 07:56
jesteś kompletnym kretynem, pasujesz do usa:D
p.s. każdy wie, że infra usa się sypie, nie ma się czym chwalić a tym bardziej autostradami wjeżdżającymi do centrów miast. siedź tam dalej i najlepiej nie przyjeżdżaj do pl nawet na dzi... bo ich normalnie szkoda za pracę z takimi gejami jak ty:)
- 4 0
-
2011-10-15 07:21
Gdańsk się cieszy
Sopot pewnie też.
- 3 0
-
2011-10-14 19:19
mam dość rowerzystów !!! to piraci chodnikowi !!!! (4)
mam dość rowerzystów. ścieżki rowerowe powinny być budowane poza miastem, zamiast w centrum. Rowerzyści to piraci drogowi. cZy ktoś prowadzi statystyki wypadków z udziałem rowerzystów ? Komu zdarzyło się wpaść pod koła roweru ?
- 8 8
-
2011-10-14 20:30
statystyki są dostępne (1)
przodujemy pod względem liczby ofiar wśród pieszych - ale potrąconych przez samochody, a nie rowery. Wśród ofiar ponadprzeciętna liczba dzieci i osób w podeszłym wieku. Ciekawe, czy zawsze zatrzymujesz swoją brykę na czerwonym świetle jak masz zieloną strzałkę i jak często przepuszczasz pieszych na przejściach? Wyłączaj czasem silnik i włączaj myślenie, to pomaga. Szosy nie tylko dla szosowców; na razie sprawdź, jak wykorzystywane są chodniki przez parkujących kierowców - jak często zachowują odstęp 1.5 m od ściany.
- 6 1
-
2011-10-15 01:48
geniusze odkąd dostali "świecące" strzałki w prawo wyłączyli myślenie
zapomnieli, że jest to warunkowy skręt - dozwolony, gdy nic nie jedzie z lewej, nie idą piesi ani nie jadą rowerzyści. Ale i tak najlepszy był palant, który jechał swoją terenówką po ścieżce rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej, żeby ominąć korek.
- 3 0
-
2011-10-14 20:23
wśród rowerzystów tylu debili co wśród pieszych, kierowców etc. średnia krajowa.
po prostu Polacy to generalnie idioci
- 5 2
-
2011-10-14 20:08
Ja kiedyś wpadłem pod rower
moim TiRem, bo rowerzysta wypił wcześniej piwo.
- 4 0
-
2011-10-14 17:24
a ile kosztował by (5)
most w częściowo zwodzony, wybudowany na tyle wysoko nad lustrem wody by pod nim mogły by przepływać statki, pod częścią zwodzoną mogły by przepływać duże statki których było by pewnie jeden w tygodniu.
- 3 9
-
2011-10-14 19:53
Mimo kulejącej gospodarki morskiej, statki przepływają tędy zbyt często, aby most zwodzony miał rację bytu. (2)
Celem jest aby pojazdy na odcinku lotnisko-port sunęły pięknie, szybko bez zatrzymywania jak bobslej. Zrobienie tu mostu zwodzonego mija się z celem.
- 4 1
-
2011-10-14 20:03
No to czy nie mżan by było zrobić mosztu wiszącego jak Golden Gate? (1)
pod którym mogłyby przepływać tankowce i statki białej żeglugi?
- 0 3
-
2011-10-15 01:42
100 metrów nad lustrem wody
plus wysokość pylonów? same najazdy by kosztowały więcej, niż cztery takie tunele.
- 5 0
-
2011-10-14 19:43
to ten most musiałby być mocno zwodzony, szczególnie na boki (czyli te cześci, które są podnoszone), mając na uwadze zlecenia wykonywane przez GSR(gdańską remontówkę), np. w postaci remontu/ów platform wiertniczych,dla inwestorów noreskich, tudzież ich elemetów, które do małych nie należą.
- 3 0
-
2011-10-14 17:27
jakieś 500 milionów złotych
plus koszt wykupu terenów przemysłowych, razem jakieś 1,5 miliarda
- 3 0
-
2011-10-14 16:28
chyba nie ma w Polsce (3)
drogowego tunelu pod rzeka? Wow, bedzie jak z Manhattanu do New Jersey!
- 20 0
-
2011-10-14 23:15
ale mamy tunel wzdłuż rzeki ;) (2)
w warszawie
- 0 0
-
2011-10-15 01:41
w miejsce autostrady biegnącej przy nabrzeżu.
Ale Warszawiacy myśleli, jak oddać trochę przestrzeni ludziom.
- 1 0
-
2011-10-14 23:22
Bez jaj, naprawdę? Nazywa się jakoś?
- 0 0
-
2011-10-14 23:53
matematyka mówi mi coś dziwnego (2)
TBM drąży tunel z prędkością 15m/dobe. Czyli na 2 x 35 metrów potrzeba 70/15 = 5 dni roboczych TBMu. TBM wykłada wydrążony tunel płytami betonowymi więc tunel jest niemalże "na gotowo". To czemu cała budowa ma trwać 3 lata ?????
- 1 5
-
2011-10-14 23:56
błąd w obliczeniach (1)
odcinek do wydrążenia ma 1072m w jedną stronę. Ale po podzieleniu wychodzi 142 dni pracy TBMa. To nadal 1/6 czasu inwestycji ...
- 0 1
-
2011-10-15 01:37
źle liczysz
w piasku TBM wierci poniżej 10m dziennie, (można przyjąć 5 metrów), więc mamy 2144 metry. Czyli prawie półtora roku na samo wiercenie, o ile nie dojdzie do zawału bądź zalania tunelu.
- 2 1
-
2011-10-14 22:59
3 lata? 1300m? (1)
Jakis absurd!!! Aczkolwiek dobrze ze wogóle bedzie.
- 2 6
-
2011-10-15 01:30
jaki absurd?
składanie maszyny, wiercenie (w piasku naprawdę jest trudne, bo może dojść do zablokowania głowicy), rozebranie, przewiezienie, złożenie, kolejne wiercenie i rozebranie. A po tym jeszcze budowa kanałów technicznych, ułożenie nawierzchni itd.
- 1 0
-
2011-10-15 01:24
jeszce raz Chcesz mie obraźic...
jestem synem KriegsmarineE.. uważaj Palancie...
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.