• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Wisłą: czekamy już tylko na podpis!

Maciej Naskręt
26 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), nazywana też maszyną-kret, wydrąży tunel pod Martwą Wisłą. Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), nazywana też maszyną-kret, wydrąży tunel pod Martwą Wisłą.

Zbliżamy się do rozpoczęcia budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Firmy biorące udział w przetargu nie wniosły odwołania od kolejnego rozstrzygnięcia przetargu.



Maszynę TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą, dostarczy firma Herrenknecht. Ich największy kret - o średnicy 19,25 m - wydrąży Orłowski Tunel w Sankt Petersburgu. Inwestycją interesuje się także premier Rosji, Władimir Putin. Maszynę TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą, dostarczy firma Herrenknecht. Ich największy kret - o średnicy 19,25 m - wydrąży Orłowski Tunel w Sankt Petersburgu. Inwestycją interesuje się także premier Rosji, Władimir Putin.
Spełniło się przysłowie: "do trzech razy sztuka". Tyle bowiem razy musieli rozstrzygać przetarg na wykonanie tunelu pod Martwą Wisłą urzędnicy z miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, by wreszcie zakończyć procedurę przetargową.

Przypomnijmy: w połowie września urzędnicy doszli do porozumienia ze spółką FCC Construction (pozycja nr 2 pod względem ceny zaoferowanej w przetargu), która aż dwukrotnie wnosiła odwołanie od wyników przetargu na tunelowy odcinek Trasy Słowackiego.

W minioną sobotę upłynął termin składania odwołań od trzeciego rozstrzygnięcia przetargu. Żadne z konsorcjów ubiegających się o kontrakt, nie zdecydowało się odwołać od decyzji konkursowej.

- W poniedziałek dokumentacja została wysłana do kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola może potrwać dwa tygodnie. Jeśli nie będzie uwag, będziemy mogli podpisać umowę i rozpocząć pracę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum OHL i Hydrobudowa Polska. Roboty mają być wykonane w czasie 36 miesięcy ba kwotę 885,6 mln zł.

Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami to zadanie, które trzy lata temu zostało przesunięte z inwestycji Trasa Sucharskiego do przedsięwzięcia Trasa Słowackiego. Podziemny obiekt inżynierski wraz z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, a Węzłem Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość tego fragmentu wynosi 2,4 km. Tunel pod Martwą Wisłą ma wydrążyć maszyna-kret - Tunnel Boring Machine (TBM).

Miejsca

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • no i super będzie (2)

    jak wybudują

    • 128 6

    • szkoda tylko żę aż 3 lata trzeba czekać.. (1)

      ale wtedy znikną Tiry z centrum :)

      • 3 2

      • no cóż

        tyle będzie trwać - montowanie maszyny, drążenie tuneli, a potem cala reszta...

        • 0 0

  • tu chce sie zyc! Gdansk Miastem konkretnych inwestycji w przyszlosc! (1)

    Szczurek sie boi,wies Gdynia zostanie w tyle..szkoda,bo w Trojmiescie zylo by sie lepiej!

    • 2 1

    • Ciekawe, czy Urząd Zamówień Publiczych sprawdzał pocedury przy zamówieniach na remont Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni.

      Może sołtys Szczurek zdał się, jak każdy dobry gospodarz, na wypróbowanych i zaufanych fachowców.

      • 3 0

  • kupa pieniędzy wyrzucona w błoto (2)

    Czas dojazdu można wydatnie zmniejszyć tylko inwestując w linie tramwajowe, ścieżki rowerowe i kolej.

    • 3 9

    • ten tunel jest też dla komunikacji zbiorowej

      mogą nim jeździć autobusy miejskie i skróci się czas jazdy np. z Zaspy na Stogi. Szybciej tunelem niż dookoła przez Śródmieście

      • 1 0

    • ten tunel jest też dla komunikacji zbiorowej

      mogą nim jeździć autobusy imiejskie i skróci się czas jazdy np. z Zasby na Stogi. Szybciej tunelem niż przez dookoła przez Śródmieście

      • 1 1

  • ciekawy (1)

    Na pewno ten tunel i obwodnica południowa zmniejszą korki w mieście. Ciekawe, czy jest wyliczenie o ile procent?

    • 2 0

    • no to zobacz sobie na Podwalu Przedmiejskim ...

      ile samochodów stoi na prawoskręcie w Okopową. Stawiam na to, że połowa pojedzie tunelem, bo jadą w kierunku Nowego Portu, Zaspy, Wrzeszcza i Sopotu. Tunel będzie dla nich dużym skrótem

      • 2 0

  • ..... WSIO W PARIADKIE !!!! :D!

    ...... oby tylko z dobrych jakościowo materiałów został zrobiony... ! :) - tak jak A4 .... - bo jakby tak zalało... !?! - to byłaby porażka. A hoj.

    • 0 0

  • podpis pod zdjeciem sugeruje, ze inwestycją w Gdańsku interesuje się Putin... brawo!!! :))))

    • 4 0

  • Świetnie, tyle że pomiędzy ulkicami Legionów a Czarnym Dworem-Uczniowską

    korki będą takie same jak dzisiaj pomiędzy Frunwaldzką a Poptokową. A wystarczyłoby porezerzyć ul Chrobrego. Miejsce jest !!

    • 2 2

  • A przepusty dla dzikiej zwierzyny przewidzieli? (2)

    Powinniśmy budować według najwyższych standardów!

    • 3 8

    • będą przepusty dla ryb wydrążone pod tunelem żeby nie musiały się stresować pływaniem nad tunelem (1)

      • 4 0

      • :))

        • 1 0

  • Brawo Gdańsk !!!

    tak trzymać !

    • 1 0

  • co nam da tunel (2)

    tu nie chodzi tylko o rozładowanie korków. Tunel jak i reszta trasy słowackiego, oraz połączenia z południową obwodnicą i 7 daje nam strategiczną pozycję choćby patrząc przez pryzmat portu, DTC etc. Letnica już niedługo będzie tętnić życiem. Poza stadionem już się buduje centrum targów. tylko patrzeć jak nowe inwestycje będą tam rosły. Do boju Gdańsk, wytrwałości mieszkańcy, mordy w kubeł malkontenci co się wam nic nigdy nie podoba! Pomyślcie lepiej nad sobą i swoim życiem!

    • 16 6

    • tu sie nic nie opłaci (1)

      tu sie tylko gasi światło, z tąd ludzie uciekaja, tu nie ma pracy.

      • 0 5

      • to uciekaj pajacu

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane