- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (118 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (148 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Tunel pod Wisłą: czekamy już tylko na podpis!
26 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Gołębie uszkodziły estakadę przy Galerii Bałtyckiej
Zbliżamy się do rozpoczęcia budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Firmy biorące udział w przetargu nie wniosły odwołania od kolejnego rozstrzygnięcia przetargu.
Spełniło się przysłowie: "do trzech razy sztuka". Tyle bowiem razy musieli rozstrzygać przetarg na wykonanie tunelu pod Martwą Wisłą urzędnicy z miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, by wreszcie zakończyć procedurę przetargową.
Przypomnijmy: w połowie września urzędnicy doszli do porozumienia ze spółką FCC Construction (pozycja nr 2 pod względem ceny zaoferowanej w przetargu), która aż dwukrotnie wnosiła odwołanie od wyników przetargu na tunelowy odcinek Trasy Słowackiego.
W minioną sobotę upłynął termin składania odwołań od trzeciego rozstrzygnięcia przetargu. Żadne z konsorcjów ubiegających się o kontrakt, nie zdecydowało się odwołać od decyzji konkursowej.
- W poniedziałek dokumentacja została wysłana do kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola może potrwać dwa tygodnie. Jeśli nie będzie uwag, będziemy mogli podpisać umowę i rozpocząć pracę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum OHL i Hydrobudowa Polska. Roboty mają być wykonane w czasie 36 miesięcy ba kwotę 885,6 mln zł.
Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami to zadanie, które trzy lata temu zostało przesunięte z inwestycji Trasa Sucharskiego do przedsięwzięcia Trasa Słowackiego. Podziemny obiekt inżynierski wraz z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a Węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wynosi 2,4 km. Tunel pod Martwą Wisłą ma wydrążyć maszyna-kret - Tunnel Boring Machine (TBM).