• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Wisłą: czekamy już tylko na podpis!

Maciej Naskręt
26 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), nazywana też maszyną-kret, wydrąży tunel pod Martwą Wisłą. Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), nazywana też maszyną-kret, wydrąży tunel pod Martwą Wisłą.

Zbliżamy się do rozpoczęcia budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Firmy biorące udział w przetargu nie wniosły odwołania od kolejnego rozstrzygnięcia przetargu.



Maszynę TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą, dostarczy firma Herrenknecht. Ich największy kret - o średnicy 19,25 m - wydrąży Orłowski Tunel w Sankt Petersburgu. Inwestycją interesuje się także premier Rosji, Władimir Putin. Maszynę TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą, dostarczy firma Herrenknecht. Ich największy kret - o średnicy 19,25 m - wydrąży Orłowski Tunel w Sankt Petersburgu. Inwestycją interesuje się także premier Rosji, Władimir Putin.
Spełniło się przysłowie: "do trzech razy sztuka". Tyle bowiem razy musieli rozstrzygać przetarg na wykonanie tunelu pod Martwą Wisłą urzędnicy z miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, by wreszcie zakończyć procedurę przetargową.

Przypomnijmy: w połowie września urzędnicy doszli do porozumienia ze spółką FCC Construction (pozycja nr 2 pod względem ceny zaoferowanej w przetargu), która aż dwukrotnie wnosiła odwołanie od wyników przetargu na tunelowy odcinek Trasy Słowackiego.

W minioną sobotę upłynął termin składania odwołań od trzeciego rozstrzygnięcia przetargu. Żadne z konsorcjów ubiegających się o kontrakt, nie zdecydowało się odwołać od decyzji konkursowej.

- W poniedziałek dokumentacja została wysłana do kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola może potrwać dwa tygodnie. Jeśli nie będzie uwag, będziemy mogli podpisać umowę i rozpocząć pracę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum OHL i Hydrobudowa Polska. Roboty mają być wykonane w czasie 36 miesięcy ba kwotę 885,6 mln zł.

Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami to zadanie, które trzy lata temu zostało przesunięte z inwestycji Trasa Sucharskiego do przedsięwzięcia Trasa Słowackiego. Podziemny obiekt inżynierski wraz z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, a Węzłem Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość tego fragmentu wynosi 2,4 km. Tunel pod Martwą Wisłą ma wydrążyć maszyna-kret - Tunnel Boring Machine (TBM).

Miejsca

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • No i zajefajnie !

    Jak najszybciej ruszyc i zrobic DOBRZE !

    • 7 2

  • Git majonez! :)

    • 31 3

  • No po prostu rewelacja!

    • 37 4

  • w końcu!

    • 46 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane