- 1 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (528 opinii)
- 2 Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię (31 opinii)
- 3 Grzyb w nowych mieszkaniach komunalnych (43 opinie)
- 4 Ewa szuka córki. Nie widziała jej 18 lat (317 opinii)
- 5 Więcej kierowniczych posad w wodociągach (54 opinie)
- 6 Przejście wzdłuż Motławy znów możliwe (73 opinie)
Tutaj piją pod gołym niebem
Chyba każdy zna miejsca w swojej okolicy, gdzie można spotkać panów i panie raczących się tanim winem lub piwem. Nie zawsze wstydliwie chowają się z tym po zakamarkach miasta - bywa, że piją w ogóle się z tym nie kryjąc.
Kto nigdy nie wypił nic pod chmurką, niech pierwszy rzuci kamieniem. Ale tym razem nie chodzi o jedno piwko wypite w upalny dzień z kolegami w parku, czy butelkę wina otworzoną wspólnie z sympatią, na jakiejś uroczej polance z widokiem na morze.
Są bowiem tacy, dla których picie alkoholu na dworze, niezależnie od pory roku, jest codziennością. Spotykają się na zapleczach sklepów, w tunelach, w bramach i podwórkach. Często w centrach miast. Spotkanie z nimi nie musi być niebezpieczne, ale nigdy nie należy do przyjemności.
Takich miejsc jest sporo w całym Trójmieście.
Policyjna mapa zagrożeń
Kiedy przyjrzymy się bliżej Krajowej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa i przefiltrujemy wyniki na "spożywanie alkoholu w miejscach niedozwolonych" to ukażą nam się punkty na mapie, w których dochodzi do podobnych incydentów. Co ważne, jeśli pod twoim domem często odbywają się nielegalne libacje, oprócz kontaktu z policją lub strażą miejską, warto to zgłosić także na tej policyjnej mapie. Ale uwaga: należy traktować to jako dodatek do zgłoszenia, a nie liczyć, że na tej podstawie policjanci pilnie podejmą interwencję.
"Strona nie służy do zgłaszania potrzeby pilnej interwencji Policji. W tego typu przypadkach należy korzystać z numerów alarmowych 112, 997. Prosimy o odpowiedzialne korzystanie z aplikacji. Każde naniesione na mapę zagrożenie wywoła odpowiednią reakcję Policji" - zastrzegają operatorzy Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa.
Wieczorne libacje w centrach miast...
Co zadziwiające, alkoholowe spotkania pod chmurką odbywają się także w centrach miast, które z założenia są skrupulatnie patrolowane i pilnowane przez straż miejską i policję. Ale pijanych i pijących można spotkać także w okolicach ul. Długiej , Monte Cassino i Świętojańskiej .
Puste butelki po różnego rodzaju alkoholu równie często napotkać możemy w przejściach podziemnych m.in. pod Błędnikiem , przy dworcu PKP czy przy węźle Kliniczna .
Czytaj także: Trudno pozbyć się pijanych sprzed dworca
...i poza nimi
Ponadto wielu upodobało sobie miejsce pod budynkiem ZUS-u przu ul. Chmielnej .
W Sopocie natomiast za miejsce spotkań i libacji uznać można większość bocznych uliczek, które odbiegają od Monciaka, tj. Bema , Haffnera , Chmielewskiego czy Sobieskiego . Według naszych czytelników alkohol spożywa się również na placu przy ul. 1 Maja i w parku przy ul. Powstańców Warszawy.
Czytaj także: Czy można pić alkohol w bramie, tunelu czy na podwórku?
Jeśli chodzi o Gdynię, to problem wcale nie jest mniejszy. Najbardziej narażone dzielnice na spożywanie alkoholu pod gołym niebem, to - Śródmieście, Grabówek, Leszczyki, Chylonia i Oksywie. Chociaż w Gdyni i tak najczęściej wybiera się plażę miejską czy Polankę Redłowską . Amatorów alkoholu można zastać również w parku Rady Europy.
- W okresie od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia 20 października 2017 r. Straż Miejska
w Gdyni podjęła 3285 Interwencji związanych z alkoholem. W okresie lipca i sierpnia 2017
podjęto 989 interwencji związanych z alkoholem, co stanowi 30.1% ogółu interwencji - mówi Dariusz Wiśniewski Komendant Straży Miejskiej w Gdyni.
- Sopocka Straż Miejska podejmuje najwięcej interwencji związanych ze spożywaniem alkoholu w rejonie ul. Bohaterów Monte Cassino oraz na terenie plaży i parków Północnego, jak i Południowego. Najwięcej interwencji związanych ze spożywaniem alkoholu w miejscach zabronionych podejmujemy w okresie letnim - to około 70 proc. wszystkich ujawnionych wykroczeń tego rodzaju. Od styczna do września 2017 roku podjęto 391 takich interwencji, z czego 295 zakończyło się nałożeniem mandatu karnego - mówi Tomasz Dusza, komendant Straży Miejskiej w Sopocie.
Opinie (300) 10 zablokowanych
-
2017-10-20 21:03
(23)
Patologia, cóź wiecej można rzec. Sebixy lubio pić w terenie bo to takie fajne dla nich, imponuje to Karinkom, a Janusze wolo wyjść bo żona ma pretensje :)
- 91 225
-
2017-10-20 21:07
Nie oceniaj (3)
Innych po sobie.
- 70 18
-
2017-10-21 08:50
I co z tego? Piwka nie można się napić? (2)
- 20 13
-
2017-10-23 10:18
Pij. (1)
Tylko posprzątaj po sobie, nie tłucz butelek, nie drzyj ry..a i nie załatwiaj potrzeb fizjologicznych na sąsiednich posesjach.
- 7 0
-
2017-10-23 11:41
Więc nie można, bo oni bez tego nie potrafią. A jakby dostali pozwolenie, to nawet by się nie starali inaczej.
- 4 0
-
2017-10-20 21:30
natomiast tobie redsa musi jeszcze mama kupować (1)
- 38 6
-
2017-10-20 22:49
ich wątroby jeszcze wiele alkoholu spożytego wytrzymają
- 13 0
-
2017-10-20 21:55
(10)
Chcesz mi powiedzieć ze Duńczycy to prawie w 100% patologia? Oni nawet piją gdy prowadzą. W normalnym kraju nikogo nie dziwi picie na dworzu, wręcz jest to normalne.
- 55 18
-
2017-10-20 22:30
(1)
Taaak...a potem sikają w okolicy drzewka. A przynajmniej tak im się wydaje?
Pewnie też zbierają drobne w okolicach dworca, bo im na bilet zabrakło?
A ci bezczelni to zaczepiają w okolicy monopolowego czy biedry z prosbą o wsparcie co łaska 2 zł?
Muszą się jeszcze duuużo uczyć, te duńczyki :-)- 30 15
-
2017-10-21 16:36
mówimy o piciu czy innych patologiach?
bo jak się napijesz w domu i pójdziesz na świeże powietrze pożebrać to już będzie OK?
- 4 3
-
2017-10-20 22:45
(5)
zwykle nie jestem na fo rum, ale gościu nie pier...l. Szwecja, Dania za picie w mcu publ. są mandaty, więc kiego chua mącisz wodę w stawie?
- 33 13
-
2017-10-21 05:06
są strefy bez alkoholu, ale nie ma zakazu picia na całym mieście
- 16 7
-
2017-10-21 08:53
Chyba chory jesteś. Mieszkam w Danii od 2007 r. (3)
I jak nie robisz burd to możesz wszędzie pić alkohol a wręcz wszyscy to robią wszędzie.
- 18 5
-
2017-10-21 10:16
Właśnie - "jak nie robisz burd" i chlewu. A u nas?
- 11 6
-
2017-10-21 16:39
2 dni spałem w Kopenhadze w hotelu zaraz przy ratuszu (1)
wychodziliśmy z kumplem, się napić, na ławeczkę zaraz pod tymże hotelem. Ścisłe centrum miasta i nikt się nie przywalił. Może również dlatego że Duńczycy też tak robili. Mam nawet "prowokacyjne" zdjęcie na którym widać że walę browara z gwinta a obok stoi patrol. Prowokacyjne to by było u nas. U nich to norma
- 4 4
-
2017-10-22 10:11
Polak za granicą... musiał mieć zdjęcie jak wali browara przy policji...
- 7 2
-
2017-10-21 20:45
masz racje bo jest normalna kultura picia a w PL tylko patologia do zarzygania sie (1)
- 6 1
-
2017-10-22 10:13
Bo u nas jak nie jest w stanie się poruszać to i tak uważa, że jest trzeźwy
- 4 0
-
2017-10-20 22:22
Podawał nick the bill i codziennie walił browary ze szwagrem, którego nie ma.
Zagryzali to kaszanką. Nie znam wśród komentujących ani jednego debila, ten wyrabia normę za ogół. Barani dekiel siedzi sam i komentuje. Oczywiście browary też były wymyślone, przecież trzeba to kupić. Niedorajda psychiczna.
- 17 8
-
2017-10-20 22:32
Przecież to naczelny matoł, nie gadajcie z nim.
Szkoda pisać, nie wiadomo na którego nicka odpisywać temu durniowi. Ale zobaczcie, jaki musi być głupi i samotny. Nikt go nie chce i pisze non stop.
- 11 6
-
2017-10-20 22:42
Prawo na to pozwala... (1)
...a skoro nie ma zakazu to w czym problem?
- 5 5
-
2017-10-20 23:08
Żaden problem. Chodzi o ludzką godność.
Ta pierdółka nie ma jej.
- 5 5
-
2017-10-20 23:58
Odezwał się Zenek
Z Braniewa/Giżycka, a u ciebie lepiej? Co komu przeszkadza że ktoś się napije u siebie na podwórku? Podobnie jakbyś ty wypił i siebie na wsi koło chlewu...
- 13 4
-
2017-10-21 19:47
Lyj nie......ol
- 1 1
-
2017-10-20 21:04
(10)
Każdy powinien wypić pod chmurką a nie smutni panowie i panie karaja
- 256 39
-
2017-10-21 00:04
Bo frajerstwo daje się ukarać. (9)
~90% (jak nie więcej) powierzchni między blokami nie jest przestrzenią publiczną tylko prywatną (wspólnoty) gdzie rozporządzenie gminy nie obowiązuje.
Ustawa zakazuje picia "na ulicach, placach i w parkach" - to wszystko.
Ulica między blokami - jeśli ulica leży na terenie prywatnym - do powyższej się NIE zalicza.
Gmina może ten zakaz rozszerzyć ustawę - i rozszerza.
np. w gdańsku rozszerza o tereny zieleni publicznej - co jest sprzeczne z wykładnią SN w tej kwestii
rozszerza też o "place zabaw dla dzieci" - ale tylko te oczywiście, które leżą na terenie należącym do gminy :))))
mało tego, cały obszar wód powierzchniowych + 1metr od linii brzegowej WSZYSTKICH wód powierzchniowych - to teren skarbu państwa, nie gminy :)))
więc po kostki w wodzie w np. jeziorze można pić w 100% legalnie
tak samo legalnie można iść w DOWOLNYM miejscu z otwartą butelką piwa -nie można tylko brać łyka :)
powtórzę: to, że frajerstwo pozwala sobie wlepiać mandaty do inna kwestia....
to, że policja wlepia bezprawne mandaty to już jeszcze inna rzecz....
ale to jeszcze nic...
nie wolno też karać za: przeklinanie, śmiecenie, niszczenie czegokolwiek - na terenie prywatnym ;))))))))
mało tego :D de facto policja NIE MOŻE wejść na żaden teren prywatny bez nakazu ;))) (z paroma wyjątkami, głównie przestępstw ściganych z urzędu)
a więc patrole po większości osiedli są tam nielegalnie...
Polecam lekturę art. 50 Konstytucji RP wraz z komentarzem i orzecznictwem TK (2009-06-23, sygn. K 54/07)- 19 6
-
2017-10-21 00:11
Wolnosc (4)
Dobrze znać przepisy by czuć sie wolnym. Pajęczyna zastawiona na obywateli by ci co znają przejścia (prawo) mogli sie wygrzebac. Bez sensu. Lepiej pozwolić ludziom robić co chcą
- 9 6
-
2017-10-21 00:18
Znajomość (debilnych) przepisów nic nie da. (2)
Będziesz się kłócił za każdym razem z jakimś tępym krawężnikiem, że nie ma racji?
Powodzenia.
Usłyszysz: "to zaraz znajdziemy inny paragraf" :/ Wiem z autopsji.
Potem trzeba się po sądach ganiać...
Dla tych kretynów zakaz obowiązuje "w miejscach publicznych" :D
pal licho, że takie pojęcie nie istnieje w polskim systemie prawnym :D
żeby nie było:
czy to dobrze, jak jakiś żul leży zalany pod ławką w środku dnia na placu zabaw?
nie...
co zrobi policja? pogonią go...
a jak po zmroku grupka znajomych wyjdzie na piwo pod blok/na ławkę?
komu to przeszkadza? :D
co zrobi policja? 15 mandatów :DDDD- 11 6
-
2017-10-21 09:51
Komu?
Już ci piszę . Pozostałym sąsiadom, którzy muszą zamknąć okna żeby nie słuchać gadki zaprawionych piwkiem. Oraz przechodzącym narażonym na durnowate komentarze. Chcesz wypić piwko, zaproś kumpli do domu, a najlepiej do knajpy.
Polacy nie potrafią pić kulturalnie, zawsze zostawiają po sobie rozbite butelki.- 15 2
-
2017-10-21 10:19
Piėr**lish, Aradash...
- 3 4
-
2017-10-23 11:43
Cieszy mnie, że konstytucja potrzebna do robienia melin z każdego zakątka osiedla, prawem każdego. jak żyje nie widziałem kulturalnego picia "pod chmurką", a jedynie meneli z poczuciem wyższości.
- 1 1
-
2017-10-21 10:17
Niee
Ja raz dostałem 500 zł za "próbę spożycia".... nie ma lekko
- 3 5
-
2017-10-21 11:54
brawo!
dwa kolejne na mój koszt :)
- 2 1
-
2017-10-21 17:03
to nie prawda
ustawa określa tylko "miejsca użyteczności publicznej" a nie "miejsca publiczne". Innymi słowy to nie struktura własności tylko ich dostępność stanowi warunek. Żeby nie było, jestem gorącym zwolennikiem publicznego chlania. Niemniej mam już za sobą doświadczenie z nieprzyjętym mandatem który to wyegzekwowała ode mnie skarbówka. Jako zę było to tylko 15 albo 25 zł (nie pamiętam bo dawno i za usiłowanie spożycia) to nawet mi się nie chciało jechać na Rzeźnicką i się tłumaczyć. .
- 3 2
-
2017-10-22 09:27
Nie wierzę w to
Jezus Maria jakie głupoty, nie wyrobię, student prawa hehehe
- 0 2
-
2017-10-20 21:04
Ja też lubię wypić piwo pod chmurką, np. w lesie, nad jeziorem, na łące. (9)
Tyle, że piję jedno. A butelkę, oraz kapsel zabieram ze sobą do najbliższego śmietnika.
- 478 24
-
2017-10-20 22:22
I to Ci się chwali.
Dziękujemy.
- 45 3
-
2017-10-20 22:35
Ciekawe (2)
Bo na drugie głową za słaba??
- 13 64
-
2017-10-20 22:49
chciałbyś się przye*ać ale nie umiesz
- 64 4
-
2017-10-21 17:09
autem jadę, pod dwuch byłyby juuż promile
- 5 1
-
2017-10-20 23:24
Masz tu order z ziemniaka (1)
- 20 2
-
2017-10-21 12:19
order za ochjestwo
- 0 4
-
2017-10-21 11:37
Ja też piję.. (2)
.. ale mało i rzadko, bo nie ma czasu, takie czasy, każdy się gdzieś śpieszy, więc szybko piwko ciach i odebrać dziecko, na zajęcia, do pracy etc.
I nie trzeba się bać drobnych pijaczków, raczej z nich śmiać.- 2 9
-
2017-10-21 14:43
(1)
Piwko i po dziecko no dobre
- 2 5
-
2017-10-21 17:10
I co? Po piwku już nie kontaktujesz?
Najprostszych rzeczy nie zrobisz?
- 5 1
-
2017-10-20 21:04
Wolność Tomku (5)
w swoim domku!
- 59 37
-
2017-10-20 21:33
?
W czym mogę pomóc? Siedzę w swoim domku na kredyt i pije herbatę.
- 9 6
-
2017-10-21 09:25
dlaczego Redakcja kłamie? (2)
w Gdyni jest 1080 zagrozen, a w Gdansku 1397 - to znaczna róznica, a redakcja pisze, ze w Gdyni nie jest lepiej niż w Gdańsku - to przecież nieprawda!
- 2 5
-
2017-10-21 09:59
To podobnie jak z inwestycjami
W Gdańsku było ich 350, w Gdyni dwie, ale redakcja informuje "Dużo inwestycji w Trójmieście".
- 5 3
-
2017-10-21 11:23
Szybki i bezkolizyjny transport zbiorowy
A ile Gdańsk jest razy większy? Co najmniej ze 3 razy :)
- 5 2
-
2017-10-22 17:07
Raczej Gaweł , braki w lekturze , mamusia książeczek nie czytała i oto skutki
- 0 2
-
2017-10-20 21:04
Na zdrowie!!!!! (3)
Dla wszystkich degustatorow i smakoszy !!!
wasze zdrowie panie i panowie!!!!!- 179 25
-
2017-10-21 09:51
Tylko nie zostaw butelki na ulicy.
Jak kiedyś funkcjonowały skupy butelek to nie było problemu z pozostawionym szkłem gdzie popadnie, wręcz przeciwnie, znaleźć pustą butelkę na ulicy było wręcz niemożliwe i to nie przez kulturę picia ale ekipy które oczyszczały miasto z butelek, złomu i makulatury.
- 10 0
-
2017-10-21 19:26
Oby nie zaszkodziło
-Obecnie się mówi
- 2 0
-
2017-10-21 22:16
Ten na pierwszym zdjęciu to chyba nie Ty,
jak widać on gustuje w kolorowej.
- 2 0
-
2017-10-20 21:05
jak ktoś pije piwo to nie jest takie złe (5)
problem jest inny - ludzie się głośno zachowują, przeklinają, sikają gdzie popadnie, wyrzucają lub zostawiają butelki.
To brak kultury powoduje że jest to problem, a nie samo wypicie jednego, dwóch piw.
W Niemczech nikt nie zwraca uwagi na to że ktoś idzie z butelką piwa po chodniku, policja się nie czepia, bo wiedzą że nikt nie zostawi butelki i będzie się zachowywał w sposób cywilizowany.- 355 10
-
2017-10-20 21:32
to prawda
w Niemczech jedyny brak kultury prezentują Niemki, które idą na policję po tym jak zostały zgwałcone przez araba. Brak kultury i zrozumienia dla innej kultury
- 37 25
-
2017-10-21 08:03
(2)
Kiedyś może tak było, ale teraz niemcy to kraj arabski i nie wygląda to tak jak kiedyś...
- 9 11
-
2017-10-21 08:42
Niemki prykają przy stole? (1)
- 9 5
-
2017-10-21 11:12
Niemki wala baki jak z armaty
Sprawdzone info
- 6 5
-
2017-10-21 13:00
No właśnie !
Gdańsk jest zasikanym i śmierdzącym szczynami miastem ! A SM nie uświadczysz !Jeżdżą tylko parami a i nawet trójkami w zamkniętych VW. A tam , gdzie są faktycznie potrzebni, za nic nie uświadczysz !
- 6 4
-
2017-10-20 21:05
Skoro piją pod gołym niebem, to budżet obywatelski powinien obejmować (5)
budowę jakichś daszków i miejsc, gdzie człowiek może w cieple sobie wypić, jak człowiek.
- 247 27
-
2017-10-20 21:22
Brawo Ty
Brawo dla autora komentarZa! Polać mu dobrze mówi!
- 26 3
-
2017-10-20 21:44
Powaznie (1)
I natryski dla meneli
- 12 5
-
2017-10-20 22:32
Dla mentalnych meneli też.
- 14 1
-
2017-10-20 23:06
Ławeczka
Tak jak w serialu Ranczo i będzie po problemie
- 16 0
-
2017-10-21 10:25
były ale ciemnota nie chciała na nie głosowac !!
- 7 1
-
2017-10-20 21:06
Dajcie żyć, konfidenci. (7)
Nie mam nic przeciwko piciu w miejscu publicznym, jeśli spożywający nie hałasują, posprzątają po sobie i nie odbywa się to w pobliżu skupisk dzieci. Te przepisy są durne.
- 324 46
-
2017-10-20 21:12
Mozesz sobie łoić w domu. (1)
Przynajmniej chlew jaki po sobie zostawisz będziesz sam sprzątal. To nie przepisy są durne. To patologia jest durna. Po gorzale odmóżdżona.
- 29 77
-
2017-10-21 04:20
Dokładnie. Nie dość, że często są to ludzie których widzę pierwszy raz w życiu to jeszcze zostawiają mi po sobie butelki na klatce schodowej, więc czemu nie piją u siebie i tam chlewu nie zostawiają? A niektórzy nie dość, ze chleją to jeszcze człowiekowi przejść nie dadzą w spokoju.
- 16 8
-
2017-10-20 21:25
(4)
stary, chodzi o to że balują młodzi ( zresztą zawsze tak było) a przy tym jest rzucanie mięchem, zawody kto się głośniej zaśmieje i tak dalej. Jak mieszkasz tak do 3 pietra to potrafi to być uciążliwe....
- 18 11
-
2017-10-20 23:21
A teraz drą ryje w domu na domówkach (2)
Przy otwartych oknach. Pod tym względem nic się zatem nie zmieniło
- 19 3
-
2017-10-21 00:04
(1)
Zmieniło: kiedyś nie darło się ryja, szczególnie w wybujałych, wulgarnych wykwitach alkoholowych, uprzedzało sąsiadów o libacji sprzątało rzygi swich tzw. gości...
- 22 1
-
2017-10-21 17:14
tak ale wypowiedź dotyczyła zwyczajów jakie teraz panują i niedostosowanych przepisów
bo przepisy nie penalizują darcia ryja tylko picie w określonych miejscach. Wypijesz cichaczem a potem nadal możesz iść drzeć ryja.
- 1 1
-
2017-10-21 12:08
To wy mieszkacie w blokach?
Aaa ja myślałem ze wy tutaj narzekajacy na pijacych to wyzsza kasta...
- 9 4
-
2017-10-20 21:09
Gdynia ul Morska 7 (8)
Pod przychodnią NFZ. Panowie fioletowonosi stoją pod murkiem i się nie krępują...Zostawiają butelki po spożyciu na miejscu.
- 49 10
-
2017-10-20 21:15
No i gdzie są służby odpowiedzialne za porządki? (1)
Z tego wynika, że w miejscu tym często uczęszczanym brakuje koszy i popielniczek.
- 14 3
-
2017-10-20 21:18
Służby mają bardziej biznesowe zajęcia takie jak np zakładanie blokad na koła. Nie chcą się szarpac z śmierdzącymi pijakami, więc udają, że nie widzą.
- 22 1
-
2017-10-20 22:37
Popieram
Lepsze to niż być smutnym.
- 8 3
-
2017-10-21 08:01
Tak samo pasaż chełmski... Masakra, zawsze tam piją bezkarnie.
- 5 2
-
2017-10-21 09:27
Niedźwiednik
Rejon ul. Podkarpackiej, w lasku za garażami i za budynkiem sp-ni - od rana od nocy.
- 3 2
-
2017-10-21 10:27
Gdynia (2)
Vis a Vis Dworca Głównego PkP, aleja uryny pośród pawilonów juz 2 pokolenie tam tłoczy dzień w dzień
- 4 3
-
2017-10-21 12:14
Oni dochodu
Gminie nie przyniosa wiec MO nic z tym nie robi
- 0 3
-
2017-10-21 14:45
ORMO czuwa
- 3 1
-
2017-10-20 21:12
Zazdroszczę... ale nie popieram;) (1)
Zdecydowanie... nie mieszajmy dwóch systemów walutowych.. i NIE BĄDŻMY PEWEXAMI
- 39 12
-
2017-10-20 23:08
Ten znowu się poci..
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.