Urząd Marszałkowski: sami nie kupimy nowych pociągów
W 2018 roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 42 mln 218 tys. pasażerów, czyli o 84 tys. mniej niż rok wcześniej. To pierwszy spadek liczby podróżnych od kilku lat. Zdaniem władz SKM ma to związek z oddaniem części połączeń na liniach PKM.
Jak często podróżujesz SKM-ką?
Jak zatem wypada w nim nasza lokalna SKM-ka?
- W 2018 r. przewieźliśmy 42 mln 218 tys. pasażerów, co pozwoliło nam na utrzymanie pozycji czwartego największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Przed nami są tylko Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, a trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem aglomeracyjnym, który świadczy usługi tylko na obszarze części jednego województwa - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Ten wynik oznacza, że spółka przewiozła o 84 tys. mniej pasażerów niż w 2017 roku (42 302 tys.).
- Uznajemy to i tak za dobry wynik zważywszy, że od grudnia 2017 r. przestaliśmy obsługiwać połączenia na odcinku Lębork - Słupsk, a w grudniu 2018 r., na życzenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, oddaliśmy spółce Przewozy Regionalne ok. 30 proc. połączeń na liniach PKM - podkreśla Złotoś.
4-milionowy pasażer w pociągu PKM
Kolej w kraju pobiła rekord sprzed 16 lat
Wyniki przewozowe za 2018 r. wskazują na ciągle rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Pierwszy raz od 16 lat przewieziono powyżej 310 mln pasażerów.
Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.
W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, realizujących usługi pod marką PolRegio - 81,2 mln osób. Drugie pod tym względem były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów.