• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ubyło pasażerów podróżujących SKM

Maciej Naskręt
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów. SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów.

W 2018 roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 42 mln 218 tys. pasażerów, czyli o 84 tys. mniej niż rok wcześniej. To pierwszy spadek liczby podróżnych od kilku lat. Zdaniem władz SKM ma to związek z oddaniem części połączeń na liniach PKM.



Jak często podróżujesz SKM-ką?

Koniec stycznia to standardowo na kolei czas podsumowań minionego roku. Przewoźnicy przesyłają do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie szczegółowe wyniki dotyczące liczby pasażerów i przejechanych kilometrów. Urzędnicy na podstawie zebranych danych przygotowują opracowanie statystyczne.

Jak zatem wypada w nim nasza lokalna SKM-ka?

- W 2018 r. przewieźliśmy 42 mln 218 tys. pasażerów, co pozwoliło nam na utrzymanie pozycji czwartego największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Przed nami są tylko Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, a trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem aglomeracyjnym, który świadczy usługi tylko na obszarze części jednego województwa - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Ten wynik oznacza, że spółka przewiozła o 84 tys. mniej pasażerów niż w 2017 roku (42 302 tys.).

- Uznajemy to i tak za dobry wynik zważywszy, że od grudnia 2017 r. przestaliśmy obsługiwać połączenia na odcinku Lębork - Słupsk, a w grudniu 2018 r., na życzenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, oddaliśmy spółce Przewozy Regionalne ok. 30 proc. połączeń na liniach PKM - podkreśla Złotoś.

4-milionowy pasażer w pociągu PKM



Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach. Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach.

Kolej w kraju pobiła rekord sprzed 16 lat



Wyniki przewozowe za 2018 r. wskazują na ciągle rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Pierwszy raz od 16 lat przewieziono powyżej 310 mln pasażerów.

Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.

W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, realizujących usługi pod marką PolRegio - 81,2 mln osób. Drugie pod tym względem były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów.

Opinie (422) 8 zablokowanych

  • Jak zwykle winy szuka się nie u siebie tylko u innych (2)

    PKM-ka nie jeździ przecież trasami SKM-ki na całej długości. Mówienie więc że podróżujący przesiedli się do PKM-ek jest niedorzeczne, bo PKM-ka nie jest alternatywą i konkurentem, tylko przewoźnikiem na innym rejonie. I w zupełności rozumiem, że kierownictwo musi znaleźć teraz jakąś wymówkę, ale proponuję najpierw spojrzeć na swoje błędy.

    • 6 0

    • (1)

      Mistrzu ! Kto jest przewoźnikiem na PKM ? Podpowiem - SKM , a od niedawna także PolRegio. Gdy część pasażerów przejęło PolRegio, to mniej ich w SKM.

      • 0 0

      • Mistrzu możesz mieć rację

        teraz widzę że redaktor trochę dziwnie sformułował "oddanie części połączeń". Nie wiadomo o jakie oddanie chodzi, czy jako kolejne połączenie czy jako oddanie innemu przewoźnikowi.

        • 0 0

  • Więcej składów PKM

    Codziennie dojeżdżam do pracy PKM i SKM. Generalnie nie jest źle, ale naprawdę przydałoby się więcej składów PKM w godzinach szczytu.

    • 5 0

  • PKM-SKM (1)

    Miałem wątpliwą przyjemność jechać PKM-ką w sobotę. Nie chodzi o syf, nie chodzi o punktualność, awaryjność... raczej o obsługę. Ponieważ nie zdążyłem poinformować konduktora o tym, że chcę kupić bilet przed ruszeniem pociągu z przystanku on uważając mnie za złodzieja, oszusta, kombinatora z odpowiednim nastawieniem wlepił mi bilet z 40 złotową karą. Powiedział, że gdyby udało mi się go złapać przed tym jak pociąg ruszył z przystanku kupiłbym bilet w normalnej cenie! Koleją jeżdżę najczęściej w Krakowie i Warszawie. Nigdzie nigdy nikt nie wlepił mi kary za coś takiego. Po prostu: nie zdążyłeś w kasie - kupujesz u konduktora. Zawsze w jednakowej cenie niezależnie czy pociąg ruszył czy nie! Zdaje się, że pokłosie Renomy pozostało w duszach organizatorów PKM. I dlatego na długo zapomnę chwalenie PKM-ki oraz jazdę nią!

    • 6 4

    • To musiał mieć Pan pecha

      Jeżdżę PKM-ką codziennie i jeszcze nie spotkałam się z niemiłym zachowaniem obsługi, a wręcz przeciwnie, zawsze jest zadziwiająco uprzejma. Jeżeli nie miał Pan biletu, powinien Pan od razu po wejściu do pociągu udać się do konduktora w celu kupienia biletu, a nie dopiero w momencie kiedy konduktor podejdzie do Pana, bo rzeczywiście może to wyglądać na podejrzane. Nie wiem jak dokładnie wyglądała sytuacja u Pana, ale jeśli naprawdę trafił Pan na niemiłego konduktora to musiał być pech. Ja złego słowa o obsłudze powiedzieć nie mogę.

      • 1 1

  • SKM - niski poziom usług

    Kiedy tylko mam możliwość wybieram samochód, punktualność i czystość składów są na strasznie niskim poziomie. Nie rozumiem dlaczego przewoźnik nie inwestuje w nowe składy SKM (np. takie jakie są na Śląsku czy Wielkopolsce), mnóstwo osób chętnie zamieniło by samochód na pociąg!

    • 8 0

  • SKM (1)

    Nic dziwnego, że pasażerowie uciekają skoro ostatnio SKM albo stoi albo ma gigantyczne opóźnienia. Jak ktoś ma jechać już SKM to się zastanawia pięć razy zanim do niej wsiądzie czy zdąży dojechać na czas do pracy bo albo sie popsuje albo będzie duże opóźnienie a szef jak kat pieniążki obcina za spóźnienie...

    • 4 0

    • To trzeba byc katem dla szefa. Wgl, co to za stwierdzenie, ze jakis tam szef pie iadze obcina? A kim on jest?

      • 1 0

  • To było do przewidzenia. Rano prawie każda SKM jest opóźniona, ciągłe awarie, brak poczucia bezpieczeństwa. W godzinach szczytu - wsiąść się nie da. Nic dziwnego, że ludzie rezygnują z tego typu transportu.

    • 4 1

  • Moja ciocia Justynka K podróżuje pociągiem z Gdyni do Slupska

    Jedzie wraz z kotkiem Filipkiem odwiedzić tatę i wiezie mu pomidorki koktailowe. Jest zachwycona atmosfera jaka panuje w wagonie. Spożywa tam jajka gotowane na twardo i bułeczkę . Lubi to zagryzać orzeszkami ziemnymi i czasem nawet poczęstuje jakiegoś pana. Oczywiście jak ona to mówi nie bezinteresownie .Pragnie aby odwiedził ja w jej kawalerce na 11 pietrze wieżowca w Gdyni w celu spędzenia wspólnych miłych chwil. I mowi ze są tam super panowie tz w tych wagonach i ze będzie jak najczęściej podróżować na ile jej zdrowie pozwoli

    • 4 1

  • Bo SKM jest za "krótka" :) i bardziej opłaca się REGIO

    Dla Regio to złote czasy, wystarczy zobaczyc ile ludzi wsiada i wysiada np: w Pruszczu Gdańskim, gdy jedzie lub wraca z pracy. To najszybsze połączenie z 30 tysięcznego miasta

    • 4 0

  • UWAGA
    ściszcie te poranne informowanie jaka to stacja. Pierd**lca idzie dostać. Nie mozna ciszej ?
    Co za kretyństwo.

    • 1 1

  • A może jest inny powód

    A może jest inny powód zmniejszenia liczby pasażerów w Skm, może to dlatego że wciąż są awarie i ciągle opóźnienia pociągów skm. Barany.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane