• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ubyło pasażerów podróżujących SKM

Maciej Naskręt
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów. SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów.

W 2018 roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 42 mln 218 tys. pasażerów, czyli o 84 tys. mniej niż rok wcześniej. To pierwszy spadek liczby podróżnych od kilku lat. Zdaniem władz SKM ma to związek z oddaniem części połączeń na liniach PKM.



Jak często podróżujesz SKM-ką?

Koniec stycznia to standardowo na kolei czas podsumowań minionego roku. Przewoźnicy przesyłają do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie szczegółowe wyniki dotyczące liczby pasażerów i przejechanych kilometrów. Urzędnicy na podstawie zebranych danych przygotowują opracowanie statystyczne.

Jak zatem wypada w nim nasza lokalna SKM-ka?

- W 2018 r. przewieźliśmy 42 mln 218 tys. pasażerów, co pozwoliło nam na utrzymanie pozycji czwartego największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Przed nami są tylko Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, a trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem aglomeracyjnym, który świadczy usługi tylko na obszarze części jednego województwa - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Ten wynik oznacza, że spółka przewiozła o 84 tys. mniej pasażerów niż w 2017 roku (42 302 tys.).

- Uznajemy to i tak za dobry wynik zważywszy, że od grudnia 2017 r. przestaliśmy obsługiwać połączenia na odcinku Lębork - Słupsk, a w grudniu 2018 r., na życzenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, oddaliśmy spółce Przewozy Regionalne ok. 30 proc. połączeń na liniach PKM - podkreśla Złotoś.

4-milionowy pasażer w pociągu PKM



Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach. Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach.

Kolej w kraju pobiła rekord sprzed 16 lat



Wyniki przewozowe za 2018 r. wskazują na ciągle rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Pierwszy raz od 16 lat przewieziono powyżej 310 mln pasażerów.

Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.

W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, realizujących usługi pod marką PolRegio - 81,2 mln osób. Drugie pod tym względem były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów.

Opinie (422) 8 zablokowanych

  • Przestałem korzystać z tej pazernej firmy.

    Jakiś czas ostatnio mieszkałem w Warszawie i tam dowiedziałem się ze zdziwieniem, że seniorzy i, którzy ukończyli 70-ty rok życia nie muszą kupować biletów ani w metrze, ani w wkd, skm ani u podobnych przewoźników podmiejskich. Niestety w Trójmieście jest inaczej co jest żałosne więc w związku z tym, tutaj w Trójmieście dalej używam na trasie z Gdańska do Wejherowa , gdzie często jeżdżę, swojego starego diesla. Tak dla zasady.

    • 16 6

  • Przepełnione i przegrzane skm

    • 15 3

  • Wynika z tego że trzeba rewitalizować i odbudowywać linie kolejowe

    Aby SKM jeździło znacznie więcej pasażerów należy wyremontować większość linii kolejowych w woj pomorskim. Wejherowo - Choczewo - Lębork, Pruszcz Gd - Lębork, Kościerzyna - Bytów - Słupsk. Potem należy odbudować linie Kościerzyna - Pszczółki(duży potencjał zmarnowany tylko po to aby wybudować DDR). To da szanse na lepszą komunikacje i wybór między autem a pociągiem. Niestety tutaj ładuje się kasę w drogi szybkiego ruchu(dzięki temu są korki w miastach) a gdzieś na szarym końcu myślimy o transporcie kolejowym. Czemu Trasa Kaszubska jest ważniejsza niż linia kolejowa Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie?

    • 24 3

  • Trudno się dziwić jak w kolejce można być zabitym przez jakiegoś patusa

    • 20 5

  • Tą całą rewitalizacje należało zacząć 10 lat wczesniej, teraz już co raz wiecej luda nie potrzebuje korzystać z PKP. Można też rzec, że ta modernizacja linii i taboru odbywa się, jak już większosć "przejechała" i zostali ci, co muszą!

    • 14 3

  • Jak tym jeździć skoro bilety drogie, składy syfiaste, nie trzymają się rozkładu, nigdy nie wiadomo z którego peronu odjeżdża.

    • 19 9

  • Z powodu atarwgo taboru i ciągłych opóźnień tracą pasażerów, a próbują znaleźć inny powód.

    • 24 1

  • Moim zdaniem dla ludzi liczy się komfort podróżowania . Tu nie chodzi o podgrzewane fotele, czy też o podgrzewane szyby, nawet tu nie chodzi o szybkość jazdy, bo zdecydowanie szybciej przyjedziemy przykładową trasę z Gdyni do Gdańska PKM czy SKM niż autem w szczycie, a nawet poza nim, bo niby mamy obwodnicę, ale jest bardziej zaciukana niż osiedlowa droga. Chodzi tu o bezpieczeństwo. Zanim pasażerowie wejdą na skład to myślą o tym jak daleko pojadą bez obitej twarzy, czy też, bez smierdzącego ubrania jadąc na tyle składu, czy nie zostaną obrażani przez jakiegoś patola. Wygląda na to, że PKP dawno już idjechało SKM w tej kwestii, ponieważ poprawili bezpieczeństwo pamiętane z lat 90 XX wieku i zyskują klientów, a SKM jak było tak jest, zabijają się cudują, a efektów zero

    • 24 3

  • tygodniowy bilet metropolitalny. ogarneli to w londynie to i takiej pipidowie

    mozna to zrobic bez problemu.

    • 24 3

  • Jak polegać na czymś co się psuje

    I dodatkowo jest zatłoczone

    • 23 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane