- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (261 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (52 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (262 opinie)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (857 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (23 opinie)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (84 opinie)
Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne
Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. Konarskiego między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.
Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.
porównać
Grzelak: to zbyt niebezpieczne
Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.
Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza
Postanowiliśmy to sprawdzić.
Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.
Odwrócenie ruchu niemożliwe
Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.
- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.
Opinie wybrane
-
2022-02-23 11:13
Przecież Konarskiego jest podobna do Piramowicza (12)
Byłoby tak samo niebezpiecznie. Ok pomijając uciążliwość dla mieszkańców Konarskiego to takie rozwiązanie tak, ale tylko przy zastosowaniu sygnalizacji świetlnej i to bez zielonej strzałki. wtedy byłoby to bezpieczne.
- 88 104
-
2022-02-23 14:20
Jak rozwiązać problem korków na Hallera?
Wystarczyłoby zmusić osoby odpowiedzialne za organizację ruchu, by tamtędy przejechały dwa razy dziennie w godzinach szczytu. Jestem pewien, że szybciutko znalazłyby rozwiązanie.
- 14 10
-
2022-02-23 12:59
a jakich tam masz mieszkańców ?
jakiś sąd, gabinety lekarskie i firmy a z drugiej strony szkoła. Mieszkańcy już mają uciążliwość od zablokowanej Hallera, gorzej nie będzie
- 17 8
-
2022-02-23 12:42
Sygnalizacja świetlna obniża przepustowość i nie daje 100% gwarancji bezpieczeństwa (5)
Redukcja skali ruchu na Konarskiego i Piramowicza jest dużo lepszym sposobem zadbania o bezpieczeństwo - dlatego pomysł kol. radnego nie ma sensu. Jest niezgodny z zapisami dokumentów strategicznych miasta, wypracowanymi w czasie wielomiesięcznych konsultacji z mieszkańcami.
- 9 20
-
2022-02-23 14:26
wielomiesięczne konsultacje z mieszkańcami (3)
To spotkanie z aktywistami w kalesonach, żeby była jasność.
- 14 9
-
2022-02-23 14:44
nieprawda (2)
wiesz, że piszesz nieprawdę. Dodam więcej: cyklofobię się leczy. Konsultacje były prowadzone w kilkudziesięciu lokalizacjach, brali w nich udział zwykli mieszkańcy, eksperci i radni dzielnic. Dokumentacja jest do wglądu.
- 6 12
-
2022-02-23 19:11
Wieczne konsultacje
Z kim?to jest ta ściema,biorą 50osob z d**y i wielkie konsultacje
- 4 2
-
2022-02-23 17:21
Autofobię - jak i inne fobie - również.
- 3 3
-
2022-02-23 13:56
i pewnie sam na to głosował na sesji RMG
ech...
- 1 2
-
2022-02-23 12:28
Napewno mieszkańcy się zgodzą widząc cierpienia kierowców siedzących w ciepłych autach i słuchających muzyki. (3)
Ile można cierpieć?
- 14 13
-
2022-02-23 12:43
(2)
Wiadomo, lotnisko zamknijmy bo mieszkańcom przeszkadza, grunwaldzka jak tak można jeździć zamknijmy i usuńmy tramwaje bo też są głośne i uciążliwe!1oneone11
- 13 12
-
2022-02-23 12:51
O jakim zamykaniu ulicy piszesz? Ja na zdjęciu widzę otwartą ulicę. (1)
- 12 9
-
2022-02-24 10:23
Ul. Otwarta jest na Suchaninie.
Ul. Otwarta jest na Suchaninie
- 0 0
-
2022-02-23 15:53
(18)
Najbardziej dyskryminowana grupa mieszkańców Gdańska to kierowcy. To są celowe działania władz miasta, aby korzystać z komunikacji miejskiej. I to nie koniec.
- 150 44
-
2022-02-24 07:55
Ile przestrzeni zajmują samochody?
Rujnujecie przestrzeń, estetykę, powietrze w imię przepustowości i wygody. Jeżeli to jest dyskryminacja, to ja chcę być dyskryminowany.
- 2 4
-
2022-02-23 18:58
Wyborny żart milordzie!
- 2 2
-
2022-02-23 18:30
piesi!
- 3 2
-
2022-02-23 17:46
żeby ta komunikacja jeszcze działała
wieczne awarie, ścisk, raz za gorąco raz za zimno, a do większości miejsc kursy co 30-60min.
- 11 4
-
2022-02-23 17:07
Kierowcy to Jezus naszych czasów
Słupki parkingowe to korona cierniowa
- 9 5
-
2022-02-23 16:34
I bardzo dobrze (12)
Miasto jest nie dla samochodów tylko dla ludzi
- 21 24
-
2022-02-24 07:17
Jak skonczy sie dojenie kierowcow to gdzie miasto odzyska utracone wplywy ? Ktos bedzie musial za to zaplacic
- 2 3
-
2022-02-23 18:28
(2)
a tory kolejowe nie są dla rowerzystów tylko dla pociągów. Skoro rozbiera się linie kolejowe tylko po to by zbudować ścieżki rowerowe to po pierwsze spotykamy się z wykluczeniem komunikacyjnym, a po drugie z większą ilością aut w mieście
- 6 6
-
2022-02-24 07:58
Tyle razy czytam te głupoty a jeszcze ani razu nie byłeś w stanie wskazać mi (1)
działającej linii kolejowej, która została zamknięta i rozebrana by zbudować "ścieżkę" rowerową. Puste słowa.
- 5 1
-
2022-02-24 09:45
Linia kolejowa Twarda Góra - Nowe, nie mówiąc o linii do Skarszew Krokowy(tam był ruch drezynowy)
- 0 1
-
2022-02-23 18:25
Tylko ci kierowcy finansują komunikację (3)
Z której nie korzystają
- 9 11
-
2022-02-23 18:59
(2)
Kierowcy ledwo finansują wypadki drogowe i tyle :)
- 12 12
-
2022-02-24 06:25
(1)
Skoro większość społeczeństwa to kierowcy to śmiało można powiedzieć że finansują infrastrukturę
- 6 6
-
2022-02-24 09:50
nieprawda. Większość społeczeństwa to piesi
- 0 2
-
2022-02-23 17:52
Samochodami jeżdżą ludzie
Nie byłoby nic złego w forsowaniu komunikacji, gdyby działała
- 13 6
-
2022-02-23 16:48
(2)
Więcej mieszkańców jeździ tymi samochodami niż rowerami
- 17 12
-
2022-02-24 00:18
in mniej samochodów, tym mniej korków (1)
innego wyjścia nie istnieje
- 6 11
-
2022-02-24 06:24
Proponuję zamykać sklepy po godz. 16 po jedynie na dowóz. Nie będzie korków
- 2 1
-
2022-02-23 13:23
Konarskiego w tej chwili jest zupełnie nieużywaną ulicą, zmiana jej kierunku to dobry pomysł
trochę by to rozładowało pewnie ruch ale przydałoby się pomyśleć o czymś więcej
- 157 28
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.