• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwe korki na Podwalu Przedmiejskim mają zniknąć do soboty

Maciej Korolczuk
2 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Zwężenie Podwala PrzedmiejskiegoMapka do jednego pasa w ostatnim czasie mocno daje się we znaki kierowcom jadącym w kierunku centrum Gdańska. Utrudnienia powoduje remont skrzyżowania z ul. Łąkową, ale - jak zapowiada DRMG - uciążliwości zakończą się w sobotę. Urzędnicy apelują o korzystanie z objazdów. Problem w tym, że droga, z której mogliby skorzystać kierowcy, także jest rozkopana.



Wiesz, że ulica jest remontowana. Co robisz?

W ostatnich dniach nasiliły się problemy i głosy od niezadowolonych kierowców korzystających z Podwala Przedmiejskiego.

Zwężenie przy skrzyżowaniu z Łąkową sprawia, że codziennie - bez względu na porę dnia - tworzą się tam długie korki, które w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym zabierają kierowcom od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu minut.

09:31 2 LIPCA 20 (aktualizacjaakt. 13:25)

Paraliż na Podwalu Przedmiejskim w kierunku centrum (55 opinii)

Na wysokości ul. Łąkowej przejazd tylko jednym pasem.
Na wysokości ul. Łąkowej przejazd tylko jednym pasem.


Urzędnicy zdają sobie sprawę z uciążliwości i zapowiadają, że wkrótce utrudnienia się skończą.

- Do soboty na jezdni w kierunku centrum prowadzone będę prace związane z układaniem ostatniej warstwy nawierzchni. Ruch na remontowanym odcinku odbywa się jednym pasem i mogą występować spore utrudnienia. Z uwagi na utrudnienia sugerujemy, aby stosować alternatywne drogi - informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Kierowcy mogliby skorzystać z objazdu przez Długie Ogrody,Mapka SzopyMapkaul. Kamienna Grobla.Mapka

Problem w tym, że i ona jest rozkopana. Od połowy czerwca odcinek ulicy na wysokości posesji nr 5 jest zamknięty z powodu remontu prowadzonego przez Gdańską Infrastrukturę Wodociągowo-Kanalizacyjną. Powstaje tam nowa sieć wodociągowa na odcinku około 50 m, przebudowywana jest też sieć kanalizacji sanitarnej.

Ograniczenia w ruchu drogowym przy Kamiennej Grobli mają potrwać do połowy lipca 2020 roku, a planowany termin zakończenia wszystkich prac to koniec sierpnia 2020 r.

Warto dodać, że remont Podwala złapał opóźnienie, a pierwotnie miał zakończyć się w poprzednim miesiącu. Wykonawcą prac jest gdyńska firma MTM. Za zrealizowanie zadania otrzyma od miasta 10 mln zł.

Opinie (222) ponad 20 zablokowanych

  • Tradycyjnie (7)

    Sezon letni sie zaczyna, to drogowcy budza sie ze snu zimowego. W cywilizowanych krajach remonty w newralgicznych punktach prowadzone sa nocami lub nawet całodobowo, żeby jak najszybciej uwinąć się z uciążliwościami.

    • 130 16

    • to jest newralgiczne miejsce?

      • 0 0

    • Oni nawet się nie wybudzili bo cały dzień podparci na łopacie a o 15 dalej spać

      • 4 0

    • W cywilizowanych krajach, jak piszesz, jest więcej kasy na inwestycje i można sobie pozwolić na taki tryb pracy. (2)

      A i koszty pracy są pewnie niższe, bo takie kraje nie zdzierają podatku za zatrudnienie pracownika a kwota zwolniona z podatku nie jest kpiną jak w Polsce.

      • 11 13

      • u was zawsze mało kasy, nie wiadomo ile byście dysponowali

        zawsze za mało!
        ale domy prywatne, bryki macie na poziomie europejskim! ciekawe jak to jest?

        • 11 0

      • W cywilizowanych krajach remonty są latem, bo ludzie są na urlopach i dzieci nie podróżują do szkóły.

        Oprócz tego, jest dobra pogoda.

        • 9 1

    • (1)

      kto by się spodziewał, że w mieście turystycznym będzie wzmożony ruch latem :D

      • 16 1

      • Ruch na Podwalu w tygodniu o 16-tej to raczej nie turyści.

        • 5 0

  • (12)

    Dzisiaj będzie chyba apogeum tego korka.

    Około południa jechałem od mostu nad Elbląską/Podwalem do szkoły muzycznej 20 minut.

    Na końcu zwężenia wykonawca pozostawił wysoki pionowy uskok w poprzek drogi, więc niemal każdy kierowca pojazdu zatrzymuje się przed uskokiem i bardzo ostrożnie/powoli podjeżdża.

    Tempo realizacji prac i koordynacja z innymi remontami dróg tak samo beznadziejne jak w przypadku prac przy Jabłoniowej/Adamowicza/Kartuskiej.

    Osoba realizująca nadzór z ramienia miasta nie radzi sobie z tematem.

    • 112 8

    • (3)

      Kolejny sfrustrowany ekspert. Pokaz nam wszystkim jak to się powinno robić.

      • 2 11

      • (2)

        Nie ja pobieram wynagrodzenie za nadzór nad inwestycją. Również nie mnie płaci zamawiający za wykonanie prac w terminie oznaczonym w umowie.

        Dlaczego wobec tego oczekujesz, że będę wyręczał tych którzy nie wywiązują się należycie ze swoich obowiązków, mimo że pobierają wynagrodzenie z tego tytułu?

        Fakty są takie, że wykonawca opóźnia się z zakończeniem robót, nadzór z miasta dopuszcza do nałożenia się remontu na głównej arterii i jej najbliższym naturalnym objeździe, a kierowcy spędzają w korku setki godzin zanieczeszczając spalinami miasto.

        Nie widzisz w tym nic niewłaściwego?

        • 17 0

        • Smutne to co piszesz

          A najgorsze to to, że prawdziwe

          • 2 0

        • Gdzie jest Greta ja się pytam???

          Tak ją hołubili w tym mieście przed wyborami, a teraz co???
          Można dalej truć środowisko Pani Prezydent?
          Już klimat się schłodził?
          Może zamiast zajmować się wywoływaniem i podsycaniem politycznych afer, lepiej zająć się zarządzaniem miastem? Aaaa, zapomniałem - na tym trzeba się znać.
          Żałuję oddanego na Panią głosu

          • 1 0

    • (5)

      Moze wreszcie kierowcy zrozumieja zeby tamtedy nie jezdzic

      • 3 12

      • Oho. Odezwał się właściciel obcisłych gaci

        Może to ten bokser co go Policja szukała ostatnio?

        • 3 0

      • dokładnie, główna ulica w mieście od południowej strony i mają nie jeździć :) (2)

        to może wpław? :))))))))

        • 17 3

        • Tp prawda. Dzisiaj było apogenum i pendeminium (1)

          • 1 3

          • Pendeminium??? A może Pendolino?

            • 0 1

      • Jeśli ta droga nie ma służyć do jeżdżenia po niej, to lepiej ją zamknąć, a nie remontować.

        Sugerujesz że to celowy sabotaż ze strony wykonawcy i nadzoru mający "wychować" kierowców?

        Ja obstawiam, że to raczej brak profesjonalizmu i chęci.

        • 15 2

    • To znaczy, że w ogóle istnieje taka osoba, która realizuje, czy raczej powinna realizować, nadzór z ramienia miasta? Jeśli tak, to zapewne wynagrodzenie pobiera z naszych podatków i chyba jest to funkcja publiczna i nie powinna być anonimowa? Może by tak państwo dziennikarstwo nam ją przedstawiło, może by tak spróbowali z nią porozmawiać, poprosić o wyjaśnienia, opublikować jej zdjęcie, jej imię i nazwisko, może przestałaby wtedy lekceważyć swoje obowiązki.

      • 7 0

    • To jest Akademia Muzyczna a nie szkoła muzyczna. Zasadnicza różnica.

      • 1 1

  • nie mam samochodu proszę o wyjaśnienie (4)

    Skąd korki na Długich Ogrodach w kierunku Bramy Żuławskiej po wprowadzeniu opłat parkingowych?
    Przecież Długie Ogrody, to ślepa w praktyce ulica. Kończy się deptakiem Stągiewnej.

    • 2 19

    • (1)

      Przed Stągiewną jest jeszcze krzyzówka, w prawo na Szafarnie, w lewo na ul. Szopy, Kamienna Grobla i potem do Toruńskiej.

      • 7 1

      • i nawet autobusy tam jeżdżą

        przed krzyżówką jest przystanek.
        Kiedyś jakiś cieć postawił swojego suwa tak, że autobus nie mógł z przystanku wyjechać na ta krzyżówkę. Kierowca otworzył drzwi i oznajmił, że on na chodnik nie wjedzie, więc droga wolna... Albo niech ktoś wezwie straż miejską.
        Wszyscy wyszli... ;)
        A autobus stał...

        • 0 0

    • puknij się w leb koszem od kartofli, chyba wystarczająco jasno po wiejsku napisane

      • 0 0

    • Rozkopano
      także ul. Szopy i stąd korki na ul. Długie Ogrody.

      • 5 0

  • (3)

    Objazd podwala, dobre sobie xD

    • 130 4

    • (2)

      Tunel pod Motławą obiecany

      • 3 1

      • ale na Polskim Haku

        a to trochę inna bajka.

        • 1 0

      • pierwsze słyszę

        • 0 0

  • (11)

    Zrobili remont- zle
    Nie zrobili by remontu- źle....

    Kocham Januszy z forum;)

    • 48 140

    • Akurat tam asfalt był w niezłym stanie.

      Ten remont jest dla deweloperki i hotelarzy.

      • 3 0

    • (4)

      To nie jest remont, to jest rozpierdziel, parodia, pozorowanie pracy. Już raz to napisałem przy okazji innego "remontu": Dla mnie obecna ekipa przegrała właśnie kolejne wybory tym bezmyślnie rozkopanym miastem i organizacją pracy rodem z Barei. 10 milionów za taki badziew, za 5 osób, które tam siedzi i żłopie piwsko, z czego 3 to kierownicy. Do dzisiaj nic się tam nie działo, podobnie jak na wszystkich innych rozkopanych odcinkach. Rozkopią , a potem w du... im dłużej tym lepiej. A urzędnicy zdają sobie z tego sprawę i proponują objazd, którego nie ma. Brawo! Absurd goni absurd. Wszystkich was powinni pozamykać razem z tymi wykonawcami, cholerni nieudacznicy, cwaniaczki, złodzieje! i nie pieprzcie mi tu, że pis czy platforma, bo jedyna różnica między nimi jest taka, że jedni udają porządnych, a drudzy nawet tego nie potrafią. Urzędnicy-politycy... banda złodziei i darmozjadów!

      • 18 1

      • W samo sedno. PIS czy PO KO to jedna wielka banda złodziei.

        • 3 1

      • (1)

        Która ekipa? Mam naesieje że Dulczesy bo rząd nie ma nic do tego.

        • 4 1

        • Ma - bo sprawę wszyscy widzą, a CBA nic z tym nie robi.

          • 1 3

      • Niestety muszę się z Tobą zgodzić. Tam nie ma pracowników 4 do 6osob. Uważam że przy takich newralgicznych miejscach miasto powinno ten czas ograniczać tu widać, że jest luz totalny, mają czas a nie jest wykonywany jakiś fenomenalny układ inżynieryjny

        • 7 1

    • gdybyś wiedział co to jest logika,

      to może bym polemizował...

      • 1 1

    • Oni to robią dla hotelarzy z DE . W ich interesach robią to skrzyżowanie. Pozdro

      • 10 0

    • tam remont jest po nic

      jezdnia była w idealnym stanie jak na gdańskie standardy.

      • 23 1

    • na 3 pasy remontują 2 jakby nie mogli po jednym remontować ...... (1)

      .... ile można bawić się żeby zrobić taką przebudowę ....to wstyd
      dziady kalwaryjskie - sprywatyzować 90% usług a urzędnicy niech szukają pożytecznego zajęcia w realnej gospodarce a nie bezproduktywnej biurokracji - socjalizm to syf, kiła i mogiła

      • 20 3

      • 200m asfaltu robi sie 1 noc... jeżeli ktoś umie

        lub poł roku jeżeli zarobić musi swój kaszub

        • 27 1

  • oprócz korków, które denerwują kierowców, pozwolę sobie zauważyć, że tam jest też sporo mieszkańców okolicznych bloków.

    Budowa przejścia naziemnego jest przede wszystkim uciążliwa dla mieszkańców, którzy na codzień korzystają z komunikacji tramwajowej i nie jeżdżą autami. Pył i kurz z budowy dewelopera Kokoszki, dewelopera Altesa, Budimex, Robyg, i innych w tym rejonie miasta jest nie do zniesienia. Od 5 lat rano począwszy od godz. 5.45 hałasuja maszyny budowlane, skrzypiące i zardzewiałe koparki, wylewanie betonu do 24,00. Co robi koleś od ochrony środowiska Borawski? Wystarczy popatrzeć na krajowe mapy smogu w miastach, Gdańsk coraz częściej jest wskazany jako miasto z zanieczyszczonym powietrzem i nic nie daje tutaj nawet wiatr od morza. Borawski - nominowany na stołek za zasługi dla PO w Radzie Miasta Gdańska jak na razie to tylko tłuszczem się zalał na gębie.

    • 7 0

  • (8)

    Kierofczykom zawsze coś nie pasuje. A największym problemem jest przyspawanie do fotela samochodowego.

    • 30 107

    • Problem jest inny. (3)

      Za dużo miejsc pracy w jednym miejscu. Za czasów prl był zakaz zatrudniania w Trójmieście osób bez stałego meldunku. Może przywrócić? Nikt nie jedzie do pracy która jest 3 ulice dalej. Ludzie nie jeżdżą bo chcą tylko dlatego, że muszą.

      • 20 0

      • Jestem za.

        Najpierw meldunek, potem praca.

        Najpierw wykupione miejsce parkingowe lub w hali, potem samochód.

        • 2 1

      • Marynarki Polskiej (1)

        Do dzisiaj jest taka ulica, przy której były tysiące miejsc pracy. Ale zorganizowano też odpowiednią komunikację. Nikt też nie proponował spawaczom rowerowych wycieczek do pracy. Dzisiaj ważniejsza chorągiewka w paski, imigrant albo rydwan i nowe zdjęcie na portalu za 3 miliony.

        • 13 1

        • Dla tych miejsc pracy

          Powstal Zielony Trojkat.
          Ktos pomyslal, lepiej drogi i autobusy czy domy.

          • 3 0

    • Tak własnie działa w praktyce zwężanie dróg i "uspokajanie ruchu" chory obłęd i aktywistyczny rak toczący miasta

      za pieniądze podatników

      • 15 0

    • o rety

      znowu ten nieudacznik życiowy, którego na auto nie stać więc wkłada obcisłe gacie i goni środkiem ulicy dwoma pedałami

      • 16 1

    • Zrozum wreszcie baranie, że nie każdy może założyć rajtuzy i pojechać do swojej bezwartościowej korpo-pracy biurowej, tak jak ty, na rowerze. Niektórzy muszą jeździć, żebyś ty nie musiał, więc lepiej zamilcz i nie wtrącaj się do rozmów, które cię nie dotyczą, na tematy o których nie masz pojęcia.

      • 21 2

    • Kto to jest Kierofczyk? Chodzi o prowadzącego łowełek? Bo tym to dopiero nic nie pasuje

      • 15 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Korki na Podwalu Przedmiejskim. Wkrótce koniec utrudnień

    Dlaczego wszyscy są zakoczeni że jest korek

    przecież to normalne skoro jezdnia zawężona do 2 pasów i przed korkiem od strony centrum są 2 (nowe) przejścia dla pieszych naziemne ze światłami.
    dawniej bez przejść dla pieszych i z 3 pasami ruchu był zawsze korek to z 2 pasami ruchu oraz z 2 światłami powinien być większy korek,
    czego nie rozumiecie?
    Propozycja dla Włodarzy miasta
    A możne jak zawęzić jezdnie do jednego pasa na całej długości Podwala Przedmiejskiego to korek zniknie, ludzie będą tak wku**ni że zaczną omijać ta ulicę, w zamian za pasy ruchów dla samochodów proponuje szeroki pas ruchu dla rowerów (które akurat tamtędy nie jeżdżą, kilkaset drzew (będzie miejsce) oraz szeroki chodnik no bo ludzie tamtędy również raczej nie chodzą!!!
    właściwie najlepszym rozwiązaniem aby zlikwidować korek na Podwalu jest zlikwidowanie tej ulicy
    posadzić krzaki, drzewa, może jakiś park, na co komu samochody wieżdżające do miasta, no jak ktoś koniecznie chce do gdańska wjechać z tamtej strony no to niech parkuje wcześniej (może w Elblągu?)
    problem korków zniknie (to pewne)

    • 10 0

  • Kompletny brak skoordynowania w miejskich inwestycjach w Gdańsku... (1)

    Nie dziwi nic! Żaden z włodarzy tego miasta nie ma wykształcenia inżynierskiego, a przydałoby się....

    • 14 1

    • Co masz na myśli o tej koordynacji bo jeżeli przebudowę przy Łąkowej i jednocześnie remont na Niepodległości w Sopocie to pełna zgoda , brak koordynacji.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Korki na Podwalu Przedmiejskim. Wkrótce koniec utrudnień

    LEX Developer 3city

    Developer sobie zazyczly przejscia naziemnego to miasto budje.... a wszyscy zdziwieni..... poczekajcie az te kamienice obok zapłonie....

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane