• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ujeścisko doczekało się wydłużenia linii 118

Krzysztof Koprowski
9 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od soboty linia 118 będzie kursować do nowej pętli "Jeleniogórska Ujeścisko" Od soboty linia 118 będzie kursować do nowej pętli "Jeleniogórska Ujeścisko"

Od soboty autobusy linii 118 pojadą w głąb osiedla przy ul. Piotrkowskiej. To efekt porozumienia, które po kilku latach udało się osiągnąć między Zarządem Transportu Miejskiego a lokalnymi spółdzielniami mieszkaniowymi.



Czy na każdym przystanku powinna być wiata?

Autobusy linii 118 od soboty nie będą już zawracać na pętli Ujeścisko zobacz na mapie Gdańska, lecz zatrzymają się tutaj wyłącznie przy nowym przystanku. Następnie pojadą prosto ulicą Piotrkowską do nowej pętli "Jeleniogórska Ujeścisko", która powstała na końcu tej ulicyzobacz na mapie Gdańska.

Będzie to jednak tzw. pętla techniczna, na której autobusy będą wyłącznie zawracać, a pasażerowie nie będą mogli tu wsiadać i wysiadać. Skorzystają za to z pary nowych przystanków, które znalazły się w rejonie skrzyżowania ul. Piotrkowskiej z Jeleniogórską zobacz na mapie Gdańska oraz pobliskiego sklepu. Niestety, na razie nie ma tu wiat przystankowych i nie wiadomo czy i kiedy się pojawią.

- Autobusy w obu kierunkach będą poruszać się taką samą trasą. Zostanie zachowana dotychczasowa częstotliwość linii 118 - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Na przedłużeniu trasy 118 ucierpią w niewielki sposób kierowcy, którzy stracą kilka miejsc parkingowych. Te zostały wykorzystane na utworzenie dwóch zatok autobusowych oraz wygospodarowanie miejsca na końcu trasy. Skorzystają natomiast nie tylko mieszkańcy najbliższych domów, ale również uczniowie otwartej cztery lata temu szkoły podstawowej przy ul. Człuchowskiej zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (171) 2 zablokowane

  • no w końcu.. (6)

    w ogóle każda długość i kierunek linii powinny być badane i konsultowane z pasażerami

    • 119 8

    • (1)

      A po co konsultowane? I tak każdy powie że do niego autobusy mają jeździć co 2 minuty i tylko nowe mercedesy przegubowe...No i najlepiej aby miały przystanek pod wejściem do klatki.

      • 24 2

      • no może jak nie konsultować to przeprowadzić jakieś ankiety, badania wśród mieszkańców danych dzielnic

        • 9 0

    • wjechać wjedzie ale już nie wyjedzie, bo na Havla mają długie zielone,aż zapachają do skrzyżowania z Armii K

      • 5 1

    • (1)

      szkoda, ze nikt nie napisal, ze to wynik ciezkiej roboty mieszkancow i po czesci rady osiedla. Miasto nic nie zrobilo, a w sobote uroczyscie autobusem przejedzie sie Lisicki. Skandal. Da sie chlop sfotografowac jakby co najmniej on sam latami zaciekle walczyl o przedluzenie linii. Wstyd UM, ze mieszkancy 10 lat nie moga sie doczekac normalnych warunkow czytaj autobusu. Zachwycamy sie jakby nam aquapark otwoirzyli. A tu autobus powineen juz dawno wjezdzac. Teraz wjezdza, ale czestotliwosc 118 to kolejny skandal. Dzielnica kilka km od miasta, a wydostac sie stamtad graniczy z cudem. Mam tu na mysli osoby bez wlasnego auta.

      • 21 1

      • 2

        Gdyby nie protesty to już w 2007 autobusy by tam jeździły wszystko popsuł ktoś komu to niepasowało

        • 4 2

    • Zgadzam się,a nie taki kierunek linii jak pasuje miastu

      • 0 2

  • A ja sie pytam po co?!?! (11)

    Czyż nie można się przejść? Będzie smrodzić pod oknami!

    • 47 191

    • Jerofiejew Moskwa Pietuszki ?

      • 14 1

    • a sdamochody wcale nie smrodzą, szczególnie te jeżdżace na oleju spożywczym

      • 36 1

    • Porażka (3)

      Czyli jednak głos mieszkańców się nie liczy! Ankieta, która była przeprowadzono wyraźnie pokazała, że nie chcemy autobusu wjeżdżającego w głąb osiedla!

      • 15 38

      • pauaszu - kłamczuchem jesteś (1)

        • 20 3

        • Trawo nie jaraj się

          poczytaj post ponżej, chyba nie znasz całego tematu tylko strzępki

          • 1 4

      • Masz rację

        jeśli mówisz o ankiecie SM Szadółki, ale ją Rada Osiedla zlała totalnie, wysłała swoją, z pytaniami natury "dzieci dojeżdżające do SP 12" (notabene to jest wierutne kłamstwo), a potem ponad 400 głosów na 2500 rodzin (RODZIN !!!) i brak jakiejkolwiek informacji z Rady do SM Szadółki o podjętej uchwale, tak się robi lokalną politykę w naszym mieście

        • 2 4

    • to ty kablujesz na sm (1)

      za parkowanie?

      • 0 0

      • Ciekawe co mówisz

        możesz rozwinąć wątek ??

        • 0 0

    • no tak....

      ...jaśnie w d*** kopany pan ma własny samochód którym wjeżdża na klatkę schodową i autobus wiozący plebs nie potrzebny mu pod oknem.....

      • 9 1

    • smród

      To ty masz pod ogonem gdy zrobisz kupkę i nie umyjesz d*pkę ;)

      • 1 0

    • powiedział Jerofiejew...

      ..po czym zjechał windą do garażu.

      • 0 0

  • a po co komu ten autobus jak ja i wszyscy moi sasiedzi jezdzimy autami? (8)

    stać nas na to.

    • 32 177

    • Ty ty chyba (1)

      traktorem przez pola okoliczne

      • 23 2

      • Gdzie tam traktorem, wozem konnym ze starą szkapą...

        • 8 4

    • jakby was było na coś "stać" to nie kupowalibyście mieszkania na ujeścisku. (1)

      A póki co możecie jedynie "stać" w korkach.

      • 23 3

      • zuo

        Jepiej mieszkać na uje niż w jakiejś patologi, kto nie ma ten zazdrości tego czego inni się dorobili. Polaczek

        • 5 4

    • Nie każdego stac na samochód!

      Nie każdy ma możliwośc dojechania do pracy samochodem, Możesz się przejśc kiedyś na przystanek o 7.00 i zobaczysz ile jest ludzi, także z jeleniogórskiej, czy też człuchowskiej i częstochowskiej

      • 6 2

    • trochę kaski i z człowieka robi się bydlę... (1)

      • 0 2

      • Jakie to typowe dla rowerzystów.

        Dawno przestało mnie szokować.

        • 1 0

    • Po co się wypowiadasz jak Ciebie to nie dotyczy!

      • 0 0

  • poranne korki (5)

    rano miedzy 7 a 8 czesto jest korek od Jeleniogórskiej do Warszawskiej, przejazd całych 300m zabiera nawet 15 min, jak spadnie snieg jest jeszcze gorzej. jaki jest sens przedluzania linii i wpychanie autobusu w osiedlowy korek ?

    • 58 37

    • Osiedlowy korek (1)

      Od czasu jak jest przejazd przy szkole to już nie jest osiedlowy korek :(

      • 9 1

      • (nie)osiedlowy korek

        to fakt, mi by było szkoda zawieszenia jadąc po płytach na ul Człuchowskiej, i wątpliwym skracaniu czasu przejazdu z osiedli położonych w okolicach Świętokrzyskiej, kierowcy masowo jadą z tamtych stron, przez to osiedlowa droga często stoi

        • 4 2

    • (1)

      Może nie będzie już korka bo część mieszkańców przesiądzie się na autobus.

      • 0 5

      • Nie bądź naiwny, ludzie są zbyt leniwi i wolą stać w korku 2 godziny, niż pojechać np. tramwajem bez korków.

        • 6 0

    • bo ludziom ciężko iść 5 minut drogi do przystanku na pętli i chcą mieć autobus pod klatką porażka ,

      • 5 2

  • (1)

    Nie wiem już sama, czy te pierwsze komentarze to prowokacje czy naród jest aż tak głupi i znieczulony. Bardzo fajnie że wydłużają połączenia, na pewno nie jeden pasażer się ucieszy!

    Miłego dnia wszystkim czytelnikom!

    • 103 23

    • sama jesteś głupia

      • 0 6

  • i po co? (6)

    teraz rano czas podrozy tego autobusy wydluzy sie conajmniej o 10 minut, przeciez rano sa takie korki, ze do samej "starej petli" bedzie jechal te 10 minut. Ciezko sie przejsc taki kawalek?

    • 40 39

    • korek

      Ale w rozkładzie jazdy autobus o 7:02 wyruszy spod Stokrotki i o 7:03 będzie już na końcu osiedla...szybko znudzi się nowy przystanek....bo o tej godzinie od Stokrotki do wyjazdu z osiedla to minimum 15 minut ;-)

      • 6 8

    • a (3)

      a po to zebys t.. wsadzil w autobus i nie grzal sie w swoim maluchu przed swiatlami, jeden autobus to ok 15 samochodow w korku taka arytmetyka

      • 4 5

      • autobus (2)

        To sobie pojedz tym autobusem plus jeszcze 3 innymi i po 2 godzinach dojedz do pracy....bo ja tak jezdzilam kiedys komunikacja miejska. Teraz 15 min samochodem i jestem w pracy i nigdy sie nie przesiade na komunikacje!

        • 3 1

        • ale marudy z tych kierowców (1)

          Jeden pisze, że 15 minut to wyjeżdża z osiedla, drugi, że tyle do miasta jedzie. Każdy uważa, że jest pan bo go to na kupę złomu stać, i każdy jęczy, jakie to paliwo drogie. Większość dziwi się, po co autobusy, a każdy rozjeżdżą chodniki i trawniki w sródmieściu...

          • 3 2

          • droga

            Bo tak jest - o 7 rano 15 minut wyjazd z osiedla...za to około 6 rano tyle sie jedzie do centrum...

            • 1 0

    • wiec jezdzij autobusem. zero aut=zero korkow.

      • 0 0

  • skandal, nie mogliby za to nakarmic dzieci albo dac emerytom na leki??? (2)

    • 13 53

    • grazyno! (1)

      oburzona pisze się nieco inaczej niż zaprezentowałaś, pod takim nickiem radzę się nie wypowiadać, bo to wstyd, a jeśli ironia, cóż, mało wyszukana

      • 2 2

      • jest ok

        obużona to żona obu (mężów)

        • 0 0

  • KM-coraz wolniej.... (12)

    Wpasowuje się to w ogólny trend 'rozwoju' naszej komunikacji miejskiej:
    -wydłużanie tras i czasów przejazdu
    -takie planowanie, aby 'obskoczyć' jedną linią jak najwięcej osiedli
    -wyznaczanie tras autobusów przez najbardziej zakorkowane ulice.

    Prowadzi to do ciągłego zmniejszania atrakcyjności KM w stosunku do samochodu.
    Sam chętnie jeździłbym KM, ale ile razy testuję,to mój autobus jedzie 1.5 godziny zamiast 30 minut (planowo).
    Samochodem przejeżdżam trasę w 20 minut.

    I co ma mnie skłonić do KM?
    Benzyna po 20pln/litr?
    Zablokowanie wjazdu do miasta samochodom?
    Płatność 50pln/dziennie za wjazd?

    Ej, chyba nie tędy droga!

    Stwórzcie SZYBKIE połączenia autobusowe z peryferyjnych dzielnic do centrum lub tramwaju (np. po AK i obwodnicy) a wtedy cześć osób zostawi samochody przy domach.

    • 65 8

    • szybkie połączenie (11)

      Aż się prosi aby takie 167 miast telepać się Kartuską puścić od Fabrycznej trasą WZ aż do Centrum lub wersja inna do pętli tramwajowej na CHełmie. I tam szybka bezproblemowa przesiadka do tramwaju. Ale to trzeba chcieć i pomyśleć (niestety w ZTM te dwa słowa są niepopularne).

      • 10 5

      • Oczywiście, że najlepiej jakby komunikacja miejska... (10)

        ...funkcjonowała jak prywatna taksówka. Spod drzwi domu prosto do Centrum i z powrotem - idealne rozwiązanie, prawda? Z takim egoistycznym podejściem komunikacja miejska niezajechałaby daleko. Po coś jednak, w tak gloryfikownym przez nas Zachodzie, linie autobusowe mają przystanki często, również na mało popularnych trasach. Pamiętaj AA i Ktosiu - KM to transport zbiorowy, nie prywatny :)

        • 5 6

        • Ktoś (9)

          Marek:
          Zupełnie chyba nie rozumiesz problemów mieszkańców południowych dzielnic Gdańska.
          Przecież każdy tak naprawdę chce tego samego: szybkiego dojazdu do Gdańska a nie taksówki spod bloku/domu!
          Nie mam nic przeciwko temu, aby dojść pieszo np. 500m czy 1km do SZYBKIEGO środka transportu, aby nie pokonywać trasy do Gdańska w 1.5 czy 2 godziny, jak jest to obecnie!
          A wydłużanie istniejących tras przy jednoczesnym braku nowych, dowożących do węzłów komunikacyjnych tylko oddala ten cel.
          Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tracił dziennie 3 godzin na dojazdy do pracy, mogąc to zrobić w niecałą godzinę własnym samochodem.

          I w pełni popieram AA: dlaczego nie ma linii dowożących z Karczemek,Kokoszek,Kiełpinka i innych dużych dzielnic do tramwaju na Chełmie czy do Wrzeszcza?
          W to miejsce oferuje się nam 'nieruchomości' w postaci linii przez Kartuską i to jeszcze z objazdem WO.

          • 8 1

          • a myślisz, że te autobusy jeżdżą na paliwo czy na wodę? (8)

            ZTM musi żebrać o każdą złotówkę, aby was w ogóle wozić. Wpływy z biletów pokrywają koszty tylko w połowie, gdyby każdy dostał swoją linię pospieszną, to bilety za 10 zł by musiały chyba chodzić...

            • 0 3

            • Darmozjady (4)

              To po co nam ZTM. Zlikwidować. A kasę za radiowozy komputery i pensyjki przerzucić do ZKM tam na pewno zaraz by stworzyli dodatkową linię autobusową nawet pospieszną. ILE IDZIE KASY NA ZTM ROCZNIE? Banda darmozjadów i starych pierdzieli...

              • 4 0

              • Hahaha (3)

                Średnia wieku pewnie koło 35, a ten o stałych pierdzielach pisze...A co do kosztów: to niech się raczej ZKM ograniczy, bo jakoś ludzi ze swojej centrali ruchu nie zwolnili, a pensje mają dwa razy wyższe niż w ZTMie.

                • 1 1

              • Jasne widziałem tych starych dziadków jak kierowali ruchem na Łostowickiej 01.11.2012 taxi i policja na czołówkę. Czy wy macie jakieś w ogóle uprawnienia na coś? A jak ZKM zwolni swoich ludzi z centrali ruchu to ta komunikacja w ogóle stanie. Wy z ZTM nawet porządnego rozkładu jazdy nie potraficie powiesić. Dobrze że chociaż do góry nogami nie wieszacie.

                • 3 0

              • Centrala ZKM (1)

                A niby czemu ZKM miałby zwalniać ludzi z własnej centrali ruchu? Nadzorują oni swoich podwładnych. A poza tym jakośnie wieżę w kompetencje CR ZTM. Pojechać pospisywać kursy na przystanku ale coś poważniejszego? Nie lepiej niech się do tego nie mieszają

                • 1 0

              • jakośnie wieżę

                Hohoho, kompetentny ZKM się odezwał.

                • 0 0

            • woda czy paliwo? (1)

              Nie chodzi o to aby każdy miał swoją linię pośpieszną. Wystarczy przeorganizować układ linii. W tym co pisałem masz linię z kokoszek przez trasę WZ i linię z Kiełpina przez Kartuską. Poza tym w Gdańsku jak doskonale wiesz nie ma linii pośpiesznych. Są tylko takie które pomijają niektóre przystanki (np. 210 czy linie pruszczańskie.
              A co do żebrania przez ZTM to może by tak najpierw przejżeć dokładnie napełnienia na liniach autobusowych (np. takie 139 wożące w większości 3-4 osoby)zlikwidować częśc kursów i zaoszczędzone wozokm przekierować na linie gdzie zwiększenie częstotliwości czy wydłużenie trasy jest konieczne.

              • 1 0

              • Wystarczy...

                zrobić jak napisałeś, a Kokoszki zaczną gębę wydzierać,że do Auchana nie dojadą...

                A co do przekierowań: najpierw o Szadółkach trzeba myśleć, bo tam sajgon najwekszy, nie na osi Kartuskiej wcale...

                • 0 0

            • Linia pospieszna jest tańsza w eksploatacji niż zwykła

              Co najmniej z dwóch powodów:
              - mniej przystanków = mniej paliwa na ruszanie,
              - szybszy przejazd = mniej autobusów na utrzymanie tej samej częstotliwości.
              Nie rozumiem wyższej opłaty za pospieszne.

              • 0 0

  • Szlachcie z Ujścieńska się nie dogodzi (1)

    • 40 20

    • Jest na Ujeścisku kilka osób którzy uważają się za coś lepszego a słoma im z butów wystaje

      • 5 0

  • Sukces? (3)

    Czy to wydazenie można nazwać sukcesem? Bo jakoś nie uważam aby ponad 7 lat walki o nową trasę było sukcesem.

    • 28 8

    • zwłaszcza, że walka toczyła się między mieszkańcami, hehe

      • 0 0

    • i kiedy wreszcie zrobia droge z fashion house'a do ujeściska?

      musimy czekac az sie zbuduja? bo chcialabym kiedys sobie spokojnie rowerem tam podjechac albo podejść, bez obawy ze jakis psychol mnie przejedzie...

      • 0 0

    • ortografia...:D

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane