• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Budowlanych będzie miała dwa pasy

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Betonowanie jednego z dwóch wiaduktów nad przyszłą linią PKM. Oba obiekty będą częścią planowanej dwujezdniowej ul. Budowlanych. Betonowanie jednego z dwóch wiaduktów nad przyszłą linią PKM. Oba obiekty będą częścią planowanej dwujezdniowej ul. Budowlanych.

5-kilometrowa ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska ma dziś niespełna 50-metrowy odcinek dwujezdniowy, a dzięki budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w ciągu trzech miesięcy zyska kolejne 150 metrów. Wtedy do gry wejdzie ZDiZ, który drogę o przekroju dwóch jezdni wydłuży do ronda turbinowego, czyli o nieco ponad kilometr. Niebawem ogłoszony zostanie przetarg na projekt tego przedsięwzięcia.



Kierowcy, którzy kilka lat temu narzekali na zamknięcie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska na wysokości lotniska, za jakiś czas będą mogli - przynajmniej częściowo - odetchnąć z ulgą. Komunikacja w okolicy ma się poprawić dzięki rozbudowie ul. Budowlanych na odcinku od ronda turbinowego zobacz na mapie Gdańska do ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Zarząd Dróg i Zieleni niebawem ogłosi przetarg, który wyłoni wykonawcę dokumentacji projektowej rozbudowy tego nieco ponad kilometrowego fragmentu ulicy.

- W tej chwili spółka Pomorska Kolej Metropolitalna buduje w ciągu ul. Budowlanych dwa wiadukty, po których samochody przejadą nad torami. Kawałek za nimi, patrząc od strony ul. Słowackiego, ulica zwęzi się do jednej jezdni. Planujemy jednak przedłużyć obie nitki i dociągnąć je aż do ronda turbinowego - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Na sporządzenie dokumentacji projektowej Gdańsk zarezerwował w budżecie 130 tys. zł. Projekt ma być gotowy w połowie przyszłego roku.

- Jednojezdniowa ul. Budowlanych nie jest w stanie odbierać ogromnego potoku aut z ronda turbinowego. Chcemy rozwiązać ten problem poprzez rozbudowę ulicy, ale nie będziemy przebudowywać samego ronda turbinowego - mówi Kotłowski.

Na rozbudowanej do dwóch jezdni ul. Budowlanych pojawią się lewoskręty do znajdujących się przy niej zakładów przemysłowych. To może skutkować tym, że dopuszczalna prędkość nie przekroczy tam 50 km/h. Niemniej ruch i tak będzie bardziej płynny niż dziś.

150 metrów dwujezdniowej ul. Budowlanych od PKM-ki

Do rozbudowy ul. Budowlanych w dużej mierze przyczyni się budowa linii PKM. Jej inwestor stawia dwa wiadukty nad powstającą linią kolejową i przystankiem PKM Matarnia. Dzięki temu powstaje 150 m nowej dwujezdniowej drogi.

- Całość powinna być gotowa na przełomie tego i przyszłego roku. Jednak z racji zbliżającej się zimy ten termin może ulec zmianie - zastrzega Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.

Oprócz jezdni w rejonie linii PKM pojawią się przystanki autobusowe i parking dla ok. 140 samochodów. Natomiast dla rowerzystów zostanie przygotowanych ok. 60 stanowisk parkingowych.

Czy rozbudowa ul. Budowlanych ułatwi przejazd w tej części miasta?

Poszerzony wlot z ul. Budowlanych w ul. Słowackiego

W połowie grudnia urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni powinni mieć w ręku także projekt rozbudowy wlotu ul. Budowlanych w ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

Obecnie kierowcy dojeżdżający ul. Budowlanych do Matarni mają do dyspozycji tylko dwa pasy ruchu. Lewy służy do jazdy na lewo, na wprost i w prawo. Prawy pas natomiast umożliwia jazdę w kierunku obwodnicy.

Drogowcy chcą dobudować w tym miejscu trzeci pas, który byłby prawoskrętem. Oznaczałoby to, że lewy pas umożliwiałby tylko jazdę w lewo i prosto.

Rozwiązanie ma znacznie upłynnić wyjazd z ul. Budowlanych. O taką zmianę kierowcy prosili już cztery lata temu.

Zobacz średniowieczną świątynię w Matarni, nieopodal której powstaje PKM

Miejsca

Opinie (127)

  • Brak słów .

    Brawo ze powstaja nowe drogi.Ale czemu nikt nie zainteresuje sie tymi ludzmi co tam pracują.Po pierwsze ile godzin ,czy maja napoje czy coś jedzą.Według mnie to nie jest wazne wazne są Drogi.człowiek jest nikim.

    • 0 0

  • "Przystanek PKM Matarnia to jedyny przystanek kolejowy z dwiema parami ozdobnych wiat." (1)

    Jaki sens maj takie wiaty tak wysoko nad przystankiem? Chyba tylko jako ozdoba bo praktycznych korzyci nie bdzie adnych.

    • 5 5

    • Bo to jest "miś"

      na miarę ich możliwości i nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa,
      a po co jest ten miś: nikt nie wie, ale jak nic ktoś zainkasował 20% jako konsultant od całości oficjalnych kosztów bo im więcej żelastwa, tym drożej i tym większe jest te 20%

      • 0 0

  • (4)

    Ehhh.

    Raz, że kiełbasa wyborcza, nic nie budują, ogłaszają przetarg na dokumentację.

    Dwa, że tam to nic nie da. Dwa pasy oznaczają, że szybciej się dojedzie do skrzyżowania, ale w sumie stania będzie tyle samo. Przepustowość poprawiają prawoskręty, usprawnienia na skrzyżowaniach (np. rezygnacja z niektórych lewoskrętów, niech jeden pojedzie dalej i nawróci, a dwudziestu nie stoi).

    • 27 24

    • nie wiem czemu minusujecie skoro prawdę napisał (3)

      Korki nie tworzą się na odcinkach prostych i choćby 4 pasy zrobili w każdą stronę to i tak się wszystko rozbija o przepustowość i płynność ruchu na skrzyżowaniu

      • 8 6

      • (2)

        No ale przecież na rondzie jest osobny prawoskręt, więc jak będą dwa pasy w jednym kierunku, to ci co jadą w kierunku Banina nie będą musieli stać w korku z tymi, co wjeżdżają na rondo aby jechać w kierunku Kokoszek.

        • 7 0

        • (1)

          czyli potwierdzasz tezę. problemem jest kolizja ruchu z nowatorów w nowatorów, z ruchem z budowlanych w nowatorów.

          Dla ruchu do Banina o którym piszesz wystarczyłoby wydłużenie prawoskrętu o 300m. A sytuację rozwiązałoby przywrócenie drogi w ciągu starej Słowackiego, z kopytkiem przy lotnisku.

          • 4 1

          • w ciągu Starej Słowackiego nic już nie powstanie

            znaleziono lepsze rozwiązanie, które zostanie dokończone po oddaniu do użytku PKM. Dlaczego dopiero wtedy? Przy dwóch inwestycjach w jednym miejscu (PKM i T2a) jest już niezły rozpiernicz, przy trzech byłby chaos.

            • 0 0

  • (2)

    Ciekawe, czy od Matarni do ronda turbinowego przy okazji zostanie zbudowana ścieżka rowerowa. Na ul.Słowackiego i ul. Nowatorów są ścieżki rowerowe. Na ul. Budowlanych ścieżka rowerowa jest niezbędna.

    • 8 4

    • (1)

      Ciekawe kto tak minusowal. Rozumiem, ze wolicie, zeby rowerzysci dalej jechali miedzy samochodami i wtedy bedziecie sie wsciekac, ze wam tamuja ruch?

      • 4 0

      • wolimy ,żeby terrorowerzysci w ogole znikneli z dróg. Mało jest debili co jadą ulicą mimo,ze wzdluz drogi jest sciezka rowerowa albo malo jest takich co na swiatlach wszystkich w korku wyprzedza chodnikiem potem wjezdza na ulice i prowadzi caly peleton samochodow, ktore po jakims czasie (oczywsicie tamujac ruch) znowu go wyprzedza do kolejnych swiateł. Chodnik...i zabawa zaczyna sie od poczatku...

        • 0 0

  • Bezpośrednio do obwodnicy

    Niech za rondem wykonają bezpośredni wjazd na obwodnicę. Takie rozwiązanie usprawni ruch i odciąży skrzyżowanie Słowackiego z Budowlanych.

    • 0 0

  • (2)

    A czy dorzucą do tego choćby wąziutką ścieżkę rowerową? Rowerem przejeżdżam tamtędy z sercem na ramieniu, a samochodem bardzo często kulam się 10km/h za rowerzystą. Ścieżka rowerowa poprawiła by bezpieczeństwo jednych i drugich.

    • 17 1

    • lepiej utwardzone pobocze (1)

      • 0 0

      • co kto lubi, ale połączenie ścieżki rowerowej biegnącej przez Matarnię i tej wzdłuż Nowatorów, to by była przyjemna sprawa :-)

        • 0 0

  • Czy w Gdańsku jest lato przez cały rok? (2)

    Szkoda, że zwyciężył najtańszy (i najbrzydszy) projekt wiat nad przystankami PKM. Dzięki tym oszczędnościom pasażerowie będą moknąć w czasie deszczu i marznąć zimą. Zapewne podniesie to atrakcyjność PKM i skłoni ich by porzucili swoje samochody...
    Czy decydenci (którzy i tak nie jeżdżą komunikacją publiczną) mają pasażerów głęboko "w poważaniu" czy też myślą, że w Gdańsku panuje klimat śródziemnomorski?

    • 14 6

    • Do: hydrograf

      Najpierw poczytaj, zanim napiszesz takie głupoty...

      • 0 1

    • projekt zwyciężył przez powiązania jury z autorem projektu

      podległość służbowa na PG

      • 1 3

  • ulica dla kaszubow

    :D

    • 2 2

  • Po takiej przebudowie bedzie jeden wielki korek od obwodnicy do ronda De La sale.

    • 1 4

  • dwie jezdnie? (3)

    i pewnie skrzyżowanie z wyspą centralną i 10 hektarów trawników. kto tam dalej zezwala na takie marnotrawstwa

    • 7 5

    • Trawniki cieszą oko i uwalniają tlen,troglodyto... (2)

      • 3 7

      • trawniki sobie odpuść, między jezdniami nie są potrzebne (1)

        a tlen najlepiej uwalniają sosny i buraki. Cukrowe, nie drogowe

        • 2 1

        • Zatem dziękuję Tobie za tlen.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane