• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulice San Francisco na miarę Gdyni

mb
27 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Gdyńskich internautów dziwi, że nowa droga jest tak pofalowana. Gdyńskich internautów dziwi, że nowa droga jest tak pofalowana.

Wyremontowany odcinek ul. Polskiej w Gdyni przypomina jazdę po muldach. Projektanci zapewniają, że takie poprowadzenie trasy było koniecznie. Czytelnicy uważają, że to fuszerka.



Trwający od 13 czerwca 2008 remont ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni wszedł w kolejną fazę. Natomiast pierwszym zmodernizowanym odcinkiem drogi pojedziemy już niedługo. Chodzi o fragment drogi od skrzyżowania z ul. Wiśniewskiego, al. Solidarności do ul. Rotterdamskiej, wraz z odcinkiem ul. Celnej - pomiędzy ul. Polską, a przejazdem kolejowym. Niestety wygląd nowej drogi będącej wizytówką nowego terminalu promowego w gdyńskim porcie nie prezentuje się najlepiej.

- To jest po prostu chore i trzeba to uznać za fuszerkę, żeby droga była tak pofałdowana - skarżą się czytelnicy na jednym z forów internetowych. - Widać tu pewną regularność i linie proste pomiędzy załamaniami, więc takie działanie było celowe, ale to nie jest żadne usprawiedliwienie.

Wykonawcą, na zlecenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia, jest firma MTM z Gdyni, projektantem zaś Biuro Projektowe Budownictwa Komunalnego w Gdańsku. - To projektant zdecydował czemu nie robimy niwelacji terenu, tylko dostosowujemy się do istniejącego ukształtowania terenu - wyjaśnia Walery Tankiewicz, dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem Portu. - Odcinek będzie miał nakładaną jeszcze jedną warstwę asfaltu, ale jej pofałdowanie niewiele się już zmieni.

- Droga faktycznie została celowo tak zaprojektowana, by ułatwić odprowadzanie wód gruntowych, które są w tym rejonie bardzo wysoko - przekonuje Anna Smółko, odpowiedzialna za projekt z ramienia BPBK w Gdańsku. - Do tego musieliśmy dostosować jezdnię do poziomu wjazdów do magazynów portowych znajdujących się nieopodal, bo nawet obniżenie poziomu o 10 czy 20 cm może uniemożliwić wyładunek. Kolejną sprawą było dopasowanie się do poziomu torowiska, co narzucało nam rzędne.

Internauci żartują sobie także, że takie "fale Dunaju" to nowy sposób na ograniczenie prędkości na tym odcinku drogi.
mb

Opinie (235) ponad 20 zablokowanych

  • Gdańsk jak zwykle zle zaprojektował dla Gdyni (2)

    a może to faktycznie była konieczność, tylko jak Gdańsk mógł zaprojektować bez ścieżek rowerowych??

    • 0 0

    • (1)

      Gdynia nie zleciła, to Gdańsk nie zaprojektował ...
      wg twojego "rozumowania":

      Gdańsk nie zrobił tam pasa startowego bo projektował to dla Gdyni a nie dla siebie ...

      • 0 0

      • Pas startowy??

        może bardziej pas dla lotniarzy bo górka, że ho ho:))

        A coraz to więcej marynarzy posiada rower na statku to potrafią i wyskoczyć w plener po pięknej Gdyni:))

        gdańsk niestety nie chce wypuścić monopolu na ścieżki rowerowe:((

        • 0 0

  • a gdzie studzienki kanalizacyjne???

    znając życie to pewnie w najwyższych miejscach!!!

    • 0 0

  • Bez przesady

    I o co chodzi? Wolę gładka nawierzchnię i lekkie fale na krótkim odcinku niż te dziury, które powstały po lekkich mrozach.
    Pokruszony asfalt wszędzie i lochy na pół koła!

    • 0 0

  • pasy (3)

    jak mają kłaść jeszcze jedną warstwę asfaltu to po co namalowali pasy??

    • 0 0

    • też ...

      ... mnie to zaciekawiło:)

      • 0 0

    • xXx

      Przecież to są żółte linie tymczasowe... :)

      • 0 0

    • pasy barwy zoltej sa dla ruchu tymczasowego gamoniu

      • 0 0

  • czy ktos wie dlaczego? (5)

    Teraz czekamy na opinie jakies mądrego inżyniera który nam wytłumaczy dlaczego akurat w tym miejscu nie mogło do wybudowania normalnej płaskiej drogi. Przecież na zdjęciu widocznie tez są tory które nie są położone "tarasami"

    PS, takie rzeczy to tylko w Polsce:D w Gdyni:D

    • 0 0

    • Takie rzeczy może tylko idiota napisać (3)

      żelazna droga tak pofalowana:)) policz ile spada na dcm2 deszczu toru i porównaj to z szeroka drogą??

      Ty chodziłeś gdzieś do szkoły, chyba nie w Gdyni?

      • 0 0

      • (2)

        "Kolejną sprawą było dopasowanie się do poziomu torowiska, co narzucało nam rzędne."

        Chciałem sie dowiedziec dlaczego niweleta drogi jest linią łamaną a torowiska nie. Mając rzędne torowiska mozna było zrobic droge taką samą jak torowisko.
        Inną sprawią jest odprowadzanie wody, droga ma spadek wiec odprowadzanie deszczówki nie sprawiło by kłopotu gdyby niweleta była linią prostą. A tutaj chwilami widoczne są płaskie odcinki gdzie byc moze nie ma odpływu, ale problem odprowadzania wody deszczowej pewnie zostanie załatwiony przez jeszcze jedna warstwe która zostanie połózona.
        Ale o co chodzi z odprowadzaniem wód gruntowych?

        • 0 0

        • ..o to żeby zamknąć ludziom mordy...

          • 0 0

        • Wiec Ci odpowiem skoro nie wiesz. Wody opadowe z torowiska są najprawdopodobniej zbierane przez drenaż pod torami.
          Jednia musi mieć spadek poprzeczny i podłużny określony przepisami. Gdyby nie bylo "fałd" tylko płaska jezdnia to trzeba by wykonać odwodnienie liniowe co jest rozwiazaniem bardzo drogim lub wykonać gigantyczne roboty ziemne robiąc nasyp lub wykop - co jest nie możliwe bo dla nasypu tracisz możliwość przeładunku towarów a dla wykopu j.w. plus zaraz wchodzisz w wody gruntowe. I tyle w temacie. Jest to rozwiazanie normalne w plaskim terenie.

          • 0 0

    • No, to pochwalcie się inżynierami z politechniki :D z Gdańska :D

      • 0 0

  • Fuszerka jak złoto

    Kazdy to zauwazy. Zwykła polska fuszerka ze studzienkami 3 cm poniżej asfaltu.

    • 0 0

  • Droga.

    He to jest zrobione specjalnie by polscy kierowcy nauczyli się wolniej jeździć...

    • 0 0

  • A ja Wam mówie b.ciekawe rozwiązanie.

    To które było poprzednio z tym spadem nie odprowadzało właściwie wody, obecnie to nowatorskie rozwiązanie warto sprawdzić w eksploatacji.

    Brawo Gdynia za niekonwencjonalne drogi.

    • 0 0

  • a ja bylem na marsie i tam nie maja wogole drog wiec nie jest zle ;)

    • 0 0

  • ehh ten gdansk i jego meiszkancy :/ (1)

    projektantem zaś Biuro Projektowe Budownictwa Komunalnego w Gdańsku i wszysko jasne :/

    • 0 0

    • gdańsk????

      to artykuł o gdyni!!!! co za ludzie!!!! pozabijajcie sie i bedzie cisza!!! KANALIE

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane