• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uliczne wizje

Tomasz Falba
21 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Czy kupcy z ul. Świętojańskiej w Gdyni będą się wspólnie promować? Próbowali ich do tego przekonać specjaliści od marketingu. Kupcy okazali się nieufni i sceptyczni

Kilka dni temu wszyscy kupcy i właściciele kamienic zlokalizowanych przy ul. Świętojańskiej w Gdyni otrzymali zaproszenia na spotkanie. Wyglądały intrygująco. Można się było z nich dowiedzieć, że niewymieniona z nazwy grupa specjalistów od marketingu pracuje nad zupełnie nowym wizerunkiem ulicy. Na fioletowej kartce widniał napis "Swietojanska.pl" i slogan "Styl miasta".

Pomożemy wam

Na spotkanie przyszło około 30 przedsiębiorców. Dwóch młodych ludzi
przedstawiło im prezentację, z której dowiedzieli się, że pewna mało znana firma postanowiła zająć się promocją ul. Świętojańskiej, tak aby stała się ona marką rozpoznawalną nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

- Świętojańska ma prawie półtora kilometra długości, prawie 300 biur i ponad sto sklepów - mówił jeden z nich, Michał Domański. - Potencjalnie może to być największy pasaż handlowy w naszym kraju.

Młodzi biznesmeni zaprezentowali całą gamę pomysłów na promocję ulicy, która miałaby ściągnąć na nią klientów. Na początek uruchomili stronę internetową swietojanska. pl, na której mają się reklamować przedsiębiorcy, którzy mają tam swoje sklepy. Ale to dopiero początek.

Skąd jesteście?

Mówili też o wspólnej dla całej ulicy karcie rabatowej, ogłaszaniu przecen w tym samym czasie i wielu innych pomysłach marketingowych. Ujawnili, że reklama na stronie internetowej kosztować ma 100 zł.
Kupcy byli nieufni. Dopytywali się, kim są młodzi ludzie i kogo tak naprawdę reprezentują.

Rozgorzała dyskusja, która skończyła się konkluzją, że
największym problemem ulicy nie jest w tej chwili jej promocja, ale brak miejsc parkingowych.

- To przedsięwzięcie komercyjne. Z tego też powodu miasto nie może się do niego przyłączyć - powiedział prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, kiedy zapytaliśmy go, co myśli o przedstawionej przez marketingowców promocji ul. Świętojańskiej. - Jeśli z takim pomysłem przyjdą sami kupcy, jeśli to będzie ich oddolna inicjatywa, to na pewno im pomożemy.
Echo MiastaTomasz Falba

Opinie (47) 6 zablokowanych

  • Rumia rulez !!!

    Wychodzi gdyńska niekompetencja i sobiepaństwo. To już u nas w Rumi jest lepiej zorganizowany handel.

    • 0 0

  • W Rumi?

    Gdzie Ty masz handel w Rumi? Nie wspomnę o zorganizowaniu... Mieszkam w Rumi 19 lat i jakoś tego nie zauważyłam. Ośweić mnie proszę, bo póki co jeżdżę na zakupy do Gdyni i to właśnie na Świętojańską.

    • 0 0

  • REANIMACJA SWIETOJANSKIEJ?????????

    BIZNES NA SWIETOJANSKIEJ ZMIENI TWARZ. DUZO SKLEPOW SPLAJTUJE BO NIE MA KONKURENCYJNYCH CEN I JEST ZLE USYTUOWANYCH. NA SWIETOJANSKIEJ BEDA ROZWIJAC SIE USLUGI GASTRONOWMICZNE TROCHE PAMIATEK TO JESZCZE TEN TYP BIZNESU PRZEZYJE MOZE ????????? BO CENY LOKALI SA POTWORNIE DROGIE. A TE WSZYSTKIE SKLEPIKI UPADNA TEN BIZZNES PRZENIESIE SIE DO MOLI. TAM JEST LATWIEJ ROBIC ZAKUPY . WSZYSTKO ZLOKALIZOWANE W JEDNYM MIEJSCU CENY KONKURENCYJNE I KLIENT OSZCZEDZA DUUUZO CZASUUU. NIE TRZEBA SKONCZYC MARKETINGU ZEBY TO ZROZUMUIEC . PROSTE JAK SZNUREK W KIESZENI. HEHEHEHE

    • 0 0

  • www.swietojanska.pl?

    przeciez to jakas kpina!

    pracuja kilka miesiecy, opracowali strategie na wiele nosnikow i wyskakuja do bogatych kupcow z taka strona, ktora jest na razie ich jedynym osiagnieciem? i nawet to nie jest nawet srednio zachecajace.
    litosci! a po co Trojmiasto.pl o tym pisze?

    ABONENT:
    firma:
    NET-KOM POLSKA
    ulica:
    UL. SWARZEWSKA 58/10,GDYNIA
    miasto:
    81-059 GDYNIA CHYLONIA

    • 0 0

  • pisze o czym chce
    kup se Portalik to tez bedziesz pisał:)
    artykuł jest o tym, ze dwóch młodych i kreatywnych kolesiów chce sprzedać parudziesieciu burakom swoją wizje promocji ich kramików poprzez atrakcyjny wizerunek ulicy świetojańskiej jako promotora polskiego i regionalnego, ale nie wolnego od unijnych akcentów, handlu i usług:)
    ale baranki ze świetojańskiej nieufne bardziej kombinowały kto za tym stoi:(

    • 0 0

  • Bylem wdzialem

    Bylem na spotkaniu. Miasto nic nam nie daje nie ma planow. Wreszczeie ktos cos zrobi.

    • 0 0

  • Dlaczego to zdjęcie...

    ...jest takie krzywe?

    • 0 0

  • Świętojańska

    jedyna ulica w Gdyni i jeszcze nie wiedzą co z nią zrobić.
    tysiące pomysłów - zero realizacji
    a w sumie ulica do bani pare "stylowych latarni, jakiś lichawy chodniczek, sklepy z drożyzną i nic więcej
    a w sumie uliczka sięga tylko do 1. piętra - wyżej to już zwykły bród, szarzyzna...
    5th Avenue to na pewno nie będzie

    • 0 0

  • Problem jest w tym że coraz więcej młodych i kreatywnych próbuje wysępić kasę od coraz to mniejszej ilościowo grupy buraków. Co który "burak" się tam otworzy to pada jak ścięty po kilku miesiącach.
    To powinno chyba dać miejskim urzędasom do myślenia. Czynsze -drożyzna, brak miejsc parkingowych, problemy z dostawami towarów. Problemy z remontami i adaptacją lokali przy Świętojańskiej
    Dbałość o bezpieczeństwo tego miejsca moim zdaniem żałosna.
    Moim zdaniem dużo do zrobienia ze strony miasta.

    • 0 0

  • Zaorać Świętojańską

    Nie miałem ostatnio okazji zgadzać się z galluxem, ale tym razem zgadzam się w pełni.
    Parę lat temu przygotowano projekt przebudowy Świętojańskiej. Cel: stworzenie nowoczesnego pasażu pieszego. Szeroka aleja wyłącznie dla pieszych i trolejbusów nie kolidujących z ruchem pieszych, z klombami, miejscowym zadaszeniem a nawet jachtem Teligi Opty do podziwiania.
    I co? I jajco. Podnieśli wrzask, że jak to, klienci nie podjadą pod drzwi sklepu samochodem? Nigdy!
    No to teraz mają. Centra handlowe przychwyciły klientów, bo oferują i niższe ceny i o niebo lepsze warunki zakupu. Więc gińcie frajarzy. Na pohybel czereśniakom.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane