• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uliczne wizje

Tomasz Falba
21 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Czy kupcy z ul. Świętojańskiej w Gdyni będą się wspólnie promować? Próbowali ich do tego przekonać specjaliści od marketingu. Kupcy okazali się nieufni i sceptyczni

Kilka dni temu wszyscy kupcy i właściciele kamienic zlokalizowanych przy ul. Świętojańskiej w Gdyni otrzymali zaproszenia na spotkanie. Wyglądały intrygująco. Można się było z nich dowiedzieć, że niewymieniona z nazwy grupa specjalistów od marketingu pracuje nad zupełnie nowym wizerunkiem ulicy. Na fioletowej kartce widniał napis "Swietojanska.pl" i slogan "Styl miasta".

Pomożemy wam

Na spotkanie przyszło około 30 przedsiębiorców. Dwóch młodych ludzi
przedstawiło im prezentację, z której dowiedzieli się, że pewna mało znana firma postanowiła zająć się promocją ul. Świętojańskiej, tak aby stała się ona marką rozpoznawalną nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

- Świętojańska ma prawie półtora kilometra długości, prawie 300 biur i ponad sto sklepów - mówił jeden z nich, Michał Domański. - Potencjalnie może to być największy pasaż handlowy w naszym kraju.

Młodzi biznesmeni zaprezentowali całą gamę pomysłów na promocję ulicy, która miałaby ściągnąć na nią klientów. Na początek uruchomili stronę internetową swietojanska. pl, na której mają się reklamować przedsiębiorcy, którzy mają tam swoje sklepy. Ale to dopiero początek.

Skąd jesteście?

Mówili też o wspólnej dla całej ulicy karcie rabatowej, ogłaszaniu przecen w tym samym czasie i wielu innych pomysłach marketingowych. Ujawnili, że reklama na stronie internetowej kosztować ma 100 zł.
Kupcy byli nieufni. Dopytywali się, kim są młodzi ludzie i kogo tak naprawdę reprezentują.

Rozgorzała dyskusja, która skończyła się konkluzją, że
największym problemem ulicy nie jest w tej chwili jej promocja, ale brak miejsc parkingowych.

- To przedsięwzięcie komercyjne. Z tego też powodu miasto nie może się do niego przyłączyć - powiedział prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, kiedy zapytaliśmy go, co myśli o przedstawionej przez marketingowców promocji ul. Świętojańskiej. - Jeśli z takim pomysłem przyjdą sami kupcy, jeśli to będzie ich oddolna inicjatywa, to na pewno im pomożemy.
Echo MiastaTomasz Falba

Opinie (47) 6 zablokowanych

  • do światowców...

    La Rambla w BCN ma jednak ruch kołowy i to po ubu stronach.
    Architekci tak mówią z obserwacji, a nie od sklepikarzy którzy niby ich korumpują...

    Problemem pasażu w Gdyni nie jest ruch kołowy, ale klimat. Za zimno jest na knajpki outside, które mogą być czynne przez 3-4 miesiące.

    Bolo, skoro nie masz pojęcia o architekturze i nie doceniasz modernistycznych budowli, a także rozplanowania Gdyni, jako zespołu wielkomiejskiego z równymi szerokimi ulicami co jest ewenementem w krajobrazie dzisiejszych miast w Polsce, to nie zabieraj głosu...

    poza tym, nie można negowac rzeczywistości, skoro Ś. jest przebudowana kosztem wielu mln zł, jako jednopasmowa ulica z ładnym oświetleniem i zatoczkami, to nikt tego teraz nie przerobi na deptak dla pieszych

    a miejsc parkingowych i tak jest niedużo, do tego wytyczone jako estetyczne zatoczki w kilkunastu miejscach. tłok jest na dojazdówkach.

    nikt tez nie zwraca uwagi na te koszmarnie wielkie znaki zakazu wjazdu traktorów, które szpecą widok co 50m!!

    • 0 0

  • nie czytalem wypowiedzi bon jestem ciekaw czy amm racje...
    kupcy sa jeszcze z wieku 19tego ??

    • 0 0

  • kupcy

    czy wiecie co to WIN WIN SITUATION ????
    wy znacie tylko, PRZEKRET oraz
    NIE NIE !

    • 0 0

  • Buraki to mlodzieńcy aktywiści:)

    Cała Świętojańska (sklepy i inne lokaliki) to jedna wielka pralnia. Nie odzieży ale pieniędzy. Tam się nie handluje (w tych "niby sklepach"). Je się zwiedza !!! Wykazuje się odpowiednie obroty i legalizuje kasę !!! Tak było "za mrocznych czasów komuny", a teraz jest jeszcze lepiej :) Czy ktoś widział kupującego w takim sklepie ??? Horrendalne czynsze skutecznie eliminują ze Świętojańskiej prawdziwy handel i usługi. Wytrwają tam jedynie barko-puby z piwskiem i gorzałą. Oraz zaprzyjaźnieni urzędnicy z magistratu :)

    • 0 0

  • pomijając temat Świętojańskiej

    to stronka www jest żenująca, pomijam błędy stylistyczne, ale grupa merketingowców to raczej nie jest, chyba prędzej studentów lub osób nie będących już studentami ;)
    kolorystyka domu pogrzebowego mhmmm nieźle.. brzmi jak "chcemy pogrzebać Świętojańską".
    poza tym to czysta próba zarobienia, a nie stworzenia wizerunku, bo swój wizerunek Świętojańska ma.

    • 0 0

  • adam

    pomijajac tych markeciarzy, marketing jest konieczny, ale skoro piora to pewno dziala ten taki robaczkow swietojanskich.
    hihi

    • 0 0

  • IDA CIEZKIE CZASY

    TO SA INNE CZASY INNNE REALIA. ULICA SWIETOJANSKA ZATRACILA SWOJ CHARAKTER. KONKURENCJA MARKENTING WOLNY HANDEL. HANDLOWCY ZE SWIETOJANSKIEJ NIE MAJA SZANS KONKUROWAC Z GIGANTYCZNYMI SIACIAMI HANDLOWYMI.. TO SA KRAMIKI NA SWIETOJANSKIEJ KTORYCH UTRZYMANIE PODATKI MONITORING UBEZPIECZENI SERVIS PRACOWNICY KOSZTUJA DUUUZE SUMY. CO PRZEZYJE TO RESTAURACJE PUBY I SEXXXX SHOPY I OCZYWISCIE BURDELEEEEEEEE.RESZTA WLASCICIELI NIECH MYSLI O UTWORZENIU SPOLEM

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane