• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Unieważniony przetarg na modernizację tramwajów z Kassel

mak
17 czerwca 2014 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje z Kassel zostaną zmodernizowane
Za modernizację 14 takich tramwajów, które kosztowały miasto ok. 2,5 mln zł poznańska firma chce... 24 mln zł. Za modernizację 14 takich tramwajów, które kosztowały miasto ok. 2,5 mln zł poznańska firma chce... 24 mln zł.

Kiedy w maju tego roku gdański ZKM kupował 14 30-letnich pojazdów N8C za ok. 2,5 mln zł, było jasne, że w ten tabor trzeba będzie zainwestować. Do przetargu na modernizację tramwajów z Kassel ogłoszonego przez ZKM stanęła jednak tylko jedna firma, która swoje usługi wyceniła na 24 mln zł.



Dwukierunkowe tramwaje z Kassel będą wykorzystywane do obsługi linii na Morenę, na której zawracanie będzie odbywać się bez pętli. Dwukierunkowe tramwaje z Kassel będą wykorzystywane do obsługi linii na Morenę, na której zawracanie będzie odbywać się bez pętli.
Wkrótce do Gdańska trafi 14 ponad 30-letnich tramwajów typu N8C z niemieckiego Kassel, które ZKM Gdańsk kupił za ok. 2,5 mln zł (łącznie to cena kupna 1/3 ceny nowego tramwaju dwukierunkowego). Wagony z tego taboru są dość wysłużone - każdy z nich ma przebieg ok. 1,3 mln km. Dlatego konieczna jest ich modernizacja, która ma objąć m.in.: wyposażenie ich w niskopodłogowy człon, klimatyzację, elektronikę pokładową, pochylnie umożliwiające wjazd wózków inwalidzkich i dziecięcych, wymianę siedzeń czy malowanie wewnątrz i na zewnątrz oraz wymianę szyb.

W maju tego roku ZKM rozpisał w tym celu przetarg. Ostatecznie przystąpiła od niego tylko jedna firma - Modertrans z Poznania, ta sama, która już modernizowała dla Gdańska tramwaje typu N8C z Dortmundu. Tym razem swoje usługi wyceniła na 24 mln zł brutto, czyli ok. 1,4 mln za sztukę. To znacznie więcej, niż zakładał ZKM.

Dlatego we wtorek przewoźnik zdecydował o unieważnieniu przetargu.

- 16 czerwca 2014 roku poznaliśmy ofertę cenową złożoną przez Modertrans Poznań. Kwota zaproponowana przez wykonawcę przekracza środki planowane na ten cel - tłumaczy Alicja Mongird, rzecznik ZKM. - W najbliższym czasie zostanie ogłoszony kolejny przetarg na modernizację.

Ceny tramwajów

Używany, dwukierunkowy tramwaj typu Dortmund - ok. 170 tys.; zł
Modernizacja jednego tramwaju typu Dortmund (5 lat temu) - ok. 650 tys. zł
Modernizacja jednego dwukierunkowego tramwaju typu Dortmund - ok. 1,4 mln zł;
Nowy tramwaj dwukierunkowy Jazz Duo - ok. 8,6 mln zł


Zobacz postępy na budowie linii tramwajowej na Morenę. Film nagrany w marcu.



Tak działa nowoczesna myjnia dla tramwajów w zajezdni na Strzyży.

mak

Opinie (127) 4 zablokowane

  • Zanim ktoś zacznie narzekać dlaczego kupujemy używane "po Niemcu" (36)

    to radzę dokładnie zapoznać się z tą szarą tabelką, a szczególnie ostatnią pozycją. Mimo wszystko opłaca się. Z tego samego powodu, z którego opłaca się kupić używane auto w dobrym stanie. Oczywiście wiadomego pochodzenia, od znanego sprzedawcy.

    • 185 31

    • tak samochód z przebiegiem ponad 1 mln nieźle by było (10)

      • 20 36

      • ludzie mercedesy z takimi przebiegami łykali i jeździli (7)

        • 29 1

        • Tydzień, potem się rozpadały i parę osób zginęło z tego powodu. (4)

          • 5 29

          • Czy ja dobrze liczę, że bardziej opłaca siękupić "nowy" używany tramwaj niż modernizować stary? 170 tys zł contra 650 (3)

            • 0 23

            • Ustalmy, że ani nie liczysz, ani nawet nie rozumiesz tego, co czytasz.

              • 17 0

            • Nie

              źle liczysz a ponadto jesteś głupi :)

              • 7 0

            • Ale z Ciebie łeb

              • 2 0

        • serwis i obsługa niemiecka przy ich odpowiedzialności i fachowości to miraż w porównaniu z naszymi "fachowcami" (1)

          kowal i kosmonauta, tak wygląga różnica.

          • 10 1

          • a co?

            Przyjmij sie do ZKM-u,pokarzesz wszystkim jaki z ciebie fachowiec.Na 100% zostaniesz kosmonautą albo nawet kowalem.

            • 1 4

      • 30 letni szrot to nadal szrot nawet po modernizacji. (1)

        30 lat w komunikacji miejskiej to jak 90 lat posiadania auta do własnych potrzeb. Chcesz jeżdzic zabytkiem to do muzeum.

        • 5 12

        • To inwestycja na kilkadziesiąt lat. Te Dortmundy jeździły u Niemców 30 lat. Ile wytrzymają u nas? najwyżej kilka. I ile kasy idzie rocznie na naprawy tych dortmundow? Zdaje mi się ze lepiej byśmy wyszli na kupnie nowych. Ta modernizacja jest słaba. Nowy człon z niską podłoga w którym nie ma miejsca na wózki dla dzieci o których mowa w artykule, drzwi które się zacinaja. Zalość i nędza. Wyrzucanie kasy w błoto

          • 9 9

    • Powinno wrócić się do Konstali 105n - świetne maszyny.

      • 28 32

    • jesli sie oplaca stary złom to dlaczego urzedasy niekupują złomu na auta słuzbowe leming (10)

      miasto stać.ale trzeba kase na mieszkańcach oszczedzac by wydawac na luksusy dla urzedasów i POlityków nowe tablety ,smartfony i iinne pomysły na nowe tramwaje juz nie

      • 29 25

      • Urzędnik to osoba reprezentatywna.. (9)

        ..reprezentuje zarówno mnie jak i ciebie, ja wolę żeby jeździł limuzyną na spotkania, nie rowerem.

        • 7 42

        • Urzędnik (3)

          nie reprezentuje ani mnie, ani ciebie. On reprezentuje Państwo - jak Belka, Sienkiewicz, Drzewiecki, Beger i inni.

          • 34 8

          • I snuje opowieści u Sowy

            • 13 2

          • (1)

            A Państwo to my.

            • 9 0

            • Oj naiwny, naiwny, naiwny...

              Jak dziecko we mgle.

              • 7 5

        • leming ty juz zamiast mózgu masz wazeline :) Takich niekompetentnych urzedasów to sie na zbity pysk wywala

          nie wiedziałem ze leming moze byc az takim idiotą wiem ze jak im sie na łeb odlewaja to mówią ze to deszcz pada ,ale nie wiedziałem ze az se az tak w chodzą z wazeliną druga możliwość ze to pisał urzędas

          • 2 5

        • Państwa Polskiego praktycznie juz nie ma. Kto to powiedział? (2)

          Członkowie władz tego kraju którego praktycznie juz nie ma!

          • 5 8

          • minusujesz? Prawda w oczy kole!!!

            lemingi i inne trolle platformiane nie zyja w Polsce tylko w europie. Polski juz nie ma to i on juz nie sa polakami.

            • 1 6

          • powiedział to minister w rządzie nijaki pan sienkiewicz

            który nie jest polakiem

            • 0 3

        • a tramwajem nie łaska?

          bredzisz - na spotkania powinien jeździć zmodernizowanym dortmundem

          • 1 2

    • FSD

      masz rację - szkopy się sfrajerowały, że sprzedali nam tak tanio takie cacuszka ...

      • 17 6

    • Tomek - pracownik ZTM lub Urzędu Miasta (6)

      Oczywiście że złom jest tańszy niż tramwaj. Po modernizacji to jednak nadal złom, tyle że po modernizacji. To już lepiej modernizować konstale - są znacznie wygodniejsze. Złom z Niemiec nawet po modernizacji nie ma uchwytów dla pasażerów stojących. Konstalom trzeba wymienić napęd i elektronikę. A że Dortmundy są dwukierunkowe: Gdańsk ich nie potrzebuje. To linię na Morenę specjalnie projektuje się tak, aby uzasadnić zakup złomu z Niemiec. Trzeba było mniej pieniędzy wydać na tunele i ECS, a więcej na dobre tramwaje.

      • 19 33

      • Konstale wygodniejsze ? (4)

        Tunel niepotrzebny ?
        Puknij się w łeb a echo cię zabije.

        • 38 10

        • leming głupcze takie teksty to mozna było pisac 20 lat temu!!Ale kazdy leming bedzie usparwiedliwiał nieudolnosc polityków i

          • 2 12

        • 1 ECS to ile nowych tramwajów ? ? ? ? (1)

          mnustwo

          • 2 7

          • Raczej mnóstfo! :)

            • 1 0

        • Konstale są wygodniejsze niż Dortmundy

          Jest w nich dużo więcej miejsca. Mnóstwo miejsca w Dortmundach marnuje się na niepotrzebne drzwi ze schodami po drugiej stronie i na barokowe przejścia między członami i poziomami (te galeryjki itp.). Za to w Dortmundzie nie ma się czego chwycić, jeśli się stoi. Złom to złom, ale złom po przeróbkach jest gorszy niż dobrze zaprojektowany złom bez przeróbek. Oczywiście nei jestem za remontem konstali, tak jak nie jestem za Dortmundami. należy kupić tramwaje, czyli Bombardiery lub Pesy. A linię na Morenę trzeba budować dla tramwajów jednokierunkowych - wygodniejszych.

          • 0 2

      • Konstale są bardzo komfortowe, uwielbiam mieć szron we włosach :D

        • 10 4

    • (3)

      To inwestycja na kilkadziesiąt lat. Te Dortmundy jeździły u Niemców 30 lat. Ile wytrzymają u nas? najwyżej kilka. I ile kasy idzie rocznie na naprawy tych dortmundow? Zdaje mi się ze lepiej byśmy wyszli na kupnie nowych. Ta modernizacja jest słaba. Nowy człon z niską podłoga w którym nie ma miejsca na wózki dla dzieci o których mowa w artykule, drzwi które się zacinaja. Zalość i nędza. Wyrzucanie kasy w błoto

      • 7 14

      • (2)

        "PESY" mają po 3 lata, poczekajmy do 10ciu to i tak będzie 3x mniej niż mają "dortmundery" wtedy pogadamy. Elektryka powoli wysiada, niedopracowania, błędy projektowe zużycie osprzętu. Pojeżdżą do końca amortyzacji i będzie można nazwać je złomem a dortmundy będą jeździć dalej... Maja w sumie tylko 2 słabe strony i to tylko kwestia serwisowa.

        • 15 1

        • stary nowy (1)

          z przykroscią zauwazam ze coraz to wiecej w nich szwankuje, dodatkowo sa nieodwracalnie porysowane od tej nowej myjni jakby szczotą drucianą pocisnąć plastik, dortmundy przed modernizacja jezdzą bezszelestnie, jakby plynely, po to juz tragedia(ach ta technika 21)-wrazenie z wewnatrz pojazdu

          • 2 1

          • Porysowane

            Owszem są porysowane,ale nie od myjni,tylko od krzaków rosnących przy torowisku,nie sa systematycznie przycinane,ZDiZ ma wywalone na krzaki

            • 4 0

    • PO szło w stadion 700 mln no to musi budyń oszczędzać

      na naszej wygodzie...i na budżecie bo odsetki za stadion trzeba płacić.

      • 2 4

  • Nic nowego nie napiszę ... (8)

    ... ale Niemiec płakał jak sprzedawał ...... z radości. A budyńland się cieszy, a konkretnie to niezły wałek się szykuje z remontem tego złomu.

    • 66 102

    • Cena. (7)

      Używany - 170 000 zł + modernizacja - 1 400 000 zł = 1 570 000 zł. Nowy - 8 600 000 zł.
      8 600 000-1 570 000=7 030 000zł w kasie miasta, na JEDNYM tramwaju.
      Budyńland, taki zły, niedobry i rozrzutny.

      • 36 13

      • 40 milionów rocznie na utrzymanie tylko jednego budynia pomnika głupoty stadionu (6)

        nie zły,nie rozrzutny!!

        • 9 23

        • Chłopie, ty się zacznij leczyć.. (5)

          na nogi, bo na głowę już za późno. Nerwosol zacznij łykać, bo ci żyłka pęknie i próżnia spod czaszki ucieknie. Tak się zastanawiam, ty jesteś taki głupi sam z siebie, czy pobierasz gdzieś lekcje ?

          • 23 8

          • Leming zasrańcu pooza prezentowaniem swojej głupoty nic nienapisałeś!! (4)

            Bo niby co masz napisac poz a wazeliniarstwem nic innego niepotrafisz ze jedną rocznas starte jaka idzie na ten dziurawy stadion z naszych podatków mozna było by kupic nowe tramwaje i nowe sklady skm!!I jeszcze kupe szmalu by zostało!

            • 2 10

            • Lecz się człowieku, (3)

              bo normalny to napewno nie jesteś. Potrafisz coś więcej poza wyzwiskami i obrażaniem innych, jakieś fakty na te twoje insynuacje posiadasz, czy już Goebells'ówka PiSowa ci mózg do końca wyżarła ?

              • 6 2

              • a innej propagandy sukcesu juz nie ma? (1)

                na przykład TVN, wyborcza i cała masa instytucji sondażowych.

                • 0 5

              • Tak są,

                te "rzetelne", "obiektywne", "niezależne" - Radio MaRyja, TadeuszRydzykWAM, Gazeta PiSka Codziennie, Wasz Nocnik, (nie)zalezna.pl..

                • 2 1

              • Lecz się człowiek, gebelsówka pisowa itp to obelgi

                PO ziom z Pędzącego Królika i Latającej Sowy gdzie PO zajada kawior i popija wódeczką klnąc i bluzgając. Kłamali, kłamią i jak widać tu też a dodatkowo lżą i bluzgają kradnąc publice kasę.

                • 0 3

  • (11)

    Najprościej kupić za nie swoje pieniądze.To przed zakupem nikt z "odpowiedzialnych" ( takich w urzędach przecież nie ma ) nie zrobił kalkulacji ile za taką przeróbkę trzeba będzie zapłacić.Niemiec się pozbył a Polak będzie kombinował co z tym teraz zrobić.

    • 47 58

    • (9)

      A Ty na pewno nie potrafisz liczyć. Używany dortmund + remont = 820 tys, a nowy jazz duo 8,6 mln. Widzisz dziesięciokrotną róznicę?

      • 26 7

      • doliczyć kilka baniek wziątki dla pośredników trzeba (1)

        i lobbystow, prezesury itp

        • 5 18

        • jak masz taką wiedzę, to wiesz gdzie się zgłosić.

          • 18 1

      • leming ty wazeliniarzu budynia skocz lepiej po wazeline i zasuwaj do budynia (3)

        • 1 22

        • (1)

          A ty "rozsądnie myślący" protestancie, weź w końcu naucz się trochę matematyki i poczytaj o gospodarowaniu pieniędzmi które SĄ w kasie miejskiej a nie które tobie się marzą, że miasto ma. Łatwo wyzywać ludzi od lemingów i wazeliniarzy (ciekawe skąd masz taką wiedzę, z autopsji?) a trudniej pojąć matematykę środków w budżecie miejskim.

          • 18 5

          • leming nieucz swojej głupoty bo gdyby nie opór se strony normalnych ludzi co

            niepozwalaja sie dymac to by nic wtym kraju niepowstało a kasy by jeszce wiecej nakradli

            • 1 7

        • do budy dziadu prosty

          • 0 0

      • Ok 1570 tyś, bo to są dwukierunkowe zgodnie z tabelą (1)

        5 lat temu kupiliśmy inne.

        Co nie zmienia faktu, że w cenie 1 jest 5. A ludziom najbardziej zależy na częstotliwości, a nie na tym czy jadą nówką czy tylko wyremontowanym.

        Bo każdy woli mieć tramwaj co 12min, a nie raz na 1h.

        • 15 4

        • Jeżeli twierdzisz, że te z przed kilku lat są inne to napisz proszę czym się różnią.

          • 4 0

      • bzdury

        to weź se 60 letnią żonę zamiast 20 letniej - jest tańsza w utrzymaniu

        • 0 5

    • Modernizacja..

      ...tych CZTERNASTU sztuk nawet za cenę 24mln. to i tak taniej niż TRZY nowe sztuki. Faktycznie się nie kalkuluje..

      • 19 1

  • trudno

    postawić je na pętli w Brzeźnie - będą do wynajęcia na smażalnie

    • 70 21

  • Co tu remontowac, te tramwaje w Kassel tylko w niedziele jezdzily, do kosciola (1)

    • 115 10

    • :-))

      • 7 0

  • (1)

    Na oko stan igła, może jedynie lekkie poprawki kosmetyczne, kwestia czy progi utrzymane w dobrym stanie.

    • 31 3

    • szpachla wszystko zakryje :)

      mało uzywane w doskonałym stanie z milionowym przebiegiem licznik sie cofnie:)

      • 14 3

  • Dobre i to

    Dobre i to.
    Nie można mieć wszystkiego nowego.. super... extra...

    • 19 5

  • Niemiec płakał jak sprzedawał (2)

    co tydzień dzwoni posłuchać dzwonka...

    • 36 16

    • Niemiec do dziś dzwoni i zaprasza do Tirolu (1)

      • 4 6

      • Sorki

        tu mowa nie o tedełi i głolfie

        • 1 1

  • niemiec biegł

    za nimi - jak odjezdzaly - nidowierzal, ze ktos kupil ;)

    • 29 17

  • MIasto stac na kupno nowych Polskich doskonałych tramwajów!!I mieszkańcy tego oczekuja! (1)

    Ale skompromitowani POlitycy wolą marnowac kase na różne swoje zachcianki i gierki partyjne!!Przykładów sa tysiace najnowszy to kupno za milion złotych nowe auta elektryczne dla urzędasów !!Bo Kosztowne rowery z USA juz im sie znudziły i tak nimi nik nie jeździł!To niech urzedasy dla siebie kupuja niemiecki złom

    • 43 47

    • Doczekasz się nowych fabrycznie tramwajów w 2016 roku,30 sztuk..

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane