• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unieważniony przetarg na modernizację tramwajów z Kassel

mak
17 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje z Kassel zostaną zmodernizowane
Za modernizację 14 takich tramwajów, które kosztowały miasto ok. 2,5 mln zł poznańska firma chce... 24 mln zł. Za modernizację 14 takich tramwajów, które kosztowały miasto ok. 2,5 mln zł poznańska firma chce... 24 mln zł.

Kiedy w maju tego roku gdański ZKM kupował 14 30-letnich pojazdów N8C za ok. 2,5 mln zł, było jasne, że w ten tabor trzeba będzie zainwestować. Do przetargu na modernizację tramwajów z Kassel ogłoszonego przez ZKM stanęła jednak tylko jedna firma, która swoje usługi wyceniła na 24 mln zł.



Dwukierunkowe tramwaje z Kassel będą wykorzystywane do obsługi linii na Morenę, na której zawracanie będzie odbywać się bez pętli. Dwukierunkowe tramwaje z Kassel będą wykorzystywane do obsługi linii na Morenę, na której zawracanie będzie odbywać się bez pętli.
Wkrótce do Gdańska trafi 14 ponad 30-letnich tramwajów typu N8C z niemieckiego Kassel, które ZKM Gdańsk kupił za ok. 2,5 mln zł (łącznie to cena kupna 1/3 ceny nowego tramwaju dwukierunkowego). Wagony z tego taboru są dość wysłużone - każdy z nich ma przebieg ok. 1,3 mln km. Dlatego konieczna jest ich modernizacja, która ma objąć m.in.: wyposażenie ich w niskopodłogowy człon, klimatyzację, elektronikę pokładową, pochylnie umożliwiające wjazd wózków inwalidzkich i dziecięcych, wymianę siedzeń czy malowanie wewnątrz i na zewnątrz oraz wymianę szyb.

W maju tego roku ZKM rozpisał w tym celu przetarg. Ostatecznie przystąpiła od niego tylko jedna firma - Modertrans z Poznania, ta sama, która już modernizowała dla Gdańska tramwaje typu N8C z Dortmundu. Tym razem swoje usługi wyceniła na 24 mln zł brutto, czyli ok. 1,4 mln za sztukę. To znacznie więcej, niż zakładał ZKM.

Dlatego we wtorek przewoźnik zdecydował o unieważnieniu przetargu.

- 16 czerwca 2014 roku poznaliśmy ofertę cenową złożoną przez Modertrans Poznań. Kwota zaproponowana przez wykonawcę przekracza środki planowane na ten cel - tłumaczy Alicja Mongird, rzecznik ZKM. - W najbliższym czasie zostanie ogłoszony kolejny przetarg na modernizację.

Ceny tramwajów

Używany, dwukierunkowy tramwaj typu Dortmund - ok. 170 tys.; zł
Modernizacja jednego tramwaju typu Dortmund (5 lat temu) - ok. 650 tys. zł
Modernizacja jednego dwukierunkowego tramwaju typu Dortmund - ok. 1,4 mln zł;
Nowy tramwaj dwukierunkowy Jazz Duo - ok. 8,6 mln zł


Zobacz postępy na budowie linii tramwajowej na Morenę. Film nagrany w marcu.



Tak działa nowoczesna myjnia dla tramwajów w zajezdni na Strzyży.

mak

Miejsca

Opinie (127) 4 zablokowane

  • Oj bo porobili te uczciwe przetargi i jest straszny bałagan! Jeden zleceniodawca jeden oferent, trzeba było sie spotkać (ale nie u Sowy i przyjaciół) zkrossować potrzeby i możliwości i nie trzeba by było niczego odwoływać! A jak by była jakaś kontrol to Parafianowicz by całej sprawie łeb ukręcił.
    I cyt nasze elity ch... i k... i po temacie

    • 20 4

  • uniewaznili przetarg bo tylko jeden sie zgłosił i zamałe łapówki wliczył!! (1)

    po zatym sie wystraszali ze ktos moze ich tez nagrywał:)

    • 13 10

    • Przedpiśco, rozumek za krótki czy go brak. Kasiorki za mało przeznaczyli i tylko dlatego uniewazniono. Poprawić budzecik na zadaniu i wio do przodu.

      • 6 1

  • A (4)

    Jak długo bezawaryjie ten modernizowany cud pojeździ /nowy tramwaj pewno dłużej a w to stare będą ładować kasę /

    • 9 14

    • Niech je nawet pięć razy modernizują.. (3)

      ..powiedzmy co trzy lata, czyli 15 lat pojeździ, to i tak wyjdzie taniej niż nówka sztuka która ma 3 lata gwarancji.

      • 8 4

      • słuchaj leming to poco kupowac nowe auta ? niech ludzie kupuja stary złom ze szrotu i remontuja (2)

        wyjdzie taniej.Poco kupowac nowe pralki i telewizory niech kupuja starocie i naprawiają!Zawsze sie zastanawiam dlaczego leming jest takim idiotą wazeliniarzem każdą nieudolność Polityków będzie tłumaczył za nich choćby mu mieli do zupy naszczać powie ze jest smaczna!!Te tramwaje sa dla nas z naszych podatków i my podatnicy bedziemy nimi jechac urzedasy sobie kupią nowe luksusowe auta jako służbowe na nasz koszt !!Ich najnowszy pomysł to super drogie auta elektryczne!Dlatego my żądamy nowych tramwajów poto płacimy cholernie drogie podatki !!

        • 3 11

        • Ty to jakiś głupi jesteś ćwoku.

          Jak ja kupuję auto, pralkę czy telewizor to kupuję dla siebie i za swoje pieniądze. Jak miasto kupuje tramwaje, to robi to za pieniądze wsystkich płacących podatki w tym mieście, ale nie wszyscy będą z nich korzystać. Ja nie jeżdżę komunikacją miejską, dlaczego mam ci fundować nowy tramwaj ?

          • 6 2

        • spieprzaj dziadu do budy

          • 0 0

  • Wałki przewałki.

    Niech urzędasy kupują stare auta 30 letnie,remont i Budyń z ferajną może jeszcze latami jeżdzić.

    • 13 11

  • Kiedy dokończą modernizację poprzednich Dortmundów? Do dziś w zimie nie ma w nich ogrzewania, a stojący nie mają się czego trzymać bo brak poręczy.

    • 14 5

  • miasto podjęło bardzo słuszną decyzję. (6)

    Tramwaje są w świetnym stanie, regularnie serwisowane. wiem, że Niemcy wcale by ich nie sprzedawali, ale wprowadzają zmiany dot. elektryfikacji i te tabory po prostu nie pasują.

    • 10 10

    • leming ty wazeliniarzu budynia skocz lepiej po wazeline i zasuwaj do budynia (4)

      • 2 10

      • (2)

        Naucz się wreszcie pisać po polsku, bo sprawiasz wrażenie ruskiego agenta piszącego na zlecenie Moskwy :].

        • 9 3

        • słuchaj leming moze byc nawet analfabetą ale nie zgadza by go okradali (1)

          • 0 11

          • Q.E.D.

            • 1 0

      • lubisz wazelinke skoro o niej piszesz w kólko, smietane z kolan pewnie tez

        to do tego co zna jedno słowo - leming

        • 0 0

    • Po bułki do sklepu

      Niemiec płakał jak sprzedawał ;)

      • 0 3

  • 33-letnie tramwaje - bądźmy dokładni

    a poza tym brawo Gdańsk! wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd!

    • 8 10

  • (4)

    Ze starego rumpla nowego nie zrobisz .Tramwaje typu Dortmund to stare padliny .W dodatku zimowa pora kiedy nie siadłem bardzo było w nich zimno.Nie mówiąc o poziomie hałasu jaki wytwarzają.Rodzima Pesa i Newag bije te złomy na głowę .Zarówno pod względem jakości wyrobu i trwałości Po prostu jest to przepaść technologiczna .

    • 15 12

    • Newag to g... bije,bo zrobił JEDEN tramwaj,którego jeszcze nikt nie chce.

      Poza tym czemu nikt nie zwrócił uwagi na różnicę w zakresie modernizacji?
      - klima dla całego przedziału;
      - rampy dla niepełnosprawnych;
      - wymiana wszystkich szyb;
      - ściągnięcie wagonu z Niemiec;

      Prawda leży pośrodku:Gdańsk ciut niedoszacował,Modertans też za drogo policzył...

      • 7 1

    • w tych zmodernizowanych dortmundach

      farba odłazi płatami z płyty paździerzowej na burtach a z gumowych przegubów przez dziury leje się woda! Jak te "nowe" mają za parę lat tak wyglądać, to strach się bać! Przecież ta modernizacja to jak pudrowanie syfa!

      • 5 3

    • tak, tylko my potrzebujemy tych 14 tramwajów teraz

      a za te pieniądze mielibyśmy słownie jeden. To czym obsługiwać te nowe trasy ?
      Tak samo jak nas nie stać na nowe samochody, tak i na tramwaje.
      Dodam jeszcze co mnie osobiście denerwuje w nowym taborze, że robi się coraz mniej miejsc siedzących. To kiepska zachęta do korzystania z komunikacji miejskiej.

      • 2 1

    • Newag????

      A ile tych tramwajów wyprodukował Newag???? Wyprodukowali jedną sztukę,nikt go nie chce,jest testowany nieodpłatnie w Krakowie i są z nim same problemy!!!!

      • 2 0

  • Piękna szara tabelka (4)

    Czegoś jednak w niej brakuje. Tramwaj nie będzie jeździł w nieskończoność, nawet po wielu modernizacjach. Nawet uwzględniając fakt, że Niemcy nie psują własnego sprzętu, nowe tramwaje będą jeździć znacznie dłużej, nie trzeba więc będzie kupować wkrótce nowych, a nawet jak się nam nowsze zamarzą, to nowoczesne sprzedamy bez trudu i za rozsądną cenę. Proponuję zmianę strategii pracownikom ZTM i Urzędu Miasta, którym płaci się za chwalenie złomu N8C na tym forum. Trzeba reklamować zakup złomu inaczej: gdybyśmy teraz kupili nowoczesne Pesy Swing (czy Jazz, ale linię na Morenę można by już zaprojektować normalnie, pod tramwaje), to jak pojawią się jeszcze lepsze, jeszcze nowocześniejsze tramwaje, nie moglibyśmy już ich kupić, bo właśnie kupiliśmy nowe. A tak wkrótce złom wymienimy na nowoczesne tramwaje! Po to właśnie kupujemy złom - żeby przetrwać do tych najnowszych!

    • 7 8

    • Angela zadzwoniła do ryżego że budyń ma kupić złom to Gdańsk kupił. (3)

      Teraz tylko delikatna modernizacja za kilkadziesiąt milionów i ciesz się głupi ludu.

      • 4 11

      • Urwał nać ! (1)

        To idź i kup nowe, ale nie za moje pieniądze.

        • 4 1

        • buraku to kupuj złom ale za swoje pieniadze nie za moje

          • 1 4

      • To nie Niemcy nam wciskają złom.

        To Budyń sam ten złom u Niemców wybłagał, bo tramwaje kosztują znacznie więcej i mu nie starczyło - wydał już (nasze) pieniądze na co innego.

        • 0 1

  • ale cena

    ja w ciągu 5 lat nie dostałem 100 % podwyżki a oni skaczą z ceną z 650 tys. na 1,4 mln. toż to złodziejstwo w biały dzień :( A co oni oferują w zamian - złote uchwyty złote kasowniki, siedzenia wypchane kaczym puchem :)

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane