- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (77 opinii)
- 2 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (26 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (57 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (128 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (352 opinie)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (90 opinii)
Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie z mieszkańcami
Ani jeden przedstawiciel ZTM czy GAiT nie był zainteresowany rozmową z mieszkańcami i odpowiedzią na pytania o stan gdańskiego transportu zbiorowego podczas warsztatów zorganizowanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
Kilka miesięcy wcześniej w tym samym miejscu dyskutowano m.in. o polityce parkingowej, a poszczególne tematy opracowali i referowali m.in. odpowiadający za organizację ruchu drogowego w mieście Tomasz Wawrzonek (GZDiZ) czy Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia.
Tym razem prawie trzygodzinne warsztaty poświęcono transportowi zbiorowemu, co dla mieszkańców i przede wszystkim pasażerów komunikacji miejskiej w kontekście ostatnich zdarzeń - głównie na torach tramwajowych w Gdańsku - wydawało się świetną okazją do rozmowy z przedstawicielami ZTM, GAiT, Urzędu Miasta i innych jednostek miejskich.
Tym bardziej, że w oficjalnym komunikacie rozesłanym do mediów zapowiadano, że "w warsztatach, oprócz mieszkańców miasta, wezmą też udział przedstawiciele Rad Dzielnic, organizacji pozarządowych oraz przedstawiciele GZDiZ i innych jednostek miejskich".
Wśród osób żywo zainteresowanych tym, jak wygląda obecnie i jak będzie wyglądać w przyszłości transport zbiorowy w Gdańsku byli m.in. społecznicy Andrzej Stelmasiewicz i Piotr Dwojacki. Okazało się jednak, że rodzących się pytań nie ma komu zadać, bo na rozmowę z mieszkańcami przedstawiciele spółek odpowiedzialnych za transport publiczny w Gdańsku nie mieli ochoty. Po drugiej stronie nie pojawił się nikt z Zarządu Transportu Miejskiego ani Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Jak w takim razie gdańszczanie mają się angażować w realizację kosztownych i czasochłonnych unijnych projektów, skoro tak niepoważnie są traktowani przez miejskich urzędników?
Głównym celem planu SUMP jest polepszanie dostępności obszarów miejskich i zapewnianie wysokiej jakości, zrównoważonej mobilności oraz transportu do, przez i w obrębie obszaru miejskiego.
Typowe kwestie, jakich dotyczy plan: transport publiczny, ruch pieszy i rowerowy, polityka parkingowa, bezpieczeństwo, transport drogowy, zarządzanie mobilnością, planowanie przestrzenne itp.
SUMP zawiera nową lub odnosi się do istniejącej długofalowej strategii przyszłego rozwoju obszaru miejskiego, a w związku z tym także przyszłego rozwoju infrastruktury i usług w ramach transportu oraz mobilności. Zawiera ponadto krótkoterminowy plan wdrożenia strategii wraz z harmonogramem, jasnym podziałem obowiązków oraz informacjami na temat wymaganych zasobów i środków finansowych.
Opracowanie i wdrożenie planu SUMP przebiega według zintegrowanego podejścia zakładającego wzmożoną współpracę, koordynację i konsultacje między różnymi poziomami administracji i stosownymi władzami. W tym celu niezbędne jest wdrożenie stosownych struktur i procedur.
Plan SUMP opiera się na przejrzystym, partycypacyjnym podejściu. Lokalna instytucja ds. planowania powinna angażować uczestników - mieszkańców, a także przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego i podmioty gospodarcze - w opracowywanie i wdrażanie planu od samego początku po sam koniec, aby zagwarantować wysoki poziom akceptacji i wsparcia.
Więcej o SUMP przeczytasz na stronie GZDiZ
Opinie (160) 6 zablokowanych
-
2017-06-13 19:27
kpiny robią z obywateli
Mają obywateli w dużej d*p...
- 10 2
-
2017-06-13 12:50
Czy dziennikarz nie powinien przypadkiem spróbować się skontaktować z przedstawicielem ZTM i GAiT (3)
I poprosić im o wytłumaczenie swojej obecności? ja tu widzę, że standardy TVP się upowszechnia...
- 29 13
-
2017-06-13 13:29
Pierwsze pytanie powinno ... (1)
... brzmieć czy wiedzieli o takim spotkaniu. W Gdańsku jest tak, że jak GZDiZ coś organizuje (spotkanie, naprawę, budowę) to nikomu o tym nie mówi.
- 7 4
-
2017-06-13 19:26
Tak jak weekendową naprawę pętli na Łostowicach
ZTM musiał ad hoc zmiany wprowadzać
- 2 0
-
2017-06-13 12:56
niestety u Pana Korolczuka często pojawia się brak rzetelności dziennikarskiej
Czy z portalu chcecie zrobić drugi fakt?
- 14 4
-
2017-06-13 19:15
a kto z wylewających tu żale pofatygował się na spotkanie? tak pytam z ciekawości...
- 4 2
-
2017-06-13 18:58
Gdyby oni byli z nadania pisu to
Tvn by grał sprawę tydzien
- 8 2
-
2017-06-13 12:33
Dialog władzy z obywatelami urzędników prezydenta Pawła Adamowicza w praktyce. (4)
A na demonstracjach nawija o konsultacjach, demokracji i innych PRowych sprawach.
Rzeczywistość skrzeczy panie Budyń.- 189 8
-
2017-06-13 12:50
(2)
weź jedź do Gdyni... albo do innej "mniejszej" miejscowości - tam zobaczysz dopiero co to znaczy urzędnik święta krowa... W Gdańsku jest jeszcze w miarę spoko...
- 9 27
-
2017-06-13 15:43
Gdańsk nie jest mniejszą miejscowością, a prerenduje do stolicy metropolii, miasta wolności, solidarności i demokracji (1)
więc czemu w mieście Adamowicza pitoli się tych sprawach, a rzeczywistość jest inna?
- 14 1
-
2017-06-13 18:57
Bo to stolica specjalistów od PitOlenia
Jedyne co Potrafią to PitOlenie - z jednym wyjątkiem główny PitOl nie umie nawet wypełnić POprawnie swojego oświadczenia majątkowego, bo mu palców zabrakło do liczenia mieszkań.
A jako wybitny prawnik umie liczyć tylko na palcach albo banknoty (te można liczyć na dotyk i słuchowo)- 10 1
-
2017-06-13 12:55
Rzeczywistość się zesr*ła.
Kiedy ich wszystkich wreszcie zmiecie wiatr historii.
- 23 2
-
2017-06-13 18:48
Banda geja.
- 7 2
-
2017-06-13 12:46
Adamowicz i ludzie jego pokroju od lat pokazują, że mieszkańców Gdańska mają w d.pie. (3)
najblizsze wybory na prezydenta Gdańska głosuje PRZECIW Adamowiczowi co udaje, ze PITa rozliczyc nie umie i nie wie czy ma 8 czy 11 mieszkan.
ps. Panie Ziobro, kiedy Pan w końcu tego dziada rozliczy ?!- 39 1
-
2017-06-13 13:07
przy okazji (1)
i tego z Żoliborza przy okazji też, Adamowicz jeszcze wieżowca w centrum Warszawy nie stawia, patrzcie miałby się od kogo uczyć. A ty co, jeszcze od kolesi posady nie dostałeś i starasz się jak możesz? Sam projekt, sądząc po tym co na zdjęciu, to same genialne komunały
- 1 5
-
2017-06-13 18:44
antyanty czyli ubek :-)
- 1 1
-
2017-06-13 12:57
taa
I znowu wybierzecie podobnych, co obiecuja złote góry tzw. "spoleczników" d wołowe
- 6 3
-
2017-06-13 18:42
ta naiwna wiara
w d***kracje i dialog z wybrancami narodu
- 4 2
-
2017-06-13 18:36
Jaki "pan" budyń taki kram ...
A co nas jacyś mieszkańcy , oni mają tylko bilety kupować ...
- 11 2
-
2017-06-13 13:34
(2)
Ja jeztem aktywista rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
Wolaki takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.- 1 5
-
2017-06-13 13:55
(1)
Jaco ? piłeś - nie jedź
- 6 0
-
2017-06-13 18:34
Rofferrzyście...
...wolno.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.