• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie z mieszkańcami

Maciej Korolczuk
13 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na pytania mieszkańców i pasażerów nie miał ochoty odpowiadać ani jeden przedstawiciel ZTM czy GAiT. Na pytania mieszkańców i pasażerów nie miał ochoty odpowiadać ani jeden przedstawiciel ZTM czy GAiT.

Ani jeden przedstawiciel ZTM czy GAiT nie był zainteresowany rozmową z mieszkańcami i odpowiedzią na pytania o stan gdańskiego transportu zbiorowego podczas warsztatów zorganizowanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.



Czy brałeś kiedyś udział w podobnych warsztatach?

W poniedziałek w siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przy ul. Wyspiańskiego odbyło się kolejne spotkanie w ramach opracowania Zrównoważonego Planu Mobilności Miejskiej SUMP (więcej o projekcie przeczytasz poniżej w ramce).

Kilka miesięcy wcześniej w tym samym miejscu dyskutowano m.in. o polityce parkingowej, a poszczególne tematy opracowali i referowali m.in. odpowiadający za organizację ruchu drogowego w mieście Tomasz Wawrzonek (GZDiZ) czy Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia.

Tym razem prawie trzygodzinne warsztaty poświęcono transportowi zbiorowemu, co dla mieszkańców i przede wszystkim pasażerów komunikacji miejskiej w kontekście ostatnich zdarzeń - głównie na torach tramwajowych w Gdańsku - wydawało się świetną okazją do rozmowy z przedstawicielami ZTM, GAiT, Urzędu Miasta i innych jednostek miejskich.

Pomysły mieszkańców na usprawnienie transportu zbiorowego w Trójmieście. Pomysły mieszkańców na usprawnienie transportu zbiorowego w Trójmieście.
Tym bardziej, że w oficjalnym komunikacie rozesłanym do mediów zapowiadano, że "w warsztatach, oprócz mieszkańców miasta, wezmą też udział przedstawiciele Rad Dzielnic, organizacji pozarządowych oraz przedstawiciele GZDiZ i innych jednostek miejskich".

Wśród osób żywo zainteresowanych tym, jak wygląda obecnie i jak będzie wyglądać w przyszłości transport zbiorowy w Gdańsku byli m.in. społecznicy Andrzej StelmasiewiczPiotr Dwojacki. Okazało się jednak, że rodzących się pytań nie ma komu zadać, bo na rozmowę z mieszkańcami przedstawiciele spółek odpowiedzialnych za transport publiczny w Gdańsku nie mieli ochoty. Po drugiej stronie nie pojawił się nikt z Zarządu Transportu Miejskiego ani Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Jak w takim razie gdańszczanie mają się angażować w realizację kosztownych i czasochłonnych unijnych projektów, skoro tak niepoważnie są traktowani przez miejskich urzędników?

Czym jest Zrównoważony Plan Mobilności Miejskiej SUMP?

Głównym celem planu SUMP jest polepszanie dostępności obszarów miejskich i zapewnianie wysokiej jakości, zrównoważonej mobilności oraz transportu do, przez i w obrębie obszaru miejskiego.

Typowe kwestie, jakich dotyczy plan: transport publiczny, ruch pieszy i rowerowy, polityka parkingowa, bezpieczeństwo, transport drogowy, zarządzanie mobilnością, planowanie przestrzenne itp.

SUMP zawiera nową lub odnosi się do istniejącej długofalowej strategii przyszłego rozwoju obszaru miejskiego, a w związku z tym także przyszłego rozwoju infrastruktury i usług w ramach transportu oraz mobilności. Zawiera ponadto krótkoterminowy plan wdrożenia strategii wraz z harmonogramem, jasnym podziałem obowiązków oraz informacjami na temat wymaganych zasobów i środków finansowych.

Opracowanie i wdrożenie planu SUMP przebiega według zintegrowanego podejścia zakładającego wzmożoną współpracę, koordynację i konsultacje między różnymi poziomami administracji i stosownymi władzami. W tym celu niezbędne jest wdrożenie stosownych struktur i procedur.

Plan SUMP opiera się na przejrzystym, partycypacyjnym podejściu. Lokalna instytucja ds. planowania powinna angażować uczestników - mieszkańców, a także przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego i podmioty gospodarcze - w opracowywanie i wdrażanie planu od samego początku po sam koniec, aby zagwarantować wysoki poziom akceptacji i wsparcia.

Więcej o SUMP przeczytasz na stronie GZDiZ

Opinie (160) 6 zablokowanych

  • Pełowska buta, ignoruja obywateli

    • 9 3

  • Godzina 18.25 oglądam program Tak jest w TVN24 i się zastanawiam kto głosował na tę idiotkę Zwiercian?

    • 5 2

  • (1)

    dajcie spokój kawa ciastka cisza spokój a tu jacyś mieszkańcy...

    • 5 0

    • Kawa i cistka to były na tych warsztatach. Dziwne jest to że teraz kojarzę tego dziennikarza ze zdjęcia. Siedział całe warsztaty z tyłu z nosem w telefonie. Może dlatego nic nie wyniósł ze spotkania :-) nie było pracowników z gait ale byli inni urzędnicy. Ciekawie było. Można zobaczyć jak to wygląda z drugiej strony. Nieprawdą jest że te warsztaty nic nie dają. Okazało się że nie do końca liczą się nowe inwestycje czy wygoda tylko to żeby np tramwaj miał zawsze pierwszeństwo i priorytet żeby szybciej jechać i być konkurencją dla samochodu. Także polecam.

      • 2 1

  • schowali głowy w piasek (1)

    pewnie obawiali się trudnych pytań.Po co zarządzają tym, na czym się nie znają - wywalić ich stamtąd

    • 10 3

    • To były warsztaty. Trzeba czytać ze zrozumieniem. Na warsztatach ludzie siedzą i wymyślają, a nie narzekają że tramwaj pod blokiem lub nie pod blokiem.

      • 0 0

  • Byłem tam

    Omawialiśmy dużo ciekawych kwestii ale rzeczywiście wielka szkoda, że nikt z GAIT, ZTM ani SKM się nie pofatygował

    • 6 1

  • motorniczy (1)

    a panowie z zdiz zapomnieli co obiecali... od marca nie spotykają się z nami... naobiecywali ze wprowadzą zmiany i nic... ba nawet stwierdzili ze są już w trakcie realizacji... demontaż świateł dla tramwajów chodowieckiego i politechnika ... nie tknięte miało być już...światła i zwrotnice na chełmie pół roku czekaja.. światła na stogach to samo ... światła w nocy na łostowicach nic światła w oliwie... d*p....a wydłużony cykl hucisko i grodecka... fikcja łuki na stogach nie opłaca się...światła na pochulance????? nic płotki w rejonie siedlec... nic..zwrotnica 3-maja pół roku nic... dojdzie do wypadku będą szukać winnego mógłbym tu wymieniać i wymieniać..Po tym wszystkim nie ma się co dziwić ze nikt nie chce z nimi gadać... ludzie zróbcie coście obiecali a dopiero mówcie o poprawie transportu.. połowa zwrotnic w gdańsku niesprawna niektóre od roku motorniczy jak za czasów przedwojennych z kijkiem lata i traci czas.. i wy mówicie o poprawie.. hipokryci...

    • 10 0

    • Hallera Mickiewicza od wypadku też jest ręcznie przestawiana

      • 4 1

  • Im płacą za marsze kodu komuny i po wiec tam ich widać wszyscy do zwolnienia 800tys urzedasow zatrudnionych za czasów po a przewleklasc spraw wzrosła o 300%

    • 7 0

  • Jeszcze pomysla, ze my tu jestesmy dla nich... (2)

    • 71 2

    • (1)

      I oto całe sedno. A podobno to urzędnik jest dla mieszkańców. Po co oni tam w ogóle są???

      • 2 0

      • Po to żeby tulić $$$

        • 1 0

  • Ten śmierdziel łysy lekceważył ludzi w UM, a co dopiero teraz, gdy się wygryzł?! Kolesie wzajemnie

    ustawiają się na stołkach, bo T O dla nich najważniejsze!

    • 9 0

  • Mają nas w d..ie

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane