• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie z mieszkańcami

Maciej Korolczuk
13 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na pytania mieszkańców i pasażerów nie miał ochoty odpowiadać ani jeden przedstawiciel ZTM czy GAiT. Na pytania mieszkańców i pasażerów nie miał ochoty odpowiadać ani jeden przedstawiciel ZTM czy GAiT.

Ani jeden przedstawiciel ZTM czy GAiT nie był zainteresowany rozmową z mieszkańcami i odpowiedzią na pytania o stan gdańskiego transportu zbiorowego podczas warsztatów zorganizowanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.



Czy brałeś kiedyś udział w podobnych warsztatach?

W poniedziałek w siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przy ul. Wyspiańskiego odbyło się kolejne spotkanie w ramach opracowania Zrównoważonego Planu Mobilności Miejskiej SUMP (więcej o projekcie przeczytasz poniżej w ramce).

Kilka miesięcy wcześniej w tym samym miejscu dyskutowano m.in. o polityce parkingowej, a poszczególne tematy opracowali i referowali m.in. odpowiadający za organizację ruchu drogowego w mieście Tomasz Wawrzonek (GZDiZ) czy Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia.

Tym razem prawie trzygodzinne warsztaty poświęcono transportowi zbiorowemu, co dla mieszkańców i przede wszystkim pasażerów komunikacji miejskiej w kontekście ostatnich zdarzeń - głównie na torach tramwajowych w Gdańsku - wydawało się świetną okazją do rozmowy z przedstawicielami ZTM, GAiT, Urzędu Miasta i innych jednostek miejskich.

Pomysły mieszkańców na usprawnienie transportu zbiorowego w Trójmieście. Pomysły mieszkańców na usprawnienie transportu zbiorowego w Trójmieście.
Tym bardziej, że w oficjalnym komunikacie rozesłanym do mediów zapowiadano, że "w warsztatach, oprócz mieszkańców miasta, wezmą też udział przedstawiciele Rad Dzielnic, organizacji pozarządowych oraz przedstawiciele GZDiZ i innych jednostek miejskich".

Wśród osób żywo zainteresowanych tym, jak wygląda obecnie i jak będzie wyglądać w przyszłości transport zbiorowy w Gdańsku byli m.in. społecznicy Andrzej StelmasiewiczPiotr Dwojacki. Okazało się jednak, że rodzących się pytań nie ma komu zadać, bo na rozmowę z mieszkańcami przedstawiciele spółek odpowiedzialnych za transport publiczny w Gdańsku nie mieli ochoty. Po drugiej stronie nie pojawił się nikt z Zarządu Transportu Miejskiego ani Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Jak w takim razie gdańszczanie mają się angażować w realizację kosztownych i czasochłonnych unijnych projektów, skoro tak niepoważnie są traktowani przez miejskich urzędników?

Czym jest Zrównoważony Plan Mobilności Miejskiej SUMP?

Głównym celem planu SUMP jest polepszanie dostępności obszarów miejskich i zapewnianie wysokiej jakości, zrównoważonej mobilności oraz transportu do, przez i w obrębie obszaru miejskiego.

Typowe kwestie, jakich dotyczy plan: transport publiczny, ruch pieszy i rowerowy, polityka parkingowa, bezpieczeństwo, transport drogowy, zarządzanie mobilnością, planowanie przestrzenne itp.

SUMP zawiera nową lub odnosi się do istniejącej długofalowej strategii przyszłego rozwoju obszaru miejskiego, a w związku z tym także przyszłego rozwoju infrastruktury i usług w ramach transportu oraz mobilności. Zawiera ponadto krótkoterminowy plan wdrożenia strategii wraz z harmonogramem, jasnym podziałem obowiązków oraz informacjami na temat wymaganych zasobów i środków finansowych.

Opracowanie i wdrożenie planu SUMP przebiega według zintegrowanego podejścia zakładającego wzmożoną współpracę, koordynację i konsultacje między różnymi poziomami administracji i stosownymi władzami. W tym celu niezbędne jest wdrożenie stosownych struktur i procedur.

Plan SUMP opiera się na przejrzystym, partycypacyjnym podejściu. Lokalna instytucja ds. planowania powinna angażować uczestników - mieszkańców, a także przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego i podmioty gospodarcze - w opracowywanie i wdrażanie planu od samego początku po sam koniec, aby zagwarantować wysoki poziom akceptacji i wsparcia.

Więcej o SUMP przeczytasz na stronie GZDiZ

Opinie (160) 6 zablokowanych

  • antypis (1)

    nie przyszli bo prezes nie powiedział co maja mówić :P

    • 2 5

    • Ty pustaku. Jaki prezes? Przecież w Gdańsku nie rządzi PiS. Idź przewietrz czerep.

      • 1 0

  • ja jeżdze czasami samochodem a czasami komunikacją miejską do pracy (4)

    Kiedy jezdze komunacją miejską to się rano nie myje, bo i tak bede śmierdział skoro jade ze smierdzącymi ludzmi. A myje się w pracy, jeszcze przed godz. 8

    • 35 31

    • pier....isz jak potłuczony (1)

      • 17 14

      • a ty się nie myjesz

        • 0 0

    • to jest przykre

      nie mogę jeździć zbiorkomuną bo jak mam pojechać do klienta w śmierdzącej marynarce?

      po dwóch dniach "przyjemności" podróży najwspanialszym transportem zbiorowym ciuchy nadają się tylko do prania...

      • 0 0

    • Nie, niczego nie kumasz. To inni się nie myją, bo jadą z Tobą.

      • 11 1

  • Od razu widać, że partia "obywatelska"

    j.w.

    • 5 2

  • Mieszkańcy Gdańska, urzędnicy w d*pie Was mają...

    Takich sobie zresztą sami wybraliście...

    • 6 2

  • 456 głos ów.

    A drugie 14%

    • 1 0

  • Marian Kowalski w TVP info!!!!!!

    • 0 2

  • olewają ich tak samo jak pis obywateli.. (2)

    olewają ich tak samo jak pis obywateli..

    • 0 8

    • Takich jak ty idioto

      nawet Budyń olewa i kupkuje na ten pusty łeb.

      • 4 0

    • ale z ciebie idiota

      • 4 0

  • A o czym z ...... szarakami mieli rozmawiać ?

    A Budyń ... lody kręci i .....

    • 7 0

  • Platforma Obywatelska (2)

    tak samo obywatelska jak Milicja Obywatelska

    • 24 6

    • (1)

      Ostatnio postraszyłem jedno wściekle ryczące dziecko na ulicy Tuskiem. Wiecie, że podziałało...

      • 5 1

      • To nie było dziecko - to musiał być Prezes

        taki mały i krzykaty, bojący się Tuska?
        To musiał być On.

        • 1 2

  • Nic nowego na tablicy pomyslow (4)

    Czytam te tablice z pomysłami i nic nowego czy odkrywczego tam nie widzę. Integracje taryf czy rozkładów to wiadomo od dawna.
    Integracja w ramach węzłów przesiadkowych to oczywistość.

    Pozostałe to problemy albo organizacyjne przewoźnika czyli czystość, serwis, nowy tabor, albo zarządcy infrastruktury czyli przystanki itd.

    To wszystko wiemy.
    Natomiast nie rozumiem postulatów rozszerzenia form płatności i SIPu.
    Formy płatności za bilety są wszystkie, a dane SIPu otwarte - można napisać prostą aplikacje i ja udostępnić.
    I to ostanie byłoby lepsze niż kolejne spotkanie. Może społecznicy ją zrobią dając przykład?

    • 9 1

    • czasowe (3)

      Chociażby możliwość zakupu biletów czasowych w appkach.

      • 0 2

      • (2)

        Ale to jest temat dla producentów aplikacji, a nie urzędników.

        • 2 0

        • (1)

          Na appkach sa bilety mzkmzg a nie ztm czy zkmgdynia. I w tym jest problem

          • 0 0

          • Ale skoro ma być integracja biletowa i dlatego celu powołani MZKZG

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane