• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy zabierają się za nielegalne reklamy

Marzena Klimowicz-Sikorska
29 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W czwartek Michał Szymański - urzędnik z gdańskiego magistratu - kontrolował wraz ze Strażą Miejską, legalność reklam w Śródmieściu Gdańska. W czwartek Michał Szymański - urzędnik z gdańskiego magistratu - kontrolował wraz ze Strażą Miejską, legalność reklam w Śródmieściu Gdańska.

Władze miasta wypowiadają wojnę nielegalnym reklamom w mieście. Prezydent Gdańska podpisał w czwartek zarządzenie w tej sprawie i już w przyszłym tygodniu rozpocznie się pierwsza akcja oczyszczania miasta z lawet i innych nielegalnie postawionych reklam. Na ulicę wyjdzie specjalny zespół... urzędników. Na razie przeprowadzono pilotażową akcję na terenie Śródmieścia.



Czy urzędnicy mają szansę w walce z nielegalnymi reklamami?

Najpierw była walka z nielegalnym handlem w centrum Gdańska, teraz miasto zapowiedziało walkę z nielegalnymi i szpetnymi reklamami. Urzędnicy szczególnie skupiać się będą na tzw. lawetach reklamowych i banerach stojących na terenach należących do miasta, bądź Skarbu Państwa, którymi miasto gospodaruje.

- Mamy do czynienia z plagą banerów reklamowych w tym lawet i rozmaitych banerów, które zalały główne ciągi komunikacyjne na terenie Śródmieścia - mówi Michał Szymański, kierownik ds. estetyzacji przestrzeni miejskiej w Urzędzie Miasta Gdańska. - W sytuacji, kiedy stwierdzimy, że np. laweta reklamowa została ustawiona na terenie miejskim, niezwłocznie podejmiemy interwencję - zwołamy zespół, wezwiemy firmę, z którą miasto ma umowę i reklama zostanie wywieziona na parking miejski bądź należący do ZDiZ. By ją odebrać trzeba będzie udowodnić, że jest się jej właścicielem i pokryć koszty związane z transportem i przechowywaniem jej na parkingu.

Jeżeli właściciel się nie zgłosi reklama przejdzie na własność miasta i najprawdopodobniej zostanie zniszczona. Co ciekawe tropieniem nielegalnych nośników reklamowych mają zająć się osobiście sami urzędnicy. W tym celu ma powstać zespół składający się minimum z czterech urzędników z takich referatów jak: wydział gospodarki komunalnej, urbanistyki, architektury i ochrony zabytków, zarządzania kryzysowego, ponadto Zarządu Dróg i Zieleni oraz Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych.- Będziemy regularnie sprawdzać stan ulic. Pierwszą taką akcję planujemy w przyszłym tygodniu - dodaje Szymański.

Żeby potrenować przed premierową akcją, kierownik referatu ds. estetyzacji już w czwartek przeszedł się wraz z patrolem Straży Miejskiej po kilku ulicach na Śródmieściu. Od godz. 11 do ok. godz. 14 udało im się skontrolować 10 lokali gastronomicznych. Wszędzie szukano nielegalnych reklam mało gabarytowych tj. "koziołki" czy banery w ogródkach restauracyjnych. Mandatów, które mogą wynieść do 500 zł, na razie nie wystawiano. Ta akcja miała charakter ostrzegawczy.

- Spośród dziesiątków koziołków, o które potykamy się na ulicach, zaledwie 16 stoi legalnie. Reszta to samowola. Podczas czwartkowej kontroli niektórzy właściciele zdziwili się, że takiej zgody nie mają, albo, że im wygasła. Obiecywali, że wystąpią o takie pozwolenie. Tych, którzy mają koziołki niezgodne z wymogami naszego referatu [brak drewnianej ramy i jaskrawe kolory - przyp. red] upomnieliśmy i poinformowaliśmy gdzie mają wystąpić po taką opinię. Natomiast w przypadku banerów w ogródkach, ich właściciele usuwali je przy nas - mówi Szymański.

Dlaczego jednak urzędnik ma wyręczać strażników miejskich? -Urzędnik jest tu po to, żeby uczulić na ten problem, pokazać, które typy koziołków są nielegalne i po to żeby strażnicy nie tracili czasu i nie chodzili do tych przedsiębiorców, którzy mają zezwolenie - dodaje.

Opinie (205) 7 zablokowanych

  • (8)

    aż dziwne, że dopiero teraz

    • 225 8

    • proste rozwiązanie (1)

      Płacić każdemu zgłaszającemu np. przyczepę po 50-200 zł a nagrody finansować z kar i przepadku mienia. Taka przyczepa jeżeli nie ma rejestracji to miasto ją przejmuje i złomuje/sprzedaje a jeżeli ma to kara za zajęcie pasa drogowego lub działki gminnej płatna w ciągu 7 dni albo utrata mienia i sprawa w sądzie.

      Krótka piłka i nie będzie syfu.

      • 37 3

      • Całe szczęscie, że w zespole jest przedstawiciel sztabu zarządzania kryzysowego

        Za miesiąc lub dwa wyślą antyterrorystów.

        • 2 0

    • Mich

      Wiosna naszła i trza urzędnika przewietrzyć, za Twoje pieniądze.

      • 4 5

    • euro idzie..

      • 9 3

    • bo euro, normalnie by nic nie tykali.. a co to euro w sobie ma poza byciem regionalna impreza (3)

      bo higiena miasta wymaga dbania o nie zawsze a nie na pokaz

      • 11 2

      • Nie ma nic wspólnego z EURO2012 (2)

        Ta sprawa nie ma nic wspólnego z EURO2012.
        Referat estetyzacji powstał we wrześniu, więc ciężko aby takie działania prowadził w zimę...

        • 0 0

        • a niby dlaczego nie? (1)

          Zimą nie da się zwinąć nielegalnej reklamy?

          Jeżeli to jest niemożliwe to powołać referat wiosną i zamykać jesienią.

          • 5 2

          • Tak, tak...

            Ale trzeba mieć na uwadze, iż nie jest to jedyne zadanie/działanie referatu, więc moim zdaniem marzec jest odpowiednio szybko i nadal nie widzę związku z EURO2012.
            Poza tym w zimę tych reklam jest jakby mniej, czy to tylko moje wrażenie ?

            • 0 0

  • (2)

    Szymanski.... a jeszcze niedawno sam krytykowal miasto, bedac we fragu. Karierowicz a raczej sprzedajny aktywista.

    • 75 81

    • (1)

      Krytykował za bezczynność a teraz inicjuje czynności. To dwa modele działania prowadzącego do tego samego celu.

      Godnym pożałowania karierowiczem byłby, gdyby po wejściu w struktury miasta spoczął na laurach i obiboczył się tak jak ci, których krytykował.

      • 65 3

      • Pełna zgoda.

        • 17 1

  • ile zawsze gadania oj ile , a efektow nic.A jak będzie tym razem? (2)

    • 69 2

    • Propozycja

      A aj bym proponował włączyć w to mieszkańców. Zauawżasz przyczepę z reklamą na ternie miejskim, zabierz do domu na własność i będzie porządek.

      • 7 2

    • coś mi się czuje że prędzej czy później to się skończy tak jak było z Drzymałą. Bo potykacza postawić nie wolno, a jakby zamiast niego chodzili po okolicy faceci z reklamowymi koszulkami to co?

      a przyczepki? o ile zaparkowana prawidłowo to proszę się odp... od jej kolorystyki. kazdy możę swoją przyczepkę czy samochód pomalować tak jak mu się podoba.

      • 1 14

  • ok (5)

    w porządku, ale niech zajmują się reklamami które NAPRAWDE szpecą. Reklama Naleśnikowa - niewielka, estetyczna... no i dzieki niej trafilam do miejsca gdzie serwują dobre naleśniczki :)

    • 64 33

    • w necie sobie poszukaj knajpy!

      • 18 14

    • Wszystkie reklamy precz! Zostają tylko te nad drzwiami, z zastrzeżeniem NEUTRALNE! (1)

      • 20 6

      • nie podoba się? na wiochę lub do lasu

        • 4 9

    • Może i fajna (1)

      ale jak ide Długą (zwłaszcza skrzyżowanie Garbary, Długa, Tkacka) i nie mogę przejść bo jest ich tak dużo to mnie trafi...., żadna forma reklamy, a zwłaszcza tarasująca ruch czy blokująca miejsca parkingowe nie ma prawa bytu. Powinni zainteresować się też "remontem" kamienicy na rogu Długiej i Kaletniczej - rusztowanie stoi, widać że fasada zrobiona ale czekają na sezon aby można wywiesić banery bo formalnie nie jest zgłoszone zakończenie prac.

      • 9 1

      • Z naciskiem na te blokujące

        miejsca parkingowe!
        Precz z chodzeniem!
        Do restauracji trzeba wjechać samochodem!

        • 2 2

  • (1)

    Zawsze to jakaś odskocznia od ścigania emerytek i konfiskaty naci...

    • 66 7

    • CZAS NAJWYŻSZY

      W Polsce "reklamy" to paskudne szmaty wiszące na płocie, byle gdzie, beznadziejne banery psujące widok, kolejne szmaty zasłaniające pół budynku. Ulica jest upstrzona badziewiem.

      Reklama powinna być sztuką, a nie chałturą. Czas najwyższy aby to zmieniło się całkowicie.

      • 7 0

  • I bardzo dobrze ... (5)

    Jeszcze trzeba ścigać rozlepiających drobne reklamy wszędzie gdzie się da.

    • 89 5

    • Niech się lepiej zajmą cenami paliw (3)

      Benzyna coraz droższa, niedługo przekroczy ceny diesla, niech coś z tym zrobią!!!

      • 4 8

      • To nie paliwo jest drogie, to pensję są za małe !!! (1)

        • 9 0

        • oj raczej nie tak. my jako społeczeństwo biedni nie jestesmy dlatego że mało zarabiamy tylko dlatego że mało za pensje możemy kupić. bo to właśnie dobra stanowią bogactwo a nie pieniądze

          • 2 3

      • a jak drogi panie mają się "zająć" cenami paliw? kazać obniżyć? nie wiem czy wiesz ale od jakichś 20 lat to nie urzędnicy ustalają ceny tylko rynek.

        oczywiście większośc ceny benzyny to podatki i to można by było obniżyć, ale nie z poziomu ratusza miejskiego

        • 3 2

    • Jeszcze trzeba ścigać rozlepiających drobne reklamy wszędzie gdzie się da.

      Wystarczy ukarać prę razy zleceniodawców, ich numery są na reklamach. Tłumaczenie, że to " konkurencja rozlepiła" jest fajne ale takie jakieś...hmm

      • 6 0

  • Przyczepy reklamowe (4)

    Te przyczepy stawiane gdzie popadnie stanowią zagrożenie drogowe podczas wichur. Większość jest bez tablic rejestracyjnych i zaparkowana na trawnikach nielegalnie. Należy ten złom konfiskować !!!
    Kto mi odda pieniądze jak taka przyczepa uszkodzi mój samochód ?

    • 195 0

    • Nie ogarniam, czemu firmy płacą im za taki rodzaj reklamy, ja nawet nie zwracam uwagi, co one prezentują... żałosne płacić komuś za takie coś.

      • 40 4

    • Gdzie jest przyczepka???!!!!

      • 1 0

    • jeśli nie da się ukarać kogoś kto ustawia taką przyczepę reklamową na gorącym uczynku

      karać firmę, której reklama dotyczy.

      • 1 0

    • zapraszamy na GÓRNĄ ORUNIĘ, tu jest tego multum

      a winnych wciąż brak.

      • 1 0

  • Niech podadzą numer telefonu. (8)

    Chętnie pomogę w tej akcji i z satysfakcją zakabluję gdzie stoją te beznadziejne lawety poza śródmieściem. Codziennie muszę mijać te syfiaste, często poprzewracane przyczepki z reklamami a tak umiliłbym sobie drogę do pracy.

    • 174 1

    • (5)

      jezeli są źle zaparkowane to wystarczy wlepić mandat za wykroczenie drogowe. a jeżeli prawidłowo to jakim prawem chcesz mówić komuś w jaki sposób ma pomalowany swój pojazd?

      • 2 33

      • Jeśli będę przeklinał to wystarczy wlepić mandat (2)

        a jeśli nie to jakim prawem chcesz mi zabronić mówić?

        • 12 2

        • (1)

          ja nikomu nie chcę zabraniać mówić ani nawet przeklinać. jak tak dalej pójdzie to juz nawet reklamowej koszulki nie będzie można założyć

          • 1 14

          • Nie przesadzaj

            Nie porównuj koszulki do zaśmiecających miejskie trawniki lawet reklamowych

            • 16 1

      • DArek, pochwal sie, jaka firme reprezentujesz... (1)

        bo te wszystkie przyczepy dzialaja jak ANTYreklama i zniechecaja potencjalnego klieta to wyboru danego produktu/skorzystania z uslug danej firmy !!!

        • 8 0

        • Mylicie się

          Im bardziej irytująca jest reklama tym większy odnosi sukces.

          Celem reklamy nie jest to żeby się podobało, ale żeby przynosiła wymierne korzyści dla firmy.

          Naklejanie na każdym slupie reklamy jest dla większości z nas irytujące, ale trudno nie zwrócić na taką firmę uwagi i niestety większość z nas podświadomie wybiera produkty tychże firm.

          Gdyby nie było tak te firmy zmieniłyby politykę marketingową.

          A na koniec, pamiętacie aferę wędliniarską pewnej znanej firmy i co z tego wyszło ??

          Firma nadal istnieje produkuje swoje produkty pod tą samą nazwą i ma się pewnie dobrze.

          • 0 2

    • Ze strony gdansk.pl

      Referat Estetyzacji Miasta:
      Kierownik: Michał Szymański
      ul. Nowe Ogrody 8/12
      80-803 Gdańsk
      pokój nr 428
      tel.: +48 58 323 64 28

      • 16 0

    • Przychylam się do propozycji internauty "rad". Po co kłopotać "zespół składający się minimum z czterech urzędników z takich referatów jak: wydział gospodarki komunalnej, urbanistyki, architektury i ochrony zabytków, zarządzania kryzysowego, ponadto Zarządu Dróg i Zieleni oraz Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych"? Szkoda czasu ikosztów pracy tych ludzi. Czy miasto nie może udostępnic strony, albo skrzynki, gdzie przypadki lokalizacji nielegalnych szpetnych reklam mogą zgłaszać sami mieszkańcy?? Bedzie szybciej i taniej!

      Od początku, jeszcze od czasów aktywności we FRAG, kibicuję Panu Szymańskiemu z chęcią walki o lepszy wygląd naszej przestrzeni publicznej, ale błagam, prosimy o skuteczną walkę z nielegalnymi i szpetnymi mobilami i banerami!

      • 6 0

  • no (2)

    W KOŃCU!
    Na trakcie św. Wojciecha, na moście mnóstwo reklam, spacerowa na zakręcie - na płocie mnóstwo badziewiastych reklam, itd...

    • 109 1

    • Racja (1)

      Na Spacerowej aż ciemno od tych reklam:)

      • 14 0

      • Kiedyś naliczyłem 12 przyczep jedna za drugą

        to jest jakaś patologia, zezłomować ten syf i przesłać fakturę reklamodawcom.

        • 22 0

  • Oby się udało! (6)

    W necie są wizualizacje, jak wyglądałyby nasze miasta bez reklam. O wiele lepiej!

    • 117 3

    • (3)

      a znasz takie powiedzenie "reklama dźwignią handlu"?

      • 1 29

      • jest wiele... (1)

        innych , legalnych nośników reklamowych.

        • 21 0

        • oczywiście, tylko zdaje się że co niektórym przeszkadzają wszystkie reklamy i najchętniej by pozostawili tylko szyld nad drzwiami

          • 1 19

      • nie każdy kij basebolowy jest "dźwignią sportu" :)

        • 5 0

    • ??

      Gdzie można zobaczyć te wizualizacje?

      • 0 0

    • wizualizacja

      ojej, jakie to ładne

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane