• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usterki na PKP można zgłaszać przez aplikację

Ewelina Oleksy
9 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (50)
Za pomocą aplikacji "sprawny peron" szybko można zgłosić usterki na terenach kolejowych. Za pomocą aplikacji "sprawny peron" szybko można zgłosić usterki na terenach kolejowych.

Ty zgłaszasz, my naprawiamy - deklarują Polskie Koleje Państwowe, które uruchomiły aplikację "sprawny peron". Za jej pomocą można szybko powiadomić spółkę o awariach i usterkach na terenach kolejowych, ale także o tym, że okolice dworca czy tunel są zaśmiecone lub pomazane graffiti.



Aplikacja skłoni cię do zgłoszenia usterki kolejarzom?

PKP Polskie Linie Kolejowe najwyraźniej postanowiły iść z duchem czasu i uruchomiły aplikację "sprawny peron" do szybkiego zgłaszania usterek w okolicach dworców, na przystankach czy w tunelach.

Wysyłając zgłoszenie przez formularz w aplikacji (można tam też dodać zdjęcie), pasażer ma gwarancję, że jego sygnał trafi do właściwego adresata, który następnie podejmie interwencję w tej sprawie.

Skarga trafi do właściwego adresata



Do tej pory bywało z tym różnie - często zgłoszenia i pretensje dotyczące np. nieporządku w przydworcowych tunelach mieszkańcy kierowali do miejskich urzędników, a nie do kolejarzy, którzy są odpowiedzialni za właściwe utrzymanie tej infrastruktury.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i pociągów w Trójmieście



Teraz nie trzeba się już zastanawiać, kogo powiadomić. Wystarczy zainstalować bezpłatną aplikację. Najpierw wybieramy w niej lokalizację zauważonej usterki, czyli np. jedną z wielu stacji w Trójmieście. Data i godzina zgłoszenia uzupełnia się automatycznie.

Następnie przechodzimy do jednej z pięciu kategorii:
  1. peron,
  2. windy/schody ruchome,
  3. przejście nad torami/kładka,
  4. przejście przez tory,
  5. przejście pod torami/tunel.

Za pomocą aplikacji "sprawny peron" szybko można zgłosić usterki na terenach kolejowych. Za pomocą aplikacji "sprawny peron" szybko można zgłosić usterki na terenach kolejowych.
W każdej z kategorii rozwija się następnie lista z opisem poszczególnych usterek. Np. brak zapowiedzi pociągów, brak koszy na śmieci lub przepełnione kosze, nieczytelne rozkłady jazdy, uszkodzona ławka czy wiata, dewastacja windy, graffiti na ścianach, uszkodzone gabloty.

Dworce PKP i PKS w Trójmieście



Opcjonalnie można dodać własnoręczny opis usterki. Można też dodać zdjęcie miejsca, które zgłaszamy. Klikamy wyślij i gotowe. Całość zabiera maksymalnie kilka minut.

Szybkie zgłoszenie, szybka reakcja



- Specjalna aplikacja do zgłaszania usterek na stacjach i przystankach to dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości - mówi Magdalena Janus z PKP PLK. - Aplikacja została stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz


Przybywa zgłoszeń. Mieszkańcy Trójmiasta też korzystają



PKP PLK informują, że otrzymały już ponad 600 zgłoszeń za pomocą aplikacji "sprawny peron".

- W większości pochodzą one z większych miast, w tym także z Gdańska i Gdyni. Nasza reakcja na dane zgłoszenie jest niezwłoczna. Wszelkie naprawy są realizowane tak szybko, jak jest to możliwe. Należy jednak zaznaczyć, że czas naprawy czy usunięcia usterki jest zależny od rodzaju i rozmiaru zaistniałej nieprawidłowości - wskazuje Magdalena Janus.
Remont dworca Gdańsk Główny: otwarcie na wiosnę Remont dworca Gdańsk Główny: otwarcie na wiosnę

Np. uprzątnięcie nadmiaru śmieci z peronu czy odśnieżenie peronu jest wykonywane jeszcze tego samego dnia, co zgłoszenie.

- Wymiana niewielkich uszkodzonych elementów trwa do kilku dni, natomiast usunięcie poważniejszych usterek, np. naprawa niesprawnego elementu windy, może potrwać dłużej. Jest to zależne od dostępności materiałów czy czasu oczekiwania na dostawę niesprawnego elementu - tłumaczy Janus.

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

  • Zgłaszam ogólnokrajowy postulat. Dość opóźnień na kolei. Drogie bilety, dla pasażera w zamian gest Kozakiewicza.

    • 3 0

  • 2 pytania

    1. Czemu kolejna aplikacja? Mam już apkę Infopasażer. Nie dało się tego połączyć?
    2. Czy aplikacja działa tylko na peronach pkp plk czy też na tych pkp skm...? Witamy w Trójmieście.

    • 3 0

  • usterka PKP jest rozkald jazdy obowiazujacy od 11.03

    gdzie to zgloscic ?

    • 1 0

  • To chyba jakiś żart.

    Perony są rzekomo monitorowane, są SOK-iści, ale nikt nic nie widzi i nie słyszy. Rozumiem kłopoty na dużych dworcach, ale takie dwa perony w Sopocie np. nie powinny stanowić problemu. A jednak, są tam regularnie palacze, pijusy i wandale. Podróżni mają zakupić bilet, i jeszcze uprawiać patrole. Pójdźmy dalej, niech nie czekają bezczynnie, niech posprzątają i naprawiąa.

    • 2 0

  • Logika pkp! Kasa na aplikacje jest, na usuniecie usterek to już nie za bardzo...

    • 2 0

  • Trzeba omijać pośredników

    Nie zgłoszę w apce. Zgłoszę od razu do Urzędu Transportu Kolejowego. Jak zaczną dostawać kary, to szybciej naprawią.

    • 0 0

  • Można zgłosić całe PKP?

    Porobienie tylu spółek to jest jedna wielka usterka.

    • 0 0

  • Od 2 lat zgłaszam zapchane rynny na peronie w Sopocie.

    Nikt ich nie czyści. Jak pada deszcz to woda leje się gdzie popadnie przelewając się przez krawędzie rynien. Oczywiście na podróżnych.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane