- 1 Upił się kradzionym alkoholem i zasnął (38 opinii)
- 2 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (142 opinie)
- 3 Absurd drogowy na Przymorzu (150 opinii)
- 4 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (284 opinie)
- 5 Był klub Pokład, będzie hotel (176 opinii)
- 6 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (109 opinii)
Usterki na PKP można zgłaszać przez aplikację
Ty zgłaszasz, my naprawiamy - deklarują Polskie Koleje Państwowe, które uruchomiły aplikację "sprawny peron". Za jej pomocą można szybko powiadomić spółkę o awariach i usterkach na terenach kolejowych, ale także o tym, że okolice dworca czy tunel są zaśmiecone lub pomazane graffiti.
Wysyłając zgłoszenie przez formularz w aplikacji (można tam też dodać zdjęcie), pasażer ma gwarancję, że jego sygnał trafi do właściwego adresata, który następnie podejmie interwencję w tej sprawie.
Skarga trafi do właściwego adresata
Do tej pory bywało z tym różnie - często zgłoszenia i pretensje dotyczące np. nieporządku w przydworcowych tunelach mieszkańcy kierowali do miejskich urzędników, a nie do kolejarzy, którzy są odpowiedzialni za właściwe utrzymanie tej infrastruktury.
Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i pociągów w Trójmieście
Teraz nie trzeba się już zastanawiać, kogo powiadomić. Wystarczy zainstalować bezpłatną aplikację. Najpierw wybieramy w niej lokalizację zauważonej usterki, czyli np. jedną z wielu stacji w Trójmieście. Data i godzina zgłoszenia uzupełnia się automatycznie.
Następnie przechodzimy do jednej z pięciu kategorii:
- peron,
- windy/schody ruchome,
- przejście nad torami/kładka,
- przejście przez tory,
- przejście pod torami/tunel.
W każdej z kategorii rozwija się następnie lista z opisem poszczególnych usterek. Np. brak zapowiedzi pociągów, brak koszy na śmieci lub przepełnione kosze, nieczytelne rozkłady jazdy, uszkodzona ławka czy wiata, dewastacja windy, graffiti na ścianach, uszkodzone gabloty.
Dworce PKP i PKS w Trójmieście
Opcjonalnie można dodać własnoręczny opis usterki. Można też dodać zdjęcie miejsca, które zgłaszamy. Klikamy wyślij i gotowe. Całość zabiera maksymalnie kilka minut.
Szybkie zgłoszenie, szybka reakcja
- Specjalna aplikacja do zgłaszania usterek na stacjach i przystankach to dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości - mówi Magdalena Janus z PKP PLK. - Aplikacja została stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizPrzybywa zgłoszeń. Mieszkańcy Trójmiasta też korzystają
PKP PLK informują, że otrzymały już ponad 600 zgłoszeń za pomocą aplikacji "sprawny peron".
- W większości pochodzą one z większych miast, w tym także z Gdańska i Gdyni. Nasza reakcja na dane zgłoszenie jest niezwłoczna. Wszelkie naprawy są realizowane tak szybko, jak jest to możliwe. Należy jednak zaznaczyć, że czas naprawy czy usunięcia usterki jest zależny od rodzaju i rozmiaru zaistniałej nieprawidłowości - wskazuje Magdalena Janus.
Remont dworca Gdańsk Główny: otwarcie na wiosnę
Np. uprzątnięcie nadmiaru śmieci z peronu czy odśnieżenie peronu jest wykonywane jeszcze tego samego dnia, co zgłoszenie.
- Wymiana niewielkich uszkodzonych elementów trwa do kilku dni, natomiast usunięcie poważniejszych usterek, np. naprawa niesprawnego elementu windy, może potrwać dłużej. Jest to zależne od dostępności materiałów czy czasu oczekiwania na dostawę niesprawnego elementu - tłumaczy Janus.
Miejsca
Opinie (50) 1 zablokowana
-
2023-03-09 08:21
Czy Usterka o Skuciu Zabytkowych Kafli już Yee.. bła ?
Dobre sobie ! Czy "Ustereczka " pod tytułem: Banda Drombo i Skór 'wiele skuwający zabytkowe kafle z historycznego dworca kolejowego w Oliwie zostali już pociągnięci do odpowiedzialności ??? Czy konserwator zabytków kawusię już siorbie spokojniutko ??? 27 minut temu wysiadłem z Ciapulonga Pendolinko i Syf syfem syfiastym poganiany wciąż przed każdym z wejść na dworzec ... Won do roboty pasożyty z PKP !
- 5 0
-
2023-03-09 08:20
kazdy chce mieć swoją aplikację
tylko ja nie chcę mieć żadnych takich aplikacji. Donos + niech sobie instaluje.
- 5 0
-
2023-03-09 08:08
Usterki na PKP
Czysta kpina , żeby do nich zgłaszać zgłoszenia na aplikację ! To jest ich infraktustura i oni powinni o nią dbać i kontrolować.
Mają swoich pracowników to niech częściej kontrolują i usuwają usterki.- 8 0
-
2023-03-09 07:53
Aplikacja uprzejmie donoszę
Jak za poprzedniego systemu
- 2 6
-
2023-03-09 07:40
Zgłoś usterkę. I co ? I nic. Dobry przykład to windy dla niepełnosprawnych. Na niektórych przystankach to chyba od nowości nie działają.
- 11 0
-
2023-03-09 07:32
Opinia wyróżniona
Ekrany dźwiękochłonne zdewastowane przez wandali w Gdyni, tunel pod torami przy Rivierze itp
Do odmalowania, No maja masę rzeczy do naprawienia PKP
- 20 1
-
2023-03-09 07:31
Są numery telefonów
Czy nie ma? Po co ładować następną aplikację? Ja je zaczynam usuwać
- 8 1
-
2023-03-09 07:04
Szczególnie punkt sprawna winda będzie miał sporą popularność.Choć nie rozumiem...przejście przez tory.. jak ktoś tak będzie szedł to potem ma wysłać aplikacją informację i postawią tam w 1 dzień kładkę?
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.