- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (154 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (62 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Niepotrzebne utrudnienia na budowie węzła Wielki Kack w Gdyni
O złym i nieprawidłowym oznakowaniu, braku odpowiedniego oświetlenia i ogólnym chaosie panującym na budowie węzła Wielki Kack pisze w liście do redakcji nasz czytelnik pan Tomasz. Poniżej prezentujemy jego obserwacje i przemyślenia.
Od jakiegoś czasu mamy duże utrudnienia drogowe spowodowane przebudową węzła Wielki Kack na S6.
Całkowicie rozumiem, że taka inwestycja wiąże się z problemami i jak się przemęczymy, to będzie lepiej. Można to jednak zrobić tak, żeby utrudnienia były zminimalizowane. Na razie nie dość, że jest trudno, to jeszcze niebezpiecznie.
Na całej inwestycji oznakowanie drogowe jest niejednoznaczne i moim zdaniem niezgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Dla przykładu - znak U-21a/b (pionowy w biało-czerwone paski, oznaczający krawędź zwężonego pasa ruchu przy robotach drogowych) powinien być rozmieszczany minimalnie w odstępie co 20 m. Na wspomnianej budowie - znaki widujemy znacznie rzadziej, a powinny być znacznie częściej (to już moje doświadczenie jako kierowcy, który przejeżdżał przez różne roboty drogowe w całej Polsce).
Ale to nie wszystko. Poniżej kilka uwag wynikających z moich obserwacji.
Po pierwsze - zjazdy z obwodnicy są bardzo źle oznakowane. Nawet mieszkańcy jeżdżący tam codziennie mają problem ze znalezieniem właściwej drogi. Codziennie można zauważyć gubiących się kierowców na całej inwestycji. Najgorszy jest zjazd z S6 na Dąbrowę od strony Chyloni. Kierowcy, zamiast skupiać się na jeździe, szukają właściwej drogi, co powoduje dodatkowe zagrożenie.
Trasa Kaszubska - pierwszy przejazd
Trzy odcinki Trasy Kaszubskiej pomiędzy Gdynią a Bożympolem Wielkim zostaną oddane kierowcom wiosną 2022 roku. Przejechaliśmy fragment Strzebielino-Luzino, na którym dobrze widać postęp prac.
Czytaj więcej:
Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską
Po drugie - całkowity brak oświetlenia na całej inwestycji. Latem problem był mniejszy, ale teraz dni są krótsze i robi się coraz bardziej niebezpiecznie. Ponadto nieoświetlone są tymczasowe przejścia dla pieszych. Tymczasowe, czyli nawet codziennie jeżdżący tą drogą mogą nie mieć pojęcia, że one w ogóle istnieją. Dla przykładu przejścia na ulicy Nowowiczlińskiej pod obwodnicą są umiejscowione na równie niewidocznych hopkach, gdzie prawie w ogóle ich nie widać.
Brak możliwości pieszego pokonania skrzyżowania Rdestowa-Chwaszczyńska-Krzemowa to kolejny problem.
Po trzecie - zwężenie na ulicy Rdestowej. Drogowcy postawili płot w poprzek chodnika i drogi rowerowej, nie dając możliwości przejścia. Po drugiej stronie ulicy nie ma chodnika, a nawet gdyby był, to trzeba się na niego dostać, przechodząc przez drogę w miejscu samochodowego ruchu wahadłowego. Moim zdaniem nie jest to bezpieczne.
I na koniec sprawa z mapami Google. Google nie wie, że od skrzyżowania Chwaszczyńska-Nowowiczlińska droga jest przejezdna. Efekt - korki, które całkowicie blokują dzielnicę Dąbrowa już od ponad miesiąca. Przy tak dużej inwestycji można nawiązać współpracę z Google i o każdych zmianach informować ich firmę, tak by na czas aktualizowali mapy. Dzięki temu tysiące kierowców, którzy podróżują obwodnicą każdego dnia i korzystają z Google Maps, nie miałoby problemu z pokonaniem węzła Karwiny.
Według mnie wystarczy dogadać się z Google w sprawie prawidłowego oznakowania w mapach oraz rzetelnie oznakować i oświetlić newralgiczne miejsca. Inwestycja stałaby się znacznie mniej uciążliwa i bardziej bezpieczna dla nas wszystkich.
Liczę, że życie w mojej okolicy będzie mniej uciążliwe i przede wszystkim bezpieczne. Ostatecznie mówimy o jednej z najbardziej ruchliwych dróg w Polsce.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (177) 5 zablokowanych
-
2021-11-02 07:09
Opinia wyróżniona
Polecam przyjechać sie do Niemiec (14)
I zobaczyć jak tam są oświetlone i oznakowane remonty na autostradach i eskach.
- 130 24
-
2021-11-03 07:28
To chyba nie jechałeś dawno po niemieckich remontowanych odcinkach autostrad. Jako wzór oznakowania remontów najwyżej można stawiać Skandynawów ale napewno nie Niemców
- 0 1
-
2021-11-02 15:06
(1)
Ale na dziś żyjemy w PL i to rządzonej przez nieudaczników, którzy tylko kasę widzą. Nie spodziewaj się zatem zbyt wiele.
- 5 6
-
2021-11-02 16:08
Przecież nieudacznicy przestali rządzić już 6 lat temu
- 3 5
-
2021-11-02 14:17
Bardzo słabo.
- 1 0
-
2021-11-02 12:13
taaa, w polsce jest ciemnica i bedzie
a zwlaszcza mistrzem jest gdynia- 2 1
-
2021-11-02 11:36
żeby zobaczyć jak są wiecznie w remontach?
- 1 3
-
2021-11-02 11:23
Pokradli w czasie wojny to maja
- 6 7
-
2021-11-02 11:17
I tablice drogowe mają odpowiednio dużą czcionkę
- 5 1
-
2021-11-02 10:14
nie masz pojęcia w jakim stanie są niemieckie "autostrady"
prawda? ale chciałeś błysnąć?
- 11 5
-
2021-11-02 07:18
Gdzie my kolego do niemców. (4)
To inny świat a tak niedaleko.
- 34 11
-
2021-11-02 16:10
Skąd u ciebie takie kompleksy? Pochodzisz rodziny gastarbeiterów? Czy jakaś inna patologia?
- 2 1
-
2021-11-02 16:07
No tak, gdzie nam tam do komór gazowych i masowej eksterminacji
- 2 5
-
2021-11-02 10:08
Na niemieckich autostradach
Nie ma ani jednej latarni.
- 19 2
-
2021-11-02 10:05
tjaaa przejście graniczne Grifino
strona Polska - nowiutki asfalt, biała farba i trawka przycięta równo na 5cm
strona niemiecka - dziury w jezdni połatane na sermater, a wzdłuż drogi krzaczory i chwasty na pół metra...
- to inny świat ;)))- 17 8
-
2021-11-02 07:33
Opinia wyróżniona
Pan czytelnik niech włączy światła po zmroku i wystarczy (36)
Węzeł jest bardzo dobrze oznakowany, zarówno pionowo i poziomo. Znaki są. Informacje również. Tylko upośledzonych kierowców coraz więcej i to jest problem
- 108 431
-
2021-11-03 07:30
Że co? xD jechałem w sobotę w nocy znak kierunkowy dopiero na samym końcu na rozwidleniu dróg no rzeczywiście bardzo dobre oznaczenie gdyż o kierunku jazdy informujesz w miejscu gdzie masz skręcić rzeczywiście dobre oznakowanie xD
- 1 0
-
2021-11-03 06:00
Jedna wielka ciemność
Nie wiesz człowieku co piszesz,mieszkam w Gdyni z dziada pradziada,rocznie robię po 60 tys km samochodem.W niedzielę wieczorem nie wiedziałem jak mam jechać z Grabówka na Karwiny bo rondo i dalsza część drogi na Karwiny były tak ciemne i zle oznakowane,że nawet ja miałem problem a co dopiero ktoś kto jeździ okazjonalnie lub nie mieszka w Gdyni...Za całą inwestycje,utrudnienia,wielkie opóźnienie należy się Generalnemu czerwona kartka.
- 3 0
-
2021-11-03 01:07
Problem jest taki, że jak jest ciemno, a nie daj Boże ciemno i mokro l, to tej g*wnianej farby, którą są namalowane pasy nie widać wcale. Widać to najlepiej między wiaduktami, gdzie na środku nie ma wcale tych słupków między pasami ruchu i co chwilę jadąc wieczorową porą widzę, jak kierowcy jadą pod prąd, bo słupków nie ma, a pasów nie widać
- 2 0
-
2021-11-02 19:29
Wielki Kack
Autor to może pracownik UM Gdynia?
- 0 1
-
2021-11-02 17:46
Niech tobie ktoś wyłączy internet!
- 0 1
-
2021-11-02 15:55
Szanowny Panie inteligencie
Znaki drogowe przede wszystkim muszą być czytelne dla każdego uczestnika ruchu i ustawione zgodnie z przepisami, ale tym miejscu tak nie jest. To że Pan jest wedle własnego uznania mistrzem kierownicy i doskonale sobie radzi w haosie to juz inna historia. Ale odrobina pokory i zrozumienia jak widać jest obcym pojęciem wśród narodu.
- 6 0
-
2021-11-02 13:40
nie wystarczy, ma być właściwie oznakowane i dobrze doświetlone, tak aby nawet najmniej uzdolniony czy starszy
kierowca mógł przejechać bezpiecznie. Bez narażania zdrowia i zycia własnego i innych. Dziwi mnie, że przy tak ogromnych kosztach inwestycyjnych, znajdują sie ludzie z komuszym podejściem.
- 3 1
-
2021-11-02 12:55
Jechałeś tamtędy
szczególnie w nocy? Jest tak źle, że dziwię się że jakiegoś poważnego wypadku jeszcze nie było.
- 10 0
-
2021-11-02 11:55
sam jestes upośledzony.
- 3 0
-
2021-11-02 11:50
Ty pewnie na rowerze tam jesteś panem sytuacji
- 2 0
-
2021-11-02 10:47
Przejście pod obwodnia
Przejście pod obwodnica na ul Nowowiczlinskiej bardzo niebezpieczne nieoświetlone pieszych widać dopiero przed maska samochodu jak go samochód oswietli na ul Nowowiczlinskiej
- 14 1
-
2021-11-02 09:00
Codziennie mijam pieszych idących po jezndi na odcinku między Kaczymi Bukami a Dąbrową
Oznakowanie jest dramatyczne, a sytuacja pieszych próbujących dostać się do miejsca pracy bardzo niebezpieczna. Szczególnie po zmroku.
- 35 1
-
2021-11-02 08:52
(7)
I te uwagi do google. To już kierowca nie potrafi na drogowskazy spojrzeć? Kolejny nie potrafiący już przeżyć bez nawigacji? A oznakowanie wcale nie jest tam złe. Brak widoczności przejść dla pieszych? To kierowca znaku "przejście dla pieszych" nie potrafi zauważyć? Może pora przestać jeździć samochodem?
- 15 33
-
2021-11-03 21:23
Heh, odezwał się typowy mądraliński z GD...
Pomyślałeś może o ludziach którzy nie mieszkają jak ty w 3 mieście ale jadą przez cały kraj na przykład przy włączonej nawigacji do 3city? Poza tym korzystanie z nawigacji w dzisiejszych czasach jest moim zdaniem bardzo przydatne, nie tylko pokazuje jak jechać ale informuje o sytuacji na drodze więc nie uważam że jeżdżenie na nawigacji jest czymś umniejszającym umiejętnościom, tylko w mapach trzeba poprawić ten odcinek i będzie ok.
- 3 0
-
2021-11-03 07:36
Jak tam jest 1 drogowskaz i to postawiony w momencie gdy musisz już, skręcać xD ale po komentarzu śmiało stwierdzam że dawno tamtędy nie jechałeś albo nawet nigdy nie jechałeś :)
- 1 0
-
2021-11-02 10:39
(1)
Co Gdańszczanin wie co się dzieje na Dąbrowie. Bywasz tu codziennie? Jak nie to nie pisz
- 14 4
-
2021-11-02 10:45
bywam, a co?
to Twoja prywatna droga?
- 1 9
-
2021-11-02 10:32
Czytaj ze zrozumieniem (2)
On wie, ze ta droga jest przejezdna, ale nawigacja o tym nie wie, przez co dużo osób jeżdżacych na jej podstawie niepotrzebnie stoi w korku. Google mapsy optymalizują trasę pod kątem czasu dojazdu - często zmieniając wytyczoną trasę w trakcie jazdy i naprawdę trudno jest ten wynik poprawić, stąd raczej mało prawdopodobne żeby ktoś sam z siebie, jeśli codzinnie jeździ z google mapsami, próbował nagle pojechać wbrew tym wskazówkom przez drogę która jest oznaczona jako zamknięta.
- 15 2
-
2021-11-02 16:13
A te mapsy to dobre są? Bo jeszcze nie próbowałem, ponąć są za słone
- 1 1
-
2021-11-02 13:36
wy już bez telefonu i mapsów nie potraficie chyba do k i b l a trafić...
- 4 7
-
2021-11-02 08:23
(9)
Jestem z Gda, co 2-3 tyg tamtędy jeżdżę. Wystarczy nie zap..... wtedy wszystkie znaki staną się czytelne. A jak to nadal za szybko, to nieco zwolnic i bardziej uważać.
- 27 38
-
2021-11-03 21:14
No tak...
I potem mamy takich łebków co na obwodnicy jadą 30 km/h w tym miejscu przy ograniczeniu do 70 i powodują niemałe zagrożenie nagłe hamowania i korki.
Ten węzeł jest kategorycznie źle oznakowany, litery na znakach są za małe, ktoś kto ma problem z krystalicznym wzrokiem - bo po prostu go nie ma, może tego nie zdąrzyć przeczytać- 2 0
-
2021-11-02 10:37
Do Olo , nie mieszkasz na Dąbrowie to niewiele wiesz. Gdybyś stamtąd miał wyjechać rano do pracy to inaczej byś pisał
- 22 2
-
2021-11-02 09:50
Guzik widziałeś
- 5 4
-
2021-11-02 09:02
Panie, ja tam mieszkam i jeżdżę codziennie, jako cieżarna w życiu nie udałabym się na spacer w stronę Dąrowy
brak pobocza dla pieszych i brak oświetlenia prędzej czy później skończy się ludzką tragedią.
- 30 2
-
2021-11-02 08:51
A co zrobić ze Skodą która wtedy jedzie 20cm za Twoim zderzakiem i mruga długimi? (4)
- 14 12
-
2021-11-02 15:38
pomrugać jej czerwonymi (1)
czyli przyhamować
- 4 0
-
2021-11-03 07:34
Szkoda że na takich jak ty na drodze nie trafiam a mam remont przodu do zrobienia :)
- 0 2
-
2021-11-02 11:07
dać po heblach
i niech buli za remont jak jest głupi
- 14 4
-
2021-11-02 10:44
zignorować
- 17 3
-
2021-11-02 08:19
Jesteś z PiS ? (5)
- 25 24
-
2021-11-02 16:11
Jesteś oswojonym zwierzątkiem?
- 0 0
-
2021-11-02 16:10
Nie, z PO
- 1 1
-
2021-11-02 13:35
Nie. Nie jest oswojony...
Bodnar
- 1 0
-
2021-11-02 11:06
po co tępy dzbanie wrzucasz g*** politykę w wątek ? (1)
- 20 6
-
2021-11-10 11:29
Z ust mi to wyjąłeś ;-)
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2021-11-02 07:08
Przecież może ktoś tam zginąć (2)
Widać jak dbają o bezpieczeństwo.
- 57 10
-
2021-11-02 07:16
Trudno. Najważniejsze są płody. Trzeba chrzcić.
- 6 3
-
2021-11-02 08:57
tak, podobnie jak można zginąć za mocno się napinając
Patrzeć na drogę i na znaki, zachować odstęp, jechac z dozowoloną prędkością w obrębie wyznaczonych pasów i sygnalizować zamiar manewru i będzie dobrze. Problem mają ci, co zapitalają bezmyślnie siedząc na zderzaku z nosem w komórce, w ostatniej chwili zmieniając pas przed zjazdem.
- 2 1
-
2021-11-02 07:09
Opinia wyróżniona
Polecam przyjechać sie do Niemiec (14)
I zobaczyć jak tam są oświetlone i oznakowane remonty na autostradach i eskach.
- 130 24
-
2021-11-02 07:18
Gdzie my kolego do niemców. (4)
To inny świat a tak niedaleko.
- 34 11
-
2021-11-02 10:05
tjaaa przejście graniczne Grifino
strona Polska - nowiutki asfalt, biała farba i trawka przycięta równo na 5cm
strona niemiecka - dziury w jezdni połatane na sermater, a wzdłuż drogi krzaczory i chwasty na pół metra...
- to inny świat ;)))- 17 8
-
2021-11-02 10:08
Na niemieckich autostradach
Nie ma ani jednej latarni.
- 19 2
-
2021-11-02 16:07
No tak, gdzie nam tam do komór gazowych i masowej eksterminacji
- 2 5
-
2021-11-02 16:10
Skąd u ciebie takie kompleksy? Pochodzisz rodziny gastarbeiterów? Czy jakaś inna patologia?
- 2 1
-
2021-11-02 10:14
nie masz pojęcia w jakim stanie są niemieckie "autostrady"
prawda? ale chciałeś błysnąć?
- 11 5
-
2021-11-02 11:17
I tablice drogowe mają odpowiednio dużą czcionkę
- 5 1
-
2021-11-02 11:23
Pokradli w czasie wojny to maja
- 6 7
-
2021-11-02 11:36
żeby zobaczyć jak są wiecznie w remontach?
- 1 3
-
2021-11-02 12:13
taaa, w polsce jest ciemnica i bedzie
a zwlaszcza mistrzem jest gdynia- 2 1
-
2021-11-02 14:17
Bardzo słabo.
- 1 0
-
2021-11-02 15:06
(1)
Ale na dziś żyjemy w PL i to rządzonej przez nieudaczników, którzy tylko kasę widzą. Nie spodziewaj się zatem zbyt wiele.
- 5 6
-
2021-11-02 16:08
Przecież nieudacznicy przestali rządzić już 6 lat temu
- 3 5
-
2021-11-03 07:28
To chyba nie jechałeś dawno po niemieckich remontowanych odcinkach autostrad. Jako wzór oznakowania remontów najwyżej można stawiać Skandynawów ale napewno nie Niemców
- 0 1
-
2021-11-02 07:11
Polska (9)
Jest dobrze, jak ktoś nie potrafi jeździć albo wygrał prawo jazdy w cipsach to nawet jak by było oświetlenie nie poradzi sobie. Ostatnio jadąc swoim mercedesem miałem możliwość zaopserwowac że lednak Polacy nie potrafią jeździć
- 22 128
-
2021-11-02 07:30
Jechałeś, taaak (4)
Autobusem marki Mercedes, mitomanie. Następnym razem skasuj bilet, bo będziesz musiał z buta cisnąć, specjalisto od obserwacji.
- 15 3
-
2021-11-02 07:50
Polska (3)
Widzisz różnica między nami jest taka że ja mam a ty nie, mnie stać a ciebie nie. Dorobiłem się ciężka pracą i jestem z siebie dumny. Pleps to Pleps pamiętaj o tym- nigdy nikomu nie zazdrość i patrz tylko na lepszych od siebie to taka moja mała rada
- 1 17
-
2021-11-02 08:08
A moja mała rada, to na naukę kultury nigdy nie jest za późno, tym bardziej, że Cię stać ;)
- 10 0
-
2021-11-02 08:29
To jeszcze dokup słownik.
- 11 0
-
2021-11-02 13:45
buraczku ćwikłowy, zajrzyj w słownik zanim cokolwiek napiszesz
- 3 0
-
2021-11-02 08:48
Cebulka - masz sporo racji. Jeśli ktoś np. pisze o "niewidocznych przejściach dla pieszych" to zastanawiam się, czemu nie widzi znaku oznaczającego przejście. A może po prostu za szybko jedzie i tyle?
- 1 4
-
2021-11-02 13:42
burku podwórzowy, jako że masz samochód w pierwszym pokoleniu, to warto żebyś wiedział, że oznakowanie robót
ma być takie żeby spokojnie mógł sie poruszać nawet najslabszy kierowca.
- 3 0
-
2021-11-02 15:53
jakby wszyscy jeżdzili mercedesem to pewnie by niemieli problemu ha ha
- 1 0
-
2021-11-02 16:56
Najważniejsze że jadąc swoim mercedesem
- 1 0
-
2021-11-02 07:15
Mieszkanka
Zgadzam się - węzeł jest w ogóle nie oświetlony. Brak słów...
- 75 15
-
2021-11-02 07:15
(1)
Współczuję mieszkańcom skrajnych zabudowań, które nie zostały wyburzone pod budowę węzła i obecnie są czy będą w pierwszej linii
- 33 3
-
2021-11-02 15:05
przecież mają ekrany dźwiękoszczelne
będą mieli ciszej niż przed powstaniem węzła
- 0 0
-
2021-11-02 07:17
I juz pojawiły się!!
Pierwsze bazgroły na, ekranach dźwiękochłonnych
Żenada!!!- 41 0
-
2021-11-02 07:18
Obowiązuje tam limit prędkości 50km/h (3)
Wystarczy go przestrzegać i w porę wszystko się zauważy
- 26 72
-
2021-11-02 07:34
(1)
Tam przy 100km/h nawet wszystko widać. Zasuwam swoim mercedesem i nie mam z niczym tam kłopotu
- 1 17
-
2021-11-02 08:01
Otóż to
U niemca w remontowanych miejscach są bardzo często nieoznaczone fotoradary. Nikt nie cwaniakuje.
- 4 2
-
2021-11-02 13:44
ty nie masz zauważac, ma być dobrze widać dla każdego kierowcy
- 2 0
-
2021-11-02 07:19
(1)
Bo w tym kraju nikt się nie poczuwa do prawidłowego oznakowania. Niby są jakieś rozporządzenia ale co tam, przyjdzie jakiś roztropek do urzędu miasta i zrobi.
Ja wiem, że Gdynianie są bardzo przywiązani do swojego kontrapasa na dwupasmówce pod prąd, ale każdy widzi jakie to głupie rozwiązanie i w końcu ktoś zginie. Ale nawet wypadek nie wywołuje refleksji.- 34 14
-
2021-11-02 08:50
No tak, zamiast karać Januszy łamiących prawo, czekajmy aż ktoś zginie
Albo jeszcze lepiej - dostosujmy infrastrukturę żeby łatwiej łamało im się prawo...
- 2 2
-
2021-11-02 07:19
(1)
Czekam na pierwszy śnieg i tańce aut na zjeździe na Wielki Kack od strony Gdańska
- 55 0
-
2021-11-02 11:25
Dokładnie, juz od początku obserwuję jaka tam jest hopka i kąt zjazdu poniżej
- 3 0
-
2021-11-02 07:33
Opinia wyróżniona
Pan czytelnik niech włączy światła po zmroku i wystarczy (36)
Węzeł jest bardzo dobrze oznakowany, zarówno pionowo i poziomo. Znaki są. Informacje również. Tylko upośledzonych kierowców coraz więcej i to jest problem
- 108 431
-
2021-11-02 08:19
Jesteś z PiS ? (5)
- 25 24
-
2021-11-02 11:06
po co tępy dzbanie wrzucasz g*** politykę w wątek ? (1)
- 20 6
-
2021-11-10 11:29
Z ust mi to wyjąłeś ;-)
- 0 0
-
2021-11-02 13:35
Nie. Nie jest oswojony...
Bodnar
- 1 0
-
2021-11-02 16:10
Nie, z PO
- 1 1
-
2021-11-02 16:11
Jesteś oswojonym zwierzątkiem?
- 0 0
-
2021-11-02 08:23
(9)
Jestem z Gda, co 2-3 tyg tamtędy jeżdżę. Wystarczy nie zap..... wtedy wszystkie znaki staną się czytelne. A jak to nadal za szybko, to nieco zwolnic i bardziej uważać.
- 27 38
-
2021-11-02 08:51
A co zrobić ze Skodą która wtedy jedzie 20cm za Twoim zderzakiem i mruga długimi? (4)
- 14 12
-
2021-11-02 10:44
zignorować
- 17 3
-
2021-11-02 11:07
dać po heblach
i niech buli za remont jak jest głupi
- 14 4
-
2021-11-02 15:38
pomrugać jej czerwonymi (1)
czyli przyhamować
- 4 0
-
2021-11-03 07:34
Szkoda że na takich jak ty na drodze nie trafiam a mam remont przodu do zrobienia :)
- 0 2
-
2021-11-02 09:02
Panie, ja tam mieszkam i jeżdżę codziennie, jako cieżarna w życiu nie udałabym się na spacer w stronę Dąrowy
brak pobocza dla pieszych i brak oświetlenia prędzej czy później skończy się ludzką tragedią.
- 30 2
-
2021-11-02 09:50
Guzik widziałeś
- 5 4
-
2021-11-02 10:37
Do Olo , nie mieszkasz na Dąbrowie to niewiele wiesz. Gdybyś stamtąd miał wyjechać rano do pracy to inaczej byś pisał
- 22 2
-
2021-11-03 21:14
No tak...
I potem mamy takich łebków co na obwodnicy jadą 30 km/h w tym miejscu przy ograniczeniu do 70 i powodują niemałe zagrożenie nagłe hamowania i korki.
Ten węzeł jest kategorycznie źle oznakowany, litery na znakach są za małe, ktoś kto ma problem z krystalicznym wzrokiem - bo po prostu go nie ma, może tego nie zdąrzyć przeczytać- 2 0
-
2021-11-02 08:52
(7)
I te uwagi do google. To już kierowca nie potrafi na drogowskazy spojrzeć? Kolejny nie potrafiący już przeżyć bez nawigacji? A oznakowanie wcale nie jest tam złe. Brak widoczności przejść dla pieszych? To kierowca znaku "przejście dla pieszych" nie potrafi zauważyć? Może pora przestać jeździć samochodem?
- 15 33
-
2021-11-02 10:32
Czytaj ze zrozumieniem (2)
On wie, ze ta droga jest przejezdna, ale nawigacja o tym nie wie, przez co dużo osób jeżdżacych na jej podstawie niepotrzebnie stoi w korku. Google mapsy optymalizują trasę pod kątem czasu dojazdu - często zmieniając wytyczoną trasę w trakcie jazdy i naprawdę trudno jest ten wynik poprawić, stąd raczej mało prawdopodobne żeby ktoś sam z siebie, jeśli codzinnie jeździ z google mapsami, próbował nagle pojechać wbrew tym wskazówkom przez drogę która jest oznaczona jako zamknięta.
- 15 2
-
2021-11-02 13:36
wy już bez telefonu i mapsów nie potraficie chyba do k i b l a trafić...
- 4 7
-
2021-11-02 16:13
A te mapsy to dobre są? Bo jeszcze nie próbowałem, ponąć są za słone
- 1 1
-
2021-11-02 10:39
(1)
Co Gdańszczanin wie co się dzieje na Dąbrowie. Bywasz tu codziennie? Jak nie to nie pisz
- 14 4
-
2021-11-02 10:45
bywam, a co?
to Twoja prywatna droga?
- 1 9
-
2021-11-03 07:36
Jak tam jest 1 drogowskaz i to postawiony w momencie gdy musisz już, skręcać xD ale po komentarzu śmiało stwierdzam że dawno tamtędy nie jechałeś albo nawet nigdy nie jechałeś :)
- 1 0
-
2021-11-03 21:23
Heh, odezwał się typowy mądraliński z GD...
Pomyślałeś może o ludziach którzy nie mieszkają jak ty w 3 mieście ale jadą przez cały kraj na przykład przy włączonej nawigacji do 3city? Poza tym korzystanie z nawigacji w dzisiejszych czasach jest moim zdaniem bardzo przydatne, nie tylko pokazuje jak jechać ale informuje o sytuacji na drodze więc nie uważam że jeżdżenie na nawigacji jest czymś umniejszającym umiejętnościom, tylko w mapach trzeba poprawić ten odcinek i będzie ok.
- 3 0
-
2021-11-02 09:00
Codziennie mijam pieszych idących po jezndi na odcinku między Kaczymi Bukami a Dąbrową
Oznakowanie jest dramatyczne, a sytuacja pieszych próbujących dostać się do miejsca pracy bardzo niebezpieczna. Szczególnie po zmroku.
- 35 1
-
2021-11-02 10:47
Przejście pod obwodnia
Przejście pod obwodnica na ul Nowowiczlinskiej bardzo niebezpieczne nieoświetlone pieszych widać dopiero przed maska samochodu jak go samochód oswietli na ul Nowowiczlinskiej
- 14 1
-
2021-11-02 11:50
Ty pewnie na rowerze tam jesteś panem sytuacji
- 2 0
-
2021-11-02 11:55
sam jestes upośledzony.
- 3 0
-
2021-11-02 12:55
Jechałeś tamtędy
szczególnie w nocy? Jest tak źle, że dziwię się że jakiegoś poważnego wypadku jeszcze nie było.
- 10 0
-
2021-11-02 13:40
nie wystarczy, ma być właściwie oznakowane i dobrze doświetlone, tak aby nawet najmniej uzdolniony czy starszy
kierowca mógł przejechać bezpiecznie. Bez narażania zdrowia i zycia własnego i innych. Dziwi mnie, że przy tak ogromnych kosztach inwestycyjnych, znajdują sie ludzie z komuszym podejściem.
- 3 1
-
2021-11-02 15:55
Szanowny Panie inteligencie
Znaki drogowe przede wszystkim muszą być czytelne dla każdego uczestnika ruchu i ustawione zgodnie z przepisami, ale tym miejscu tak nie jest. To że Pan jest wedle własnego uznania mistrzem kierownicy i doskonale sobie radzi w haosie to juz inna historia. Ale odrobina pokory i zrozumienia jak widać jest obcym pojęciem wśród narodu.
- 6 0
-
2021-11-02 17:46
Niech tobie ktoś wyłączy internet!
- 0 1
-
2021-11-02 19:29
Wielki Kack
Autor to może pracownik UM Gdynia?
- 0 1
-
2021-11-03 01:07
Problem jest taki, że jak jest ciemno, a nie daj Boże ciemno i mokro l, to tej g*wnianej farby, którą są namalowane pasy nie widać wcale. Widać to najlepiej między wiaduktami, gdzie na środku nie ma wcale tych słupków między pasami ruchu i co chwilę jadąc wieczorową porą widzę, jak kierowcy jadą pod prąd, bo słupków nie ma, a pasów nie widać
- 2 0
-
2021-11-03 06:00
Jedna wielka ciemność
Nie wiesz człowieku co piszesz,mieszkam w Gdyni z dziada pradziada,rocznie robię po 60 tys km samochodem.W niedzielę wieczorem nie wiedziałem jak mam jechać z Grabówka na Karwiny bo rondo i dalsza część drogi na Karwiny były tak ciemne i zle oznakowane,że nawet ja miałem problem a co dopiero ktoś kto jeździ okazjonalnie lub nie mieszka w Gdyni...Za całą inwestycje,utrudnienia,wielkie opóźnienie należy się Generalnemu czerwona kartka.
- 3 0
-
2021-11-03 07:30
Że co? xD jechałem w sobotę w nocy znak kierunkowy dopiero na samym końcu na rozwidleniu dróg no rzeczywiście bardzo dobre oznaczenie gdyż o kierunku jazdy informujesz w miejscu gdzie masz skręcić rzeczywiście dobre oznakowanie xD
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.